Díval jsem se na JŘ „Sedmy“ v sobotu 19.10. z Prahy do ČT. Kdoví, KAM odjíždí z Třebové v 15:40 ???
franta
1 měsíc
blbost
Bram
1 měsíc
ETCS L2 by ještě nemuselo znamenat zastavení provozu historických lokomotiv a obecně starších vozidel nevybavených mobilní částí ETCS. Technicky totiž ani od 1.1.2025 bránit vjet na trať s výhradním provozem ETCS nic nebude, bude tomu zatím bránit pouze předpis. Až (dle mého názoru zcela nesmyslné) zavádění ETCS L2 v podobě s tzv. benefity, kdy stanice už budou pouze se stop značkami a všude budou pouze a jen návěstidla s modrou a bílou, nastane skutečný konec nostalgie, protože přes stanice bude moci (pokud to Správa železnic milostivě dovolí) jet vozidlo nevybavené ETCS rychlostí pouze 40 km/h a mezi stanicemi, kde bude… Číst vice »
Tomáš Záruba
1 měsíc
Jednoho dne ty páry budou mít výjimku, stejně jsou tam vždy minimálně dva. A lze to snadno ošetřit proti „zneužívání“ prostě definicí přes druh trakce.
Horší jsou ty různé staré T/E(S)/M/E(S)M vozidla. Tam to asi bude muset dopadnout instalací toho ETCS (až/jestli cena po aktuálním šturmování opadne, popř. pokud budou provozovatelé schopní nějaké širší dohody na prototypu).
David
1 měsíc
Tak bude jezdit Pára jen na Pacifiku, Kolešovce a dalších lokálkách. Své lidi si to najde.
Jen s tou „drobností“ že na takové tratě nemůžou velké rychlíkovky a ani tam nepředvedou co v nich je.
Navíc i na takových tratích počítá SŽ časem se zavedením ETCS v „lokálkové“ verzi – trať Choceň – Litomyšl to čeká už příští rok.
Říká vám něco slovo „přechodnost“? 498.0 má skupinu C2, 477.0 je C3, 498.1 dokonce D3.
Většina lokálek je B, některé dokonce A. Tyhle lokomotivy na ně normálně nemůžou, jde to jen na výjimku, většinou za podmínek zásadně snížené traťové rychlosti. Zažil jsem 498.104 do Lednice s povolenou maximálkou 10km/h. To nebyla jízda, to byla groteska.
A mimochodem to se netýká jen rychlíkových mašin, ale i těžkých nákladních lokomotiv. 556.0 je D2, 534.03 C3, ale při traťové rychlosti 50 a méně taky D2.
Každá jízda takové lokomotivy na nějaké lokálce znamená byrokracii s vyřizováním výjimky kterou taky nemusíte dostat.
Takže to nakonec skončí u splašených kamen 310.0, ale i tam je nejasné jak to bude po rozšíření ETCS regio.
Kuko
1 měsíc
Souhlasím, jedná se o ojedinělou akci, ale mohli to odjet alespoň jedním směrem z Prahé s vhodnější mašinkou a to rychlíkovým Antonem když už je u nás a jinou provozní rychlíkovkou nyní nedisponujeme, stejnak s ním pojedou domů od Děčína na skok přes Třebovou, promrhat takovou to možnost je do nebe volající. Celý rok se kolem Třebové nic moc neděje a pak na dva dny je program tak roztroušený, až jsme se i s kamarády neshodli co dřív, svézt se s antonem? ale moc brzo ráno. Jet z prahy po koridoru praha nebo brno? ale je to jednosměrka, takže na… Číst vice »
Petr
1 měsíc
Zkrátka a jednoduše, blíží se zánik nostalgie, mašiny se dou muset přesouvat po vedlejších trati, což se prodraží, odráží se to na době navozuje a ceně jízdenek
Tak vždycky je na akci může něco dotáhnout, to není zas takový problém. Ostatně i historické bardoty budou ETCS mít. Ta jízda vlastní silou, včetně zbrojení cestou, taky není super výhodná.
A to by přitom člověk čekal, že když zadáte vzdálenost x (dle počtu vozů), vyjde vám vcelku přesně pozice čela soupravy.. (zařadit tu zázračnou všespásnost typ ETCS s vozidlem nakonec – kde by to neovlivňovalo dojem)
Ale holt asi máme republiku plnou a prošpikovanou červími děrami (+čertími prde*emi) a tak není na místě cokoli „riskovat“ ..
Tak ono to bude mít negativní vliv na více věci než je jsou jen nostalgické jízdy, a ty jsou v tom ve výsledku docela nedůležité.
Ale tak silniční doprava ráda a ochotně pomůže převzít přepravy na svá bedra 🙂
Daja
1 měsíc
Jo, všechno zničit.
Hub
1 měsíc
Slyšel jsem že by mělo stačit do soupravy zařadit lokomotivu se systémem ETCS. Je to takhle možné?
A co to musí elektronicky zvládnout řídit, kromě vypuštění vzduchu z brzdového potrubí? Nevím, ptám se. Musí to zároveň umět i vypnout páru do válců a shodit oheň?
Jenže britský stroj je novostavba,kde se s elektronikou a jejím umístěním a napájením počítalo.Roubovat něco takového na historický stroj u nás je atypický problém a finanční nesmysl.
U historických technických památek je ekonomický význam snad až na druhým místě ne? Hlavní je udržení a provoz technických památek jako odkaz dalším generacím….
Problém není to postavit, problém je dát tomu razítko. Zatímco auto si můžete nechat homologovat za pár šestáků, tak tady zaplatíte desítky milionů jenom za certifikaci. Železnice prostě požírá sama sebe.
Dotační kritéria jsou nastavená tak, aby se vybavovala vozidla která reálně jezdí a jsou perspektivní. Na parní lokomotivu za současných podmínek dotaci nedostanete. A jsem přesvědčen, že za plnou palbu to nikdo financovat není schopen, když co lokomotiva to originál. Prosím proberte se, dráha je primárně přepravní služba, to není šoutošká orgie na pár dní v roce.
Jenže Tornádo je nově postavený a už od počátku s tím počítali, stejně jako se AWS, TPWS a černou skříňkou.
Není to kopie ani spoustou dalších věcí, od nižší výšky kvůli trolejím přes spoustu dalších technických změn, aby s tím mohli jezdit po síti a zároveň se jim zvýšila efektivita a snížili provozní náklady.
To je pravda, jsou to nově stavěné stroje, které spíše jen vypadají jako ty vzory z minulosti pro lidi jako jsem já, co to popravdě nepoznají a jen se jim to velmi líbí 🙂 Koukal jsem, že mají ještě projekt Prince of Wales (LNER Class P2) a tam také na ETCS pracují.
Díval jsem se na JŘ „Sedmy“ v sobotu 19.10. z Prahy do ČT. Kdoví, KAM odjíždí z Třebové v 15:40 ???
blbost
ETCS L2 by ještě nemuselo znamenat zastavení provozu historických lokomotiv a obecně starších vozidel nevybavených mobilní částí ETCS. Technicky totiž ani od 1.1.2025 bránit vjet na trať s výhradním provozem ETCS nic nebude, bude tomu zatím bránit pouze předpis. Až (dle mého názoru zcela nesmyslné) zavádění ETCS L2 v podobě s tzv. benefity, kdy stanice už budou pouze se stop značkami a všude budou pouze a jen návěstidla s modrou a bílou, nastane skutečný konec nostalgie, protože přes stanice bude moci (pokud to Správa železnic milostivě dovolí) jet vozidlo nevybavené ETCS rychlostí pouze 40 km/h a mezi stanicemi, kde bude… Číst vice »
Jednoho dne ty páry budou mít výjimku, stejně jsou tam vždy minimálně dva. A lze to snadno ošetřit proti „zneužívání“ prostě definicí přes druh trakce.
Horší jsou ty různé staré T/E(S)/M/E(S)M vozidla. Tam to asi bude muset dopadnout instalací toho ETCS (až/jestli cena po aktuálním šturmování opadne, popř. pokud budou provozovatelé schopní nějaké širší dohody na prototypu).
Tak bude jezdit Pára jen na Pacifiku, Kolešovce a dalších lokálkách. Své lidi si to najde.
Jen s tou „drobností“ že na takové tratě nemůžou velké rychlíkovky a ani tam nepředvedou co v nich je.
Navíc i na takových tratích počítá SŽ časem se zavedením ETCS v „lokálkové“ verzi – trať Choceň – Litomyšl to čeká už příští rok.
Akorát je ta musí něco přepřáhnout co bude mít ETCS
Říká vám něco slovo „přechodnost“? 498.0 má skupinu C2, 477.0 je C3, 498.1 dokonce D3.
Většina lokálek je B, některé dokonce A. Tyhle lokomotivy na ně normálně nemůžou, jde to jen na výjimku, většinou za podmínek zásadně snížené traťové rychlosti. Zažil jsem 498.104 do Lednice s povolenou maximálkou 10km/h. To nebyla jízda, to byla groteska.
A mimochodem to se netýká jen rychlíkových mašin, ale i těžkých nákladních lokomotiv. 556.0 je D2, 534.03 C3, ale při traťové rychlosti 50 a méně taky D2.
Každá jízda takové lokomotivy na nějaké lokálce znamená byrokracii s vyřizováním výjimky kterou taky nemusíte dostat.
Takže to nakonec skončí u splašených kamen 310.0, ale i tam je nejasné jak to bude po rozšíření ETCS regio.
Souhlasím, jedná se o ojedinělou akci, ale mohli to odjet alespoň jedním směrem z Prahé s vhodnější mašinkou a to rychlíkovým Antonem když už je u nás a jinou provozní rychlíkovkou nyní nedisponujeme, stejnak s ním pojedou domů od Děčína na skok přes Třebovou, promrhat takovou to možnost je do nebe volající. Celý rok se kolem Třebové nic moc neděje a pak na dva dny je program tak roztroušený, až jsme se i s kamarády neshodli co dřív, svézt se s antonem? ale moc brzo ráno. Jet z prahy po koridoru praha nebo brno? ale je to jednosměrka, takže na… Číst vice »
Zkrátka a jednoduše, blíží se zánik nostalgie, mašiny se dou muset přesouvat po vedlejších trati, což se prodraží, odráží se to na době navozuje a ceně jízdenek
Tak vždycky je na akci může něco dotáhnout, to není zas takový problém. Ostatně i historické bardoty budou ETCS mít. Ta jízda vlastní silou, včetně zbrojení cestou, taky není super výhodná.
Nešlo by to řešit tak, aby parní lokomotiva vpředu plnila účel iluze, ale o pohon a ETCS by se starala až moderní lokomotiva zařazená za tu parní?
NE. V čele vlaku musí být vybavená ETCS
Děkuji, tohle jsem nevěděl.
A to by přitom člověk čekal, že když zadáte vzdálenost x (dle počtu vozů), vyjde vám vcelku přesně pozice čela soupravy.. (zařadit tu zázračnou všespásnost typ ETCS s vozidlem nakonec – kde by to neovlivňovalo dojem)
Ale holt asi máme republiku plnou a prošpikovanou červími děrami (+čertími prde*emi) a tak není na místě cokoli „riskovat“ ..
Tak ono to bude mít negativní vliv na více věci než je jsou jen nostalgické jízdy, a ty jsou v tom ve výsledku docela nedůležité.
Ale tak silniční doprava ráda a ochotně pomůže převzít přepravy na svá bedra 🙂
Jo, všechno zničit.
Slyšel jsem že by mělo stačit do soupravy zařadit lokomotivu se systémem ETCS. Je to takhle možné?
To by musela být v čele vlaku ne?…. To by asi na koukání moc nebylo…
Dal bych jí do „čela“ ..
.. a celou dobu aby couvala …
Jak to bude s místenkami?
Byl by odkaz i ma ceník Česká Třebová – Brno?
Děkuji.
Jízdenky lze objednat q ostatní uvedené zde.
https://vlaky.pardubickykraj.cz/rozlouceni-s-parou-na-koridoru/
Zeptam se trochu laicky? Nějaká mobilní jednotka neexistuje? Aby se treba přenášela mezi nekolika lokomotivami?
Neexistuje, protože to musí být schopné vlak samočinně zastavit. Zrovna parní lokomotivy se elektronicky ovládají fakt blbě.
A co to musí elektronicky zvládnout řídit, kromě vypuštění vzduchu z brzdového potrubí? Nevím, ptám se. Musí to zároveň umět i vypnout páru do válců a shodit oheň?
Nesmysl. Elektronické ovládání brzd zbastlí každej šikovnéj zámečník.
Proč něco složitého bastlit stačil by jeden elektromagnetický ventil na brzdové potrubí.
dyť to bylo i tady
https://zdopravy.cz/prvni-parni-lokomotiva-s-etcs-ve-velke-britanii-zacali-s-jejim-testovanim-211206/
Jenže britský stroj je novostavba,kde se s elektronikou a jejím umístěním a napájením počítalo.Roubovat něco takového na historický stroj u nás je atypický problém a finanční nesmysl.
jenže předřečník netvrdil že problém je umístění a napájení, ale že se parní lokomotivy elektronicky ovládají fakt blbě.
Popřel by se význam ETCS! Každé H.V.musi být vybaveno!Rozkaz zněl jasně!
Třeba to časem půjde, jako u téhle LNER Peppercorn A1 Tornado. https://x.com/steve220459/status/1798792902241403053
1. Nikdy se to tak nedělalo a není to tedy možné.
2. Vždy se to dělalo jinak.
4. Není na to předpis.
7. Lidé by to zneužili.
Ono to technicky jde, ale je to ekonomický nesmysl.
Ona je ještě jedna možnost. Že jako vlaková bude razena
U historických technických památek je ekonomický význam snad až na druhým místě ne? Hlavní je udržení a provoz technických památek jako odkaz dalším generacím….
Zrovna provozu a zachování památky pro další generace jdou docela dost proti sobě.
Tak to už můžeme rovnou buldozerem vzít Národní muzeum, že jo. Když už nic jiného, starý barák, neplní A+ nebo tak něco určitě.
osobně si myslím že to pujde. Neřikám hned ale časem se vybaví i parní lokomotivy
Asi ne, stojí to moc.
Problém není to postavit, problém je dát tomu razítko. Zatímco auto si můžete nechat homologovat za pár šestáků, tak tady zaplatíte desítky milionů jenom za certifikaci. Železnice prostě požírá sama sebe.
To budou historici prskat.
Dotační kritéria jsou nastavená tak, aby se vybavovala vozidla která reálně jezdí a jsou perspektivní. Na parní lokomotivu za současných podmínek dotaci nedostanete. A jsem přesvědčen, že za plnou palbu to nikdo financovat není schopen, když co lokomotiva to originál. Prosím proberte se, dráha je primárně přepravní služba, to není šoutošká orgie na pár dní v roce.
Zvlášť v situaci, kdy bude pořád dost tratí bez ETCS.
Ekonomický nesmysl je celé ETCS v tom podání, jaké je v ČR servírováno.
Jenže Tornádo je nově postavený a už od počátku s tím počítali, stejně jako se AWS, TPWS a černou skříňkou.
Není to kopie ani spoustou dalších věcí, od nižší výšky kvůli trolejím přes spoustu dalších technických změn, aby s tím mohli jezdit po síti a zároveň se jim zvýšila efektivita a snížili provozní náklady.
To je pravda, jsou to nově stavěné stroje, které spíše jen vypadají jako ty vzory z minulosti pro lidi jako jsem já, co to popravdě nepoznají a jen se jim to velmi líbí 🙂 Koukal jsem, že mají ještě projekt Prince of Wales (LNER Class P2) a tam také na ETCS pracují.