Ostrava chtěla v tramvajích čistší vzduch. Jediná nabídka byla téměř dvojnásobná, DPO zakázku zrušil

Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPOTramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPO

Do tendru se přihlásila pouze Škoda Ekova.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
thegrid

To je luxus v té ostravě. Nestačí přivést čerstvý vzduch? Mimochodem mohu posuzovat v PIDu, kde se v busech skoro nedá dýchat. Vždy přijdu do totálně vydýchaného busu, zavřená všechna okna. Na nich nálepka neotevírat. A řidič děda má vypnuté veškeré větrání. Kdy už podnik začne vymáhat povinný přivod vzduchu? Pak se respirační nemoci nemají šířit. Ona klimatizace není jen o chlazení. Ale hlavně výměně vzduchu.

182-097

Zrovna v ostravske MHD by k čistšímu vzduchu přispělo spíše kdyby se dařilo úspěšně omezovat přepravu některých neplatících cestujících…

PetrK

k čistějšímu vzduchu by více pomohlo, kdyby konečně státní orgány kleply přes prsty Brembo v Hrabové, které kazí vzduch mnohem více než neplatící cestující

Kicruj

Když srovnám, koho potkávám (z pohledu zápachu) v MHD v Praze nebo v Brně, tak v Ostravě je to super, aspoň na linkách kde jezdím (obecně trolejbusy, tramvajové linky 1 a 8). Hroší je to na zastávkách, jako třeba trolejbusová na hlavním nádraží, tam je to děs.

Mirous

Vyhozené miliony. 10 minut budu (dejme tomu) dýchat filtrovaný vzduch a pak se při výstupu nadechnu Ostravského. Není tohle na infarkt? Kterej *** tohle vymyslel?

MHD

DPO sklízí, co zasel. Což je Škoda.

MajsterN

3M prodává folie do klimatizace, tak si to tam kupte. Je to o trošičku méně účinnější než HEPA a stojí pár stovek. Jen možná nejsou na evropském trhu, je to určeno pro pro Indii, USA a část Asie, tak import. Filtruje i PM2.5.

Márty

I za 16M je to úlet. 32M je nová tramvaj Evo (vyjma Olomouc, ten má speciální tarif)

Hrozen

Má DPO k tramvajím kompletní technickou dokumentaci, kterou by mohl poskytnout zhotoviteli? Pokud ne, tak jaksi z principu zo nikdo jiný než původní výrobce udělat nemůže.

MHD

Asi nejste technik, ale může.
Jen musí poskytovatel dát větší čas na realizaci, musí poskytnout vozidlo k dispozici k změření, poskytnout požadované technické informace* a také poskytnout místo k montáži. Tady předpokládám, že se to kvůli menší náročnosti stačí realizovat přímo v DPO.

*Opravdu k takovému úkonu není třeba kompletní dokumentace.

Chleba Nakup

Nabízím zcela zdarma jeden nápad na čistší vzduch: ke dveřím umístit nálepky „Zákaz flatulence“ (červený kruh na bílém podkladu, uvnitř kruhu přeškrtnutá osoba s vystrčeným pozadím, z něhož je naznačen mírně hřibovitý únik plynů). Každý, i dámy, vypustí denně ze svých útrob klidně i 1 litr flatu, bezpochyby se tak děje i v prostředcích MHD. Pokud budou cestující flatulovat mimo vozidlo, bude lepší vzduch uvnitř.

Hasler

Já teda v tramvaji raději už neflatuluji (díky za nové slovo!). Jednou jsem se zapomněl se sluchátky na uších a zbytek cesty jsem jel ve voze skoro sám, navíc se snažila přistoupit velmi pěkná slečna, ale nekonec si to rozmyslela (asi potřebovala jet jinou linkou).

Luk

Vypouštění flatu může člověk je své újmě tlumit, stejně tomu ale nezabrání, plyn během chvíle stejně unikne (i když třeba ne větší množství naráz – ale o to déle to trvá). Samotná flatulence je dána částečně potravou (rostlinná strava znamená větší produkci plynů, zvlášť významné jsou pak luštěniny, kroupy… – tedy v zásadě zdravější strava podporuje flatulenci), částečně zdravotním stavem.

Jinak ale střevní plyny nebývají tím hlavním zamořovačem prostředkům MHD. Tím bývá tělesný pach, který je výsledkem rozkladu potu a kožního mazu bakteriemi a většinou má příčinu v zanedbané hygieně. Na druhém místě je pak nadměrné užívání parfémů.

Swariner

Přece si nevyvalím bok! 🙂 Naučit se společensky prdět je základní sociální skill.