Ostrava rozšiřuje možnosti platby kartou v MHD, v červnu systém zamíří i mimo město

Autobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPOAutobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPO

Ostravská MHD dneškem počínaje rozšířila možnosti svého systému bezpapírového jízdného. Bezkontaktní platební kartou lze nově dokoupit i jízdenky pro spolucestující,

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jal

Rozšíření ostravského způsobu bude nejspíš znamenat nahrazení kilometrického tarifu časovým, aspoň pro tento způsob platby.

železničář v důchodu

Bude zajímavé sledovat, kdy s něčím podobným konečně přijdou i ČD: aspoň jednu bankovní platební kartu (bezkontaktní) má dnes už prakticky každý občan, navíc v ČR už v mnoha městech v MHD a občas někde i v linkové autobusové dopravě bezkontaktní kartou jízdné platit lze – a než vozit na lokálkách v „sólo šukafónech“ ve vlacích bez průvodčího převážně stejně nefunkční automaty na jízdenky, byly by takové malé kartové platební terminály určitě užitečnější: na většině lokálek je frekvence spíše jen místní, pro niž by taková zařízení zjevně vyhovovala, a dražší jízdenky na větší vzdálenosti, jízdenky pro přestup na jiné trati,… Číst vice »

Jiří

Tisková zpráva z 31.7.2017 o platbách kartou u ČD: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-29436/ „…..České dráhy po roce a půl testování postupně nasadí do provozu 382 terminálů pro bezhotovostní platby ve svých vlacích. Nejdříve – během srpna – by měly terminály zamířit do Bohumína, odkud budou vysílány na vlaky SC Pendolino. Dále budou vybaveni průvodčí z Břeclavi a cestující tak budu moci platit bezhotovostně i ve vlacích railjet. Následovat bude i doprovod vlaků v Praze, Chebu a v dalších stanicích, který obsluhuje spoje EC, IC a další vlaky vyšší kvality.“ „……U vlaků regionální osobní dopravy nelze v řadě případů předpokládat ekonomicky efektivní využití technického… Číst vice »

železničář v důchodu

Jiří:
To se ovšem zjevně jedná o terminály přenosné = doplnění POP. Já jsem ale měl na mysli terminály stabilní trvale pevně umístěné ve vozidlech a „samoobslužně“ vydávající jen několik málo konkrétních druhů jízdních dokladů (= obdobu většinou stejně nefungujících a nevyužívaných PAJ) = něco podobného zařízení zhruba velikosti označovače jízdenek, jakým jsou osazeny některé tramvaje typu 15T pražského DP: například v PIDu by to muselo významně zkrátit zpožďování vlaků odbavováním cestujících na neobsazených zastávkách na mnohých lokálkách strojvedoucím (a návazné stresování cestujících, že jim kvůli krátkým přestupním dobám ujede přípojný vlak).