Ostravská MHD bude efektivnější, slibuje DPO. Vozidla vybavil sčítači cestujících
Systém automatického počítání cestujících ve voze DPO. Zdroj: DPO

Měřiče obsazenosti do téměř 500 vozidel vyšly na 63,5 milionu.
Měřiče obsazenosti do téměř 500 vozidel vyšly na 63,5 milionu.
Tak to je sranda, to nainstalovali teď, když je výluka přez největší přestupní uzel v Ostravě a lidé začali používat jiné trasy, než běžně jezdí, protože tramvaje jezdí po změněných trasách
Oni v tom DPO vůbec rádi zaváděli novinky,jak ušetřit. Startéry z Indie, které pokud náhodou vydržely jednu směnu,tak to dílna považovala za ohromný úspěch. Bionafta, která tak smrděla rybinou, že jste se málem poblili při tankování. Emulzní nafta s 10 procenty vody, díky které autobusy ztrácely výkon a často přestaly úplně jet, jelikož to rozmačelo naftové filtry. A na řidiče vymysleli třeba fond využití pracovní doby, čili bezabsenčnost. Brali peníze řidičům za to, že poctivě pracovali a pokud přibývalo nemocenských,tak těm pracovitým ubírali prémie. Aby to mělo ještě větší účinek, vyvěšovali,kolik má řidič nemocenské. , ať jsou ti,co pracovali, naštvání… Číst vice »
S čidly ve dveřích autobusu jsem se už setkal kdysi,jak jsem jezdil v DPO s autobusem. Problém byl jen v tom, že nedokázaly ve dveřích spočítat najednou víc, než jednoho člověka. A tak se stalo, že jsem třeba přijel na konečnou a na displeji mi to tvrdilo, že tam mám ještě 7 cestujících. Malinká chybička, jelikož autobus byl úplně prázdný. Tak jsme to reklamovali, že to neumí počítat. Seřizovali,ladili a výsledek žádný. Nakonec to vyřešili dokonale. Vypli nám počty cestujících na displeji a byl klid. Jo v DPO si umí poradit. 😀
Super, takze tam kde to jezdi blbe (a prave proto ze to jezdi blbe, tak to jezdi prazdne, jelikoz lidi si voli radeji jiny zpusob prepravy, nez aby cekali hodinu na nejaky spoj), tak tam to bude jezdit jeste blbeji. Bravo. Aneb, vymysleli zpusob, jak obhajit dalsi omezovani nelukrativnich linek…
Na to máte peníze a na klimatizace v dopravních prostředcích MHD nemáte ???
V Ostravě jsou klimatizovaná všechna nová vozidla snad kromě těch nejstarších tramvají, nebo aspoň já je v Ostravě prakticky nepotkávám.
A Kebabu
Tak kebaby klimatizaci mají, jenom je zázrak když funguje. A když už konečně funguje, tak přijde babka bez logického uvažování a otevře všechna okýnka co vidí, protože DPO podle jeho vyjádření chce „zanechat cestujícím možnost výběru ventilace vozidla“. A to je přitom jenom fenomén u trolejbusů, u autobusů jsou okna zamknutá vždycky už notnou řádku let a světě div se, klimatizace funguje a nikdo s tím nemá nikdy problém.
Je pravda, že jsme jel včerfa trolejbusem č. 3750 , kde klimatizace nefungovala, nejela, nebo byla málo účinná kvůli otevřeným oknům, ale jel jsem jen dvě zastávky. čísla trolejbusu jsme si všiml jen proto, že t obylo asi 20 minut poté, co jsme napsal svůj komentář o klimatizovaných vozidlech v Ostravě 😀
Nejvíc klimatizovaná trakce u DPO jsou právě autobusy a ty asi budou i první, kde za chvíli budou jezdit jen vozy s klimatizací, i když na zálohy budeme mít těch pár dieselů a CNG z roku 2015, které budou v nejlepší kondici. S dodávkou nových elektrobusů půjde pryč většina těch prvních CNG, na které lze nejčastěji narazit. U tramvají a trolejbusů čekám, že poslední vozy bez klimatizace dojezdí až za hodně dlouho. Kdo ví, jak to je s případným klimatizováním starších Varií. Nic se teď kolem nich neděje. Nové trolejbusy mají stejně prokleté klimatizace, které nefungují. Mluvím hlavně o Temsách.
U tramvají a trolejbusů to je problém s jménem Drážní úřad. Drážní úřad do toho má velké slovo. Už tak bylo i komplikované vymyslet klimatizaci sólo Várií, které chce po nás dělat i Brno. Navíc klimatizace prý nepůjde dát do Varií s výzbrojí Škoda. Prý by to nespolupracovalo. Navíc stejně ty Varia s Škodovkou jsou nejhorší tramvaje v Ostravě, jak ze strany cestujících, tak i personálu DPO. Stránka Tramvaje v České Republice o tom též mluvili, v souvislosti s modernizací tramvají 16T ve Wroclawi, kde v Polsku to problém není moc. Mnoho lidí se ptalo, proč by nešla dát klimatizace… Číst vice »
Dneska jsou 2 technologie na počítání. Infra a inteligentní videodetekce na bázi kamer (Praha používá obě).
Tak super, že to DPO omezilo jen na infra, protože proč neomezit nabídky.
Tak bych jen vzkázal DPO, že netřeba být zpátečnické (o možnosti kamer jste věděli), ale napřed si udělat srovnávačku, a pak až jednu technologii případně vyloučit a ne to zabít dopředu (on by nebyl důvod).
A vy víte, že žádné interní srovnání předem neproběhlo? Třeba si to srovnali a řekli si, že kamery nemají smysl
Ano, vím, jak funguje DPO, mám insight.
Ať si dodavatel použije jakou technologii chce, když splní požadavky, ne?
mmwave technologie by to měla zvládnout taky, ale nevím, jestli se to prodává jako hotový systém. mikrovlnný radar stojí pár stovek.
Každopádně správně vymyšlené kamery jako vnitřní CCTV záznam by to mohly počítat bez dalších investic na hardware