Ostrava dokončuje přípravy revitalizace důležitého přestupního uzlu Náměstí Republiky
Přestupní uzel Náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: Google Earth
Úpravy důležitého bodu nedaleko centra města mají začít na jaře příštího roku.
i přes den je to tam hnusný a strašidelný a v noci bych tam ani s nohu nevlez
ten podchod si zaslouží pozornost,hlavně od tramvajovych zastávek směrem ku Karoline…
Zjednokolejnění směrem na Dubinu a Mariánek je největší hovadina co můžou udělat …..
A to jako proč?uz to tak při jedné dlouhodobe výluce bylo a fungovalo to skvěle.A jestli platí to,ze prodlouží nástupiště,tak to bude ok
Pokud z toho udělají normální křižovatku se standardním řízením provozu, aby se tramvaje neštosovaly, nebude s tím vůbec žádný problém.
Na rovinu? Cele ty zastávky zbourat! Dole je přestupní uzel Karolina. Zastávky měly byt nahoře u smyčky trolejbusu… a směr z Vítkovické hned před uanem… a bylo by…
Ale jak tady někdo píše ze Ostrava je dělnické město, ano je to tak. Z jedné strany chceme byt světoví, z druhé se neumíme starat o to, co tu máme…
Takže se snad opraví ty rozbité schody a rezavé zábradlí a bude.
Tam je třeba udělat mnohem více, než „úpravy“.
Hrůza jménem Frýdlantské mosty neměla nikdy vzniknout.
Bohužel už se stalo, a asi nikdo nemá koule na to, aby:
– to celé vyhodil do vzduchu
– zahloubil Místeckou
– alespoň trošku zahloubil trať 323
– přemostění obou dopravních tras udělal s minimální tloušťkou mostovky
– novou komunikaci v úseku Náměstí Republiky – Fukušima provedl v podobné výšce, jako byla do r. 1981
– a vrátil tak celému prostoru městský charakter, místo toho betonového mastodonta, co tam je.
Snad nám naše děti odpustí.
Též si myslím že cokoliv jiného než to co popisujete nemá moc význam. Ale víte co, ono takové řešení nemá v Ostravě moc odezvu, lidi jsou tam prostě nastavení jinak a ten veřejný prostor berou úplně jinak než třeba lidi v Praze nebo v Brně. Neříkám že tam nejsou nadšenci do urbanismu ale většina Ostraváků se dostane tak do Rybnika na nákupy a na dovču do Hurghady, nemají zkušenost s tím jak vypadají takové uzly na západě a nevolají po tom. Navíc drtivá většina Ostraváků bere jako prioritu cestování autem a mosty jsou tak pro ně výhodné a nechtějí se… Číst vice »
Koule by možná byly, těch 300 miliard na ty vaše vlhké stavební sny ne.
Ale co to kecáte, jakých 300 miliard? Ani náhodou by nešlo o 300 miliard, zahloubení třeba 500 metrů Místecké by vyšlo na pár miliard a železnice by nemusela jít ani pod zem ale na nějakou šikovnou estakádu tak jak tomu bude třeba v Praze u Výstaviště. To by také vyšlo na pár miliard. Kdyby byl dostatečný politický a občanský tlak, tak z toho Ostrava většinu nemusí platit. Jedno by zaplatilo ŘSD, druhé SŽ. Moc dobře to víte, problém je v tom že není poptávka a tak proč by to ty státní organizace dělali, když je to v nějaké Ostravě která… Číst vice »
To zahlobení vycházelo na 2 miliardy.
A mate na mysli něco na tento způsob
https://www.msstavby.cz/mistecka-iii-2-18-04-2019/
Tohle je pouhé zakrytí, to by asi nebylo moc šikovné. Chtělo by to prostě hodit o 5 metrů dolů… A nájezd udělat nějak jak je plánováno na Blance 2. Pěkně decentně, žádné vratné rampy… Estakáda se železnicí nahoře, na ní zastávka nahrazující Střed i Stodolní, pod ní tramvajová zastávka, UAN vedle toho a trolejbusová točna poblíž. Automobilům nechat obyčejnou křižovatku, udělat z toho jakáž takáž náměstí, postavit okolo toho pár budov na místo dnešních ramp a ÚAN ať se to oživí a bylo by to krásně prodloužené centrum města… Ostrava by se tím velice vyšvihla. Myslím že ta investice by… Číst vice »
Takže beru zpět. Ne 300 miliard ale tak pět set. Ještě to jděte vylepit na msstavby a pak se vraťte zpět k Transport Tycoon Deluxe.
Problem Ostravy je – ze je spis jako Los Angeles, nez jako Praha ci Brno… Nema jedno mestske centrum, ale tri. Kvuli tomu bylo snazsi pro soudruhy postavit takovou betonove dopravni onanii… kterou Ostrava, jako mesto bez jednoho silneho centra, proste nemuze zvladat udrzovat. Nema na tu megastavbu dost lidi v jednom miste, aby se tam uzivilo dost obchodu, tim padem aby tam bylo dost lidi na socialni kontrolu a udrzbu…
Možná bude následovat pokus ukamenovat mě pomocí mínusů, přesto si dovolím říct, že křižovatka tř. 28. října a Vítkovické, k níž nástupiště tramvajové zastávky Nám. Republiky přiléhají, by mohla být kompletně jednoúrovňová včetně přechodů pro chodce, včetně možného odbočení vlevo (směrem do Vítkovic). Frýdlantské mosty byly postaveny jako součást megalomanského záměru „probourat“ kapacitní komunikaci navazující na tř. 28. října od Karoliny až na Slezskou Ostravu, který (podle mě naštěstí) odešel na smetiště dějin.
tenhle plán byl (velký kruháč), ale v tichosti spadl pod stůl a byl nahrazen tímhle
Ok ale kruháč na to místo taky vůbec nepatří
Takový návrh je velmi správný =) Navíc místo stávajících podchodů by měla vést trolejbusová trať a mohlo by být i nástupiště UANu…
Samozřejmě lepší řešení by bylo zahloubit Místeckou a udělat „něco“ s železnicí, aby žádný obří most být nemusel, ale když nikoho nenapadlo zahloubit rudnou přes Vítkovice a raději se stavěly znovu ty zbytečné mosty, tak tady to dopadne ještě hůř…..
Náměstí???
Není to příliš eufemistické označení té rozlehlé nehezké křižovatky?
To dílo bylo od kolaudace špatně. Již v roce 86-7 zhotovitel předával dílo s vadami (izolace, zatékání) a tak nastoupila arbitráž mezi zhotovitelem a investorem. Ano, arbitráž před rokem 1989. V dopise místního předsedy Národního výboru z roku 1987, soudruhovi cestujícímu z Havířova, se soudruh předseda omlouvá, že podchod není v špatném technickém stavu z důvodu údržby, ale z důvodu technických vad a že tam lidé močí. V závěrečné zprávé stavby se píše, cituji „úroveň izolace odpovídala tehdejšímu vědeckotechnickému poznání“ Tedy mysleli, že to bude fungovat, zjistili v praxi, že to nefunguje a už s tím nelze nic dělat. Tady… Číst vice »
Podobný problém s různými vlastníky jednotlivých částí jednoho stavebního objektu byl v minulosti i s terasou u výstupu stanice metra C – Budějovická (DBK).
https://prazska.drbna.cz/zpravy/doprava/6357-z-duvodu-oprav-terasy-u-metra-budejovicka-je-uzavreny-jizni-vystup-ze-stanice.html
Bezvýhradně souhlasím s první větou tohoto článku. Třiatřicet let zanedbaná záchovná údržba tohoto přestupního uzlu nese velmi hořké plody. Zrušení unikátního autobusového nádraží a jeho proměna v shopping park a parkoviště, výrazná redukce spojů jak příměstské, tak městské hromadné dopravy se také na současném stavu podepsaly…
V čem to autobusové nádraží bylo tak unikátní? Předimenzované už tehdy a hnusné jak Zvonařka v Brně.
Inu, pokud jsem nejel linkou č. 48, která projížděla středem města, tudíž obsluhovala i školy, které jsem v té době navštěvoval, jel jsem trolejbusem na smyčku a suchou nohou jsem se přesunul až na stanoviště autobusů. Výhoda v Ostravě, kde slohovitá oblačnost, která vydržela a pršelo i několik dní, byla k nezaplacení… A předimenzované v době kolaudace rozhodně nebylo…