posily_do_teamu

Páté z osmi. SŽ získala stavební povolení ke křížení IV. koridoru s dálnicí D3

Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr ŠpetlákStavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák

Náročnou stavbou sedmnáctikilometrového úseku se završí budování IV. koridoru mezi Prahou a Budějovicemi.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Ř

Víte někdo, jak to vypadá s přeložkou/novostavbou Uhříněves – Benešov? Na mapě staveb SŽ to není, ale na podkladové mapě k VRT to je.

Vašek H.

V územních plánech to je, ale to je momentálně tak všechno. Poslední představený návrh se setkal s velkým odporem místních – pobouřil je zejména hluboký zářez uprostřed přírodního parku Velkopopovicko, dále výrazný odpor v bezprostředním okolí Prahy (Lipany, Voděrádky, Všechromy) a taky přechod území Sázavy. Dále projektu stojí v cestě velké investiční náklady a je otázkou, jak velký zásah do dopravy by si vyžádalo třeba budování křížení s D1 a D0 (tyto stavby nejsou na koridor připraveny, takže by to dopadlo zřejmě stejně jako teď s D3). Já tomu projektu jako železničář samozřejmě fandím, protože každé zvyšování rychlosti a kapacity… Číst vice »

Matyáš

Ta krajnice na D3 se bude rozšiřovat, aby se do jednoho pásu vešlo 2+2?

Libor

To vypadá, že po 30ti letech budování 4.koridoru ( větev PHA -ČB) bude hotovo. To je skvělá zpráva dne. Ps. Doufám, že stihnou 2031…

Dušan

„Stát přitom nedávno opustil plán na využití projektu PPP“ – Hm a k tomu existuje nějaká studie, že projekt PPP konkrétně u tohoto tunelu je v porovnání s variantou, když si ho postaví stát klasicky vychází ekonomicky hůře ? Nebo jak se na to přišlo ?
.

Petrovič

Nebolo PPP opustené skôr kvôli vysokému štádiu prípravy a z toho vyplývajúceho odkladu pri prechode na PPP?

Flek

Tak snad budou oba tunely opravdu hotové do by, než se rozkope Benešov-Praha a Budějovice-Plzeň, aby případně zrychlení mohlo sloužit k pokrytí zpoždění.

Flek

Tunel až 200km/h, ale navázané úseky na Budějovice a Veselí na to samozřejmě nezmodernizovali.

DavidS

Co myslíte úsekem na Budějce?

Milan

Novostavba začíná obloukem u severní zastávky, to není ani 3 km od nádraží. K nádraží je rychlost 120 km/h a ten první oblouk bude nespíš na stejnou rychlost a nebo jen o trochu vyšší. Na druhé straně končí novostavba přeložkou dvou protisměrných oblouků za Ševětínem. Podle toho, na jakou rychlost vyjdou, se dá uvažovat o stejné rychlosti až za Dynín, to je přímý úsek dlouhý 6 km a trochu nad 160 by měl vyhovovat i ten mírný oblouk. V přímé není zas tak velký problém zvýšit rychlost. Pak zbývají 4 km k oblouku před Veselím, kde je rychlost 145. Ten… Číst vice »

Vasek

Vznikne cyklostezka místo původní železnice? Plynulost stoupání a propojení obcí k tomu vybízí.

DavidS

Zatím to, myslím, není rozhodnuté. Uvažuje se o zasypání materiálem z tunelů.

Každopádně si úplně nemyslím, že by v konkurenci se stezkou podél řeky byla nějak hodně využívána

Libor

Materiál můžou použít na stavbu dálnice D19 😉😁

Sáček

D1 se kvůli Vrt Moravská brána bude muset překopat dvakrát? A taky kvůli úseku kolem Přerova? Jihočeská trať bývala RS na starších mapkách, RS11 Praha-Linec. Zmíněný tendr se loni předpokládal v první polovině roku.

David

Nevím kolik vám je let, ale řekl bych, že překonávání D1 kvůli VRT nejspíše nedožijete

tomas.vachalec

“ měl být původně na stavbu železničního tunelu připraven. Nakonec se ale od toho upustilo. “ A bude odpovědnost konkrétních osob vést k náhradě škody? To přece není normální.

jan táborský

Nemyslete složitě .ať Vás nebolí hlava, samozřejmě je tam chyba v koordinaci zejména MD. Že to nikdo nezaplatí je druhá věc. Třeba jako zbytečné stavby mostů na BUDNEM. Taky byly v mapách FJ.

Trumbera

Je normální dělat na dálnici přípravu pro železniční tunel ve chvíli, kdy se neví, zda se tento vůbec bude stavět, a není známa jeho přesná trasa a podoba?

F. Brabenec

Není to normální. Někdo prostě podcenil koordinaci. 🥸

Greta

Nemůžete předjímat vedení trati tam, která nemá žádné povolení. Kdyby jí nepovolili vůbec nebo povolili v jiné trase a ŘSD mezitím utopilo bambilion ve zbytečném nevyužitém tunelu, tak byste tady zase vykřikoval své mantry o zodpovědnosti. SŽ mělo mít stavební povolení dřív než dálnice. Nemělo, tak bohužel.