Letecké společnosti Letectví Letiště

Ostrava a Brno mají získat přímé letecké spojení s Kyjevem, SkyUp už má povolení

SkyUp Airlines přistávají na Letiště Praha s prvním letem. Foto: Letiště Praha
SkyUp Airlines přistávají na Letiště Praha s prvním letem. Foto: Letiště Praha
Ukrajinský dopravce může nabízet z Česka až sedm linek.

Ukrajinská letecká společnost SkyUp chce otevřít další dvě nové linky z Česka. Nově plánuje spojit s ukrajinským hlavním městem Kyjevem také Ostravu a Brno.

Plány vyplývají z povolení, které udělila ukrajinská státní komise pro letectví. Rozhodnutí je na stránkách úřadu, jako první na něj upozornil server Avianews.

Podle rozhodnutí by měl dopravce z Ostravy létat třikrát týdně, z Brna dvakrát týdně. Povolení platí od dubna 2021. Pro obě letiště by šlo o vítanou vzpruhu ve skomírajícím provozu: z Ostravy aktuálně pravidelné spojení nabízí pouze polský LOT na lince do Varšavy a Prahy, z Brna aktuálně nelétá nikdo. Na jaře se má do Brna vrátit Ryanair s linkou do Londýna.

SkyUp aktuálně do Česka nelétá, před koronavirovou krizí nabízel spojení z Prahy do Kyjeva,  Lvova a Charkova. Aktuálně plánuje obnovu letů na březen (s výjimkou jednoho letu v lednu), od května chce začít létat ještě do Záporoží. Firma létala také z Pardubic do Kyjeva, lety plánuje obnovit v březnu. Konkurenci u leteckého spojení Česka s Ukrajinou ještě letos zvýšil Wizz Air s linkami z Pardubic do Lvova a Kyjeva.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Zřejmě otevřou letecký most pro úkáčka na práce stavebních firem.,

Karel_x

Pochopitelně to má sloužit převážně pro ukrajinské vystěhovalce, gastarbeitery a jejich rodinné příslušníky. Určitě si tím směrem občas někdo zaletí na výlet. V daném případě je BRQ/OSR z pohledu gastarbeiterů spíš výhodou, je to o malinko kratší a s menšími letištními poplatky.

Přeji hodně úspěchů, i když v dnešní době je dost těžko hádat, zda se to chytne. Uvidíme, záležet bude na časech i ceně.

Mat

Od konce dubna chtějí zahájit také úplně nově Oděsu z Prahy, v podstatně zajímavějších časech než nyní létají ČSA.

Jenda

Předpokládám, že to tradičně bude i za zajímavější ceny, než 6 tisíc RT v letadle QS.

Mat

Zatím mají nejnižší ceny cca 3 tisíce RT. Akorát letadlo je teda úplně stejné, B738 pro 189 cestujících.

Hans

SkyUp neustále odsouvá start , nejenom do Pardubic ale téměř u všech linek, lítá vyloženě sporadicky. Už od dubna vždy v nabídce lety za dva měsíce, ale nic.
Co se týká počtu Čechů na lince do Kyjeva z Pardubic, tak většinou pouze několik lidi z českým pasem, jinak obsazenost byla velmi dobrá.
Každopádně lze využít k přestupu na Boryspilu, pokud se opět letecká doprava rozjede. Boryspil měl poměrně zajímavé linky dal na východ.
Wizz Air lítá na malé letiště Zhyulany blíže ke Kyjevu a dá se jet od tam i trolejbusem až ke stadionu Dynama Kyjev .

Džamel

WizzAir léta na Žuljany , ale v doby, kdy je nutné použít taxík, tudíž vhodné pro toho, kdo má cíl v okolí letiště nebo zajištěný odvoz. Ostatní létají na Borispol v rozumné době krom nočního letu ČSA, ale i od něj vše dá dostat v noci veřejnou dopravou do většiny Kyjeva… Přestupem na Boryspolu a Skyupem bych moc neoponoval, protože ty zajímavé lety z Boryspolu jsou v režii UIA, tudíž na přestup každopádně z Ruzyně s UIA, aby to byl klasický přestup na „jednom lístku“, nikoliv, že Skyup doletí později a letadlo, třeba do Bangkoku, je v tahu…

Jiří Kocurek

Lidi nelítají, protože nemůžou a ti kteří chtějí, mají velice ztížené podmínky. Ani Kometa neměla od 1. dubna 2020 vyprodaný stadion. A to se do Ronda jezdí vnitrostátně, po návratu z/do Brna nehrozí 14 dnů karantény jako u mezinárodního letu.

EdaL

Ještě létal z Prahy do Charkova.

Radek

Ryanair se má i do Ostravy vrátit na jaře s linkou do Londýna.

J.R.

Pokud mu za spojení bude i nadále kraj platit tak určitě. Pokud budou šetřit tak půjdou jinam.

alian

Ryanair je tím známý- zaplat´te nejmén+ě 8 mega a budeme létat, nezaplatíte, jdeme jinam. Myslím, že v OSR už utratili hodně velké peníze na získání LOTu….

Radop

Nějaký zdroj výroku „utratili hodně velké peníze na získání LOTu“? Jinak to jsou žvásty a nesmysly..

Petr

Proč „žvásty“? Každý trochu orientovaný v problematice ví, že vedení OSR a MSK se doslova plazilo po kolenoua žadonilo, aby mermomocí něco na to beznadějné letiště létalo. Aerolinky by byly hloupé, kdyby nevyužily toho, že OSR tahá za výrazně kratší konec pomyslného provázku.

JIŘÍ

Koukám, že spoustě diskutujících se Váš názor nelíbí, ale řekl jste to naprosto přesně. Pokud regionální letiště „rýně“ necálují, nebo nejdou s jejich požadavky „na ruku“, tak mají prostě smolíka. Bohužel.

Petr

HHN budiž mementem. Jakmile hesenská vláda vypnula dotace, Ryanair vzal kramle.

johny

Z legrace jsem si u letů do Londýna srovnal nabídku Ryanairu z Brna s nabídkou LOTu z Ostravy s přestupem ve Varšavě. Pokud s sebou cestující bere zavazadlo k odbavení, tak cenově to vychází velmi podobně. Samozřejmě jsou tam jiné časy a každý dopravce létá na jiné letiště, ale v zásadě je to spíš o volbě v kolik hodin a na jakém letišti chce člověk přistát. Takže asi jde od Ryanu o „truc“, ale v tomhle případě to vrácení linky do Londýna Brnu popřejme, v Ostravě mi kvůli tomu slza neukápne

Mikola

Před koronavírem z Kyjevu bylo hodně letu do dalších destinací na východě (Gruzie, Izrael, Turecko), takže dalo by se tam přestupovat

Webster

Nemá SkyUp povolení létat i do Varů? A jak to dopadlo..

Ivan

Nakonec tuto linku zahájili z Pardubic, neboť jsou atraktivnější a v tu dobu nemohli do Prahy.

alian

tak v Pardubicích létal naposledy skyup na začátku března, od té doby nic….létají si jak chtějí. Na pravidelnost skyup bych se moc nespoléhal, nejen kvůli COVID. Názorně to předvedli v PED.

Michal80

Pokud vyletí, rád to využiju. Ale obávám se, že v březnu nebudou mít koho vozit. Pochybuju že by korona a všechny opatření do té doby zmizela

Džamel

O cestující bych se nebál, vždyť osoby se zaměstnaneckou kartou běžně pendlují… I my můžeme, stačí jen test…

Jan

… a hadr

Ketchup1970

Umím si představit i dovolenou u Oděsy. Na Krym s ukrajinskou společnosti asi nedoletím .

Džamel

Škoda, že se někdo nepokusí o jednu rotaci týdne do UDJ, odtud zde je nejvíce osob, to by bylo více lidí jak do OZH…

Liboros

Dobry ale Uzhorod by nam Brnakum byl k nicemu…

Džamel

Však tyto linky jsou pro Čechy jen tak do počtu, osobně si myslím, že pokud bude na palubě ⅓ Čechů, bude to hodně…

Majkl

Co já vím tak do UDJ létal Motor Sich z Prahy a vozili vzduch, bylo to však v době kdy Ukrajinci potřebovali víza, teď by to mohlo mít asi vyšší LF, to je pravda.

Džamel

Prd… MSich lítal UDJ – IEV s An24, ke konci s Jakem… A jednou za měsíc, když už byl Jak, se letělo kvůli servisu UDJ-OZH , vždy na víkend… Jinak vše jinačí z Užhorodu byl vždy nějaký charter nebo jednorázová objednávka… Jiné linky než Kyjev nebyly. Jedno období bylo ještě mezipřistání ve Lvově, to bylo ke konci nasazení An24, potom mrtvo nějaký čas a pak přišel Jak, konkrétně UR-MSX…

Majkl

Je fajn, že máš nastudováno co vše létal a nelétal Motor Sich z UDJ, bohužel pro tebe, to že lítali z UDJ do Kyjeva a s čím to lítali, to ví každý, kdo se alespoň trochu zajímá o letectví 😉
https://www.planes.cz/cs/article/8553/motor-sich-to-open-uzhgorod-prague-flights-twice-a-week
Opravdu přiletěli na pravidelné lince 1.10.2013 (AN140), pro nízký LF však linku po několika rotacích zrušili.

Džamel

Tak o tomto jsem věděl, ale žil jsem v domnění, že to byl charter…

Džamel

Tak jsem si to ještě jednou ověřil, byl to pouhý charter, nikoliv linka… Tudíž asi to samé jako BOJkovice z Čech, pár míst jde do běžného prodeje… Ono to i na té reklamě v odkaze je napsané.

Gajda

Užhorod by měl malinkou naději kdyby byl jen jako mezipřistání, a to stejně jen z Prahy – PRG-UDJ-KBP – tak by mohli lidi tam a odtamtud zase část do Kyjeva (pro lidi z Užhorodu jak na přestup, tak jako cíl), 2x do týdne by to teoreticky mohlo fungovat. Ale až čas by ukázal, jestli by to víc nevzalo než přineslo.

tom

A to je dobrá nebo špatná zpráva?

Petr

Řekl bych, že pro Brno určitě, protože tam konečně někdo chce létat. 😉 A to samé i pro Ostravu, protože, čím více linek, tím více cestujících a i tím více peněz pro letiště a samozřejmě také pracovních příležitostí pro lidi z okolí. Samozřejmě je to myšleno za normální, ne-covidové situace.

Petr

Hádám, že mínusy jsou od obyvatel Brna… 😀

Petr

Nájemci BRQ nemají nejmenší zájem o leteckou dopravu a snaží se z letiště vyštvat i GA. Jejich core business je logistický park.

Ivan

Do Brna má povolené pouze 2 lety, ne 3.

Radop

Ja tam vidim z Brna 2x tydne podle toho clanku…

Partneři

Škoda transportation