Doprava ve městě Parkování Zprávy

Parkovací rezervace úřadů budou v Brně platit jen přes den, na noc poslouží rezidentům

Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Policie, Nejvyšší soud nebo krajský úřad budou mít rezervace jen přes den.

Město Brno chce rezidentům v centru zvýšit pravděpodobnost, že večer po návratu z práce zaparkují blízko svého bydliště. Rada proto rozhodla, že skoro 130 vyhrazených parkovacích stání sloužících veřejným institucím bude v noci sloužit obyvatelům. A o víkendech též.

„Na schůzi rady jsme schválili návrhy dodatků k nájemním smlouvám na parkovací místa s několika veřejnými institucemi, jako je Policie ČR, Nejvyšší soud nebo Jihomoravský kraj. Podle těchto dodatků se režim většiny nonstop vyhrazených parkovacích stání omezí pouze na denní dobu během pracovních dní; večer nebo o víkendu jsou tato místa nevyužitá, ale rezidenti na nich legálně zaparkovat nesměli. Toto chceme společně s městskou částí, která s iniciativou přišla, nastavit smysluplněji,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Nová úprava se bude týkat například ulic Sokolská, Žerotínovo náměstí, Jezuitská, Bayerova, Botanická nebo Burešova. Po schválení dodatků radou bude následovat jejich podepsání dotčenými institucemi. „Na vyhrazené parkovací stání si vyřizují povolení zvláštního užívání komunikace, které se vydává na rok. Jakmile tedy skončí platnost těch aktuálně vydaných, lze upravit dopravní značení,“ doplnil radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
R2R2

Existuje neco jako mapa parkovacich automatu? Byl jsem nedavno v Brne a zadny jsem nenasel, z casti kvuli tomu, ze netusim co hledat, z casti kvuli tomu, ze je jich udajne pomerne malo.

abc
Nekdo

Stejně tím nezachrání katastrofě kterou způsobili modrým morem. Teď to možná na chvíli nažene nějaké preference, ale do voleb bude celý efekt pryč…

Jiří Kocurek

To je těžké, když v Brně pracuje, střílím od boku, několik tisíc lidí, kteří mají trvalý pobyt mimo Brno. Nebo na Husově 5, což neznemožňuje nájemní smlouvu v bytě v Bystrci či jinde. Že ta Husova vypadá blbě? Takových je…

Tomáš

Systém rezidentního parkování je od základů španý. Parkovací sazba je všude stejná, místo aby každé parkoviště (soubor ulic) mělo sazbu svou, takže nic nenutí lidi přeparkovat svá auta na levnější (nezaplněná) parkoviště. Navíc rezidenti neplatí kromě paušálu nic, takže tam, kde je míst nedostatek i pro rezidenty, jich bude nedostatek stále, kde je jich velký nadbytek, bude stále nadbytek. Za hranicemi modrých zón je parkování katastrofa. Normální ekonomický přístup by byl stejné sazby pro všechny, rozlišené dle parkoviště, za vybrané peníze postavit parkovací domy, což povede následně ke snížení parkovného. Lze uvažovat o slevě pro rezidenty, ale ne 100% jak… Číst vice »

P73

To nemají, ale chtějí, aby je ještě někdy někdo zvolil.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat…

Jakub P

Nebo sledujou úplně jiný cíle, než si myslíte vy, a tím pádem ten systém logicky používá prostředky, který přispívaj k cílům, který má a ne prostředky, který by vedly k těm vašim…

Tomáš

Ano, tak ve městech máme 4 skupiny obyvatel: 1) Bez trvalého pobytu => není volič 2) Občan bez auta => rezidentní parkování ho nezajímá 3) Občan s autem, ale využívá ho minimálně => parkovací místo je jeho autem téměř trvale obsazené, nicméně pokud odjede, chce mít jistotu zaparkování při návratu, a to zadarmo, patrně největší skupina obyvatel města = voličů 4) Občas s autem, které vužívá často => zde bude přibývat spíše nespokojených, neboť před domem sice snáze zaparkuje s rezidentním parkováním, ale autem nebude moci prakticky nikam jet, aniž by musel v cíli platit vysoké parkovné (to se netýká… Číst vice »

Vojta

Není pravda, že kdo nevlastní auto, tak ho rezidentní parkování nezajímá. Pořád se pohybuje ve veřejném prostoru plném aut, takže může mít zájem na jeho smysluplnějším využití než odkladiště aut zdarma.
Zároveň rezidentní parkování zvyšuje efektivitu různých carsharingových služeb oproti vlastnění auta. To může mít velký efekt např. u druhých aut v rodině, které jsou často pro jistotu a obě zaráz se využívají minimum času.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast