Ostrava začne se zrychlováním dalšího tramvajového úseku na 80 km/h
Dopravní podnik Ostrava na dalším kilometru zvýší rychlost tramvají až na 80 km/h.
Společnost Hroší stavby Morava získala zakázku na zvýšení rychlosti tramvajové trati mezi Dolem Zárubek a terminálem Hranečník v Ostravě na 80 km/h.
Vítězství vyplývá z údajů ve věstníku veřejných zakázek. Hroší stavby trať modernizují za necelých 16 milionů korun bez DPH. Podle písemné zprávy zadavatele porazily Hroší stavby Subterru, Colas a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Zakázka je nakonec o milion korun dražší, než Dopravní podnik Ostrava jako investor očekával. Podle smlouvy má výluka trvat 18 dní, kdy dojde k zahájení samotné akce, DPO zatím neuvedl.
Jde o úpravu zhruba kilometr dlouhého úseku, který už prošel částečně nedávno rekonstrukcí, během akce dojde k výměně trolejového vedení a ke směrové a výškové úpravy koleje. Dosud se po trati jezdí maximálně rychlostí 60 km/h, po úpravách to bude 80 km/h. DPO na akci čerpá evropskou dotaci.
V Ostravě již běží větší akce na zvyšování rychlosti na úseku Fričova – Zahrádky, zakázku za 129 milionů získalo sdružení Strabag a Eurovia.
DPO letos do modernizace tratí a zastávek chce investovat 380 milionů korun. „V plánu už jsme tyto akce měli dlouho, teď jsme se ale rozhodli je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů, jdeme do toho. Navzdory ztrátě způsobené koronavirem nechceme, aby se krize promítla do omezení investic. Podobně rozsáhlé projekty totiž plánujeme i v dalších dvou letech. V případě potřeby si vezmeme i úvěr,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
Z rekordních 380 milionů korun vynaloží DPO na přímé investice v roce 2020 366 milionů, dalších 30 milionů půjde na nutné a plánované opravy.