Infrastruktura Silnice

Pardubický krajský úřad zahájil územní řízení na část úseku D35 u Litomyšle

Vizualizace D35 u Litomyšle
Vizualizace D35 u Litomyšle

Krajský úřad v Pardubicích zahájil územní řízení na úsek dálnice D35 Litomyšl –⁠ Janov, 1. etapa. Některým lidem, spolkům a obcím z okolí v této části dlouhodobě vadí zvolená trasa, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ji chce vést středem koridoru, který schválilo město Litomyšl. Před rozhodnutím se uskuteční také veřejné ústní projednání, vyplývá to z dokumentu na úřední desce Pardubického kraje.

Úsek čtyřpruhové dálnice měří 5 310 metrů, jeho součástí budou čtyři dálniční mosty a tři nadjezdy. Bude také nutné přeložit části některých silnic a místních komunikací.

Jedna z předchozích variant zvažovala vedení silnice nikoli po náspech, ale v zářezu. Zastupitelstvo Litomyšle před dvěma lety o jeden hlas doporučilo původní variantu. Lidé z obcí Strakov či Janov se s tím ale nesmířili. Veřejné projednání se uskuteční 23. června ve 13:30 ve velkém sále Smetanova domu v Litomyšli.

ŘSD před časem přislíbilo, že začne podle připomínek připravovat návrhy na úpravu dálnice, například na výstavbu valů, protihlukových stěn, hustší osázení zelení a bude uvažovat o úpravě výškového profilu trasy. Změny by měly pomoci snížit hlučnost a další nepříjemné vlivy dálnice na okolí.

ŘSD žádá o územní rozhodnutí platné pět let. Důvodem je velký rozsah liniové stavby, časově náročné zpracování projektové dokumentace a komplikované projednávání stavby s úřady i vlastníky pozemků.

Platné územní rozhodnutí zatím nemá předchozí úsek D35 Džbánov –⁠ Litomyšl. Přišly proti němu námitky, o odvolání bude rozhodovat krajský úřad.

D35 Litomyšl - Janov
D35 Litomyšl – Janov

ČTK

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Jen tak dál a houšť. Nevíte náhodou někdo jak dlouho to tomu krajskému úřadu může trvat? Předem děkuji.

Kodl

Dobra zprava ohledne celeho projektu D35. Bohuzel se obavam ze ke zahajeni stavby presne tohot useku je jeste hodne daleko, skoro bych si troufl odhadovat ze zhruba 5-6 let. Bohuzel, bylo by to treba opravdu vyrazne urychlit. Nechejme se prekvapit.

Asd

Dobrá zpráva po ránu. Zbývá si jen přát, aby to úspěšně co nejrychleji dokončil. Aby bylo k dispozici stavební povolení.

Crazytrain

Tyto dohady uz mohly byr davno vyresene, kdyby Pardubicky kraj sverepe netrval na severni variante udolim Orlice, ktera byla mimochodem dvakrat drazsi. Aspon, ze zvitezil zdravy rozum, a pripravuje se jizni varianta.

smart

„Lidé z obcí Strakov či Janov se s tím ale nesmířili.“ Jen pro upřesnění. Toto územní řízení se týká úseku za MÚK Řídký. Lidé ze Strakova či Janova s ním nemají co dočinění. Strakov už si své záporné řekl k územku na zbytek trasy Litomyšl-Janov. V tomto případě se nesmiřuje spolek z Kornice.

Hanzi

U té Litomyšli snad jedině podtunelovat. Jinak nastane to co před časem u Plzně. Dálnice k městu a za městem a okolo nic.

Jiří Kocurek

U Plzně nepomohl ani ten tunel. I proti tomu zelení protestovali.

Dusanh

Tak si hlavně zopakujte, jak to bylo s pozemky jižně od Plzně, kudy měl původně dálniční obchvat vést. Zeleným můžeme vytýkat leccos, ale kšeftování s pozemky?

JiP

Ma nekdo nejake nove informace ohledne znovu navrhovaneho sjezdu na Ceskou Trebovou ?

Standa

Taky mě to zajímá.. Doufám že bude jinak si lyťáci naserou do vlastních bot…. Nebudu jezdit směr Choceň přes Ústí Když pojedu na Hradec a nejsem sám…

Tomáš

Prý je EIA schválená na původní cerzi i s MÚK Litomyšl-sever a MŽP na této podmínce prý trvá. ŘSD však již řadu let s touto MÚK nepočítá, protože byli (nepochopitelně) proti ní všichni. Teď, když se změnila zastupitelstva a obce na to změnily názor, už je ale pozdě… Každopádně to vypadá, že tenhle úsek D35 jen tak nebude 🙁 Nějaké další info se dočtete tady v diskuzi http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=84&t=4994&start=325

Standa

Vsak oni změní názor až se bude vše hromadit za mýtem před lytomysli… Ještě budou prosit aby se ten úsek postavil..

Donny

to je možný, ale zpozdí se to o pár dlouhých let, což je ke škodě celé věci …..

MlB

Byl by potřeba jako sůl. Ale radši dálnici bez něj, dostavět se může i následně, až papaláši pochopí, že je nutný. Teď hlavně ať už se může začít stavět dálnice pro tranzit.

standa

se sjezdem by bylo potřeba udělat severní obchvat němčic .. aby i ústí bylo napojeno a nemuselo jezdit přes nás ať už bude múk skrz II 358 nebo II 360 prostě tu jednou bude ať se to někomu líbí nebo ne 😀 a jak říkáte papaláši to jednou pochopí……. znáte ten vtip ? záchrana planety nebude nikdy problém pokud si na tom někdo namastí kapsu… to samí platí v budování dálnic v čr ….