Otevřela se další nová tramvajová trať v Praze. Prodloužení na Pankrác oslaví historické vozy

Jde sice jen o pár stovek metrů nových kolejí, klíčové je však přesunutí zastávky za křižovatku.

Odebírat
Upozornit na
guest
179 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
buml

Nechápu, jakou někteří lidé mají páteř a dokážouu se fotit s politickou mrtvolou jménem Hřib.Mně by jeblo.

Pat

A to si představ, že někteří Pražáci pořád ještě volí ODSku. Nebo i ANO! Mně by jeblo.

Jan

Mě zase jebe z tvého pravopisu.

Daniel Jablonecký

Jestli v Hřibovi vidíte politickou mrtvolu tak to nemáte úplně dobré politické instinkty.

Jan

Bohužel mám ten samý dojem.

Jan

To nenahraditelná parkovací místa na středovém pásu ve směru na Budějovickou nebyla původně něčím jiným než tramvajovou tratí…

Robert Pražák

Byla. Ale město ji v roce 1974 nesmyslně zrušilo. Takže ten prostor zabrali řidiči, a kdo by se jim divil.

Frantisek X

Ti zaberou kdeco. U nás třeba i celý chodník. Radši už se nedivím…

Robert Pražák

Inu, tehdejší ONV Praha 4 jim to umožnil, tak jim to teď seberte. A další volby můžete odpískat.

Jiří Kocurek

No hrůza… jak z projevů z roku 1932, je cílová skupina byla jiná.

Vojta Svobodný

Souhlas. Ale zároveň ať probůh začnou stavět ty podzemní garáže. Hlavně na vinohradech-at se konečně ta auta vyklidí alespoň z část ulic, však to vypadá šíleně.

Adam Ř

a kdo má ty garáže platit?

PetrH

No ten stát, který se panu „svobodnému“ plete do života, přece!

tarten

Jste úplně vedle. Základem je ale mírné (=dvojnásobné) zdražení parkování na ulicích, aby se trochu narovnal trh s parkovným v garážích.

PetrH

Vy jste nepochopil ironii. Tihle „svobodní“ odmítají stát, jenom chtějí, aby jim postavil silnice a garáže s parkováním zdarma.

mic

Proč ne, já si svou garáž taky postavil sám, tak nechť si vinohradští vyhrnou rukávy a něco v těch svých vnitroblocích vybudují…

tarten

Rukávy si vyhrnujte o pracovních sobotách. Na Vinohradech je zvykem stavby podléhající stavebnímu povolení zadávat řemeslníkům nebo firmám, které to umí.

Daniel Jablonecký

To byste musel mít v celé Praze podzemní garáže tak na půl mega aut. Takže zapomeňte. Tenhle problém má jediné řešení – restrikce IAD a mnohem větší podporu MHD.

Dachs

Definujte větší podporu MHD. Ropid před lety dostal zadání zahustit tramvaje v centru, díky tomu máme linky 2, 6, 13, 15, byl posílený Albertov, pětka začala pomáhat přetížené devítce, nově čtyřka jede v pracovní dny nejen ve špičkách…, všechno se chytlo, ale zároveň to projektanti dostali na samou hranici propustnosti některých křižovatek (nejen v centru). Cokoli navíc už by znamenalo, že by se tramvaje zdržovaly navzájem. Pomůže třeba až trať přes VN. Polemizoval bych s každým, kdo by říkal, že se pro podporu MHD kontinuálně nic nedělá. Další strop máte kapacitu metra, a že s Céčkem momentálně už nic moc… Číst vice »

Filip Jirsák

Větší podpora MHD – pro začátek víc peněz; stavební preference MHD a cestujících (při stavbách a rekonstrukcích, takže žádné výmluvy „muselo by se zrušit několik parkovacích míst“); preference MHD a cestujících při řízení provozu (žádné že přijede tramvaj na zastávku a vystoupivší cestující dlouho čekají na zelenou, protože co kdyby jelo auto; zavedení linek tam, kde je to možné (Městský okruh).

PetrH

Pro začátek víc peněz od cestujících, samozřejmě.

Filip Jirsák

Ne, od města. Když bude město méně podporovat IAD a více MHD, ušetří a ještě se zlepší doprava ve městě.

tarten

To je samozřejmě kontraproduktivní. Spíš méně rozhazovat korupcí – a tady se právě něco pohnulo.

Filip Jirsák

Korupce se v ČR mezi lidmi a v médiích hrozně nadhodnocuje. Řádově větší problém je prostá neschopnost – jak na straně veřejných institucí, tak na straně veřejnosti. Která stále nechápe, že stát bude dělat to, co veřejnost chce, a když nechce nic a blouzní o rušení kde čeho, tak si stát dělá, co chce.

tarten

Větší podpora MHD – pro začátek konec faulů typu „nechcem vrátit tramvaje, protože na tělese tratě parkujeme“.

PetrH

Ale jo, kdyby se neparkovalo zadarmo na ulici, tak tady motivace pro výstavbu soukromých parkovišť bude…

tarten

Na ulicích se zadarmo neparkuje.

Filip Jirsák

Za prvé, ve spoustě případů se tam parkuje zadarmo – všichni ti, kdo parkují na chodnících, cyklopruzích, autobusových zastávkách, pozůstatcích trávníku apod., za parkování neplatí. Za druhé, i to, co se platí v zónách placeného stání, jsou tak nesmyslně nízké částky, že to klidně lze zaoukrouhlit na „zadarmo“.

M 474 003

Vůbec nemělo dojít ke zrušení toho úseku.

Robert Pražák

Ona mohla být zachráněna. Krátce před tím byla za velké prachy rekonstruována trať z Budějovické na Ryšánku a byl vypracován projekt prodloužení na Dobešku. Jenže někdo zmrvil to přemostění před poliklinikou, tak, že tramvaj neunesl. Mám pocit, že za to šel i někdo sedět.

Jan

Jestli to má být slavnost pro lidi, nebylo by to lepší udělat v sobotu namísto pracovního dne?
Co vím, vše se takto otvírá o víkendech, aby se udělala co největší propagace.

PetrH

Na Libuš se taky otevírala v pátek kolem poledne, pamatuji se. Ale odpoledne tam bylo lidí dost.

Frantík

U nás prezentovali nový autobus v 5:50 v neděli 😀

Jan Tichavský

Uherské Hradiště?

Frantík

Jojo

Jiří Kocurek

Však na úřadech se končí v pátek v poledne, někde to je snad jinak? 😀

MaT

Souhlasím s Vámi. Ale napadlo mě, jestli to není proto, že když se na takových akcích předvádějí nějací papaláši (ať už politici, nebo třeba z vedení daných podniků), tak aby to neměli mimo pracovní dobu a nemusel se jim za to platit příplatek. 🙂

Amina

Někdo na tom jako vždy částečně nepřemýšlel ,protože na přechodu od Arkád je v desti tak 1 az 2 cm vody .takže ideálně do toho hupsnout a nabrat si do bot.odtokovy kanál je hned za přechodem vlevo,takže jej měli udělat pred přechodem vpravo . Většinou se to nejlépe pozná ,když prší ,ale ua tu dobu ,co byl položeny asfalt ,pršelo dvakrát .

hroch.obojzivelny

To zarážedlo mě zaráží. Dokáže ale zarazit i tramvaj? Nebo se vůz při případné havárii rozpůlí o sloup a řidič se zabije?

Radek

Jakou rychlostí si myslíš, že jede tramvaj několik desítek minut z konečné za výhybku do úvratě?

Radek

Oprave, metrů….

hroch.obojzivelny

Pravdaže… nějak jsem zanedbal, že do úvratě se jede přes výhybku, přímý směr je pro jízdu opačným směrem. Takže nic.

Twix

Jestli projede to esíčko u výhybky tak, aby se tam nepřevrátil, zarážedlo už ho asi neohrozí…

pes.387

Řidič za jízdy vyskočí a tramvaj se zabije 🙃

Jiří Kocurek

Popřípadě: Tramvaj za jízdy vyskočí a řidič přežije.
Ale ten předpoklad, že řidič na konečné nezastaví … netuším odkud se vzal.

Milan

Zkuste si představit třeba to, že v noci začne chumelit a první řidič ráno najde konec jen podle toho, co trčí nad sněhovou pokrývku. Neberte to jako něco, co má zastavit splašenou tramvaj, ale prostě jako orientační bod. I když v tomto místě by stačil i ten sloup 😀

Petr Kopřiva

Poskytne prosím autor článku zdroj k provozu historických tramvají dneska na Pankrác? Nic jsem nenašel na DPP, ROPID, ani jinde. Nejsem si jistý, zda tam jít. Díky.

pes.387

Tak tam nechoď, to není povinné 🙃

Robert Pražák

Já taky zíral, když jsem cestou z oběda potkával v Táborské ulici staré tramvaje.

Adam Ř
Adam Ř

pardon, to byl omyl (chtěl jsem odebírat odpovědi na mé komentáře a omylem jsem tím šoupl) – klidně to smažte jako spam

mgr.pavel

Pokud zde jste zaregistrovaný, můžete komentář smazat. Stačí v menu těsně nad komentáři kliknout do nabídky „Můj obsah a nastavení“ (ikona člověka s ozubeným kolem)

mic

No, když tu tramvaj na Budějárně nechtějí, možná by jí spíš přivítali sídliště kolem ulice Na strži…

Intrus

Já jsem dlouhodobě pro a dává to i smysl – případná Brumlovka / Michle nebude blokovat protažení na Budku

Tom

A kudy na Brumlovku? Cestou mají ta drahocenna parkovací mista. A vůbec nechci zlehcovat problém s parkováním. Tram ale musí mít přednost. Co silnice na jedné straně a parking na druhé? Nebo koleje na boku apod.

ivan

Jo, a znova po letech na Ryšánku.

jiri.dembovsky

Nikoliv, ze Strže vlevo směr Olbrachtova, Buďárna, Brumlovka a Michle, vpravo Jeremenkovou do Dvorců.

RDP

Jakože by přišli o parkovací místa a o bus 193?!

Frantisek X

Mohli by leda přijít o parkování v jízdních pruzích. V Jeremenkově už je pro jistotu změnili na parkovací + kolařské. Nicméně si myslím, že Budějovické náměstí je a nadále bude poměrně nosný cíl na to, aby byl minut.

jiri.dembovsky

193 by jezdila z Buďárny do Kunratic. Zbytek by klidně obsloužila 134 a 188

Lysimachia

Proč je fotka č. 8 zrcadlově otočená? Jsem si říkal, že to tam nějak nepoznávám…

ČD4ever

Jste pozornější. Mě to praštilo do očí až na druhé prohlédnutí – podle cedule na poště. 20241206_091613-e1734022722987.jpg

Daniel Jablonecký

To je test čtenářské pozornosti.

Pedro

Škoda, že nové osvětlení směřuje pouze do silnice a ne na zastávku.

Frantisek X

Myslím si, že stín sloupu bude minimální, a přece jen, ve vozovce je potřeba o něco větší ostražitosti.

RDP

No není to dlouho co se tam koleje vytrhávaly a rušilo parkování – kvůli splnění koeficientu zeleně pro stavbu Arkád (to je ten hangár s nadzemním parkováním a štěrkovou plochou vedle) … kde tedy ty stromy budou teď ?:)
Jinak využití ta trať bude mít asi takové jako slepé střevo na Radlickou, to tt Smíchov-Budějovická-Michle-Želivského by nějakou novou kvalitu přinesla …

Frantisek X

Především se tam dělalo množství odbočovacích pruhů do toho hangáru, aby mohli lidé ze širokého okolí pohodlně nakupovat auty. Stromy jsou již nyní vysazené po jedné straně tratě, na druhé zůstalo zatím zčásti zachováno to odbočení pro auta.

RDP

No právě „dopravní řešení pankrácké pláně“ se nedělalo pro lidi z okolí, ale pro dojíždějící … tram z pankráce na pp stejně tak lidem z okolí nic nepřinese

Frantisek X

Jako že z Pankráce nikdo nepotřebuje občas do Nuslí, na Karlovo náměstí, nebo alespoň do Vršovic (když tam cpou stále hlavně 19)? Pro dojíždějící se dělaly ty pruhy, které snad místní k nákupům nepotřebují…

RDP

Do Nuslí jezdí 193, která navíc obslouží Pankrác mnohem lépe,…na Karlák tram přímo je delší než MC-IPP, to už raději trolejbusem kolem vodárny …. :))

Milan

A právě vámi zmíněný úsek potřebuje i napojení k vozovně a nejblíže je vozovna Pankrác, aby se nemuselo najíždět velkou oklikou. Minimálně pro část Budějovická-Dvorce-Smíchov. Zároveň by to ušetřilo i nájezdové kilometry z Pankráce do Modřan. Zeleň se dá řešit až po úklidu staveniště metra, což bude trvat taky ještě dlouho.

Filip Jirsák

Není to jedno, jaká vozovna je nejblíž, když si pak vozovny rozdělí vypravení na linku, aby to bylo spravedlivé? Nebo to už se v Praze nepraktikuje?

Milan

bývá zvykem, že na linku se vypravuje ze dvou vozoven, každá u jednoho konce. Občas je k vidění, že na linku něco vypravuje vzdálená vozovna, ale není to zrovna pravda, např Strašnice na linku 12, ve skutečnosti je ale nájezdová trasa poměrně krátká, protože ze Strašnic vyjede jako linka 4 na Slivenec a až tam se změní na linku 12, obdobně večer na zatažení. A taky je občas dlouhý nájezd kvůli stále chybějící vozovně Hloubětín, takže třeba Žižkov na lince 7, z druhé strany Motol. Linka 31 Žižkov, Kobylisy a Strašnice, protože posílají nízkopodlažní T3. Linka 19 z ÚD a… Číst vice »

Adam Ř

ta trať by byla provozní noční můra, pokud by nebyla napojená na vozovnu. Ta TT zkrátí raní výjezd tramvají cca 8×

RDP

Trať PP – Pankrác nemá sama o sobě žádný provozní důvod, 193 je pro místní lepší … kde by mohla být vozovna pro tt smíchov-budějárna-želva je otázka, hodkovičky/braník není 8km :))

Frantisek X

V čem je 193 lepší? A pro které místní? Pro část asi ano, ale…

RDP

Např pro ty, kteří bydlí na sídlištích, od kterých to bude na tram daleko, a pro ty, kteři 193 jezdili i druhým směrem (krč, kunratice)

Filip Jirsák

Ale oni místní nechtějí vždy absolvovat okružní jídzu po všech sídlištích a pak skončit u metra. Někteří třeba budou chtít do Nuslí, do Vršovic, na Karlák, později třeba na Brumlovku, na Smíchov…

Luk

Nemluvě o tom, že tramvaj je pohodlnější než autobus.

Adam Ř

jako místní (poblíž Pražského Povstání) jsem z 19 nadšenej, skvělý spojení do Vršovic i Strašnic.

jen škoda, že s jejím zavedení nepředvedli 193 směrem na Vyšehrad

Milan

A myslíte, že ten autobus je lepší i pro ty, kteří jezdí třeba z Hájů na Pankrác a rok na Pakráci budou jen projíždět? A nebo pro ty, kteří dojíždí ze Strašnic, z Vršovic… zkuste si přestup z linky 7 na bus 193, když by nebyla přímá 19.
Úsek k poště už má stavební povolení, takže po znovuotevření metra se dá očekávat další prodloužení.

Karlem

Může mi někdo vysvětlit, když máme na budějovickou dva pruhy, proč se koleje nevedou tím pruhem blíž k domům? V každém směru by auta přišla/sdílela jeden pruh s tramvají, parkovací místa by zůstala, a jeden pruh čistě pro auta s možností bezpečného vyparkovaní taky… Nebo je to blbost ?

Petr Drozda

Také by mne zajímaly argumenty Prahy 4 proti tomuto řešení, které prý navrhoval i DPP.

Frantisek X

To je to nejméně praktické řešení, s ohledem na rychlost a hmotnost tramvají, které navíc pokračují na křižovatkách přímo. U domů je naopak vhodné nechat to nejpomalejší, tedy parkování a odbočování. Je zbytečné stojícími auty nadále zabírat celý široký středový pás (a zachovat courání k autům nově i přes koleje).

Frantík

Pokud se nějak parkování zachová, vždycky budou tramvaje nahrazovat jizdninpruh pro auta. Nemusí být ale sdílené.

Frantisek X

To nemusí ani při vedení středovým pásem. Ba právě naopak. Zásobování nebude blokovat tramvaj. 🙂

autobusik2

Pretože u nás politici nemajú iniciatívu vylepšovať verejný priestor. Načo si pridávať prácu, keď môžeme konzervovať súčasný stav ala rok 1970, aj keď by sa to dalo spraviť 100x lepšie. Stačí sa ísť pozrieť do zahraničia ako to vyzerákeď sa nad verejným priestorom rozmýšla…

Budějovická je ako jedna z mála ulíc tak široká, že by sa tam vošlo všetko. Tramvaje, autá, parkovacie miesta, cyklocesta, zeleň… Len by musel niekto mať iniciatívu a sa nad tým zamyslieť, ale evidentne sa nikomu nechce…

v

Politici P4. )ODS. ANO) jsou prostě autíčkáři. Kolik už zde bylo článků i o zásahu ústavního soudu o parkování v Nuslích a pod ( to je problém o 3 zastávky vedle ). Tady je stejný lobbing. Přítom místa na parkování v obchoďácích (arkády, BaUhaus, ok elektro a pak i několik soukromých garážových domů. Ale proč platit nájem garáže 2-3 tis měsíčně a mít to daleko, když můžu u baráku za 100 Kč měsíčně na městském. = tím vzniká i část voličů

RDP

A kolik bych měl platit za tt před barákem , když se vozím za 10kč/den a od 65 dokonce zadarmo? :))

Twix

Úplně blbost to není, ale takhle se tramvajové tratě už prakticky nikde nestaví, protože je to trochu o hubu – rozjetá tramvaj hned u chodníku, za ní schované rozjeté auto a ještě za ním zaparkované auto, ke kterému jdu… to docela chápu že odmítli.

Richard

Nebo naopak, parkování u domů pak jeden jízdní pruh pro oa a uprostřed tram koleje

Skippy

Mohli by zbytek (az k Kacerovu) postavit na estakade. Bylo by to sice drazsi, ale zachovali by parkovaci mista pod estakadou. Navic na Kacerov uz to neni az tak daleko.

Petr

Dobrá fantasmagorie 🙂 Pod zemí je metro nemá to smysl

Ondřej Wagner

Já jsem pro obnovu tramvají do Rysanky a dále na Zelený pruh nebo do Zemanky.

Intrus

Já jsem pro to protáhnout to Strží až na Branickou a pak do Braníka. Nahradit tak tangentu v Jeremenkové, která by mohla mít hoší šance na prosazení. Ve vlhkém snu je možné (ač nepraktické) vést tramvaj údolím po zcela novém tělese.

Lukáš

Tam by snad musela jezdit tramvaj-zubacka, ne?

David

Jako pro ty co nechtějí na Kačerově přestoupit do metra a nutné potřebuji na Synkac? A nestačilo by počkat na D metro, který tam bude končit a bude tam rychleji?

v

Přestup do metra zabere více času, než to celé dojít pěšky. A teď to řeš dieselové kloubové busy ala 193.

Frantisek X

Tak jistě, převýšení od stávající tratě a nutnost tam dostat cestující. To už mi přijde lepší na volném čtverci nedaleko vystavět patra pro parkování aut.

mgr.pavel

A cestující budou plně nadšení lézt po schodech anhoru na estakádu, že? Nebo čekat na výtah.

Co je ve městě důležitější: tramvaj co odveze pár set lidí za hodinu, nebo parkovací místa pro pár desítek lidí denně?

Co má čemu tedy ustupovat?

Adam Ř

místní to blokují, tak získáme jejich podporu tím, že jim do ulice prdneme estakádu

imho to nedává smysl vést až na Kačerov, určitě né podél metra – vždyť ani autobusy tam nemají mezizastávku (Lísek je skoro na Kačerově a navíc málo využívaný)
Až bude TT Budějovická – Michle, tak by šlo udělat spojku z ní Michelskou před Kačerov na Dvorce (kde tram bude zanedlouho), ale to už je hudba hodně vzdálené budoucnosti

Petr

Doufám že to konečně udělali tak aby pak jen pokračovali a ne aby to zase celé bourali tak jako s tou tratí co tam postavili před rokem! Čekal bych že tam budou končit dvě koleje a na to dají mobilní dočasnou výhybku ale opět to zbastlili a udělali výhybku na pevno takže minimálně ji budou muset vybourat a nahradit dvěma kolejemi. Navíc chybí zastávka v místě kde byla a vycházela nejlépe a je až za křižovatkou

Twix

Mobilní dočasná výhybka, položená přes koleje, není úplně vhodná k tomu, aby tam ležela dlouhé měsíce. A proč byla původní zastávka na lepším místě? Nově je přímo u metra, obchodů a kanceláří, na bus je to stejně daleko jako předtím. Sídliště má stejně daleko novou zastávku Kotorská, kde staví i druhá linka.

Milan

Ta druhá kolej by ale zabrala odbočovací pruh a dočasný kaliforňan se musí přejíždět pomalu a opatrně a část té druhé koleje by tam ležela do dalšího prodloužení zbytečně. Na pevné výhybce se může jezdit do 15 km/h, takže obrat bude mnohem rychlejší. Oproti předchozí konečné zastávce se už opravdu nemusí bourat desítky metrů, ale stačí vyndat jen tu výhybku. Navíc to pravděpodobně bude za dlouho (dá předpokládat minimálně rok a půl) a kaliforňan by to nemusel ani tak dlouho přežít. Umístění nové zastávky je v definitivní poloze u podchodu mezi vestibuly C a D, tedy nejkratší přestup na metro… Číst vice »

Ondra K.

Další problém je v tom, že povrchová výhybka je dost hlučná jak při jízdě tak při přestavení.

Ostatně, i u nás se na dlouhodobější provoz vkládají klasické výhybky.

Adam Ř

Případně se ani nemusí odstraňovat – blízko stanice to rychlostní omezení nevadí (navíc přímo to je víc než 15, ne?) a může se to hodit. Podobně jako je takováhle výhybka u Muzea.

Milan

Proti hrotům do 15 km/h přímo i do odbočky, sjezdová přímo po hrotech do 30 km/h, z odbočky do 15 km/h. Musela by se přidat druhá a udělat to propojení obráceně, aby se dalo jezdit do 30 km/h, tak jak je to u Muzea. Tam omezení do 30 km/h nikoho neomezuje, protože tak rychle se ten oblouk k Pavláku ani nedá projíždět. Na Holyni zůstává kompletní propojení z úvrati a je povolena rychlost do 20 km/h. Nelze zatím odstranit, bylo to postaveno s dotací.

Filip Jirsák

Že se to celé bouralo není pravda. Ovšem teď to není udělané tak, aby se dalo rovnou pokračovat, to by se musel ubrat jeden pruh autům a to na Praze 4 nejde. Snad se ale stavba pokračování obejde bez úplné výluky zastávky Pankrác a půjde to vyřešit kaliforňanem, byť by se třeba zase dočasně používala jen jedna zastávka.

Dálnice

„nenahraditelnost parkovacích míst, která stojí v cestě“ 🤣🤣 To ukazuje jak moc je nutna reforma parkovani v Praze a jak se do toho nikomu nechce. A většinou to skonci tak, ze si mistni vyskuhrají privilegium parkovani za smesnou castku. Ale protože se ani mistni všichni nevejdou, parkuje se nadivoko na chodnicich, v krizovatkach, na trave a nebo, jako v tomto pripade, blokuji vystavbu tramvaje…

Vesper

Politici chtějí být zvoleni i příště. A proto nebudou dělat něco, co jejich voliči ostře odmítají (zrušení parkovacích míst). A pro lidi na místě žijící je prostě prioritnější možnost zaparkovat, než nějaká tramvaj, kterou doteď nepotřebovali.

Dálnice

Ja tomu naprosto rozumim. A ty samy lidi budou kvilet, ze je v Praze moc aut.

Frantisek X

Jen pro část místních, žel tu hlasitější. Neparkují tam ale nejspíše zdaleka jen oni.

Pražák

Tomu zbytku je to fuk. Nechal bych to na místních, ostatně ta tramvaj na Budějárnu není „must have“. Jezdí tam metro a z Pankráce to lze dojít v pohodě pěšky, případně i autobusem.

Jan Tichavský

Já bych to na místních nenechával. Lidi z podstaty nemají rádi změnu ať je důvod nebo prospěch jakýkoliv. Viz Libeňák, viz železniční most pod Vyšehradem.

Filip Jirsák

Nechávat to na místních je nesmysl. Když necháte dopravu ve městě na místních, tak v každé ulici povolí vjezd jenom obyvatekům dané ulice a doprava ve městě se zastaví. Doprava ve městě je klasické hledání kompromisu – já vám dovolím projíždět mou ulicí, abyste vy mně dovolili projíždět tou vaší. Akorát je na místě začít požadovat, že vy nebudete mou ulicí projíždět tím zdaleka největším (v poměru k počtu cestujících) dopravním prostředkem, který seženete, a já nebudu dělat totéž ve vaší ulici, ale budeme k dopravě používat něco efektivnějšího.

mgr.pavel

Ano, bohužel lidi přemýšlejí strašně lokálně a sobecky. Škodí tím v důsledku sami sobě, ale to jim nedojde..

Vesper

Lidé přemýšlejí tak, jak je to přirozené.

Jan Tichavský

Části lidí je přirozené starat se jen o sebe a nebrat ohled na ostatní. Jenže od té doby co lidí bydlí spolu ve velkém počtu na malém území, tak je výhodnější spolupráce a práce na řešení, které přinese prospěch pro co největší skupinu lidí. Což je zavedení kvalitní MHD na úkor parkovacích míst pro několik jednoltivců, kteří jsou zvyklí odstavit svůj soukromý majetek za stovku denně i když hned vedle platí tisíce za každý metr čtvereční svého bydlení.

mgr.pavel

Což neznamená jak je to srávné či nejvýhodnější.

Zvířata se taky navzájem žerou, protože je to přirozené. Máme se taky navzájem žrát se stejně alibistickým zdůvodněním?

Hawky

A nedělají to lidi úplně běžně? I když teda jen obrazně 🙂

tarten

Právě že někteří přišli na to, že spolupráce často výhodnější je.

Hawky

Myslíte prdelí?

Jan Tichavský

Řekl bych že tramvají se sveze pár tisíc lidí denně, oproti tomu autem tam parkují desítky lidí a navíc se dá ulice uspořádat tak, aby ublo opravdu jen pár míst. Je to jen o neschopnosti politiků prosadit kompromis ku prospěchu co nejvíc lidí a příliš se drží hlasité menšiny, která u voleb hodí jen pár promile hlasů.

barty

Zrovna tady jdou parkovací místa přesunout na kraj ulice, v této ulici není takový provoz, aby byly potřeba dva pruhy.

lol

hloupý názor! Díky dvěma pruhům tam nejsou kolony!! budte za to rád!!!

Frantík

No tramvaj to ale nahradí.

RDP

Tramvaj (budějovická)-pankrác-pp ale nenahradí nic, co už není

Filip Jirsák

Úplně stejně ovšem Budějovická nenahrazuje pro IAD nic, co by už nebylo vedle v 5. května.

Jan Tichavský

V Olšanské ulici taky byly dva pruhy, postupně se to převedlo na jeden a kolony tam nejsou stále. Lidi používají právě tu MHD, když mají možnost. Interval pár minut na metro a už není co řešit.

RDP

Nebo když není jiná možnost… ono ta potřeba dopravit se není vždy jen na metro a v době, kdy je interval pár minut

Twix

Kolony, tady? Tenhle úsek je nejprázdnější hlavní ulice široko daleko. Provoz je tam podobně „silný“ jako na Olbrachtově nebo Antala Staška, které už byly prakticky upraveny na jeden pruh.

lol

Jezdí tam metro není tram potřeba, parkovaci stani jsou rozhodne dulezitejsi nez to aby naka socka nemohla jet jednu zastavku metrem

GreenBitch

Díky té „socce“ se na vás možná nějaké parkovací stání dostane, protože ta socka pojede právě tou tramvají nebo metrem a nevyblokuje vám to parkovací stání, za které tolik bojujete.

Adam Ř

Viděl jste někdy TT Muzeum – Strašnická? Či snad Florenc – Ládví? Nebo Staroměstská – Nádraží Veleslavín? Popřípadě Náměstí Republiky – Hloubětín? Či dokonce Národní Třída – Nádraží Smíchov? Máte pocit, že jsou zbytečné?

Jan Tichavský

Metro jezdí pod zemí a nějak se tam musíte dostat, takže třeba pojedete zastávku tramvají na přestup. Naopak místo na ulici je příliš drahocenné, aby pár vyvolených jedinců mohlo využívat sociální dotované parkování za tři koruny denně.

Michal Bartoníček

Z jaké pozice si troufáte tvrdit, co kam je a není potřeba? Jste taková dočká, že si nemůžete pořídit vlastní parkovací místo?

Lukáš

Touché 👍

RDP

V širším centru je to nereálné i pro vyšší třídu …

Michal Bartoníček

Pak by vyšší třída měla ze svých požadavků slevit.

RDP

To nežádá ani tak vyšší třída, auto je dostupné všem mimo extrémistů (kterým je často individuální cokoli, tedy i mobilita , trnem v oku)

Jan Sůra

Zkuste si někdy představit ty davy lidí, kteří využívají veřejnou dopravu, jak jede každý zvlášť autem. A pak se sbalte a vypadněte odsud.

Michal Bartoníček

Auto možná, ale jedná se o parkovací místa.

Hawky

To, jak označujete inteligentnější lidí, kteří místo stání v kolonách

Hawky

Pardon, překlepl jsem. Ale líbí se mi, jak ty, co nechtějí tupě stát v kolonách a sobecký nám tu zasí..t ovzduší

Filip Jirsák

Je docela vtipné, když kočí označuje ty, kteří se vezou, za socku.

Filip Jirsák

Navíc lidé v MHD platí za tu MHD daleko víc, než vy za to parkování.
Nemá to ani na pronájem parkovacího stání, ale ostatní nazývá sockou. lol

tarten

Socka je právě ta malá popelnice pro 1-5 lidí.

v

Politici P4. )ODS. ANO) jsou prostě autíčkáři. Kolik už zde bylo článků i o zásahu ústavního soudu o parkování v Nuslích a pod ( to je problém o 3 zastávky vedle ). Tady je stejný lobbing. Přítom místa na parkování v obchoďácích (arkády, BaUhaus, ok elektro a pak i několik soukromých garážových domů. Ale proč platit nájem garáže 2-3 tis měsíčně a mít to daleko, když můžu u baráku za 100 Kč měsíčně na městském. = tím vzniká i část voličů

RDP

10kč za vhd a den je podle Vás směšná nebo odpovídající částka?
Kolik by stálo jízdné, kdybyste měl platit i to co chcete po „autíčkářích“ = tedy nejen provozní, ale i náklady na infrastrukturu včetně pozemků?

Lukáš

10 Kc na den je sice smesna, ale odpovidajici castka, diky ktere se stale jeste da jakz-takz jezdit po meste autem.

RDP

Ten kdo se právě po*** a po*** vezl tram 14 tím autem tak jako tak nejezdí … a neplatí ani těch 10,- kč jenže díky politice vhd pro všechny musím le sdílet i tyhle hrůzy

Michal Bartoníček

Šlo by to i srozumitelně? 😀

Petr

Sláva. Bylo to dávno hotové tak nebyl důvod to stále tak odkládat a dokonce někde psali že se to otevře až v lednu

Inteligentní umělotina

Ještě tu Budějovickou a Jeremenkovu.

Kacíř

A parkovat budeme kde? Já se o žádnou tramvaj neprosil. Když mi město postaví parkovací dům, tak prosím, ale jinak ať s tram. tratí táhnou do p…

Ondra

Není třeba, místo si můžete už teď pronajmout v DBK na Budějovické. Tady máte link, nemáte zač: https://dbkpraha.cz/pronajem-parkovacich-mist

Lukas B.

nutno říci, že parkování za 3200 na měsíc je cena více než přiměřená – zkuste si najít v okolí garáž za podobnou cenu.

Lukáš

Milevska za 1500-2000.

Lukas B.

to samozřejmě ano. je to ale čistá cena včetně osvětlení, ostrahy, úklidu….? je to stejně lukrativní místo? nabízejí se desítky garáží, nebo tu a tam jednotka? poslal byste tam svou osmnáctiletou dceru nebo pětasedmdesátiletou maminku pro auto po setmění?

chtěl jsem říci, že cena 3200/měs není nijak bláznivá a že to za to stojí.

Lukáš

Autopark na Milevske u parku, mam tam nekolik mist a pronajimam za tuto sumu. Za vic to nejde, i kdyz je kolem spousta bytu, kdo by prece platil, kdyz muze parkovat na ulici za hubicku.

Petr Drozda

Většinu obyvatel vaše právo na vlastnictví vozidla a parkování nezajímá, tak si ho parkujte u sebe doma v obýváku. Tady nejste na Novinkách.

GreenBitch

Přesně tak. Mnoho vlastníků aut se domnívá, že jim náleží nějaké právo si uzurpovat veřejný prostor, aby tam zaparkovali. Samozřejmě pokud možno zadarmo.

RDP

A vhd dotovaná (jen provoz) 24mld ročně je prosím také právo? :))

Dálnice

To je jednoduche. Parkujte na svem pozemku. A pokud nemate vlastni pozemek, asi vam prebyva to auto…

Lukas B.

spousta lidí (dokonce většina) považuje dlouhodobé skladování svého majetku (zaparkovaného automobilu) zdarma na pozemku „někoho jiného“ (ve veřejném prostoru) za něco jako lidské právo srovnatelné se svobodou slova a kdyby o tom bylo referendum, jistě by se parkování zdarma dostalo do listiny lidských práv. pro živé město je potřeba především: – na nabíracích/vysazovacích místech k+r parkovací místa – krátkodobé parkování zdarma (do zhruba půlhodiny na parkovací hodiny, ta nejlukrativnější místa, pro nakládání špatně chodící babičky, pro stěhování pračky, odnesení papíru na podatelnu úřadu nebo pro nákup ve vyhlášeném řeznictví) – střednědobé parkování za přiměřený poplatek (jednotky desetikorun za hodinu odstupňováno… Číst vice »

Lukáš

Bydlim pobliz teto lokality a parkuji bez problemu na svem vlastnim krytem parkovacim stani.

Lukas B.

které Vám samozřejmě nespadlo z nebe, a musel jste si jel koupit/najmout. a to je prosím úplně v pořádku.

Lukáš

Samozrejme, stejne jako byt, sklep, chalupu, cokoliv.

Michal Bartoníček

Proč by město mělo řešit vaše problémy s parkováním? Prostě si kupte pozemek, postavte si na něm garáž a parkujte v ní.
Tou tramvají pojede víc lidí, než využije parkovacích míst.

RDP

Proč by město mělo dotovat vhd 24mld provoz? Kolik by byla tržní cena za zábor pro buspruhy, koleje, depa, vozovny? Proč platit za tunely metra nebo tramvajové estakády ?:))

Filip Jirsák

Beřejná hromadná doprava je – jak plyne z jejího názvu – veřejná. Může ji použít každý. Kacířovo soukromé auto nemůže použít každý. Tak jednoduché to je.

Michal Bartoníček

Protože se to pro život a fungování ve městě osvědčilo. 😉

Filip Jirsák

To je vaše starost, kde budete parkovat. Proč by vám mělo město stavět parkovací dům? Vždyť vám nepostaví ani byt – to je podles vás parkování pro auta důležitější než bydlení pro lidi?

Já zvláštní, jak si mnozí majitelé aut myslí, že se z nich celý svět posadí na zadek.

Ivan_pha

Ta tramvaj tam kdysi byla.

MirekK1

Takže trať bude budována salámovou metodou par excellence 🙂

libcha

Na takhle tenké plátky se krájejí jen ty nejdražší salámy, tak doufám, že i tohle tu odpovídá.

Rušňovodič Peter

Uherák 🙂

Ondřej Wagner

Ten tenký plátek mi nestojí za to, abych se tím zasytil, takže se na Pankrác nepodívám.

basteilubbe

Poděkujme ODS a jejím voličům na P4.