Panter na Lipence. Dráhy začínají testovat jednotky na jihočeských lokálkách
RegioPanter na trati Rybník - Lipno (testy říjen 2020). Autor: Jan Chaloupka/České dráhy
Na jihočeské lokálce Rybník - Lipno je dnes k vidění nezvyklý úkaz. Testuje se zde RegioPanter.
Moc tomuto nerozumím, přes zimu zbytečná souprava, která může potřebněji sloužit na příměstě okolo Budějc, kde moderní vlaky stále chybí a přes léto je takové soupravy škoda, aby bylo všude rozlité pivo, sedačky flekaté od mokrého oblečení apod.
Říjen-Květen s panterem, přes léto koženková patra a BDs. Běžní cestující si taky trochu komfortu zaslouží, ale pro opilce jezdící v létě jsou i současné soupravy s cca polovinou vozů s hadrovým potahem luxus. Pokud není vůle ty největší bordeláře z vlaku vyhazovat (pomocí security, občas se zde vyskytují, ale co vím, tak jezdí jen dva na celý kraj..), tak se holt bude jezdit ve vracích z roku 76, těm už ty zvratky a rozlitý pivo moc neublíží.
No, fajn… Možná se i zadaří. Někdy mám takový slabý pocit, že si někdo něco přečte (viz články s komentáři o Bechyňce, co zde před časem běželi), a buď přímo, nebo cestičkami šuškacími se někam něco donese a ti „správní“ se chytnou za nos. Asi záchvat optimismu… Nu což, to zase asi s dalšími články nebo i vývojem v této kauze přejde… Ale třeba ne… Jen několik poznámek: 1) jsem pro zachování 1500V DC (viz můj příklon k věci právě v těch komentářích); 2) kdyby to ŠT udělala, tak to bude na těch 700 kW, určitě ne na 1300 kW… Číst vice »
Doufám, že nové vedení kraje bude mít víc rozumu, než stávající krajské panstvo a historická Bechyňka se obejde bez nasmyslného přepnutí na AC.
Co je na tom nesmyslného?
Podle dřívějších článků se TV rozpadá.
Pro lepší jízdní doby je třeba narovnat oblouky. Protože když se to neudělá, tak se Bechyňka zavře pro nezájem běžných cestujících, šotojízdy Elinky to nezachrání. A přepínat napětí se dá taky.
To by mě zajímalo, jestli dráhy mají tolik Panterů na Českobudějovicku 😀
Budou mít.
Nemyslel provozuschopných ?
a kde je vezmou? mají je vysoutežené? pokud ne tak soutež muže vyhrát teoretiky kdokoli, třeba stadler s Flirtem
Ve smlouvě mezi Jihočeským krajem a ČD je definováno, že ČD nakoupí nové elektrické jednotky.
Již jsou ve výrobním programu, po sérii pro plzeňský kraj se pokračuje jihočeskými.
Jednotky Panter pro Jihočeský kraj jsou vysoutěženy a objednány (10 kusů nových)+ 4 soupravy stávající.
A tech 10 má jít kam? To se asi nepočítalo s Bechynkou, ne?
Michal: Těch 10 půjde na elektrifikované trasy, kde nahradí soupravy loko + 2x os vůz, které zde aktuálně jezdí. V budoucnu tak mají všechny os pod dráty jezdit Panteři. Výjimkou je Lipenka, kde snad se dále počítalo s žehličkou a patrem a Bechyňka. Pokud by došlo k nasazení Pantera na tyto tratě, museli by se nejspíš přiobjednat další soupravy. Podobně se počítá s přiobjednáním dalších Panterů pod elektrifikaci Veselí – Třeboň – Velenice.
Asi neznáte ČD, tam nikdo jiný než škoda nevyhraje 🤣
To by bylo super, to co na Lipno jezdí doteď je ostuda české železnice. Na druhou stranu, viděl jsem tam za pár svých návštěv tolik ožralých (někdy i zvracejících) cestujících z řad „vodáků“, že se ČD ani moc nedivím, že tam radši posílají k sešrotování to nejhorší, co mají…
Třeba byli omámeni (intoxikováni) z toho co tam jezdí.
Třeba jim bylo nevolno z toho co tam jezdí.
Trochu mimo tema, ale jak pisou, ze to jsou dve trate, kde jezdej extremne stary vozy – nedokazali byste nekdo poradit, kde je mozne v okoli Prahy v pravidelnem provozu pravidelne narazet na stare vozy typu B (nebo podobne) na trasach, ktere maji dlouhou jizdni dobu (tak, aby clovek nemusel jet 200 km daleko, ale tu jizdu si dostatecne dlouho uzil)? Diky!
Většina obyč. R do Budějovic?
Myslím, že i na Děčín jezdí ještě Béčka…
Na Děčín jezdí Beer(y). Ale na Ex 378 minule jely 4x B.
Na Děčín jezdí všelijaké mixy, nejpravděpodobnější nasazení B je mimo špičku. Pravděpodobně v každé soupravě je staré BDs.
Na Hradec ve špičce (základ dělají už novější)
Zkus se projet s rychlíkem LUŽNICE z Prahy do Českých Velenic a omládneš o 30 let. Ve Velenicích můžeš narazit na vcelku moderní soupravu ÖBB z/ do Vídně, která je tažená maďarskou lokomotivou. Nádražní rozhlas to ale vydává za vlak ČD….
https://www.flickr.com/photos/lukasp88/35692528162/
Jinak z Velenic jezděj i takovýhle obskurní šmakulády do Veselí/ L. (viz link). Občas si to fotěj cizinci. 🙂
https://www.bahnbilder.de/bild/tschechien~dieselloks~br-754-alt-t-4784—brejlovcitaucherbrille/1109703/cd-754-027-1-am-04august-2018.html
Rozhlas hlásí provozovatele v ČR, což ČD jsou.
Jednoznačně rychlíky Vysočina, případně náhradní souprava za Pantera na rychlíku Svitava. Do Budějc sice jezdí Béček víc, ale narozdíl od Brna už se nevyskytují původní koženky. Brno má ve stavu pořád cca 10 provozních koženkových Béček a často se ukazují právě na těchto dvou linkách.
Tak do tater se nová vozidla na 1500 V= sehnat podařilo. Proč by to nemělo jít i na Bechyňku? Udělat verzi pro std. rozchod nemůže být velký problém.
A ty krátký pantery by měli zavést povinně vsude kde jezdí motoraky pod dratama. (třeba Břeclav – kúty)
Ten Stadler je asi trocha drahsi ako Partner z tejto repotaze. Ano, 2-dielni Partnery by mohli jazdit namiesto 81x a Regionov na vsetkycj“zadratovanych“ tratiach.
Ten Stadler je asi trocha drahsi ako Partner z tejto repotaze. Ano, 2-dielni Partnery by mohli jazdit namiesto 81x a Regionov na vsetkych“zadratovanych“ tratiach.
Jakákoliv jednotka může být na 1500 V, to není problém a ani to nikdo netvrdil. Jenom to musí chtít kraj financovat a musí se najít bezpečný režim provozu na té trati.
Proč by to měl kraj financovat zvlášť? Dle mého by náklady na přiměřenou obměnu vozového parku měly být automaticky zahrnuty v ceně veřejné služby, pokud nejsou, mělo by to být považováno za dumping.
Po laminatce 340 062 se na Lipno podival i Panter. Nic vykonejsiho, nez laminatka s vykonem 3080 kW na Lipence zatim nejelo.
Tady o napájení vůbec nejde, jste prakticky u zdroje, ale jde o průjezdy malými poloměry, jak se píše v článku.
To vim taky, chtel jsem jen sdelit zajimavost.
A co ta turbína do elektrárny ? 🙂
Ta jela po silnici
Proč tomu říkají jednotka, když je to ve skutečnosti dvojka?
Protože to je ucelený?
Není jednotka (souprava) jako jednotka (číslo).
Jet dvojkou zase někde znamená jít pěšky 🙂
Protože se používá třeba až trychtýř a ne bichtýř nebo dokonce monochtýř.
Tracheo ? Hrdlo
Na 1500 V jezdily v pražském uzlu i bobiny, stejně tak tak to může zvládnout Panter.
Jezdily. Muselo se předělat zapojení. A jezdily s polovičním výkonem, neboť dvojnásobný proud nešlo použít.
I kdyby to umožnilo Panterovi jen poloviční výkon, asi to na dané trati nebude zásadní problém, že? 😀
Stačí podložit podpěťové relé.
To relé má ASI nějakou funkci, že?
Mám ten pocit, (nebudu to hledat), že Lipenka má v troleji 25kV AC, tady jde o průjezdnost oblouky R<150m.
Ano nejmenší poloměr dosahuje az 130 metrů a ano na Lipence je 25KV
To bylo ale v dřevních dobách relátek a stykačů.
Dneska musíte těch 1500V přivést někam jinam (nějaký meziobvod, otázka nakolik voltů je?) a přes jiné vypínače a snímače. Elektronika by to jednoduše nepobrala. Ale asi to dle dřívějších vyjádření půjde.
A co tam poslat řadu 380, stejně jezdí na půlku trakčáků…
Když odpojíme jednu trakční skupinu, máme dostupný poloviční výkon, ne poloviční napětí.
To není odporová výzbroj, která umí jet s výrazným podpětím (24V místo 600V u trolejbusů nebo tramvají při sepnutí tlačítka průjezd mycím rámem, pokud ten zdroj byl dostatečně tvrdý), moderní tranzistorová výzbroj řízená počítačem vyhodí chybu někde u 2000V místo 3000V (zdravím na trať 171 😃)
A jak se to má zapojit, když ty trakčáky jsou třífázové?
Kuličkové počítadlo zvládlo správně počítat i ponořené do vody.
Zkuste do vody ponořit počítač, jestli to taky zvládne.
Asi jsem staromilec, asi to není ani finančně zajímavé, ale ta „exotika“ strojového a vozového parku na těchto dvou tratích se mi právě líbí. Je škoda, že musíme a chceme mít vše unifikované. Právě ta rozmanitost ruku v ruce s rekonstrukcí těchto vozidel (uvnitř značně modernizovat) by myslím přitáhla více turistů, než použití RegioPaterů…. Ano, chápu ani jedna trať není skanzen 🙁 . Škoda.
Ta žehlička se 4x 010 to je za mě tedy právě uděsný vlak v roce 2020. Je snad už na čase si říci, že aveřejná doprava musí být pohodlná, rychlá a spolehlivá, pokud má konkurovat individuální dopravě.A 010 i 810 apod jsou stroje vhodne do muzea či do šrotu.
Tak jsem si listoval fotogalerií, Panter pokaždé z jiného úhlu a najednou jsem sebou trhnul – notně orezlá žehlička se čtyřma krabičkama. 🙂 Ale musím uznat, že snímek je z mnohem lepšího foťáku (či od lepšího fotografa) – to je snad jediné plus těch krabiček.
A vydělá si na to?
Z vozů 010 už jsou několik let (stejně jako z dříve nasazovaných 021) plechovky, nyní jezdí Bmto/Bdmteeo (koženka/hadr) + BDs. To sice taky není žádná hitparáda a většina vozů je v mizerném stavu, ale pořád lepší, než ty přívěšáky.
Otázka zní jestli chtějí provozovat šotoušský ráj, nebo dopravní systém. Vlak musí být především přitažlivý pro obyčejné cestující a šotoušstvo se bude muset naučit obdivovat i to nové (naštěstí se to zlepšuje), ne se jen rozplývat nad orezlými vykopávkami (ještě lépe tam dojet autem na fotoakci). 🙂
A bude kraj ochoten to platit? Pokud ano, bude ten vlak jednosystémový nebo dvousystémový?
Třisystémový.
kraj stejně nakonec zaplatí maximálně regionovu a v zimě 810 a bude vymalováno…
Kraj neplatí ani provoz na hlavních tratích (Os Benešov – Tábor objednává Středočeský kraj až do Tábora)
Protože JČK objednává provoz OS z Písku/Blatné až do Berouna.
JČK objednává pouze do Březnice, proto se rozdělila linka Protivín – Beroun. Středočeský kraj objednává spoje Blatná – Beroun.
A pak že to nejde. Ještě vyzkoušet Stadler GTW. Samotné ČD jich pár vlastní a stále je ve výrobě.
Jooo, kdyby expert napsal, že vozidla nejsou schválená, tak prosím. Ale on napsal, že nejsou na trhu. Jak je vidět, stačí poptávka a trh reaguje.
PS: Nikdo neche na Bechyňku tahat Vectrona s postrkem, odběr 12 MW. Dvouvozový Panter si vezme max 1300 kW, v nejhorším se to dá SW omezit. Pro rychlost do 60 km/h stejně plný výkon nevyužije.
Nepoužíváte nějaké nové jednotky? Já znám odběr v ampérech, kW a MW výkon.
Já znám odběr v ampérech
Tak se učte… odběr ve W ničemu neodporuje. Odběr jako takový není fyzikální veličina.
kW a MW výkon.
Přísně vzato, zde nejde o výkon 🙂 .
No ty číčo. Jako fakt bych to nerad poblil ale zaručit to nemůžu pokud zase někdy pojedem na vodu 🙂
Zatím jsem to vždy vyklopil až ve Vyšším brodě a trochu to souviselo s dlouhou cestou vlakem… 🤣
dobře Ty 🙂 správnej vodák si za Benešovem nepamatuje už vůbec nic, v Budějicích přetáhne háčka do správnýho vlaku svůj kotrčník i s bagáží (občas), rakouskej CityShuttle obvykle skončí jen politej pivem (bo i to je žinantní poblít) a od Rybníka už nastává totální punk….
Blbost, háček přetahuje zadáka. To je háčkova práce. Zadákova práce je sušit pádlo, ne hubu.
tak to jsem ještě nezažil, kdybych si nepretáhl háčka i s bagáží tak jsem jel singl :))) hubu samozřejmě nesušíme 🙂
Správný vodák nejezdí na Vltavu. Tam už to nemá s vodáctvím nic společného.
Ale jezdí , ale až po skončení opilecké sezóny . Nejdříve v září .
Jinak souhlas , to co tu musíme trpět , nemá s vodáctvím nic společného .
my jezdime koncem května. ideální stav. tam už to nemá s vodáctvím nic společného…. no taky už nejsme děcka 🙂
Neštěstí jen je, že Vltava je prakticky jediná řeka která je trvale splavná a navíc jsou tam i splavný jezy. Taková Berounka … to je jak si vzít kanoi na rybník. A to taky nevím jestli je to praví vodáctví.
A pak se nemáme divit, že nám leckde jezdí Bčka s koženkou…no, možná by stálo za to zase zavést ve vlacích třetí třídu = vagóny vymytelné wapkou…
tak ty z Rybníka stále jezděj
Úplně by stačilo uplatňovat smluvní podmínky a nepřepravovat opilce. Sice takhle to je větší sranda (každej rok má jihočeská zásahovka cvičení v Rožmberku „zadarmo“) ale většina těch dobytků je už v Budějcích na hadry a cesta do Rybníka ještě dlouhá …
Tyhle bandy by měli z vlaku nekompromisně vykopávat
Ale no tak! Buďte trochu tolerantní, já ty připitý trampy a vodáky naopak většinou mám docela rád. Když to není denně, je s nima i docela legrace. Takový železniční folklór.
Cestou na výlet to člověk jednou za čas přežije v pohodě, ale jezděte tím denně …
Však píšu, když to není denně…
S některýma legrace je, ale ne každej zvládá opici do vesela. A navíc jet s nima pak z Budějc do Brna třeba .. to jednoho omrzí.
a kdo by tam pak asi jezdil
Tak tak. Roušky ukázaly, že když se chce, umí se průvodčí angažovat. Proč by to nemělo jít u opilců?
Za Protektorátu dokonce prý někteří hlásili podezřelé cestující, co si vozili načerno potraviny z venkova v rozporu s vládním nařízením o přídělovém hospodářství, SAmanům na nádražích. To se musí podporovat, elfy už proti šeptandě máme, takže ještě ty bdělé české průvodčí a četníky!
Protektorát byl zločinný režim zřízený okupační mocí, nacistickým Německem. To nemůžete se dneškem srovnávat.
Mno… Když myslíte.
Kraviny. Tohle je práce průvodčího a má jí dělat. Dost rozdíl proti práskání nemyslíte? Jela někdy vaše žena 4 hodiny ve vlaku s ožralým dobytkem?
CO??? na tom budou vyhodnocovat ŠEST měsíců ?????
Pokud to zvládnete za týden, tak jim zavolejte. Utrhnou vám vděčností obě ruce……..Anebo vůbec nemáte páru o celém problému.
Nechtěl byste to tedy rozvést, co na tom budou vyhodnocovat šest měsíců? Zřejmě budete osoba znalá, nevím jestli pan Vendelín, ale třeba já (a možná i někdo druhý) se rád dozví něco nového.
Mě by teda taky zajímalo co na tom trvá tak dlouho? To vyhodnocujou terabajty dat po milisekundách přes Excel nebo proč je to tak neefektivní? Když si vezmu, že taková SpaceX vyhodnocuje prototypy nových raket Starship s úplně novými motory Raptor v řádu dnů až týdnů tak tohle oproti tomu musí být značně jednodušší.
Bude tedy tomu tak, že by „bechyňské“ Pantery byly dvou-systémové jednotky?
NIkoliv – třísystémové neb mají jezdit i po hlavní trati do Benešova…
Pokud Pantery projedou v pohodě jak Lipenku, tak Bechyňku, byly by ideálním řešením pro obě tratě (tedy na Bechyňku jako třísystémové). Je to celkem povedný vlak, výroba v ČR, oproti první generaci se již lecos mohlo vychytat…a je jich hodně, tedy neměl by být problém se servisem.
Panter a povedený vlak ??
Na co si furt stěžujete? Staré lavice a Hurvínka na vás…
Když začne pípat před děsně pomalým zavíráním dveří, tak člověk leknutím skočí kamkoliv, ale jinak by to šlo. I když také si povedený vlak představuji jinak.
Tohle není chyba pantera, ale norem. Technické specifikace pro interoperabilitu přímo definují minimální doby, po které musí být slyšitelný signál, včetně jeho intenzity. Rychlost dveří omezuje požadavek, aby se uměly zastavit před tím, než někomu rozdrtí ruku (odezva mezi čidly a zastavením pohybu).
Už se tomu vychytralý mouchy a jezdí nejakych 35 jednotek v Česku.dalsi jednotky se vyrábí pro Slovensko, Lotyšsko 2022-2023.pro České dráhy jsou ve výrobě další jednotky.jako cestující sem v nich už taky něco najezdil a doufám že se objeví na lince Přerov- Vsetín kde by nahradily 50 let staré jednotky r.460 tornádo. Tornáda už by měly jezdit jen na zálohách ,jsou to letité jednotky, odvozili už mnoho cestujících ale už patří do Třebové na srotak.
Tvoje máma je vychytralá moucha.
…to byl velice přínosný komentář k tématu 🙂
Oproti řadě 380 ano. Neslyším téměř že by docházelo k dlouhodobému odstovování pro nečekané poruchy. Dokonce i ty dveře téměř nevidím olepené. Jiná věc design spíše na úrovni let 1990-2005, u rychlíkových verzí pak hluk a vrzání od měchu.
Budou se za moderní pantery považovat i ty pro JMK nebo to budou popelnice, co nemají na kolejích co dělat?
Taky jsou super ty odpadkové košíky nad topením, to dává prima ozon těm vozům….
„Je to celkem povedený vlak…“
Zvenku to vypadá pěkně. Ale muselo by se to hodně vychytat, aby to bylo i pohodlné a spolehlivé – celé se to třese, mizerné větrání, jen jedno WC na téměř 150 sedadel, nejsou vhodná místa na kočárky a kola (překážejí)… Takhle si teda moderní dopravní prostředek 21. století nepředstavuji. Bohužel s tím tady na jihu jezdím často. Škodovka by se musela moc snažit a České dráhy změny k lepšímu vyžadovat a trvat na jejich dotažení do konce.
aspon by mohli zmodernizovat žehličky
Žehličky prošly opravou v dpov Přerov.
Co na nich chcete modernizovat? Aby mohly nadále tahat šrot a stokrát denně ho objíždět? Řešením jsou jen (nejaké) jednotky.
Přesně
Třeba by mohly být napařovací.
Stačí instalovat PG 500. 🙂
Dosadit kabel dálkového řízení i na vložák 010, přihodit k tomu ještě řidičák 914 a máte … No rozhodně to bude lepší než švýcarská tramvaj nebo německý šrot. Alespoň pro některé.
Odprodej ČDC aby pod dráty nejezdila řada 742?
Upřímně si přeju, aby na Bechyňce zůstala stávající soustava kvůli těm historickým drážním vozidlům. Kdyby nebyly v ČR jediné, tak je mi to celkem jedno, ale tohle dělá z Bechyňky opravdu celorepublikový unikát, který by měl být podle mě zachován.
Pokud není dost peněz na zachování českého národa, který už 30 let reálně vymírá kvůli chudobě dělníků a rolníků na větší množství potomků a odpovídající bydlení, tak nemá cenu (obzvláště v pocovidové éře extrémního úpadku turismu) vyhazovat tolik peněz do neekonomických památek minulosti.
Nechci Čechům radit, protože nejsem Čech. Ale pokud Váš národ vymírá, nebylo by dobré se začít opět rozmnožovat, než mluvit o Covidu, památkách minulosti a o penězích?
Jak se chcete množit, když mají nejpoctivě pracující zaměstnanci celkově přez 60% zdanění, aby bylo dost na dobroserské financování miliónů hodně zbytečných idiotin a tisíců přímo škodlivých. A do průměrného panelákového bytu se vám stejně víc jak 2 děcka nevejdou. Ovšem při započítání svobodných atd, by měl mít průměrný konzervativní místní odborný dělník či zemědělec alespoň 4 děti.
Že mají o národu nejvíc keců ti, kteří:
a) sotva zvládají pravopis
b) s živnostníky a střední třídou vůbec nepočítají
c) vadí jim, že je někdo úspěšný podnikatel
d) nechtějí, aby někdo uměl cizí jazyk
e) a už vůbec nesmí pracovat v zahraničí… za víc než doma.
… což dává obrázek o tom, jaký národ by chtěli.
Úspěšnost podnikatelů a živnostníků v Česku spočívá především v tom, že platí 30 let menší daně z příjmu než zaměstnanecká uklízečka. Osobně by mi to obří počáteční klausovské zvýhodnění tak nevadilo, pokud by to bylo jen na první roky rozjezdu a pak to bylo podmíněno alespoň tím vychováváním 2-4 nových daňových poplatníků. Ale bez podmínek je to naprostá pakárna, když dva občané někdy dělají totéž, ale v roli živnostníka z jeho práce chce za to stát 4x menší daně a pojištění. Pohádky o dovolené, rozprostřené zodpovědnosti a shánění zakázek tu nevytahujte, to neposkytuje ten genocidně nespravedlivě danící stát, ale další… Číst vice »
Úspěšnost podnikatelů a živnostníků v Česku spočívá především v tom, že platí 30 let menší daně z příjmu než zaměstnanecká uklízečka
nikdo nikomu nebrání stát se živnostníkem … ovšem že jako živnostnílk musíte platit téměř 5 000 zálohy na sociální a zdravotní pojištění bez ohledu na to vyděláte jste asi zapoměl, že.
Jenže za tu uklízečku platí největší odvody právě zaměstnavatel (resp. podnikatel) – to je 2-3 násobek odvodů zaměstnance. Dále slevy na daně z příjmu jsou podle částek (zvýhodňuje to lidi s nižšími příjmy). Navíc pokud se jedná konkrétně o živnostníka, za své podnikání ručí svým osobním majetkem a má s podnikáním jistá rizika. A když živnostník opravdu pracuje nebo má nějaké know-how, tak tu na něj čeká zvýšená daň za nadlimitní příjem… Nic není tak přímočaré.
Jsou nějaké ideje, a je realita. problém je v tom, že neexistují dostupné byty pro mladé lidi. Pokud by byly, mladí by mohli zakládat rodiny a mít děti. Místo toho mají partu, mejdany, nějaké pop koncerty, na které by v zahraničí šly jen děti do 17-týi let. Druhý důvod je ten, že ti, co by na to měli, tak si “ potřebují nejprve něco užít“ a potom, v padesáti letech si vytáhnou MP3 z ucha a zují kolečkové brusle, a zrovna nemají naplánovaný žádný let, tak třeba začnou přemýšlet, jestli by ještě mohli mít děti. Ale často je pozdě. No… Číst vice »
U nás v práci se odchází na mateřskou obvykle kolem 25 let věku, napříč pobočkami přes celou republiku. Pokud se někomu nechce do dětí, tak to není ani tak z pohodlnosti nebo budování kariéry, jak se píše, a taky jsem si to myslel, ani kvůli bydlení, ale spíš z nejistoty (budoucích výdělků, celosvětového vývoje). Ale takových je minimálně. A potom nízké jednotky procent, které prostě děti rády nemají a nechtějí je ani teď, ani v budoucnu.
Asi by se naši předci docela divili co znamená mít málo místa a peněz pro víc než dvě děti.
To že máme jako národ málo dětí není chudobou ale naopak bohatstvím.
My jsme leda tak chudí duchem. Materiálního bohatství tu je až Bůh brání.
No jasně jsme tak úžasně bohatí, že když k nám charita dotáhla irácké uprchlíky s těmi 4 dětmi, a dala je zdarma do normálně zařízené bytovky, tak řekli, že nebudou bydlet v kravíně a zdrhli do Německa.
jo no to si můžem říct až sem příjdou ti co přišli dobýt Evropu skrze
dělohu svých žen….
Jak se chcete množit, když mají nejpoctivěji pracující zaměstnanci celkově přez 60% zdanění,
aby bylo dost na dobroserské financování miliónů hodně zbytečných idiotin a tisíců přímo škodlivých.
A do běžného městského bytu se vám stejně víc jak 2 děcka nevejdou. Ovšem při započítání svobodných atd, musí mít pro prostou stabilizaci místní populace průměrný konzervativní odborný dělník či zemědělec děti 4.
Pane cizinče, já nejsem pro kalkulačkové výpočty -bojuji tady proti tomu, ale v tomto případě mít či nemít dítě je v Česku kalkulačkový problém.
To není jako z amerického filmu: Dům, dvě auta, 4 děti, 3 psi a 4 kočičky.
Chápu, že to teď nikdo nemáme lehké. S podobnou úvahou ale nesouhlasím a nebudu na ni dál reagovat.
„Teď“ 30 let. Můžeme se sice utěšovat, že je pracovní síla docela stabilní, kvůli rychlému prodlužování věku do důchodu a migraci z ještě rychleji vymírajících států jako Ukrajina či Bulharsko (kde po revoluci šli světově rekordně z 9 milionů na 7), ale ti k nám fakt nešli kvůli investicím do v polovině případů postradatelných památek.
Jasně, všichni víme, že nejvyšší porodnost je v bohatých zemich, zatímco v chudých skoro žádné děti nejsou, viď. Požádej o přeložení na nějaké jine stránky, fakt uz me ty tvoje bláboly otravujou.
Možná v teple. V Česku vždy nejvíc dětí vychovali do dospělosti průměrně bohatí poctivě pracující vesničané s vlastními domy a půdou. Jižanská líná globální chudoba by v Česku nepřežila zimu.
To je kardinální omyl, příčinou nízké porodnosti je naopak bohatství; lidé sužovaní chudobou mají naopak vždy dětí nejvíce. Stačí pohled do Indie, Afriky a naopak do zemí západní Evropy 🙂
Tak když se rozhlídnu po naší ulici, tak více dětí mají ti bohatší. Zpravidla 3ks.
Vysoká porodnost v chudých světových regionech je dána nedostupností antikoncepce.
Těch vlivů ovlivňujících porodnost a obecně životní styl je samozřejmě obrovské množství. Materiální zabezpečení jistě hraje taky roli, ale nedá se to redukovat jen na něj.
Jsou dva hlavní, jak píšu výše. Situace je tak kritická, že musíme začít od těch hlavních. Či-li princip PRIORITY (ne nekonečné rozmělňování problematiky).
ale uvedu jen jeden:
1. nedostupnost bytů
Vadí Vám vyhazování do neekonomických památek minulosti, ale mluvíte o národu, kterého jsou tyto památky artefaktem. Vymírání národa osobně nevidím jako žádný problém, naopak lidí je na světě až až a kdyby se lidi vykašlali na dělení na kmeny, národy a skupiny, a přestali to tak hrotit, tak by byl svět podle mě lepší. Národ je stejně to co si nikdo nevybral, někdy to někde někam nakreslil, ale hranice toho, co je národ, a co ještě etnická skupina apod., je záležitost politiky. Já osobně národ neřeším, je to umělá věc a toto rádoby vlastnectví akorát přiživuje nenávist k jiným národům,… Číst vice »
Vymírá celá Evropa. I tam, kde se válí v penězích.
To sice je unikát ale do budoucna k ničemu, mít na jedné trati atypické napětí je nesmysl.s historickými vozy se to dá nějak udělat..
Jak se to dá s historickými vozy udělat? Bobinu by předělat asi i šlo, ale historický Křižíkův vůz ne. Jinak si tedy pořád myslím, že kdyby to legislativa umožňovala, byly by to ideální tratě na vlakotramvaj/tramvaj.
No třeba to tahat něčím jiným historickým..
Tahání čehokoliv s vlastním pohonem je polovina zážitku. Nejde jen o pohyb historického vozidla, ale také o to, jaký má zvuk, rozjezd atd.
Svého času ČEZ kvůli Temelínu zkoumal zda by šlo propojit po železnici Bechyni a Týn nad Vltavou
To je taková oblíbená šototeorie. K čemu by to jako Tlemelínu bylo?
Legislativu je možné změnit, aby se napětí 1500 V mohlo používat. Je to jenom technická záležitost. A někdy si říkám, že 1500 V může zachránit spoustu tratí, kde by se drahé a těžké vozidlo s trafem nevyplatilo, ale tramvaj by vycházela vpohodě.
Jenže měnírny taky něco stojí.
Některé kousíčky totiž transformovny (2x25kV) jsou schopny napájet aniž by bylo třeba stavět něco navíc.
K tomu dvousystémová vozidla na 1500V + 25kV, a máme zase něco podobného, čeho se zbavujem 3000V + 25kV.
Legislativa samozřejmě umožňuje vyrábět tramvaje i vlaky. Jen se nesmí setkat na stejné trati SŽ (DC), a to ryze z bezpečnostních důvodů (TSI,ETCS). Dostat tramvaje po kolejích z depa v Budějovicích do Rybníka či Tábora by byl malý zázrak. Navíc by zřejmě zanikly přímé vlaky Budějovice-Lipno.
Jak je ten styk vlakotramvají a vlaků řešen v německých provozech?
a těch je kolík?
Zrovna Bechyňka je oddělená, extra peron před nádražím, extra napětí…. přejet se dá ale moc se to nepoužívá, že? A to depo může být v Táboře….ono tam ostatně historicky k té trati je…..
Ekonomicky je nesmysl tam to trolejové vedení držet, 1500 V umožňuje turistický provoz, bez toho tam dráty postrádají smysl. Jakákoliv předělávka bobiny nebo elinky je blbost – nikdo to neschválí. Představa, že se kvůli tomu koupí nějaký vůz s pantografem, transformátorem a usměrňovačem je doslova komická.
Já sem psal že se má něco předělat?když se to přepne na 25 kV tak to tahat vozidlem na toto napětí
Taky je možné pořídit dva netrakční Pantery a tahat/tlačit je do Bechyně stávající žehličkou :o)
Úplný nesmysl
Tomu mám rozumět, že elinku potáhne plecháč? A na to myslíš, že nějaký turista/šotouš přijde a utratí kvůli tomu korunu?
Od kdy je 25kVAC atyp ? Mrkněte se na bok žehličky – „210“
Já sem nic takového nepsal
Dá se mezi napětími přepínat, jenže §1.
Ale ani koněspřežka nebyla zachována. Ale chápu fandy historie. Jenže my na ro vliv stejně nemáme.
Dokončení : Tak já jsem pro zachování Bechyňky tak, jak je, jen SŽ asi není. Změnit by to mohl nadřízený orgán – MD ČR, respektive to vyhlásit jako fungující technickou památku.
A jaký na to mají názor místní cestující?