Parkovací místo za 1,6 milionu. Na Opatově začala stavba pravděpodobně nejdražšího P+R domu v Česku

Parkovací dům P+R Opatov. Zdroj: MHMPParkovací dům P+R Opatov. Zdroj: MHMP

Projekt na Opatově je architektonicky atypický, na střeše bude park.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liborzima

Osobně si myslím, že toto parkoviště je umístěno daleko od metra a bude využíváno jenom v případě, že se zaplní parkoviště P+R Chodov v nákupním centru. to je zcela jiný level. Je pravdou, že ve všední den pondělí – středa je v cca 8:00 hod. plné. V tu chvíli bude toto parkoviště využito, ale kapacitně pro P+R je velké v tomto směru do Prahy. Ale mohou ho využít rezidenti parkující na ulici. Cena je nepřiměřená, není obvyklá a určitě za takovou cenu by se parkoviště stavět nemělo z veřejných prostředků. Nebo by mělo být položkově vysvětleno, co stojí parkoviště a… Číst vice »

FlyingJ

Jestli zůstane otevřené stávající venkovní parkoviště P+R (je vidět na snímcích) které je výrazně blíže metru, zaparkovat trvá pár sekund, žádné úzké průjezy kolem sloupků ani dlouhý odchod od auta skrz různé chodby atd, tak tohle parkoviště zůstane většinu času uplně prázdné. Proč by kdokoli parkoval raději tady? Možná tak v zimě aby se přes den nezasněžilo. Proč se radši nestaví další patra současnému parkovišti místo aby se likvidovaly další zelené plochy hned vedle?

mcha

Stávající parkoviště je na pozemcích v soukromém vlastnictví. Tipuji, že vlastníci mají na těchto pozemcích v úmyslu vybudovat lukrativnější stavbu než parkoviště.

FlyingJ

Díky za reakci. Tohle chápu ale pak mi chybí informace zda byla snaha se domluvit s majitelem a stavět tam. Dál platí že tohle nové parkoviště bude total prázdné dokud to soukromé bude otevřené, a navíc je to od metra fakt už docela daleko na to aby člověk sjel z dálnice a nepokračoval autem dál do města. Řidičům, aby ty parkoviště využivali a jeli dál metrem, je potřeba přestup auto-metro co nejvíc ulehčit. Takhle tam těch moc aut nedotlačíme a pak se budeme divit proč si tam přílis aut nenajde cestu.

mcha

To Vam bohužel nejsem schopen přesně zodpovědět. S těmito vlastníky před pár lety probíhaly velké směny pozemků, kdy město získalo do vlastnictví velké množství pozemků v oblasti (např. část Centrálního parku) od těchto vlastníků, pozemky pod parkovištěm si však nechali, předpokládám tedy že už tehdy s pozemky měli své plány. Vím však o projektu blíže k ulici Nad Opatovem stejného developera, který momentálně začal intenzivně připravovat (chce stavet co nejdříve, možná už za dva roky). Možná se tedy nějak tato stavba dotkne i současného parkoviště, tedy doba priblizne odpovida otevreni nove budovaneho p+r.

zemko

na tohle je zpracovana uzemni studie od IPR, a pokud majitel vidi, ze tam muze stavet budovu, nebude tam nechavat parkoviste,

co vim, tak dohoda s Novym Opatovem je na nocnim parkovanim pro rezidenty, Novy Opatov je na druhe strane metra ve vystavbe

Miroslav

Jak je vytížený PD na Chodově? A třeba parkovací domy v Hradci Králové? A kolik míst je ve 22.30 volných v blízkosti Metra Opatov? A jaký parkovací „bordel“ je v tutéž dobu třeba v ulici Konstantinova? A kolik firem z Tramtárie co odstavují!! auta v oblasti Konstantinova (nebi i jinde na P11) si už předplatilo místa v PD Opatov?

leos

Mě spíše zaráží kapacita. Bude to stačit?

mgr.pavel

One more P+R will fix it 🙂

(dělám si legraci, ale jen napůl)

lvy

Takže předražení developeři, kteří stavějí byty prodávají parkovací stání řádově za 150-300 tisíc, ale město si řeklo ne, my to umíme udělat desetkrát dražší…

leos

Četl jsem, že ty ceny garáží dotují, respektive rozdíl schovají v ceně bytu.

Náhodný Kolemjdoucí

Oni musí ta stání povinně postavit, aby mohli stavět nové byty, obojí pak prodávají za aktuální tržní cenu, která může být u stání klidně i podnákladová, ale na bytech teď vydělají tolik, že je jim to jedno.

Zbyněk

A za kolik prodávají parkovací stání bez bytu?

michal001

Ano, je velký rozdíl stavět za své a za veřejné. Počítám, že částka jako obvykle nebude konečná a navýší se o 30-50% za „nepředvídatelné vícepráce“

Jindřich

Obávám se, že do toho parku bude nebezpečné chodit. Kdyby tam byla aspoň kavárna.

Petr

Cena za 3 parkovací místa je srovnatelná s domem 90 m2 na klíč. Trochu nepoměr.

none

Ale tohle není běžná stavba. Našel se způsob jak to postavit za víc než by to stavěl každý 😀
Navíc kdo by chtěl parkovat v obýváku nebo kuchyni.
Je to za státní, tak proč se ohlížet na cenu.

mgr.pavel

Jak vyšla ekonomická návratnost této stavby?

Já jen že ta je strašákem pro řadu železničních projektů, tak mne zajímá, jestli se návratnost řeší i u staveb pro IAD.

Petr Brožek

Tohle nemuze nikdy vyjit, tak se to radeji ani nepocita 🙂

david

Na skolku, novej vodovod a nebo kanalizaci taky pocitate navratnost?

Lukáš

Školka a kanalizace jsou základní občanská vybavenost.
Parkovací dům za 1,6 milionu na jedno místo není základ, to je spíš luxusní příslušenství. A když tenhle luxus platíme z veřejných peněz, je fér se ptát, proč stojí jako menší nemocnice.
Školku s nákladem 1,6 milionu na jedno dítě by radnici Prahy 11 asi ani nenapadlo stavět. Ale parkoviště? Tam se fantazii meze nekladou.

mgr.pavel

Kdyby měla být školka ze zlata a stát miliardu, pak ano.

Jinak bych se držel srovnávání srovnatelných věcí. Železnice i ten park.dům patří do veřejné dopravní infrastruktury, školka tam nepatří.

Pokud vám to není jasné, můžu vám ty rozdíly i nakreslit..?

lvy

Ale zase musíte započítat kolik domů se z toho postaví někde jinde bokem.

none

A nestačí najít nějaký důvod, který pak nějakou návratnost nepotřebuje? Třeba že se nebudou toulat auta po městě a podobně? Nebo že to uvnitř bude pozlacené a vydrží to delší dobu? 😀

Dejf

tak parkovný třeba stovka za den, obsazeno 200 dnů v roce, to je za 20.000, za 100 let dvě mega, ještě jsme 4 kila vydělali 😀 jasně, není to investice století, ale třeba díky tomu někdo nepojede autem do centra, i když tam třeba má parkovací místo, protože ten opruz s protloukáním se centrem nemá zapotřebí. je tam spousta proměnných. ale ve věci bych byl optimista, když už to auto přijede, tak z něj vyleze aspoň jeden člověk, co využije i nějaký služby a nedejbože tady odvede i nějaký daně, zase taková ekonomická sebevražda to není, i když ta cena… Číst vice »

Jakub P

Ne každej den to bude plný, za sto let budou potřeba tři čtyři rekonstrukce různýho rozsahu, něco bude stát provoz (závorovej systém, osvětlení, ostraha, údržba a úklid, atd.). Reálně si P+R obvykle stěží vydělaj na ten provoz, o nějaké návratnosti počáteční investice se mluvit nedá.

michal001

Ekonomická návratnost pro ty, kteří to schvalovali bude jistě rychlá. 🙂

MP22

Naprosto šílené, parkovací dům má být maximálně utilitární jako ten v Budějovicích, pokud na něm mají být nějaké výstřelky, tak ve formě nějakých jednoduchých levných klinkerů. Ideálně holý betonový skelet, jako se to děje v USA nebo Asii… Neříkám, že nejsou potřeba P+R, ale za takovou cenu je to bizarní.

Kolemjdoucí

Jo. Jenže pak zas máte hnusné město.

MP22

No tak takhle máme město které nemá prachy na spoustu věcí, má rozmlácené silnice i jinou infrastrukturu ale hlavně že když už něco postaví, tak je to strašně krásný a předražený… Hele nevím, asi bych raději bral, kdyby některé věci byly utilitární a ty peníze se pak můžou použít na palčivé věci které město trápí.

none

A proto nikdy nebudeš ve vedení města. Lidi s takovým přístupem tam nikdo nepotřebuje 😀
Ty bys snad byl schopný i šetřit veřejné peníze.

Kolemjdoucí

Nejsem proti, jen když vidím v souvislosti s auty “jako v USA nebo Asii”, tak říkám, že je třeba zpomalit.

Problém je v tom, že auta jsou prostě drahá. Na prostor i infrastrukturu. Takže to bude buď levné, ale hnusné a k nežití, nebo jakž takž a pak drahé.

Vasek

V Budějovicích dopadl tedy parkovací dům Stromovka smutně.

RJD

Obecně byste měl pravdu, kdyby šlo o parking někde v polích kilometr od města, což by byl ideální stav. Já vím, že Opatov není nic moc, ale ono to vlastně je už město, ti lidé tam na sídlišti nějakým způsobem žijí a tráví tam čas a asi je dobře, že se myslí i na to, jaký to má vliv na okolí, že se vytvoří park atd. Ale samozřejmě přirážka tam je, to bychom nemohli být v pražské komunální politice.

Martin

Naopak, jestli se má rozumně udržet teplota ve velkých městech, nepůjde to jinou cestou. Nejsem žádný zelený fanatik, ale tomuto dávám palec nahoru. Navíc je to přímo před domy. Obyvatelé by vám hodně poděkovali za utilitární kvádr.

MajsterN

Tak, nevím no. Jestli jsou peníze na luxusní parkovací domy pro všechny. Řešení by mělo být cenově efektivní, když to musí platit všichni. Neříkám, že musí být
hnusné, jako paneláky vedle.

SYN

Aspoň nějaký pokus o rozumný kompromis…

Náhodný Kolemjdoucí

Však tam žádný parkovací dům také být vůbec nemusí.

Dan V.

Jsme to ale bohatá země, že můžeme vypláznout 0.8 miliardy, jen aby bohatí automobilisté měli kde uskladnit 2tuny pojízdného železa. Přitom ten dům nic nevydělá, ani na sebe. Ale proč ne, když má kazdý občan dostupného praktika, hasiči a policisté neví co s penězi a pan Niedermayer může do Bruselu jezdit zbrusu novým vysokorychlostním vlakem. Jo a nezapomeňte zase zrušit nějakou lokálku občanům v okrajových lokalitách, kdo má pořád ty šotodůchodce dotovat, 810 si na sebe musí vydělat, stejně jako JHMD za 100 míčů.

Ondra

Tohle je taková stavba pro politické alibi. Když si někdo začne stěžovat, že toho dělají politici málo pro auta, tak se to dá vždycky vytáhnout, „podívejte jak stavíme parkovací domy“. Reálně ta stavba za ty peníze bude mít minimální přínos

Air Traveller

Ty jo, my jsme ale bohatá země, kde má auto prakticky každý 🙂

Opravdu, tvrdit, že automobilisti = bohatí, je bohapustý nesmysl.

Kdybchom na svět koukali vaší optikou, tak tu nemáme školy, divadla, nemocnice, ….

El Barto

Ono je to jednoduché, Dan V. je fake, resp. se za něj vydává Hala D…

Petr Brožek

V Praze tretina domacnosti vubec auto nema. To je docela dost.

N.N.

Protože ho nepotřebuje, nebo protože si ho nemůže dovolit? To jsou dvě rozdnílné věci, které nelze zaměňovat.
Podotýkám, že v Praze jsou nejvyšší mzdy napříč obory.

PetrH

A taky náklady na bydlení. I v Praze je dost chudých lidí.

none

Snad se ti lidé bez aut v Praze nějak dokáží přemisťovat. Někdy to vypadá, že průměrný Pražák vozí denně čtyry traverzy a padesátikilový nákup v osmi taškách.