Ostravská smyčka Výškovice projde rozšířením, přibude druhá kolej
Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPO

Financování investice zajistí z 80 % státní fond, DPO z něj na stavbu získá přes 46 milionů korun.
Financování investice zajistí z 80 % státní fond, DPO z něj na stavbu získá přes 46 milionů korun.
Mám trochu výhrady k těm kapacitám. 33 m není velkokapacitni tramvaj ani omylem. To je až 40 m a víc. 33 m je středněkapacitní tramvaj a 20 m je pak nízkokapacitní tramvaj. No a 16 m není tramvaj, ale kolejový autobus, který by už v dnešní době neměl vůbec jezdit, protože 18 m trolejbus, nebo elektrobus je levnější na pořízení, provoz i infrastrukturu. Tramvaj má v dnešní době smysl právě až od těch 20 m výše.
Na té točně už 2 koleje jsou, problémem spíš je, že pouze asi ve 20% délky točny. Chtějí přidat třetí, nebo to zdvoukolejnit po celém obvodu?
Zdvoukolejnit po obvodu, viz https://mhd-ostrava.cz/?s=smycka_vyskovice
I na Hranečníku by chtělo přidat koleje a postavit malé depo ušetřilo by se mnoho než novou točnu U Hradu.
A kde by si je tam přidal???a to depo by se ti vešlo kde?a k čemu by bylo?
Výškovice okrajová část naší černé Ostravy… další vyhozený peníz. Lepší spojení Jihu a zbytku města by bylo lepší..Zduř
Furt budete vymýšlet 🤦🏻♂️
Lepší spojení omezuje nedostatečná kapacita smyčky
Svatá prostoto, jak chcete zlepšovat spojení bez dostatečně kapacitních smyček? Pochlubte se svým řešením. Budou se ty tramvaje přeskakovat nebo podlézat?
Jaký smysl má ta protihluková stěna?
I na Hranečníku by chtělo přidat koleje a postavit malé depo ušetřilo by se mnoho než stavět další točnu u Hradu
Nezlobte se ale smyčka u hradu má velký význam. Posilové spoje které zahušťují špičku nepotřebuji až na Hranečník. Nahradí v podstatě točnu výstaviště jen bude za řekou. Také v případě mimořádnosti v úseku Elektra a dále umožní otáčení tramvají tam. Další důvody by se ještě našly. Proti zkapacitnění Hranečníku nic nemám byl by to rovněž přínos jako u točny ve Výškovicích…
Tobe asi unika smysl te smyčky vid?
Tramvaje jsou zlé a hlučné. Odhaduji podobný, jako v pražské Radlické ulici – odstínění parku, které se čtyřmi pruhy pro auta nutné nebylo, až s přestavbou dvou z nich na tramvajový pás… Krásný výhled jak z parku, tak z tramvaje. 🙂 I když ve smyčce lze aspoň očekávat skřípání od tření kol o kolejnice v oblouku.
Výškovice jsou tichá lokalita, ta točna je tam snad jediný větší zdroj hluku, takže pro přítomné paneláky poblíž (a ještě bližší RD), to může být rušivý element, hlavně v nočních hodinách (zde bych řekl: Nějaký důchodce nemůže spát, bo tramvaje)
Hádejte, když je protihluková…
Velký. Zajeďte se tam podívat, skřípání z těch oblouků je silné a velmi nepříjemné. Celodenně, celonočně.
Jak moc by to skřípání utlmily mazníky?
Mazníky tam jsou.
Bydlíte u kolejí co čekáte?
A ty tam bydlíš?ze to tak znáš?
Většinou je to „stěna bránící šíření hluku“ ale to víte, tady jsme „město razovite“ tak kdoví… 😀 🙂
Tak se omlouvám za dotaz. My na jihu na konečných PHS nemáme, my je stavíme pouze dva metry od domů přímo v ulicích.
Petr