Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

Ostravská MHD se vrací k normálu, končí distanční zóny, nástup večer bude opět předními dveřmi

Autobus Solaris Trollino v barvách DPO v ulicích Ostravy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Autobus Solaris Trollino v barvách DPO v ulicích Ostravy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Od dnešního dne se vrací nástup večerní a noční nástup předními dveřmi v autobusech a trolejbusech.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) od dnešního dne ruší některá omezení související s pandemií koronaviru. Od pondělí navíc vrátí některé linky, na kterých byl zastaven provoz.

Změny k dnešnímu dni se týkají zejména odbavování cestujících. Zavádí opět otevírání dveří u tramvají, trolejbusů i autobusů opět podle potřeby cestujících po stisknutí tlačítka. Ruší se také distanční zóny za stanovištěm řidičů trolejbusů a autobusů. Vrátí se také nástup předními dveřmi s kontrolou platných jízdenek v době od 20 do 4 hodin v autobusech i trolejbusech.

Od pondělí 10. května dojde ke znovuzprovoznění minibusových linek č. 96, doplňující obslužnost MHD v Ostravě-Jihu, a č. 99, doplňující obslužnost v centru města. DPO tak reaguje na aktuální potřeby cestujících, které odrážejí rozvolňování koronavirových opatření v zemi.

Změny navazují na obnovení školních spojů na autobusových linkách z poloviny dubna. „Pravidelně provádíme měření obsazenosti spojů a poslední data ukazují, že se k nám cestující postupně vracejí. Jsme za to nesmírně rádi a chceme jim nabídnout co největší míru pohodlí a samozřejmě také bezpečí. I proto je naší strategií obnovování postupné, s ohledem na vládní opatření a vývoj epidemie,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Třetí nejvyšší stupeň opatření Covid-19 platil v ostravské MHD od 18. prosince. Aktuálně je platný druhý stupeň. Nadále platí povinnost mít v MHD zakrytá nos a ústa respirátorem. Kromě testování zaměstnanců dbá DPO stále i důsledně na další nástroje, kterými zajišťuje bezpečnou MHD na Ostravsku, a nadstandardně se věnuje čištění a dezinfekci vozů prováděnou i generátorem ozónu.

1 Komentář
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Hojsák

Konečně s tím někdo přišel, že by ty čudlíky na otvírání dveří bylo záhodno zase používat. A ta ochranná zóna kolem řidiče taky moc nedávala smysl, když je krytý za sklem kabiny…