Pendolino se podívalo do Brna, jelo přes Havlíčkův Brod. Jen test, tvrdí České dráhy
Maximální stošedesátku si pendolino vyzkoušelo z Řikonína do Vlkova u Tišnova.
Pendolino Českých drah (konkrétně jednotka 680.006) si dnes udělalo výlet z Prahy do Brna. Jelo přitom po trati přes Havlíčkův Brod. Podle Českých drah šlo o zkušební jízdu bez cestujících na napájecí soustavě 25 kV 50 HZ AC, která je na trati z Kutné Hory do Brna, a také o kalibraci a zkoušku naklápěcího systému.
„Testovací jízda souvisí s dokončenou opravou R3, dříve označovanou jako hlavní oprava, po najetí 4,5 milionu kilometrů. Trať Praha – Brno přes Havlíčkův Brod je pro velké množství oblouků ideální pro zkoušky pendolina a jeho unikátní systém naklápění,“ uvedl mluvčí ČD Robert Pagan.
V minulosti byla na trati mezi Kolínem a Brnem nejvyšší rychlost 100 km/h, po modernizaci mohou na některých úsecích jet pendolina přes 150 km/h. Maximální stošedesátku si pendolino vyzkoušelo z Řikonína do Vlkova u Tišnova, stopadesátkou jelo ze Žďáru nad Sázavou do Ostrova nad Oslavou a mezi Golčovým Jeníkovem a Čáslaví.
Podle Pagana za testy nestojí žádný plán na dlouhodobější nasazení pendolin na tuto trať. Jistou logiku by to přitom mělo. Na 1. koridoru začala nedávno dvouletá výluka, během které je provoz omezen na jednu kolej. Velká část dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem kvůli tomu byla přesměrována na trať přes Havlíčkův Brod, čímž se prodloužily jízdní doby zhruba o půl hodiny. Pendolino by zde bylo díky naklápění bezkonkurenčně nejrychlejší.