Jakože tady VRT bude stavět a na Pražským ne? Jo, to jim brutálně pomůže… to a patro navíc.
liborzima
5 dny
Letám často z Pardubic do Alicante a určitě letiště druhé patro terminálu nyní nepotřebuje. Vyhozených 87 mil. Kč. 3 linky a v létě chartery snadno obslouží stávající terminál.
Já myslím že hlavní důvod výstavby druhého patra je aby mohli najednou odbavit schengen i non-schengen let? Protože aktuálně je místo non-schengen gatu salónek, který se pak přesune do druhého patra a uvolní místo pro gate?
Dobrý den, jako cestujícímu, se Vám možná opravdu může zdát, že letiště druhé patro nepotřebuje. Opak je ale pravdou. Do druhého patra je mimo jiné hlavně projektováno zázemí pro zaměstnance (šatny, sprchy, denní místnosti, kanceláře, …). Pro zaměstnance v současné chvíli na letišti chybí základní zázemí, které právě vznikne po dostavbě druhého patra. Mimo jiné ve druhém patře vznikne i další gate, který je nezbytný při souběhu více schengen x non-schengen letů, dále třeba i vyhlídková galerie na stojánku, veřejná restaurace nebo zázemí pro CK. To nejdůležitější z druhého patra je ale právě ono zázemí pro zaměstnance, o kterém se… Číst vice »
Jan
5 dny
To bude zřejmě ten terminál, odkud také nikdo nelétá…
Takže 205 000 cestujících je skoro nikdo? Nebo jak jste to, Honzo, myslel?
Je také zajímavé, že 10 – 20 tisíc cestujících jsou buď Pražáci, nebo Pražané. 😀
Jarda
5 dny
No už by to chtělo, aby to letiště se dostalo aspoň na černou nulu. Možná jsem v tomhle ohledu trochu naivní optimista, ale věřím, že Ryanair ještě pár linek určitě přidá. Teď by to asi nebylo vzhledem k uzavření letiště úplně ideální. A až to bude možné myslím, že linky na Ukrajinu budou také podstatnou částí civilního provozu.
Bjorn
5 dny
Pokud by v Pardubicích chtěli nějak podpořit létání, snažili by se ho napojit na železnici. Ta přímo k letišti už ostatně vede a věřím, že dohoda s armádou by možná byla. Pak by to bylo hodinu do Prahy, což je u nízkonákladových společností docela běžná dojezdová doba z metropole.
Vést osobní dopravu skrz čistě vojenský areál kolem simulátorového centra a nově stavěného hangáru pro údržbu a případné výluky letiště Čáslav. Ano, na to je armáda zcela jistě zvědavá.
A v Praze jsme zvědaví na další auta/busy. No, stejně už se na tu trať nemají vlaky od Prahy jak pořádně dostat, i kdyby šlo nakrásně o motorové vozy připojované k rychlíkům.
Ne, chci říct že nápad vést trať až k terminálu je naprostá utopie a myslet si, že to armáda umožnila je čistá naivita. Ono to chce myslet trochu dále než jen na hranice šotosvěta. Ano já vím, na mapě to vypadá strašně jednoduše, nějakých 200 metrů kolejí k parkovišti u terminálu, ale ta realita je prostě úplně jinde.
A k čemu by to bylo ? Na Prahu jezdí každou hodinu 4-6 vlaků vyšší kategorie , 55-60 minut na hl.n
Autobus MHD jede z letiště na pardubické hl n cca 7-8 minut
Nestačilo by v dobách příletů/odletů zahustit síť spojů MHD na pardubické hlavní nádraží? Klidně i formou nějakého „airport expressu“ který by vynechal většinu zastávek na trase.
Jezdí speciální linka 90. Ale jen k pravidelným letům, koupáci z charterů musí autem. Na druhou stranu – vzhledem k docela ostré konkurenci stoji taxi z centra na letiště kolem dvou stovek, čili vzhledem k ceně dovolené zcela zanedbatelnou částku.
Po zprovoznění VRT v Pardubicích se letiště stane významným letištním uzlem.
Jakože tady VRT bude stavět a na Pražským ne? Jo, to jim brutálně pomůže… to a patro navíc.
Letám často z Pardubic do Alicante a určitě letiště druhé patro terminálu nyní nepotřebuje. Vyhozených 87 mil. Kč. 3 linky a v létě chartery snadno obslouží stávající terminál.
Já myslím že hlavní důvod výstavby druhého patra je aby mohli najednou odbavit schengen i non-schengen let? Protože aktuálně je místo non-schengen gatu salónek, který se pak přesune do druhého patra a uvolní místo pro gate?
Dobrý den, jako cestujícímu, se Vám možná opravdu může zdát, že letiště druhé patro nepotřebuje. Opak je ale pravdou. Do druhého patra je mimo jiné hlavně projektováno zázemí pro zaměstnance (šatny, sprchy, denní místnosti, kanceláře, …). Pro zaměstnance v současné chvíli na letišti chybí základní zázemí, které právě vznikne po dostavbě druhého patra. Mimo jiné ve druhém patře vznikne i další gate, který je nezbytný při souběhu více schengen x non-schengen letů, dále třeba i vyhlídková galerie na stojánku, veřejná restaurace nebo zázemí pro CK. To nejdůležitější z druhého patra je ale právě ono zázemí pro zaměstnance, o kterém se… Číst vice »
To bude zřejmě ten terminál, odkud také nikdo nelétá…
To je ale proto, že mu chybí to patro!
Nějak se nám to zacykluje…
Takže 205 000 cestujících je skoro nikdo? Nebo jak jste to, Honzo, myslel?
Je také zajímavé, že 10 – 20 tisíc cestujících jsou buď Pražáci, nebo Pražané. 😀
No už by to chtělo, aby to letiště se dostalo aspoň na černou nulu. Možná jsem v tomhle ohledu trochu naivní optimista, ale věřím, že Ryanair ještě pár linek určitě přidá. Teď by to asi nebylo vzhledem k uzavření letiště úplně ideální. A až to bude možné myslím, že linky na Ukrajinu budou také podstatnou částí civilního provozu.
Pokud by v Pardubicích chtěli nějak podpořit létání, snažili by se ho napojit na železnici. Ta přímo k letišti už ostatně vede a věřím, že dohoda s armádou by možná byla. Pak by to bylo hodinu do Prahy, což je u nízkonákladových společností docela běžná dojezdová doba z metropole.
Spíš by se hodily přímé autobusové spoje do Prahy navázané na odlety/přílety jako je to na jiných low-cost letištích
Autobus by tam z centra Prahy jel skoro dvě hodiny.
Ano, takové letiště Paris Beauvais by mohlo být příkladem dalšího směřování Pardubic, které navíc mají možnost v létě těžit z koupáků
Vést osobní dopravu skrz čistě vojenský areál kolem simulátorového centra a nově stavěného hangáru pro údržbu a případné výluky letiště Čáslav. Ano, na to je armáda zcela jistě zvědavá.
A v Praze jsme zvědaví na další auta/busy. No, stejně už se na tu trať nemají vlaky od Prahy jak pořádně dostat, i kdyby šlo nakrásně o motorové vozy připojované k rychlíkům.
Tady Joe chtěl jistě říct to, že vlak na pardubické letiště určitě není potřeba, protože kdo letí do Pardubic, tak právě kvůli Pardubicím.
Ne, chci říct že nápad vést trať až k terminálu je naprostá utopie a myslet si, že to armáda umožnila je čistá naivita. Ono to chce myslet trochu dále než jen na hranice šotosvěta. Ano já vím, na mapě to vypadá strašně jednoduše, nějakých 200 metrů kolejí k parkovišti u terminálu, ale ta realita je prostě úplně jinde.
Proboha jen to ne! Každá koruna co do toho letiště kraj narve se v životě nevrátí zpět.
Pardubický kraj
Silnice – kde není přivaděč ŘSD tak namaděru
Veřejná doprava – kdyby z Hradce nepůjčili IREDO tak snad není ani IDS
atd…
Nelžete
Jo, pro let jednou za čas s cca 130-150 lidmi na palubě si nedokážu představit nic lepšího a flexibilnějšiho než vlak.
A k čemu by to bylo ? Na Prahu jezdí každou hodinu 4-6 vlaků vyšší kategorie , 55-60 minut na hl.n
Autobus MHD jede z letiště na pardubické hl n cca 7-8 minut
Takže tvrdíte, že z Pardubic se málo lítá, protože se tam není jak dostat?
A vlak by jezdil úvratí?
Jako důvod proč skoro nikdo z Prahy nelétá z Pardubic bych spíše viděl to, že cena je stejná.
Vlak by musel jet před vedlejší nádraží. Rosice
Nestačilo by v dobách příletů/odletů zahustit síť spojů MHD na pardubické hlavní nádraží? Klidně i formou nějakého „airport expressu“ který by vynechal většinu zastávek na trase.
Jezdí speciální linka 90. Ale jen k pravidelným letům, koupáci z charterů musí autem. Na druhou stranu – vzhledem k docela ostré konkurenci stoji taxi z centra na letiště kolem dvou stovek, čili vzhledem k ceně dovolené zcela zanedbatelnou částku.
Až bude VRT do Pardubic tak to bude i míň než hodina do Phy
Uvítal bych lety do Itálie.
To nejste sám. Ale zatím létá z Pardubic jen charter QS do SUF.