Ostrovní provoz na Bechyňce nebude, během výměny mostu budou jezdit busy
Podle ČD není možné zajistit potřebnou údržbu vozidel "v požadované kvalitě" bez přístupu k depu.
České dráhy nepočítají s tím, že by během chystané výměny mostu v Táboře jezdily na zbylém úseku tratě do Bechyně vlaky v tzv. ostrovním provozu. Nepřetržitá výluka kvůli výměně mostní konstrukce začne v půlce července a potrvá do konce listopadu.
„Protože vyloučený úsek tratě je hned na jejím začátku v Táboře a tato trať je koncová, tedy na úsek za rekonstruovaný most se není možné po železnici nijak jinak dostat, bude po dobu výluky zajištěna náhradní autobusová doprava v celém úseku z Tábora do Bechyně,“ sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Zavedení náhradních autobusů v celém úseku Tábor – Bechyně považují České dráhy za nejlepší řešení z několika důvodů. „Je to jednodušší pro cestující, odpadají dodatečné přestupy mezi vlakem a autobusem na krátké 24 kilometrů dlouhé trati,“ řekl Šťáhlavský. Podle něj také není možné zajistit potřebnou údržbu vozidel „v požadované kvalitě“ bez přístupu k depu.
Po dobu výluky nebudou v provozu ani nostalgické vlaky a vozidla (Elinka, Bobinka).
Náplní rekonstrukce mostu z roku 1905 bude především náhrada obou ocelových konstrukcí a celková sanace spodní stavby a kleneb. Nová konstrukce má být replikou té původní, navíc umožní zavěšení lávky pro pěší, kterou zajistí město Tábor.
Zakázku získala s cenou 269,3 milionu korun společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. První práce mají začít v únoru, hotovo bude v prosinci.