Pendolino s cestujícími míří na Budějovice, odhady mluví o září příštího roku
Vzácná návštěva, pendolino se v ČB běžně nevyskytuje. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Na nových úsecích IV. koridoru Soběslav - Doubí a Sudoměřice - Votice může jet pendolino 200 km/h.
Tak dva kousky na 200, to si budeme moct kouknout na displeji vlaku nebo na GPS, jak jedeme 199,8 pokud to nepřehlédneme. No ale nějak se začít musí. Pamatuju první jízdy pendolína, to když ještě jezdilo z Prahy do Děčína jako normální rychlík (ve zkušebním provozu). Jak vlakový rozhlas hlásil: „Vážení cestující, právě jsme dosáhli rychlosti 160 km/h“ a než to ten hlas dořekl, vlak už zpomaloval; přišlo mi to tehdy docela komické. No a dneska se 160 jezdí docela běžně na více místech a na delších než zanedbatelných úsecích. Tak snad to tak bude i s tou dvoustovkou třeba… Číst vice »
Tady nejsou vzádlenosti, aby se někde tou rychlostí dalo jezdit smysluplěnjší dobu. Jedině tak Přerov-Břeclav, které budou mezinárodní vlaky v budoucnu stejně objíždět přes Brno a Kůty-Bratislava, která není tak úplně u nás.
Hahah, to zde bylo mínusářů, když jsem tvrdil, že Pendolino jasně pojede do ČB. Tak co, kde jste? ;))
Ví někdo, o kolik minut by se tím zkrátila cesta do ČB?
Až o dvě.
Psalo se před par měsíci že by se dostala jízdní doba na 90min z Budějovic. Tak asi kolem 8-10 min po cele trase.
Expres ted jezdí cca 1:38
Už ta pendolina nasaďte na deset let na jedno ucelené rameno, kde to klopení přinese kratší jízdní doby, nebude to ničemu překážet, bude toit akorát obsazenost. A je úplně jedno, jestli to je jen 160 km dlouhé rameno. Hlavně žádné náhodné výstřely po celém státě.
Saskarna za verejne penize…
Dnes se vse ma stavet na 200km/h pro klasiky tecka.
I když budu mluvit výhradně o novostavbách, tak ne.
Nákladní tratě ne. Jako třeba Pravobřežka Labská – max 160 a jízdní řád kreslit rovnoběžně podle nákladních vlaků.
Tunely pod Prahou ne. Ty podle smysluplnosti o potřeb trasování.
A ostatní tratě především projektovat podle celostátního integrovaného takto eho jízdního řádu. Včetně kapacity pro nákladní vlaky a rezervy, včetně výluk s odklonů.
Pokud stat staví trate na 200Km/h je pro klopidla, tak by mi dávalo smysl , aby tato vozidla stát vyžadoval od dopravců? Na co jinak pak ta dvoustovka je, pokud pominu tedy marketing.
Bouzel cela tato akce je jenom Potemkinova vesnice. Na nasi zeleznici prava ruka navi co dela leva, stoji to mraku penez a kyzeny efeket neni zkola zadny, nebo ve forme takto ojedineleho vystrelu do tmy. Kdyby to Pendolina aspon jelo z Budejek treba bez zastaveni az do Prahy v nejakou ranni dobu, aby to byla opravdu vazne minena konkurence autu a odpoledne zpet. V podstate takovy byvaly Manazer Praha-Ostrava.
Tak zrovna v relaci ČB-Praha mi přijde vlak už teď jako velmi konkurenceschopný. Sráží to snad jen ty problémy s řazením.
Ale ví se to. Jenže někteří rozhodující lidé na MD nechápou moc smysl těch modernizací a novostaveb.
Byl jsem v Itálii a protože jsem studoval tamní jízdní řády, tak mě zaujala právě spousta „non-stop“ spojů mezi dalekými městy jako Miláno-Řím (to se ještě dá pochopit, ale byly to i jiné dvojce měst). A také to, jak často tyhle vlaky jezdí. Je otázkou, jaký potenciál by u nás měla taková non-stop linka Praha-Budějice. Už tu máme expresy, které zastavují akorát v Táboře (nevypadá, že by jezdily prázdné), takže by snad nějaká představa měla být. Po silnici do Budějic to není žádný med, to neni jako konkurovat Brnu kam vede dálnice a osobák to zvládne rychlejc (autobus s omezením… Číst vice »
Expres staví pouze v Táboře.
Výstavka je putovní.
Pod „200 km/h v pravidelném provozu“ jsem si představoval třeba dvouhodinový takt. Tak ještě štěstí, že to není plánováno na spoj, který by měl v JŘ omezení „jede 24. XII. a 31. XII.“
Hlavně úspora času na těch dvou krátkých cancourech na 200 km/h bude v řádu desítek sekund až jednotek minut. V souhrnu na celé trati Pendolino ušetří víc, protože oblouků je tam (zejména Praha – Benešov), akorát ta celková úspora nebude díky úsekům na 200, ale obecně díky nasazení naklápěcí jednotky na obloukovou trať. Pravidelní cestující zrychlení moc nepocítí, ale šotouštvo se zdá být nadšené už teď.
V taktu S9 nemá na 221 šanci zkrátit nic.
Že těch pár úseků na 200 km/h moc neušetří, je jasné. Ale nějak se s úpravou tratí i vozidel začít musí.
Akorát je něco jiného: „Díky úpravě trati a nasazení Pendolina můžete při cestování mezi Prahou a Českými Budějovicemi ušetřit X minut“. A něco jiného je: „Splnili jsme slib, že se v roce 2025 bude v ČR v pravidelné dopravě jezdit 200 km/h, uf, bylo to jen tak tak, ale vyšlo to. Rezervace na zážitkové jízdy můžete učinit v pokladnách ČD a v aplikaci Můj vlak. Kromě zážitkové jízdy Pendolinem nabízíme také zážitkové jízdy parními vlaky a historickými vozy.“
Nebo „Jede od 12.VI.“, kterážto bude červnovou změnou upravena na „Jede do 11.VI.“. 🙂
Hlavne to neuspechat.
V Německu se připravují nová klopidla Místo dosluhujících 612. Snad bude i elektrická verze. Toby pak mohloprojit i schváleni do ČR
Chcete si zažádat?
Aby se toho příštího Září nějaké Pendolino vůbec dožilo..
A cyklisté budou mít smůlu. Ta tři místa u dětského kina jsou katastrofa.
Nebudou. Pojedou jiným vlakem a nebo si v předstihu jedno z těch 3 míst zabookujou.
A budou v celou dobu poslouchat řvoucí děti?
A ti ostatní? Jiným vlakem? Tak to je pecka teda.
Tak logicky, když už jsou tam úseky na 200 pro klopidla. To bylo první, co mě napadlo, poslat tam Pendolino, když upravovali projekt na dvoustovku.
Tak tratí s klopícím rychlostníkem je víc.
Akorát je jenom 140 nebo 160. Byly právě i na trati do Budějic, ale podlední dobou mi přišlo, že nějak zmizely a jsou tam jen normální rychlostníky. Zase poslední dobou koukám spíš do notebooku, takže jsem ztratil přehled, co se děje podél trati, připadalo mi ale od začátku divné, že jsou tam rychlostníky pro pendolino (teda naklápěcí soupravy, ale jsou v čechách nějaké jiné?), proto jsem je vnímal.
A kde vezmou vlaky? Už teď do Františkových Lázní jezdí obyčejný rychlík s názvem Pendolino.
Do FL jezdí klasická souprava IC a žádný název Pendolino jsem teda nezaznamenal.Jmenuje se to prosím pěkně IC Ostravan.
Pan Jaroslav Killinger má pravdu, pouze „IC 512 Ostravan“.
https://www.cd.cz/spojeni-a-jizdenka/spojeni-tam/1d5c9710-f749-417f-a474-01c35beef7e3
To máte asi tak… buďto pojede Pendo a někteří nepojedou vůbec, protože nestačí kapacita . A nebo pojede klasická souprava, která má o 2 vozy navíc a tím pojedou všichni. Takže asi je B správně…
V úseku od Prahy na západ to povinné mistenkove neni
Vlaky mají, už 15 let. Vlaky opravdu nejsou problém.
Jako Slovenská streľa taky nejezdí původní historická souprava toho jména. Ale taky to beru jako nečestné když se vlak jmenuje SC Pendolino Košičan a jede normální vlak a ne pendolino. To je prostě marketing.
Dvě pendolína by tam mohla udělat hezké celodenní svezení d 2 hodinovem taktu. Ale kde je vzít?
Z Ostravy, stejně jich už není dost. Na Ostravu dát Comfortjety a na Budějice Pendolina. Další můžou jezdit Brno přes HavlBrod, namísto zcela tragické Vysočiny. V Itálii už Pendolina taky jen vymetají druhořadé spoje.
Asi největší relativní zkrácení cestovní doby by mohla Pendolina způsobit na trati Praha – Plzeň – Cheb, ale tam na vytíženější spoje mají nedostatečnou kapacitu. Na to by se muselo ve druhé třídě dosadit uspořádání sedaček 2+2 a to už nikdo dělat nebude.
Navíc ministerstvo už připravilo soutěž, kde se klopení nevyžaduje, ale naopak se vyžadují tak nové vlaky, že nevyhoví ani InterJety, natož Pendolina.
A nevyhovi natření? (Jako kdysi „nová vozidla“ byly na zluto přetrené šukafony) 😀
A skříň 680 je úzká, tam by se 2+2 mačkalo. (A už při současný šírce chodbičky to není moc na stání)
Tak by holt v pátek a neděli jel nějaký posilový vlak. To už tady taky bylo. Ale výstavka musí být putovní, navíc soutěž na klopidla by určitě někdo napadl jako diskriminační.
Smutné, jak logická řešení blokují politika a přebujelá byrokracie.
Jenže vymetají druhořadé spoje z důvodu, že v Itálii mají plnohodnotné VRT. U nás to je zatím jen sen….
Hlavně v Itálii kouknete na nádraží a tam mají zaparkovaných třeba 10 pendolin, jen v jedné zastávce. Tolik jich nemaji české dráhy ani dohromady. Při letošní cestě jsem vzal reklamní časopis Freccia, normálně tyhle tiskoviny nesbírám (bordelu mám doma dost), ale vzal jsem to kvůli poslední stránce, kde byl obrázek všech provozovaných generací, kromě vývoje designu (od „rovných“ křivek devadesátých let po současné tvary) tam bylo vidět, jak každá další generace, každý nový typ soupravy, je rychlejší a má větší kapacitu a víc vagonů. To cestování rychlovlaky je tam asi dost populární. Ceny začínají na nízkých hodnotách, kdy se skrz… Číst vice »
Možná blbý dotaz, ale ony na rychlost vyšší, než 160 km nejsou stavěny nové soupravy typu inter nebo comfort jet? To tu opravdu bude moct využít potenciál nových úseku pouze pendolino?
To sice ano, ale co by je tahalo? Zatím maximálně 380.
Navíc, nejsem si jistý, zda ta rychlost může být dosažena jen díky klopení, takže klasická souprava bude mít Vmax nižší.
Kdyby se povedlo pendolino až do Lince, rozhodně by to mělo smysl.
Samozřejmě by to tahaly Vectrony. ČD jich už mají desítky, do konce 2025 jich budou mít k dispozici 111 ks.
Na Budějické trati se dá 200 dosáhnout skutečně jen klopením, ale na tak malé vzdákenosti, že to nemá praktický význam, jde jen o PR. Kolem 180 tam dosáhne i neklopící moderní vlak s Vectronem.
Mmch, Pendolino do Lince nemá papíry a 380 není perspektivní.
Pendolino má papíry do Rakouska.
Musíme konečně všichni pochopit, že jde primárně o ten zápis do historie spojený s fotkou na sociální síť…
Interjet má Vmax 200 km/h, comfortjet 230 km/h. Pro klasické vozy je na nových úsecích rychlost 170 a 185, 200 je pouze pro naklápěcí.
Takže vlastně není pravda, že rychlost nového úseku může využít jen pendolino…Ale pro mě co jezdí na Ostravu tím lépe, čím méně pendolin tímto směrem, tím líp 😀
Může využít maximální rychlost 200 km/h. Ostatní soupravy 170 nebo 185 km/h v závislosti na úseku. Pendolino 200 km/h je samozřejmě lepší pro marketing.
No jo, ale to Pendolino těch 200 km/h udělá jen stěží a když už, tak na malých kouscích. Je to tam samá stahovačka, což znamená výpadek naklápění a tím max. 160 km/h… A ty stahovačky v těch krátkých „rychlých“ úsecích jak na potvoru zrovna jsou. Takže se uvidí, jak se s tím popasuje…
Pohled z konce vlaku na úsek Praha – Tábor s uvažovaným rychlým úsekem:
https://youtu.be/sQKWa13Yd7U
Pokud to povede k tomu, že se se stahovačkama a vypínačkama (kdy část je navíc úplně zbytečně) začne konečně něco dělat, tak to bude jedině dobře.
To je hrozny pristup, ani neni lepsi odtsranit ty stahovacky, protoze s takovou argumentaci se neposune kupredu nikde nic.
Kdysi nám kdosi tvrdil (možná na nějaké exkurzi v depu nebo ve škole (když jsem chodil do školy, pendolíno byl hit)), že pendolino nestahuje sběrač, ale jen vypíná proud, protože se jinak nějak dlouho restartuje. Je to samozřejmě informace stará a asi i ta dráha na to musí být dělaná, aby stačilo jen vypnutí trakčního odběru.
Kolik pendolín bude v té době ještě funkčních?
Toť otázka. Kamioňáci vs Strojvedoucí 1:1
Před měsícem byla provozuschopná dvě. Doufám, že už je to lepší.
Tak funkcnich je 6, bohuzel jsme v obdobi kdy dochazi k instalaci ETCS coz ma na stav znancne negativni vliv. Pendolin melo byt zkratka mnohem vic, i tech puvidne 10 planovanych bylo malo.
Proč do ČB, když tam mají letiště?
Jakože tam mají z Prahy létat komerční letadla? 😅 To by nebylo rychlejší pro cestu do města skoro ani bez odbavení.
ja bych sel jeste dal a zavedl komercni lety Praha – Milovice. I s cestou na letiste a odbavenim by to casto bylo rychlejsi nez nechvalne proslula trat 232 (navic pravdepodobnost, ze v kokpitu bude nekdo opily je u letadla nasobne nizsi)
Provokatér, nebo jen ducha mdlého?
Humor, to neznáte?
Od pana „král j“ jsem humor prozatím nezaznamenal.
V jeho příspěvcích se téměř vždy se jednalo o tvrzení nebo dotazy, které byly z oblasti na pomezí triviální věcné neznalosti a provokace.
Nakousnutí jste téma letiště, pozor Pražáci s tím rychlým vlakovým spojením do Linze, tamní letiště se rozvíjí, např. od zimního let. řádu bude od tam linka do Frankfurtu, abyste si tou rychlou železnicí neodlákávali lidi z pražského letiště, které už je na tom i tak hůř a hůř.
WOW, linka do Frankfurtu, neuvěřitelné… Tak to v Praze teda nemáme…
Zakázat obojí, z Budějovic budete létat 😀
Vymýšlíte si. Pražskému letišti pasanti stoupají.
Takže kvůli jednomu vlaku do ČB najednou půjde změnit předpisy, to je opravdu geniální… Bez výhradního provozu ETCS na daném úseku se nedá jet víc než kolik je dovoleno v současnosti s kódováním nebo bez, takže buď změna předpisů nebo si na těch 200 ještě počkáme
tak za rok snad už tam snad bude výhradně etcs, ne?
Nebude. Existuje plán, kdy se na které trati výhradní provoz zavede a uspíšit to nejde. To by pak dopravci po právu protestovali, protože podle se podle to toho plánu zařídili.
Jenže ono na té trati ETCS už je. Jen není výhradní provoz. Jezdí tu jak vlaky pod ETCS, tak vlaky bez ETCS. Pokud vím, tak do pendolin se ETCS dělat bude (a asi už se dělá), takže v tom problém nevidím.
zapomínáte na fakt že v roce 2025 měsíci října jsou nějaké volby ne? Je třeba říkat více? Pendolino 200km/h v září 2025…
Co to má společného s volbama, když ODS se o vlaky absolutně nezajímá?
Teda alespoň dle vyjádření odpůrců automobilismu a ODS.
Přičemž proti rychlým tratím jsou daleko víc zasloužilí žezlezničáři, kteří IV. koridor shazují označením pouhá oprava.
Návěstní předpis SŽ D1 se po nedávné novelizaci v červenci opět připravuje k další novelizaci, v rámci které už se s rychlostí 200 km/h počítá. Na zab zař to závislé není, SŽ Z1 a Z3 už s tou rychlostí počítají
Jsem pro. Na Ostravu budou postupně Pendolina nahrazena ComfortJety s vyšší kapacitou a na Budějovice to bude zlepšení kvality a současně dobrý marketing pro ČD. Taky to vidím jako trochu psychologický tlak na SŽ, že když nám konečně postavíte lepší infrastrukturu, tak my (dopravci) ji využijeme beze zbytku. I když SŽ se asi pod tlakem nebude cítit nikdy.
Určitě se těším, že se jím svezu, i když tímhle směrem moc často nejezdím.
Mám ale pocit, že Comfortjety mají jezdit na Berlín, Vídeň a Budapešť.
A nebude jich dost i na Ostravu? Pokud na Vídeň tak se zase uvolní Railjety.
Na Ostravu nejspíš taky, na EC dál do Polska.
S klesajícím počtem jednotek ČD Pendolino výhledově v počtu let dle mě asi máte pravdu, ale myslím, že počátek provozu Pendolina do ČB bude spočívat hlavně v odklonu dosavadního západního úseku Pendolina Praha – Plzeň – Cheb, kde tu svou možnou rychlost prostě dané jednotky nevyužijí.
podle navrhu GVD 2024/25 ma jezdit na cheb jeden par vlaku jako Pendolino IC503/504 a eden par vlaku jako railjet IC512/515….alespon to platilo do povodni….
z cehoz plyne, ze ty railjety odnekud zbyt musi (i kdyz je to fyzicky jedna souprava s obratem ve Fr. Laznich, plus kdyz uvazim obvykle prusvihy na jednokolejce, prenos spozdeni pri krizovani a pravidelne vyluky……..)
mno , uvidime
Nenahradí, 2+1 má prostě svoje
To zcela určitě, ale taky to znamená o dost menší kapacitu. A upřímně, za mě je Interjet, tedy obdoba ComfortJetu, pohodlnější a tišší než Pendolino.
Bože, to je tak naivní… Ve skutečnosti tady cítím spíš tlak státu na ČD: hele, když už jsme tam ty miliony propálili a někdo by se mohl ptát, proč, tak tam musíte začít jezdit. A opravdu to bude hezký marketing, pro šéfy SŽ a pana ministra. Jeden okrajový spoj zakomponovaný do ostravských oběhů ČD asi nezabije, ale tím to taky do doby, než MD vypíše novou soutěž s požadavkem na naklápěcí soupravy – tedy nejspíš navždy, skončí.
Ty miliardy byly vynaloženy na modernizaci trati, po které se již 160 km/h jezdí. Pro jízdu nad 160, pokud vím, nebyly vynaloženy žádné větší náklady, mimo osazení svislých rychlostníků.
Samozřejmě, MD asi klopidla požadovat nebude. Ale dokud tu nějaká jsou, tak ať tam jezdí.
Zdá se, že Van něco uteklo: https://zdopravy.cz/stovky-milionu-za-200-km-h-koridor-sudomerice-votice-se-otevre-o-rok-pozdeji-59718/
Tak to pak ano. Tou dobou jsem ještě místní web nečetl, tudíž jsem byl nedostatečně informován. Cca 300 milionů je dost na takovou blbost, na druhou stranu je to pořád jedna z těch smysluplnějších investic, má aspoň nějaký dopravní význam, narozdíl od asi trojnásobku za trať do Mšena aj.
Právěže na tu rychlost nad 160 náklady vynaloženy byly, a docela velké, a navíc se musely měnit již uzavřené smlouvy, takže tyto vícenáklady ani neprošly tlakem konkurence. I tady se o tom dost psalo.
Tahle zbytečná změna stála stovky milionů. Tady je dokumentace od Sudopu o tom, co všechno se musí změnit: https://www.koridory.cz/wp-content/uploads/2019/12/1_1_TZ_studie_2012_10_18.pdf
Loni to tam jelo 140 jestli se nepletu, alespoň u Budějovic. To se od té doby zrychlilo?
Ex jezdí 160 z Bystřice do Neplachova, pokud není řazeno B. Rychlíky jezdí 140, protože omezení v jízdním řádu. 140 mají i ty, co jsou turnusově vedený 380/Vectronem a mají EC soupravu…
Tak růžový to skutečně není, rychlostní propad je jak okolo Tábora, tak okolo Veselí.
A já už jsem se těšil že nám těch 200 km/h doručí ještě letos…
Taky pořád vyhlížím, kdy na mě ze schránky vypadne avízo, že mám na poště uloženou rychlost 200 km/h, zabalenou v bublinkové fólii. Na velvyslanectví pekla vždycky rád zavítám.
Zvonil tady pošťák, nějaký Krapinec…
Tolik humbuku pro pár km při 200km/h, stačí se podívat kde všude se jezdí 200km/h a vyšší. – možná až komplex chudáka.Železnici možná měli nechat,neinvestovat dalších 100r a byl by zaručený obdivovaný dopravní skanzen, větší než dnes.
Budou volby. Bude to politický spoj v okrajových částech dne.
Volby jsou prakticky každý rok. Veselé Vánoce
Do Budějovic s jedním párem to bude jen demonstrace „úspěchu“ SŽ, jinak pro cestující význam nulový. Ale kdyby Pendolino už nevraceli na Košice, kde je dle mého názoru kontraproduktivní, tak by protažením dále za Linz mohla vzniknout docela atraktivní linka. Třeba linka Salzburg – Innsbruck – Bolzano by se na denní obrat mohla stihnout, obsloužila by poměrně dost větších sídel a turisticky atraktivních lokalit, kde nyní moc konkurence ve veřejné dopravě není, ať už autobusové nebo letecké, vlakem pouze s více přestupy. Přitom tam Čechů jezdí dost, většinou tedy autem.
A nebo Praha – Budějovice – Vídeň. To je zajímavý trh a Pendolino by sem kapacitou sedělo. A nebo jen jednoduše Praha – Budějovice nonstop s bezkonkurenční jízdní dobou. Pro 1 soupravu práce více než dost. Určitě se dá dobře vymyslet řešení, které bude vydělávat.
Pendolino na Budějovice patří konstrukcí a kapacitou, na Ostravě už to je jen nosný brand, který se vhodným marketingem dá přenést na ComfortJety.
Nonstop je příliš, dokonce i postkomunistický rychlík Praha – Venezia stavěl aspoň v Táboře…
Proč, když je už teď Linz přestupní uzel na směr který uvádíte. S tím denním obratem teď by ta trasa z Prahy trvala ca 11 hodin
V Rakousku už není volná kapacita pro Pendolino a taky jednotka Pendolino má malou kapacitu.
Takže od příštího září bude na Budějovice výhradní provoz ETCS? Bez něj to tuším totiž nad 160 nejde 🙂
Nebyla ta podminka, ze ten konkretni vlak jedouci nad 160km/h musi byt pod dohledem ETCS?
Tam těch podmínek je celá hromada a rozhodně se hodně dbá na to, aby nemohlo dojít k ohrožení vlakové cesty. Pokud není splněno tak jen 160 km/h. Dříve se 200 km/h prostě spojovalo s výhradním provozem, jak hodlejí řešit toto by mě docela zajímalo.
Pokud nestihnou zavést výhradní provoz, tak se v době jízdy Pendolina bude jezdit mezistaničně, tzn. ostatní vlaky budou stát.
To bych rád věděl jak se to udělá v úseku tábor Olbramovice kde na Os Regina a v úseku olbramovice Benešov 810.
Olbramovice-Tábor: Nasadit Pantera místo Regionovy?
Jinde se vymýšlí cestujícím přestup, jen aby zločinec nejel s naftou pod dráty a taky je to v klidu celou cestu.
myslím že tam budou regiofoxy
RS1
Asi nevíte, že ETCS na té trati už cca 3/4 roku funguje. A proč výhradní provoz? Už teď tady jezdí vlaky pod ETCS, ale i bez ETCS. A jak to náramně funguje.
Jeden spoj je fraška a na Ostravu nemá smysl aby jezdilo tak není důvod aby tam zůstaly a můžou na Linz všechny ideálně Drážďany – Praha – Linz konečně
nebo Praha – ČB – Vídeň!
Jezdily Praha-Brno-Vídeň, ale matně se pamatuju, že nestačila kapacita, snad ÖBB byly proti.
PS: Ta touha cestou do Vídně vynechat Hradubice i Brno souvisí s vyháněním cestujcících z vlaku?
Na Dráždany – Praha by musely jezdit dvě pendolina spřažená, to by asi neprošlo
To bude noční rotace pendolina do Linze a zpět? Kdo bude chtít zakusit 200, bude si muset přivstat…
Do Linze? Kde to je? Ale ani do Lince to nepojede. Pouze do ČB. Ale jezdit s nima až do Lince by nebylo od věci. Alespoň by se zestabilnil jízdní řád. Teď je postaven tak “na krev”, že když je v soupravě B, tedy musí se jet na spodní rychlostníky, tak se nestíhá… Rozdíl na většině trati jen 5 km/h. A svislé rychlostníky už na Dvořišťské byly…
Linz už technicky nejde. Při instalaci ETCS bylo odebráno PZB. Na rakouské straně ETCS není a i kdyby bylo, tak pendoliní ETCS v Rakousku není schválené. To by asi byl řešitelný problém, ale na jeden max. dva páry vlaků s malým potenciálem se to nevyplatí.
Tak je pravda, že kdyby to jezdilo do Lince, tak by ta rychlost 200 km/h byla alespoň užitečná pro krácení zpoždění (kterou by ten vlak z Lince měl větší šanci nabrat), jinak je to stejný případ jako na trati do Plzně, kde to jezdí v taktu s expresní linkou, na kterou jsou ale jinak pochopitelně nasazovány klasické soupravy, takže pendolino tím pádem nemůže vyšší rychlosti využít pro kratší jízdní doby. Ale čekal bych, že bude jezdit spíš jen do Budějovic, aby nebylo dlouho mimo svojí hlavní trasu, přece jen už je těch pendolin je 6 a kus sedmého.
tak už víte, kde je ten Linz, ne? no a když tam něco jede, tak je to „do Linze“ 😀 celé je to ironie vč. té noční rotace 😉
A taky to jede do Graze nebo Bregenze… 😉
a hlavně k čemu je jeden pár vlaku, to jako pojede mimo takt nebo vždy v Táboře počká, aby to mělo takt?
On by to nebyl jeden pár, ale všechny EC (krom páru 330/337 kvůli lůžku), co jedou až do Lince (tři páry vlaků). Na trati Praha – ČB by to jelo buď v taktu nebo mimo něj, je to v podstatě jedno, na zbytku to v žádným taktu nejede, ale vyšší rychlost by se hodila. Nejmíň přesně jezdí právě tyto vlaky, možnost krátit by byla dobrá.
Ale všechno to jsou jenom “šotosny”, navíc pokud už nemá PZB (proč zmizelo?), tak do Rakouska stejně nemůže…
Přesně, za chvíli budeme jezdit třeba do Wienu, do Dresdenu…
Pochybuju, že by ČD chtěly ztrácet čas Pendolina nějakými „regionálními projížďkami“ po trati z CB do Lince, kde se traťové rychlosti (i komerční výtěžnost), pohybuje úplně někde jinde, než by bylo žádoucí. Možná by se mohlo jednat o skryté popíchnutí rakouské strany (ministerstva paní Leonore Gewessler) na zintenzivnní jednání o společném projektu výstavby spojení obou měst, v parametrech těch dvou nových úseků u nás. Současné plány do roku 2029 směr Linz -Summerau a Wien – Gmünd NÖ úspěšně ignorují (staví se hlavně na jihu, okolo Vídně a Linz – Wels) , takže pro plány na období 2030+ by to snad… Číst vice »
služební hlášení …… na poslední/první točce do/z Lince se veze lůžkáč na Zurich. …….. takže nee e…..
Služební odpověď 🤦. To se může změnit…
Zase další věc, na kterou cestující budou spoléhat a která zklame…jako skoro všechno na české železnici….
Můžete tuto myšlenku nějak víc rozvézt?
Rozvézt? Jako třeba vlakem? Nebo spíš rozvést? 🙂
Čeština je úžasná… Rozvést myšlenku nebo rozvést manžele 😂?
Ano, klidně, vlakem narozdíl od šotoušů kteří vlaky jen fotí jezdím skoro každý den, krátké i dlouhé cesty. Vlaky mám rád prakticky od dětství. Pointa není v pomlouvání, očerňování jen v suchém konstatování. Nejspolehlivější (ve smyslu přesunu z místa A na místo B) je auto, ale také je nejnebezpečnější. Autobus, letadlo jsou někde mezi…. Vlaky jsou naopak bezpečné, vcelku i pohodlné ale na druhou stranu také i absolutně nespolehlivé. Desetkrát vám to i s navazujicími přípoji vyjde a po jedenácté, kdy to potřebujete, to skončí fatálně. Buď nedojedete, musíte se vrátit zpátky, skončíte někde v pustině nebo vůbec neodjedete. A… Číst vice »
…a nechtěl byste si raději trochu zariskovat a zkusit nějaký ten nebezpečný, ale spolehlivější, a mnohdy i rychlejší a čistější druh dopravy?