Letecké společnosti Letectví

Osobním letadlem pouze s krabicemi. Swiss otevírá další nákladní linky

Boeing 777-300ER společnosti Swiss. Foto: Swiss
Boeing 777-300ER společnosti Swiss. Foto: Swiss
Paradox dnešní doby: dopravcům se vyplatí nasadit osobní letadlo na nákladní linky.

Nákladní divize letecké společnosti Swiss zahájila tento týden provoz na jedné ze dvou nových nákladních linek. Dopravce zajistí provoz linky letadly Boeing 777-300ER v osobní verzi.

Od minulého týdne létá dopravce na čistě nákladní lince do jihokorejského Soulu, příští týden v úterý zahájí spojení do Limy v Peru. Důvodem zavedení linky je podle dopravce poptávka po letecké nákladní dopravě.

Jde o další příklad paradoxní situace, která v letectví v pandemii koronaviru nastala. Kvůli slabé poptávce po osobní dopravě je pro dopravce často výhodnější provozovat s osobními letadly pouze přepravu zboží.

V případě Soulu bude podle Swiss doprava sloužit hlavně k přepravě elektroniky nebo dílů do aut. U Limy firma očekává přepravu strojírenského zboží a léků a ve směru do Evropy například potravin.

Díky naší nákladní divizi jsme schopni pružně reagovat na současné podmínky na trhu,“ komentoval zahájení nových nákladních linek finanční ředitel Swiss Markus Binkert.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

tahle krize, stejně jako ty předchozí jsou opět hezkou přehlídkou toho, kdo má morálku a kdo je farizej.

Mata

Ještě pamatuji jak Swiss lítal do Prahy s B777-300er , to byla podívaná, škoda že už nelítaj .

GPGP

To se tady jen školili jejich piloti, nebylo to naplněním B 777 🙂

Petr

To si pamatuji, taky jsem je tam viděl. Bylo to v roce 2016.

kulhán

To bylo v rámci výcviku. Tzv rychlý legy.

Walker

To docela zaspali, ne? Zhruba tak rok zpozdeni 🙂

Já, kdo jiný

Protože na jaře a v létě si všichni mysleli, jak bude v zimě a v roce 2021 všechno v normálu a ono ne.

Jiří Kocurek

Na mnoha gaučích u televize sedí pobitevní generálové, kdyří to věděli už loni v lednu.

Walker

Vsichni ne, proto pisi, ze zaspali. Napriklad takovy TK nebo QR nikdy do PRG neprestali letat. A to prave kvuli cargo. Spoustu ostatnich letecky spolecnosti vypravuji tzv. pasazerske freightery, patri mezi ne krome vyse zminenych LH, UA nebo UA. Staci sledovat LinkedIn, kde snad kazdy tyden od brezna kazda aerolinka machruje s tim, ze misto cestujicich maji na sedackach kartony a v lowerdecku je jen cargo. Do PRG leta nekolik takovychto pasazerskych letadel nekolik tydne. Takze rozhodne si rozhodne „vsichni“ nemysleli, ze bude vsechno na prelomu roku v normalu. Tedy opakuji, LX dost zaspali.

Matouš

Swiss na jaře jako jeden z prvních evropských dopravců pár letadel odstrojil, aby krabice nemuseli skládat na sedačky. Tak nevím, kde je to zaspání. Teď prostě jen přidávají nové cargo linky.