Ostravská MHD míří k jízdnému bez papíru, omezuje prodeje v automatech a trafikách

Tramvaj v Ostravě. Autor: DPOTramvaj v Ostravě. Autor: DPO

Ostrava bude zřejmě prvním městem v republice, kde z MHD zmizí klasické papírové jízdenky. Tamní dopravní podnik (DPO) chce naučit

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Graylag

V Oslu automaty na jízdenky vydávají zásadně (papírové) RFID karty. Pro návštěvníky celkem ideální řešení.
Přidat k tomu pro místní příležitostné cestující anonymní (plastové) předplacené ODISky a zbytek tak jak je, a je to ideálně vyřešeno.

JOHNNY

Bankovní kartu muže mít uplně každý a uplně zdarma ….
Ty lidičky v DP Ostrava, města i kraje (jen elektrický vlaky a vlaky na VODÍK ) jsou hodně progresivní – fandim jim – na rozdíl od tý naší pražský tragédie…

K.S.

No na kartu spojenou s účtem bych to rozhodně nechtěl, ale pokud k tomu vydají vlastní podobnou jako In-karta, tak klidně, ale problém bych viděl právě z pohledu náhodných cestujících, cizinců a podobně. Takže podle mne nechat lístek na 24h a 60 minut. to by mohlo většině lidí stačit. Eventuálně se nabízí předplacené kreditní karty. u nás to moc nefrčí, ale na západě je to celkem používané, tady by se to dalo nastavit třeba na to že se pevně budou odečítat jenom hodinové lístky a dejme tomu že za 200Kč si koupíte 10 hodinových lístků. Myslím že paměti by na… Číst vice »

Vašek

KS: je pro ujasnění předplacená karta není kreditní karta ale ve své podstatě debetní karta.

Vašek

KS. Spojení platební karty s IDS systéme nepracuje s reálnými údaji na platební karty. Přes SW který má bezpečnostní certifikát pro práci s bankovní kartou se vytvoří tzv token, tedy virtuální jednoznačný identifikátor. Takže je systém dopravce nepracuje s reálným číslem karty.

K.S.

Ok, v obecné mluvě se to zaměňuje, o tom že je to dost podstatný rozdíl vím.
Za objasnění toho jak to pracuje díky, myslel jsem že to pracuje přímo s čipem v té dané kartě, ale nezkoumal jsem ten systém nějak do hloubky.

Vašek

Pokud tokenizaci podporuje bankovní terminál, přečte celé číslo karty a číslo čipu a stanoveným algoritmem, který může být pro každá dopravní systém jiný s použitím asymetrické kryptografie vytvoří token ( identifikátor) , a tento údaj předá systému dopravce. Lze tedy použít jednu kartu ve více systémech, kdy v každém má svůj unikátní token.

Martin

PMDP a Plzeň se taky docela snaží. 🙂 Jedna karta Plzeň + Mariánské Lázně + Karlovy Vary, možnost používat InKartu jako Plzeňskou kartu (zatím jen u PMDP)… 🙂

a8n

Magora Unucku nám fakt závidět nemusíte.

Už označovače podporují online autorizaci, nebo nadále při každém nástupu se záměrem platit kartou riskujete, že pojedete na černo?

petr.r

škoda, že nedefinují počet prodaných falešných jízdenek.

Alex, Havířov

A setkal jsi se už s tím? Já zatím sice ne, ale teď jsi mne nahnal strach, protože sms jízdenky nebo platbu ODISkou používám velmi často, bankovní kartu ale ne.