Pád na 60 % ceny. ŘSD na první velké zakázce pro stavbu Pražského okruhu výrazně ušetří
Práce mají začít v prvním čtvrtletí příštího roku.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může na první velké zakázce související se stavbou Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 ušetřit 142 milionů korun. Cena v soutěži na záchranný archeologický průzkum nové části D0 spadla na necelých 60 % odhadované ceny.
Vyplývá to z dat po otevření nabídek, o kterém informoval na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Do tendru na archeologický průzkum dorazily dvě nabídky, nejlevnější je od Archeologického ústavu Akademie věd za 209,5 milionu korun. Odhadovaná cena byla 352 milionů korun.
Archeologický průzkum je nutnou podmínkou před samotným zahájením stavby, měl by začít v prvním čtvrtletí příštího roku. Na soutěž navazuje objemem ještě větší, minulý týden vypsaná zakázka na zemní práce spojené s archeologickým výzkumem. Odhadovaná hodnota této zakázky je 488 milionů korun.
Do trasy Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 zamíří bagry. Začne archeologický průzkum
I když stavba ještě nemá povolení, půjde o první větší ruch stavebních strojů v celé trase budoucí klíčové části okruhu. „Bude se jednat o první velké kopání v trase. Proběhne kompletní archeologický výzkum v celé trase. Nyní už budeme zahajovat kácení mimolesní zeleně,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Vydání stavebního povolení ŘSD očekává v prosinci letošního roku, požádalo o něj v červnu.
ŘSD stále počítá s tím, že roky odkládaná stavba by mohla příští rok začít. Aktuálně má už vykoupeno 75 % potřebných pozemků. „Zároveň probíhají i převody pozemků od státních institucí. Budou se řešit věcná břemena a nájemní smlouvy,“ dodal Mátl.
Úsek Pražského okruhu Modletice – Běchovice označovaný číslem 511 bude měřit 12,6 kilometru. Aktuálně jde o nejdůležitější chybějící část tuzemské dálniční sítě podle dopravního zatížení. Tranzit tak proudí přes pražskou část Spořilov a po Jižní spojce. Předpokládané náklady činí téměř 12 miliard korun, hotovo by mělo být dle dnešních odhadů v roce 2027, tedy 17 let po posledním stříhání pásky na Pražském okruhu. Stavba je detailně popsána v informačním letáku.