Letectví Letiště

Pardubické letiště bude mít od února nového ředitele

Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice
Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice
Nový ředitel letiště nastoupí v únoru, přesvědčivě vyhrál výběrové řízení.

Pardubičtí zastupitelé dnes schválili návrh na zvolení Ivana Čecha členem představenstva společnosti East Bohemian Airport. Firma provozuje pardubické civilní letiště. Čech vyhrál výběrové řízení na ředitele firmy, funkce se ujme 1. února. Valná hromada ho na základě usnesení městského zastupitelstva a krajské rady v pondělí 25. ledna jmenuje členem představenstva, následně 1. února by ho měla zvolit místopředsedou představenstva.

Ivan Čech nastupuje do funkce po Haně Šmejkalové, kterou představenstvo z funkce odvolalo k 1. lednu. Dočasně byl pověřen řízením firmy zastupitel Jan Hrabal (ANO), který je členem představenstva EBA.

„Pan Čech jednoznačně vyhrál výběrové řízení u výrazné většiny členů hodnotící komise, které představil komplexní program rozvoje a strategické vize pro příští léta. Jsme v takřka každodenním kontaktu, aby mohl od února kompletně převzít vedení společnosti,“ řekl Hrabal.

Mezi cíle nového člena představenstva a budoucího ředitele společnosti patří například otevřená komunikace. „I přes současné problémy v letectví se zaměstnancům společnosti daří připravit novou sezonu tak, aby byla úspěšnější než v předešlých letech,“ řekl Čech. Do konkurzu se s ním hlásilo dalších deset uchazečů.

Čech působil ve vedení vojenských leteckých základen v Pardubicích a Čáslavi, pak byl ve funkci ředitele sekce správní a bezpečnostní Úřadu pro civilní letectví. „Věřím, že se novému panu řediteli podaří letiště rozlétat, to znamená přivést nové dopravce, vyjednat nové pravidelné linky, dovolenkové charterové lety a zvýšit objem cargo přepravy,“ řekl náměstek primátora Jan Mazuch (ODS).

Vloni letiště odbavilo kvůli koronavirové pandemii, která způsobila krizi v letecké dopravě, 34.238 cestujících. Oproti roku 2019 poklesl počet pasažérů o 66 procent. Hana Šmejkalová skončila ve funkci, protože pardubičtí zastupitelé kritizovali její návrh vyplatit si odměny za tři sjednané linky a nákup nového služebního vozu. Navrhli proto představenstvu její odvolání.

ČTK

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
alian

Mnohaletý voják, úředník a bez jakéhokoliv obchodního pozadí jako nejvhodnějsí do civilního sektoru letiště, které je ve ztrátách a na obzoru nikde nic – to je opravdu nejlepší výběr pardubických politiků !. Bravo. A další léta šetřete v rozpočtu na lepení šílených ztrát letiště.

Apex

„Pan Čech jednoznačně vyhrál výběrové řízení u výrazné většiny členů hodnotící komise, které představil komplexní program rozvoje a strategické vize pro příští léta“…. Už jsem to tady psal, ale skutečně by mě zajímalo, co tedy jeho vítězný projekt obsahuje. Z čeho vycházel, když se v civilním sektoru předtím nepohyboval? S jakou strategií chce oslovovat dopravce? Jak chce nastavit cenovou a pobídkovou politiku letiště (protože to je základ pro úvahy o rozletání linek)? Z čeho to bude financovat? Protože papír snese všechno, ale realita může být dost odlišná. A i ta víra politiků, tj. „Věřím, že se novému panu řediteli podaří… Číst vice »

alian

…tento pan „Vyvolený“ žádný projekt nemá, jednoznačně od začátku politický výběr a rozhodně si nemyslím, že letiště rozlétá. Nikdy v oblasti aviation business nepůsobil. Za chvíli to letiště zavřou nebo budou stále platit na provoz každým rokem. To je realita, na rozdíl od snových přání….

Josef Král

Chudák paní Šmejkalová. Jaké to bylo auto? Nějaké nadstandartní?

Jiří Kocurek

Jo no chudák, vypsala si odměny za cizí práci ve výši „pouhých“ 75.000 Kč, čímž podvedla zaměstnavatele. Což se neděla ani v ziskových firmách.

GPGP

Normální Superb, ale ona u korita moc mlaskala 🙂

Standa

v plný polní Laurin a Klement

RHood

Nevím, ale váš příspěvek odpovídá mentalitě tohoto národa. Je to jedno jestli je to paní Šmejkalová, nebo je to Pepíček Vocásek, nebo někdo jiný. Je to člověk na pozici CEO. Chápu asi máte představu, že nejvýše postavený manažér ve firmě, by měl používat pro svojí přepravu hromadní dopravu. Ano i to je možné, jenomže neobvyklé.
Jedno je však ke cti zmíněné paní, to, že to bylo auto vyrobené v ČR.

Knížecí rada

Tak jako nejvyšší manažer ve firmě – letiště si měla koupit nějakou menší Cessnu…

petr 5

Stačí bedna Red Bullu. Ten vám dá křídla.

Beny

Myslím, že v tomto konkrétním případě jde spíš o to l, že utrácela v době krize. To by se asi také dalo nazvat jako neobvyklé. Ale jinak souhlas

G700

Tvl. Guma v civilním sektoru. No nazdar…

Dorota

Nyní uvidíte to, čemu se říká vojenský umění.

Kalanis

Aspoň to v těch Pardubicích neměl z jednoho křesla na druhé tak daleko.

tom

Kde končí lidská blbost začíná vojenská geneialita….

eMBo

„komplexní program rozvoje a strategické vize pro příští léta“ a jako příklad cíle je „otevřená komunikace“. 😀 Hlavně s těma cílema moc nepřestřelit 😀
To skutečně nemohl být uvedený jiný příklad cíle, který byl stanoven?

Šejdr

To se jenom zdá, že otevřená komunikace je jednoduchý cíl. Zkuste si představit, kolik mu dá práce přesvědčit některé podřízené, aby se v budoucnu už nezesměšňovali v diskuzích na internetu.

Petr

Přeji panu řediteli mnoho úspěchů v nové funkci a aspoň 10 pravidelných celoročních linek. 🙂

Ivan

To je naprostý nesmysl, žádných deset linek tam nikdy létat nemůže, protože EIA povoluje maximálně 250 tisíc cestujících za rok – 2 b 737 za den, tedy cca max 3 – 4 linky (o 3 rotacích) + nějaké chartery. Kdyby tam létalo více lidí vyžadovalo by to další investice a hlavně celý nový proces EIA (+ povolení armády o navýšení počtu pohybů letadel pro EBA, dnes mají povoleno 18 pohybů).