Otevřeli zrekonstruovanou trať, aby ji po pár týdnech znovu uzavřeli. V Olomouci opět nepojedou tramvaje na Novou Ulici

Chystají se úpravy a dodělávky.
Ani ne dva měsíce po ukončení výluky tramvajového provozu na Novou Ulici v Olomouci si bude muset lidnaté sídliště opět vystačit s náhradní autobusovou dopravou. Na zmodernizovanou trať se vrátí stavbaři, chystají se úpravy a dodělávky. Informoval o tom Olomoucký deník.
„Výluka je plánovaná z důvodu dosazení rozchodníků do kolejiště a další zeleně, proběhne také oprava části povrchu v křižovatce Brněnská, Hraniční, kde jsou defekty v živičném krytu na tramvajové trati. V součinnosti s magistrátem proběhne také úprava přechodu pro chodce v ulici Havlíčkova,“ vysvětlila Olomouckému deníku mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová s tím, že doplněno bude také chybějící zábradlí.
Začátek výluky je plánován na 1. dubna, potrvá tři týdny a dotkne se linek 1, 4 a 6. DPMO zajistí náhradní autobusovou dopravu s výlukovými autobusy X.
Nejrychlejší trať v Olomouci
Modernizací, která skončila ve druhé polovině února, prošly dva úseky trati v původním stavu z druhé poloviny 80. let. Konkrétně šlo o úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská – Hraniční po tramvajovou smyčku.
Zakázku za 196 milionů korun získalo sdružení Subterra a MI Roads. Většinu nákladů zaplatila evropská dotace. Součástí prací byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice (směr NU) a Nová Ulice. Během výluky došlo k opravě podchodu „Pionýrská“ a tahu Brněnská – Hraniční.
Po zmodernizované trati mohou oproti jiným částem Olomouce jezdit tramvaje rychlostí až 60 km/h, tedy o 10 km/h rychleji. Součástí investice bylo i vybudování nízké protihlukové clony. Modernizace trvala necelých 7 měsíců. Oproti plánům se o necelé dva měsíce protáhla.
Obrazem: Nejrychlejší tramvajová trať v Olomouci. Spojení na sídliště prošlo velkou modernizací