„Parkování jako základní lidské právo.“ Zrušení dětského hřiště kvůli parkovišti prošlo zastupitelstvem

Sídlišti Hornoměcholupská v Hostivaři, kde se má místo stromů a hřiště rozšířit parkování. Foto: Petiční hnutí Zachraňme hřištěSídlišti Hornoměcholupská v Hostivaři, kde se má místo stromů a hřiště rozšířit parkování. Foto: Petiční hnutí Zachraňme hřiště

Proti kácení zeleně a zrušení dětského hřiště vznikla v Hostivaři petice. Podle politiků je však třeba kompromisu.

192 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Kácení stromů a likvidace zelených ploch kvůli parkování a silniční dopravě by obecně by mělo být trestným činem, protože se tím přispívá k ohrožení zdraví a životů lidí. Kdo chce auta, nechť si pořídí garáž třeba v podzemních garážích a zaplatí si to. Proč všichni za něco platí, ale silniční doprava a automobilisté platí minimum svých nákladů a škod!!!!!!

Klemovak

Japonský systém. Auto si koupíte až máte vyřešené parkovací stání vlastní nebo nájem.

hroch.obojzivelny

Severokorejský systém. Auto si nekoupíte a zavřou vás do lágru.

Severoamerický systém. Auto si koupíte takové, na jaké máte peníze a nikomu do toho nic není.

asdf

Severoamerický socialistický systém:

Pokud chcete postavit nebo provozovat dům v centru města, musíte nejdřív koupit sousední dům, zbourat a na jeho místě udělat parkoviště… („parking minimums“)

Viz:
https://www.youtube.com/watch?v=vUhOFUQDLQk
https://www.youtube.com/watch?v=OUNXFHpUhu8
https://www.youtube.com/watch?v=sJF0fGgcI-8
https://www.youtube.com/watch?v=NmJRzYn99rg

knedlo

Ako pozerám mapu, tak asi 100 metrov južne je zeleň (na gúgl mapách vyschnutá tráva), nad ktorou je vedenie veľmi vysokého napätia. Na tej ploche žiadne vysoké stromy ani zástavba nebude. Parkovisko sa dá spraviť tam.

Martin

Neda, je to ochranne pasmo… resp, muzete, ale nebude se tsm smet parkovat…

knedlo

To beriem, ale historicky je plno „parkovísk“ priamo pod vedením VVN. Aj v Bratislave. Dokonca aj jedno obratisko autobusov (a videl som také aj v Hamburgu). Neviem do akej miery je parkovanie pod vedením VVN legálne, ale napr. tu sa zdá, že legálne je:
https://www.google.com/maps/@48.1636535,17.1766157,3a,90y,136.07h,108.14t/data=!3m7!1e1!3m5!1spJOMh0p_7Ee9np4WwkWEMg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DpJOMh0p_7Ee9np4WwkWEMg%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D136.07476663169234%26pitch%3D-18.140957712568863%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

knedlo

alebo aj tu:

https://www.google.com/maps/@48.1059609,17.1089015,3a,75y,311.09h,87.41t/data=!3m7!1e1!3m5!1sxM1LindItulA1nQjf6zQmw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DxM1LindItulA1nQjf6zQmw%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D311.0867785149953%26pitch%3D2.5868917723384612%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

To sú miesta vyznačené mestskou časťou. Určite lepšie parkovať pod VVN ako likvidovať detské ihrislo a zeleň. To vedenie je asi 100 metrov od ihriska, takže fakt čo by kameňom dohodil. A zmestilo by sa tam viac miest ako by vzniklo lividáciou ihriska a zelene. Priestor pod VVN naozaj injako zmysluplne využiteľný nie je, okrem parkovania.

jardaVi

Autoterorismus…

Michal Gust

V článku jsou bohužel plánky z první petice v roce 2020 a spíš útržkovité informace.
Na FB pod #zachranmehriste najdete sérii článků s aktuálními plánky a informacemi, jež popisují proč by mělo k úpravě parkování dojít, jaká je situace v okolí. Najdete tam i to, jak byl vyvíjen nátlak a manipulativně získávali hlasy místních, aby se parkoviště ospravedlnilo. https://www.facebook.com/hashtag/zachranmehriste

NightmareFreddy

Místní situaci neznám, ale radnice má pravdu v tom, že je to o kompromisu. Lidé by měli mít možnost zaparkovat. Nicméně to neznamená, že mají právo mít parkovací místo u svého baráku. Pokud nejsou v okolí (řekněme kilometrů) volná parkovací místa, tak má skutečně smysl dělat nová místa. Pokud ale existují, nesmí být lidé tak líní. A to je ten kompromis…

Miki

Ve vzdálenosti 400 m je jedno velké parkoviště, kde je cca 150 volných míst… Je ale 400 m vzdálené a není zdarma… 🤷‍♂️

Jan

Je otázka, jestli má město plýtvat penězi na tvorbu parkovacích míst. Tohle může v pohodě vyřešit trh.

Martin

naklady si skutecne muze vyresit dana ctvrt a mist sva parkovaci mista…

Rada

Trh to vyřeší, z velké části ale jinak než si myslíte. Pokud bude parkování drahé (parkování od podnikatele drahé je), tak se část lidí odstěhuje do Středočeského kraje (tam u domku zaparkují zdarma) a budou dojíždět. V Praze pak budou zůstávat bohatí (zdarma zaparkují u vily nebo si pronajmou místo na soukromém parkovišti) a chudí (tak chudí, že nemají auto a parkování je nezajímá). Otázkou je, jestli tohle chceme.

Rada

Tím neobhauji zbourání hřiště, nechat to ale jen na trhu je opačný extrém, který by podle mě měl po několika letech sociální dopady.

Filip Jirsák

Nechápu, co je kompromisního na tom, že se pokácí stromy a zruší dětské hřiště a místo něj se postaví parkoviště. Jaký je ten extrém, ze kterého se ke kompromisu ustoupilo? Že by se i zbouraly obytné domy a parkoviště bylo i místo nich?

Lidé mají možnost zaparkovat. Když nabídnou tržní cenu za parkování, někdo jim parkovací místo velice rád nabídne.

Michal Bartoníček

Kompromis? Zkusíme to jinak: bydlíte ve městě, auto nemáte, ale potřebujete ho. Ovšem zaparkovat se tam nedá. Kolik peněz byste byl ochotný dát na to, abyste parkoval u svého domu?

Gunduľ neubiješ

Cenu určí trh. Ve větších městech bude celkem urcite vyšší než cena toho auta.

Michal Bartoníček

Klidně ať se o to místo poperou do rozTRHání těla. 🙂

ušatá

Nic!

Jaaa

“Lidé by měli mít možnost zaparkovat.”

Proč?

Jesenik

A děti nemají právo si mít kde hrát?

hroch.obojzivelny

Já myslím, že ještě chvilka takových otázek a něčeho se doberete. Ale asi něčeho úplně opačného, než chcete/očekáváte.

A moje otázka zní: Jak byste odhadoval výsledek ankety provedené mezi obyvateli okolních domů, zda chtějí mít před okny raději dětské hřiště nebo parkoviště…? 🙂

ušatá

O tomto nemohou rozhodovat lidé sami, ale odborná fakta a rozbory proč to či ono!

ušatá

Parkoviště jsou dalším tepelným zdrojem pro ohřev ploch a vzduchu ve městech! Takže autíčko nad životy a zdraví? Opět výsměch v rámci prosazovaného grýndýlu. Tady to má rozum, ale n e v oemzování výroby elektřiny nebo výroby potravin apod.

Petr Andráš

Přesně tohle udělala prasata ze zastupitelstva v Děčíně.

Zdrasa

Za chvíli opravdu naše sídliště budou jen trčící paneláky z moře parkovišť. A vsaďte se, že i tehdy si lidi budou stěžovat, že není kde zaparkovat.

Martin

Proc ty mista neudelaji na druhe strane u tech domu? Vzniklo by i vice mist k parkovani a nemuselo by se tolik kacet…

https://en.mapy.cz/s/nahodakoko

Martin

Tady se take da uselat spousta parkovacich mist a blize domum:
https://en.mapy.cz/s/mogeradahu

Totez i u dalsich rad…

Martin
Honza J.

Podél toho Lidlu je už asi rok parkovací pruh, většinou tam stojí jedno, max dvě auta, zpravidla dodávka. Tak asi taková parkovací krize tam panuje 🙂

Trumway

„Proti kácení zeleně a zrušení dětského hřiště vznikla v Hostivaři petice. Podle politiků je však třeba kompromisu.

V tomto směru žádný kompromis!

https://youtu.be/VsdwnivtJxo?t=28

Radek

Rok co rok jsou Katapulti více a více aktuální..

Trumway

Akorát jsem to sem v rozčílení střelil a vidím. že jste mě předběhl. Ale nevadí. Jen to uakzuje, že nejsem d tím příspěvkem mimo mísu.

Trumway

Katapult stejně jako Dalibor
https://youtu.be/LPx1cx2cqB4?t=27

Eva M.

V článku jsou uvedeny staré plánky z roku 2020, kdy bylo v plánu vykácet stromořadí a zmenšit hřiště. Aktuálně se jedná o druhý pokus o zničení hřiště – plánek r. 2024 přeměny hřiště na parkoviště a kácení několika stromů zde: https://www.zachranmehriste.cz/zastupitele-hriste-nepodporili/
Prosím o opravu informací v článku.

Marcel Pencák

Škoda, že tam má autor staré plány z roku 2021, kdy se jednalo „jen“ o vykácení stromů a zmenšení hřiště. Tehdy se to podařilo odvrátit a nyní se vrátila varianta se zrušením celého hřiště. Neměli byste plést čtenáře.

Alibaba

Aby náhodou neudělali točvolanti několik kroků navíc… 🙂

Co kdyby si postavily garáž za městem?

frank

Je třeba kompromisů a celkem nedaleko je sídlo Městské části Praha 15 , což takhle ho zbourat a postavit místo něj velké garáže ? Městská část může klidně sídlit na úřadech okolních městských částí, všude je to kousek…

Metro

Vedení Prahy 15 má především většinu z demokratických voleb, pokud se vám to nelíbí a jste rezident Prahy 15 volte příště jinak/sežeňte pro svou partaj více hlasů a bude to jinak. Osobně jsem se současnou radnicí narozdíl od éry Annofertu nebo tuneláře Nádvorníka spokojen. A pokud z Prahy 15 nejste, tak se laskavě starejte o svoje.

Miki

Vy možná ano… předpokládám, že jste volil Spolu. Slyšel jsem ale spoustu voličů Nezávislých, kteří prohlašovali zvolené zastupitele za zrádce, když vstoupili do koalice se Spolu. A ani voliči SPD je nechválili, SPD dokonce moc nechválí ani spolustraníci z jiných MČ.

Frank

Hm nacionalistické výkřiky na úrovni městské části 🤣, tak tu ještě snad nebylo. Inu všechno je jednou poprvé . Jinak bych si vás dovolil upozornit, že většina z demokratických voleb ještě nezaručuje něčí kvalitní rozhodnutí a řádnou & rozumnou péči o veřejný prostor. Historie i ta Česká je takových příkladů plná. Mimochodem radnice okolních městských částí jsou sice skutečně nedaleko ale moje “ řešení “ byla samozřejmě ironie .

Kebab

Jinými slovy většina z demokratických voleb zaručuje kvalitní rozhodnutí a řádnou a rozumnou péči o veřejný prostor pouze tehdy, kdy rozhodne tak, jak se vám to hodí.

Gunduľ neubiješ

Brm brm byl celý program jakéhosi kandidáta do EP a taky byl zvolen. Což neznamená, že to byl kvalitní program.

Jaaa

Sorry, ale hlasováním se z kulaté Země placka nestane.

Alexandr

Jsem občan Prahy 15. A volby dopadly tak, že ANO, Spolu a SPD se spojily aby vyšachovaly 15ND a Piráty. Samozřejmě nikdo voličům to předem neříkal.

ušatá

To jste asi jeden z mála!

Daniel

Kvůli pomatené sektě plechovkářů se ve městech všichni upečeme. Hlavně, že oni se budou chladit klimatizací se spalovákem, a chodci čichejte, čichtejte rakovinku a smažte se na sluníčku.

Metro

Když se vám výsledky demokratický voleb nelíbí, odstěhujte se na Žižkov nebo do Holešovic, tamní komoušské radnice se vám jistě budou zamlouvat.

Daniel

Putin v rusku taky pořád „demokraticky“ vyhrává. Nacisti taky vyhráli volby a nakonec je museli svrhnout vojensky.

Radek

To jsou mi zase silná slovíčka. Buďte opatrný, v diskuzich o parkování si pravice s levicí mění místa a z kapitalistu se stávají komunisti rychleji než byste řekl Marx.

MP22

Pane Sůro, prosím o smazání tohoto demagogického uživatele. Označování demokratické politické konkurence za komunisty je hluboká urážka obětem komunismu a lživá manipulace. Z mého pohledu tento uživatel do slušné diskuze nepatří.

Klemovak

Já žádný rozdíl mezi komunisty a ostatními nevidím. Všichni jsou to materialisté.

Pink

A co kdyby vypadli ti plechovkáři někam jinam?

Martin

Hitler se v roce 1933 dostal k moci v demo volbách, takže pokud se vám Norimberské zákony nelíbí, tak se odstěhuje do USA či Švýcarska.

PetrM

Takže se lidi budou každé 4 roky stěhovat z jedné městské části do druhé?

ušatá

Žvaníte nesmysly!

Panda

Parkování soukromého majetku zůstává základnějším právem než bydlení, čistý vzduch či prevence špatně vychovaných/ asociálních dětí. Pokud tam ale bude parkování za tržní cenu, kdy za vybrané peníze město vysází stromy, postaví lepší hřiště na vhodnějším místě, zrychlí stavební řízení na výstavbu bytové zástavby a zlepší infrastrukturu, tak se rád omluvím.

Metro

V Hostivaři asociální děti z ghetta nemáme, jsme slušná čtvrť.

Panda

Asociální děti mohou být ty, co sedí doma místo toho, aby šly na hřiště. A líné děti mohou být ty, co neujdou víc než pár metrů k autu. A děti s úpalem/úžehem nebo přejety SUV mohou být ty, které si budou hrát na silnici místo mezi stromy.

Kopr

Znite ponekud rasisticky;)

Klemovak

Proč se nepodepíšete pravým jménem?

Miki

Tak výstavba se tu zrychluje čím dál víc. Hlavně postavit co nejvíc bytů s minimem parkovacích míst dokud to jde a sype to, tzn. dřív než bude schválen Metropolitní plán Prahy. Jen 200 m od hřiště má vzniknout místo jednoho sídlištního nákupáku projekt s odhadem 200 byty. A něco přes 1km na Veronském nám. na podobném nákupáku projekt s 3 až 16 patrovými domy mezi převážně 8 patrovým se 450 byty. Parkovací místa podle PSP, tedy průměrně 0,9 na byt, když je průmerně 1,4 auta na byt, takže v okolí časem přibyde do ulic 200 aut. Investice do infrastruktury no… Číst vice »

vlachjan

Promiňte, že se ptám, ale kolik parkovacích stání mají ty stávajcí obytné domy? A kolik z majitelů bytů ve stávajcích domech si vybudovalo (na svém pozemku) či zakoupilo parkovací stání nebo garáž?

Gunduľ neubiješ

A jaký argumentační faul zkusíte příště?

Filip Jirsák

Minimum parkovacích míst se staví proto, že o ně není zájem. (Ve skutečnosti to „minimum“ je pořád daleko víc míst, než kolik by jich být mělo.) Taky proč by si někdo kupoval parkovací místo, když může na veřejném parkovat prakticky zadarmo. Proto taky developeři staví jen tolik parkovacích míst, kolik jim přikazuje legislativa, prodávají je pod cenou a musí je dotovat z cen bytů.

Jaaa

Tohle už porušuje ústavní práva.

Rudy

Jsou státy, kde vám prodají auto jenom, když doložíte, že pro něho máte parkovací místo.

frank

u nás stačí mít po ruce zbytečné dětské hřište…

Radek

Respektive jen dětské hřiště…

frank

zapomněl jsem na uvozovky , asi aby tam těch vozovek nebylo víc…

Kopr

uprimne, detskych hrist je v Praze jak maku, ale skoda stromů

Radek

Zato parkovacích míst je v Praze jen pár..

ušatá

Ano, ty stromy jsou nejcennější a nejpotřebnější!

Daniel

Zato u nás je vlastnictví auta málem socialistická povinnost a stát se může přetrhnout aby autařům ze svého postavil co nejvíc obchvatů, dálnic a silnic.

Kebab

Že to ale podle toho při pohledu na mapu Evropy vypadá…

happy-barney

sú mestá, kde vám dajú stavebné povolenie na bytovku len ak máte všetky parkovacie miesta pod zemou a zároveň (podľa bezirku), revitalizujete príslušný počet povrchových parkovacích miest (na tri postavené jedno revitalizovať)

Filip Jirsák

A také jsou města, kde se stanovuje maximální počet parkovacích míst. Protože každé další auto ve městě znamená další nároky na městskou infrastrukturu – a osobní auta jsou zdaleka nejméně efektivní způsob dopravy osob ve městě.

Klemovak

Nejsme na Slovensku ani v Německu ale souhlas koupit auto až máte doklad o vlastním místě nebo nájmu.

Václav

A nebyly na výstavbu toho hřiště využity peníze z EU? To by mohlo být ještě zajímavé…

PetrH

V Praze? To dost pochybuju.

Helena

Nebyly… je to hřiště na zahradě bývalé školky nebo jeslí, s novými prvky. Rozlehlá travnatá plocha, vzrostlé stromy kolem, čili stín apod. A argument „druhého nedalekého hřiště“ je dost smutný. Malý Lidl plácek, půlka s kamínky, půlka písek, pro pár prcků… to se vážně jako náhrada brát nedá. Na celém sídlišti je pak ještě jedno malé na druhém konci… takže tohle bylo jediné „rozumné“ hřiště v okolí… v tom ohybu je parkování fakt hrozné, to uznávám. Ale ne každému holt může stát auto hned před barákem…

Miki

Tím druhým nedaleko se myslí U Rákosníčka, ne u Lidlu…

Koro

Divoký východ. To snad není možné.

Michal Tvrdý

No, má to svoju logiku. Zrušíme ihrisko a pár stromov, potom deti naložíme do auta a odvezieme ich niekde, kde to ihrisko a stromy ešte sú. A na konci toho všetkého sa budeme čudovať, prečo je v meste toľko áut a všade sú zápchy ….

Michal Bartoníček

Tenhle myšlenkový pochod je pro tu sobeckou autoverbež moc složitý. Kdepak myslet na ostatní. 😀 Vždyť se podívejte do diskuze. Jsou tady tací, kteří si myslí, že koupí auta a pohonných hmot mají nějaké stání předplacené. 😀

Ondra

Tohle je fakt dementní. Kvůli pár místům, které stejně žádný problém nevyřeší, brát zeleň a hřiště.

Jaroslav

Kdyby měla nějakého potomka tak by uvažovala jinak tak uvažuje kde bude parkovat

Miki

Tím myslíte koho? Iniciátorky petice jsou právě hlavně matky s dětmi.

Miloš Matoušek

Jedinou možností, jak snížit počet odstavných stání (u zdrojů dopravy) je podpora uživatelů stanovištního carsharingu. Magistrát se domnívá, že to zvládne volně plovoucí carsharing. V Praze jsou tři provozovatelé a mají dohromady 1900 aut. A bude hůř. Proč si nedaleko Prahy postavil Louda auto+ nejluxusnější prodejnu předváděcích, zanovních a ojetých vozů? Míra automobilizace stále stoupá, v Praze byla 739 aut/1000 obyv.v roce 2022 a v celém Česku 605 aut /1000 obyv. v roce 2023. Ve Vídni se tu rostoucí křivku podařilo zlomit v roce 2000 na úrovni 420 aut/1000 obyv. a od té doby míra automobilizace klesá.

Zlámalík

Je to míra automobilizace dle sčítání, nebo je to na obyvatele a registrované vozy s pražskou RZ? Já jen, že to může zavádět. Nicméně aut je ve Vídni míň, to asi jo.

Luk

Bude to počet registrovaných aut (těch v roce 2022 bylo v Praze 1,004 milionu). Ve skutečnosti se v Praze standardně během dne nachází víc aut, protože tam ráno najedou ze satelitů, ale i vzdálenějších obcí, a zůstávají do odpoledne až podvečera, část zůstává celý pracovní týden.

Zajímavé ale je, že i když má Praha o dost víc aut na obyvatele než Vídeň, tráví Pražané mnohem méně času v zácpách (151 h vs. 194 ve Vídni). Může to být tím, že se v Praze pro cesty více používá hromadná doprava a auta tak oproti Vídni víc stojí na místě.

Miki

V Praze se standardně vyskytuje méně aut, protože v sidle firmy jsou registrovaný firemní flotily, auta leasingovek apod., která mají své domovy po celé republice.

PetrH

Jenže i průměr za celou ČR je vyšší než Vídeň. Takže to nějakými firmami a leasingovkami neokecáte.
Viz citace shora: „v celém Česku 605 aut /1000 obyv. v roce 2023. Ve Vídni se tu rostoucí křivku podařilo zlomit v roce 2000 na úrovni 420 aut/1000 obyv. “ Nyní má Vídeň asi 375 aut na 1000 obyvatel.

Miki

S tím jsem ovšem nepolemizoval…

PetrH

A víte, kolik těch aut u leasingovek a firemních flotil je? Opravdu je jich víc než dojíždějících?

Luk

Pochybuji, že jich je aspoň těch cca 300 tisíc, co denně vjíždí do Prahy zvenčí.

Luk

Denně vjíždí do Prahy zvenčí cca 300 tisíc aut. Těch ve firemních flotilách zase tolik není.

Martin Verner

Pak je taky možné zvýšit počet odstavných stání na náklady jejich uživatelů. To ovšem vyžaduje přestat je poskytovat zdarma (nebo skoro zdarma).
S ohledem na související náklady to má navíc potenciál i snížit tu vaši míru automobilizace.

Miloš Matoušek

Cena za odstavení auta konkuruje obytným oblastem bez poplatku, nikoliv autobazarům a autosalonům. Modré zóny jsou ochranou proti silné cílové dopravě, jiný účel nemají. Zkrátka v Praze je mnoho pražanů s auty. Jedinou cestou je plán na uvolnění 12 tisíc odstavných stání v Praze za 10 let, který jsem poslal radnímu pro dopravu.

Filip Jirsák

Jedinou cestou je přestat protežovat automobilovou dopravu, aby lidé postupně začali používat tu dopravu, která je pro ně nejefektivnější. Tím se přirozeně počet aut sníží, zároveň se bude za parkování aut platit tržní cena, takže nebude nedostatek parkovacích míst.

superhero

Primitivní společnost se pozná podle toho, že se nedokáže poučit z chyb jiných, ani svých vlastních. Obětovat zeleň a hřiště pro děti kvůli několika mladým zdravým plně mobilním lidem, kteří jsou pohodlní zaparkovat 300-400m od bydliště je symbol primitivismu. Nesmysly o tom, kolik uvedení jedinci zaplatí na daních je irrelevantní. Jim vůbec nepřijde divné, že už v tomto stavu se musí část děti na hřiště prokličkovat přes parkoviště? Snad se z iniciativy Zachraňme hřiště stane celorepubliková kampaň, která donutí lidí s rozhodovacími pravomocemi napřič ČR změnit přístup k plánování veřejného prostranství, sídlišť. Tohle se totiž děje všude. Pokud s tím… Číst vice »

Ondra

Bohužel většina veřejný prostor nezajímá, jediný co požadují mít místo pro své auto. S tím si pak o víkendu odjedou na chatu a tam si zastřihnou svůj anglický trávník

Gunduľ neubiješ

Ano. Doma ničí verejne prostor, cestou prostředí a na chate prostor i prostředí. Co jiného ovšem čekáte od sobeckých zabedněnců?

Jaaa

Koho si bolševici vychovali, toho máme.

Dachs

Tamní situaci s parkováním znám skrze líčení příbuzného, jenž bydlí o ulici vedle. Zcela nepřekvapivě…je to problém. Bytů v těch panelácích ze 70. let je hodně, některé uličky úzké, auta všude, kam se podíváš. A způsob, jakým se v (nejen) v Sáňkařské okupuje chodník, rozhodně není dobrý i z hlediska případného průjezdu složek IZS či popelářů. A tak někdo přemýšlí, jak to vyřešit a jak de facto zlegalizovat stávající „parkovací bordel“, ale ouha, úprava by zasáhla dětské hřiště, které patří spíše mezi spíše ta menší. S takovou myšlenkou si rovnou může balit politické kufry, ačkoli více populární je spíše to… Číst vice »

frank

ono to asi zhoršuje i místní sportovní areál, kdykoliv jsme tam měli přebor nebo mistrovství, tak tam nebylo možno zaparkovat nikde , ony totiž i ta místa pro areál běžně obsazují místní . Nám co jsme přijeli MHD to bylo šumák, ale ti co přijeli autem či busem třeba z Moravy to nechápali…

Helena

Právě že tohle hřiště je větší a celé zelené, oproti Rákosníčkovi… parkování v tom oblouku je fakt tragické, ale pod bazénem bylo místa dost, na hlavní se taky stát dá… jenže to by se jen musely třeba vyložit tašky doma a auto by se muselo odvézt na parkoviště a pak jít nedej bože třeba 5 minut pěšky…

Jaaa

Jestli ono by pak nebylo lepší si dojít na ten nákup rovnou pěšky. 15minutové město v ceně…

Chleba Nakup

Přes 1000 podepsaných a nikdo z nich by tam po náhradě hřiště parkovištěm neparkoval? Nevěřím.

Jinak je to komedie, místo aby město plnili stromy (po vzoru například Pripjati, kromě toho v souladu se svými ekologickými cíli), víc a víc ho betonují. Kdo v tom může chtít žít? Nechápu Pražáky.

Obyvatel Hostivaře

Především z internetové petice se nepozná jestli to doopravdy podepsali místní nebo v zásadě jakýkoliv aktivista, který nemá s Hostivaří a Prahou 15 nic společného. V Hostivaři máme přírody skoro nejvíc v celé Praze a lid radši chodí s dětmi do nedalekého lesoparku než do těchto pidihřišť.

frank

to je otázka, areál je to pěkný já to pamatuji ještě jako čerstvě vysázený prostor plný mladého lesa který se musel prořezat, ale že by všichni došli s malým dítětem na nejbližší hřiště v lesoparku ( cca 700 metrů) mi nepřipadá úplně pravděpodobné.

Chleba Nakup

Že máte přírody nejvíc z Prahy je fajn. A bylo by ještě lepší, kdyby to nejen vydrželo, ale kdyby k tomu směřovaly i jiné části nejen Prahy. A ne opačným směrem, „beton“ všude. Pak lidi hřeje naakumulované teplo z těch všech ploch, v krajině chybí voda, protože rychle odteče, a lidé pak naskakují na různé nesmysly, třeba oteplovací nesmysly, protože nevidí pravé příčiny svého ouvej, čímž to celé ještě prohloubí.

Miki

Podpisy v internetové petici byly MHMP vyřazeny, takže těch více než 1100 jsou jen fyzické podpisy.

Pavel Q

V článku jasně píšou, že vznikne 23 míst. To znamená, že 23 lidí je využije. Poněkud málo. Hřiště asi využívalo víc lidí.

Metro

Vy tam bydlíte? V Hostivaři je hřiště pomalu na každém kroku a většinou zejí prázdnotou.

Helena

Na sídlišti Hornoměcholupská? Proboha kde? Hostivař je dost velké území a zrovna tahle část na tom s dětskými hřišti není kdovíjak dobře…

ušatá

Tak je pak možné místo nich nasázet stromy!!

Chleba Nakup

Já to nerozporuji. Tím 23 lidí je využije myslíte „v danou chvíli využije“. Reálně z toho bude mít užitek asi víc, než 23 lidí, ne? To nebude jejich soukromé vlastnictví. Mě jen zajímalo, jak moc jsou místní protestující odhodláni proti parkovišti vzdorovat – třeba i tím, že by na něm na truc neparkovali. Protože jestli ho budou využívat, tak tím ukážou, že souhlasí.

Frantík

No a taky nebude každé místo využívat jenom jeden…

Miki

2 místa zabere vjezd a výjezd, takže reálně jen 21.

Gunduľ neubiješ

Černé na bílém. Hnusné smradlavé plechovky jsou více než děti. Zrušil bych povinné solidární důchodový systém. Ať si sobecké hyeny vyřeší tohle taky sami.

Jaaa

Co dodat? Hloupost vládne světem a pražským magistrátem obzvlášť: Raději auta než děti!

Frantisek X

Nejen děti, i zeleň pro pohodovější a zdravější žití všech.

Jamato

Kdyz si dokazeme volit lidi jako je Turek, nemuzeme se divit. Za tohle on nemuze, ale urcite se nekde raduje, ze uz nebude muset parkovat na prasaka na trave, ale pekne na betonu jak to ma rad

mlp

Mě to zase tak unikátní nepřijde, takových hříšť je v každém městě dvanáct do tuctu, jsou to typizované herní prvky. Ale všimněte si té zeleně (vzrostlé stromy) co padne za oběť. A hřiště vypadá, že je mimo (jen přijde o stín stromů), teda pokud se to parkoviště nerozroste. Tím neřikám, že by se mělo zavřít, děti potřebujou hřiště a nemusí být ani unikátní. Kdo má co do činění s dětma, ten ví. Když jsem byl malý, tak nám pro změnu místo hřistě udělali kulturák. Teda nejdřív zavřeli hřiště. To byl nějaký rok 84 nebo 85 možná dřív, kdy se to… Číst vice »

mgr.pavel

Dětské hřiště ani stromy unikátní nejsúíš nebudou – ale to ani to budoucí parkoviště..

218

V Pardubicích unikátní hřiště postavili a zas je z toho kauza,že se vyhodilo asi sedm milionů,to si člověk nevybere 😀

Leinad

U těch partyzánksých hřišť jde o bezpečnost a odpovědnost.
Pod prolejzačkou má být měkký povrh, žádné ostré hrany. Když se tam dítě zraní, bude mít majitel tahanice. Platí to dlouho – rozdíl je, že v devadesátkách majitelé riskovali, málokdo chtěl vyplatit bolestné.

Helena

V článku je starý plánek. Aktuální verze to hřiště ruší úplně…

Miki

Hřiště je unikátní právě těmi stromy, které ho lemují a v horku stíní.

Květoslav Pešek

V Olomouci se stala obdobná zhovadilost,radní ve své hlouposti nelenili a celou akci podchytili sloganem-místo hřiště,parkoviště!

asdf

Kde přesně?

L.

Mě to přijde celé nějaké divné. Z vyjádření autorů petice by se zdálo, že se celá plocha hřiště má vybetonovat a udělat z ní parkoviště, ale z plánků to vypadá, že jde ve skutečnosti jen o proužek podle stávající komunikace. A není mi jasné, proč by se to hřiště mělo rušit, když většína jeho plochy zůstane zachována?

Jan T.

Souhlasím, že je to divně podané. Nicméně mě by vadilo i samotné kácení řady vzrostlých stromů na úkor jednotek nových parkovacíh míst. V naší ulici na Praze 3, kde je bloková zástavba a míst na obyvatele ještě míň, se naopak podařilo zasadit několik nových stromů, ubyly tu odhadem nízké jednotky míst. Za což jsem rád.

mlp

Právě ty stromy mě zaujaly víc. Pokud nebude parkoviště expandovat (což se ale dá jen těžko vyloučit) je hřiště celkem v bezpečí.

Helena

Petice reaguje na novější plánek – v nové verzi se to hřiště ruší úplně.

mgr.pavel

A co děti, mají si kde hrát?

Chceme mít město pro lidi, nebo pro odstavování jejich soukromého majetku?

Jan T.

Tipnul bych si, že za den využije to hřiště víc než 20 dětí narozdíl od těch parkovacích stání, která tam dnes prý už částečně jsou (nelegálně).

Miki

Cílem projektu je právě nahradit ta nelegální legálními, ovšem vměstnat do toho prostoru 70 nových míst je problém a vedení radnice se s 50 nechce smířit… 🤷‍♂️

Al de Baran

Chceme mít město pro lidi, nebo pro odstavování jejich soukromého majetku? Samozřejmě chceme mít město pro lidi! Jenomže: – někteří lidé mají auto – někteří lidé mají děti – někteří lidé mají dokonce obojí – a někteří nemají ani jedno Úkolem politika není preferovat ani jednu z těchhle skupin; správně by měl politik jejich potřeby vyvažovat, aby se ve městě cítili dobřje všichni. Ideální by samozřejmě byly podzemní garáže, kde za parkování budou autisté platit, a na povrchu bude udržovaný park a pěkné dětské hřiště se zahradní restaurací, aby se tatínci mohli osvěžovat – ale předpokládám, že hlavním důvodem, proč… Číst vice »

Jaaa

Kompromis neznamená, že se zruší základní funkce města – žijou v něm lidi.

Tady se ruší. Budou v něm už jenom auta.

Zlámalík

Když se stavěly garáže u nás, všichni čekali, kterej jouda si to koupí, aby uvolnil místo na ulici a oni nemuseli platit nic. Horko těžko se to prodalo – no a teď po 15 letech to má slušnou tržní hodnotu a když někdo garáž prodává, ti samí držkují, jak se na tom pakuje, haj… jeden! 🙂

mgr.pavel

„Úkolem politika není preferovat ani jednu z těchhle skupin;“ – tak proč se sakra TAK MOC preferuje skupina lidí s auty? Podívejte se, kolik veřejné plochy ve městě je vyhrazeno IAD a konkrétně parkování IAD. A srovnejte s plochou hřišť. Argument „.. ale auta potřebují víc prostoru než děti“ je na jednu stranu pochopitelný, průměrná rodina to tak bude mít. Ale fakt vám ten nepoměr nepřijde brutálně velký? Že strašně moc veřejné plochy necháváme „ležet ladem“ pro odkládání aut? Jak někdo psal kus vedle: to parkoviště denně poslouží cca 20 autům. To hřiště slouží denně více dětem.. Vážně je auto… Číst vice »

Jan

Zajímavý precedent, ještě že tyto stránky nenavštěvují sluníčkáři…

jiri.vosecek

Zato debilů jako jsi ty jakoby sem shazovali vidlema.

Jan

Naprosto v pořádku. Dětské hřiště může vyrůst kdekoliv jinde, kam se auta vůbec nedostanou. Lidi by se měli smířit s tím, že je doba hojnosti, všechno jde kupředu, v Praze přibývá lidí i aut a je nutné tomu přizpůsobit veškerou infrastrukturu. Nejlepší by samozřejmě byly podzemní garáže, ale když na to nejsou peníze, musí to řešit povrchově takhle. Je to ale správně, aby se automobilové dopravě ustupovalo a ztráty se kompenzovaly jinde, tam, kde to jde. Nevyužitého prostoru je stále dostatek.

mgr.pavel

Marně přemýšlím, jestli svůj příspěvek myslíte vážně, nebo ironicky.

Pokud vážně, pak „Dětské hřiště může vyrůst kdekoliv jinde, kam se auta vůbec nedostanou“ úplně stejně platí pro auta. S tím, že autem a dospělí se na parkoviště dostanou mnohem rychleji, než malé děti (na odsunuté hřiště).

Máte menší děti? Víte jak dlouho trvá se dostat na nejbližší hřiště (anebo s trucujícím dítětem zpět domů)? Chcete toto občasné trýznění se cestou rodičům dětí násobit? 🙂

L.

Další hřiště je 100 metrů daleko a Hostivařský lesopark 200 metrů.

Honza L

Což nic nemění na tom, že je to do nebe volající pitomost. Kdyby tam byl aspoň parkovací dům, můžeme se bavit o tom, že pomůže, ale jedna další vyasfaltovaná plocha? To je prostě smýšlení z 90. let a ne roku 2024.

Jan T.

A kde jsou nejbližší garáže? Proč by se neměl projít řidič auta místo malých dětí?

jan

Protože auto máte celý život, ale malé děti potřebující hřiště jen pár let.

Michal Bartoníček

Proč prostě vy nezaparkujete o těch 100 až 200 metrů dál?

Mirek

A co z toho plyne? „Ze muzete zaparkovat kdekoli jinde“ :))

mgr.pavel

Další parkoviště je 20 metrů daleko a další 50.

Gunduľ neubiješ

Tak hnusné smradlavé plechovky se taky můžou nechávat někde 200m opodál, ne?

Pája

Venku je teplo, neměl byste pít a potom psát. Zkuste se z toho vyspat. Hezký víkend

DCHDC

Nemáš právo zabírat svým autem veřejný prostor, kup si garáž, nebo místo v parkováním domě 🙃

Petr

Podzemní garáže jsou super, ale obavám se, že naprostá většina majitelů aut bude odmítat platit zde za parkování víc než 100 Kč za měsíc…

Leinad

To je jejich věc. Třeba si vedle postaví levnější.

ušatá

Nic není zadarmo, všechno něco stojí.

Frantisek X

Přizpůsobit infrastrukturu = vykácet zeleň a nahradit ji betonem, to se tu těm lidem bude žít. Ani podzemí to moc neřeší, stromy pak pořádně nezakoření. Ne všichni tu chceme bydlet v poušti jen proto, že se tu část z nás chce pohybovat „pohodlně“ auty.

Miki

I ty stromy se dají řešit, ale je to zase o něco dražší.

Zlámalík

Ty vize, jak v roce 2000 lítá každý svým létajícím talířem, jste viděl? 😀

Michal Bartoníček

Tak si tu infrastrukturu přizpůsobte doma, na vašem pozemku. Nebo je v tom nějaký problém?

vlachjan

Pokud tomu správně rozumím, tak tam ve skutečnosti mnoho nových parkovacích stání nevznikne, neboť navrhovaným způsobem se tam parkuje již nyní, jen částečně na chodníku.
Celý ten problém by si tedy mohli příslušní zastupitelé jednoduše odpustit, kdyby na každé straně parku a v místě plánovaného přechodu umístili branku a chodník vedli jednoduše za stromy po okraji hřiště.

Luk

Místa (podélná) vzniknou na pravé straně Sáňkařské, kde se dosud parkuje nelegálně, protože tam je zákaz stání. Navíc auta stojí částečně na chodníku, což je přestupek i v případě zastavení. Totéž se týká i levé strany Golfové ulice, i tam je zákaz stání. Tedy se jen legalizují stávající, nelegálně užívaná místa. A reálně míst asi ještě ubude, protože část šikmého parkování v Sáňkařské se převede na podélné.

Jan T.

Proč se tedy ruší to hřiště, tam snad dnes nikdo neparkuje?

autobusik2

Hlavný problém s parkovaním je, že v tomto smere je myslenie mnohých ľudí ale aj politikov v samosprávach minimálne o 40 rokov pozadu oproti západu. Pokým tu bude prevládať názor, že kúpou auta vzniká nárok na parkovacie miesto (ideálne zadarmo) a erár je ich povinný zabezpečiť sa nikam neposunieme!

Vladimír M.

Koupí auta ne, ale placením spotřební daně v benzínu a naftě už možná ano.

mgr.pavel

Ehm, ne: https://cs.wikipedia.org/wiki/Da%C5%88#Charakteristika_dan%C4%9B : daň je platbou neekvivalentní, nelze za ni očekávat nějaké protiplnění.

Placením parkovacího oprávnění (není daň ale poplatek) vám takové právo vzniká. Jen jaksi.. to parkovné je často směšně nízké..

Vladimír M.

Do spotřební daně za PHM je zahrnuta silniční daň, která se původně platila zvlášť a za každé auto. Benzín a nafta se s jejím zrušením zdražily až dvojnásobně. Takže ta silniční daň v tom pořád je. Jak je nastavena výše zdanění, je věc toho, kdo to určuje, ale princip zůstává a nárok majitele auta také.

M19

Silniční daň stále existuje. Jen se měnil výčet poplatníků. Ten váš nárok vznikl jak? Je to daň, ne předplatné. )
https://portal.gov.cz/informace/INF-253

Vladimír M.

Když neznáte historii té daně, tak nespekulujte a neposílejte mi odkazy. Silniční daň zůstala podnikům. Soukromým majitelům aut tehdy zdvojnásobili cenu benzínu s tím, že zrušení silniční daně ten skokový nárůst ceny vykompenzuje. De facto tak byla silniční daň zahrnuta do spotřební. Ta silniční daň byla poplatkem za užívání silnic, ať už k jízdě nebo k parkování.Pokud za něco platím poplatek, byť skrytý pod spotřební daní, tak si mohu nárokovat používání toho, za co platím. Tenhle princip nikdo nikdy nezpochybnil, jen se v tichosti zavedly jakési další poplatky za parkování na veřejných silničních pozemcích a do hlav se navalily šrouby,… Číst vice »

Miki

Do jisté míry máte pravdu, ale máte v tom logický spor. Stáním žádnou daň neplatíte. V principu tak ve spotřební dani žádný poplatek za dopravu v klidu neplatíte. Navíc i s ohledem na rozpočtové určení daní spotřební daň jde z části do rozpočtu SFDI, která platí sít komunikací, ale parkoviště jsou výhradně ve správě obcí, které nic ze spotřební daně nemají. A pokud něco dostanou skrze SFDI, tak je to zase jen na komunikace pro dopravu v pohybu…

Jan T.

Pokud mají daně z pohonných hmot na něco jít, tak je to na sanování negativních externalit vznklých ze spalování těchto hmot, tedy z dopravy v pohybu, tak nevím proč do toho motáte parkování, což je uskladnění soukromého majetku.

Honza L

Tou spotřební daní zaplatíte na infrastruktuře úplný kulový. Je to stejný nesmysl jako tvrdit, že díky tomu mají na silnicích auta přednost před cyklisty. Krom toho platí většinu parkování samosprávy, které z té spotřební daně vidí už úplný kulový.

Michal Bartoníček

V žádném případě. 😄

FR 8519

A ze spotřební daně na alkohol by měl stát stavět hospody a lihovary?

frank

to mě přijde vtipné, spotřební daň se přece neplatí jen z paliv ale například i z piva, vína a tabáku . Čili vy říkáte, že placením spotřební daně vzniká jakési právo na cosi z veřejného prostoru . Ergo kladívko třeba nějaká místa pro kuřáky nebo pivnice a vinárny místo hřišť ? Navíc i název spotřební by vás měl navést ne na hledání výhod ze spotřeby určité komodity, ale na to, že stát nějakým způsobem “ nadstandardně reguluje spotřebu čehosi“ ve vašem případě paliv a tím tedy nevzniká nárok na nějakou službu typu “ kupuju si benzín a naftu a tak… Číst vice »

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Jistá část Západu, známá také jako USA, toto dělá stále a ještě dlouho bude

mgr.pavel

Ne všude na západě to už lidem došlo.. Ale i v USA už chápou, že města nejsou nafukovací, ani ve státě co má násobně víc prostoru než my.

Jan T.

Ano, ve velkých městech chápou, že každý nemůže parkovat v ulicích, násobně víc bytů a obyvatel než místa pro parkování. K tomu tam funguje tržní systém parkování, který se důsledně hlídá. Pokud parkujete nelegálně nebo neplatíte za parkování, tak vás čeká brzký odtah a pokuta, která taky není za hubičku jako u nás. Prostě tam mají nějak nastavená pravidla, dodržují je a nedějí se tam socialistické parkovací nesmysly jako tady.

Leinad

Ale dělají povinná místa, povinnou přistupnost autem. Silnice bez chodníku i v centru města.

Průvodce původní Aleš

Ve většině velkoměst USA lidi parkují ve vlastních garážích, protože parkování na ulicích v centrech je striktně regulováno. Jeďte se tam podívat.

Jakub P

„Kompromis“ v podani techto politiku znamena nalozit deti do auta a odvezt je na hriste autem… Hnus.

watslaw

S názorem, že erár je povinen zabezpečovat parkovací místo zdarma, stejně jako vy, nesouhlasím, ale to umisťování názorů na časovou a místní osu je argumentační faul.

Názor může být logický, nebo nelogický, mohu s ním souhlasit nebo nesouhlasit, ale jestli takový názor měl někdo někde před 40 lety je úplně irelevantní.

Jaaa

To opravdu není. Před 40 lety byla jiná znalost o daných věcech.

watslaw

V čem se lišila?