Oslavy železnice na Slovensku lákají. Retro Slovenská strela přidává vůz

Lokomotiva 350.016. Foto: Petr PolákLokomotiva 350.016. Foto: Petr Polák

V Bratislavě bude k vidění řada historických lokomotiv, které udržují slovenské kluby historických vozidel.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Režijka

Pořadatel jízdy dostal ve zdejších komentářích slušnou čočku. Je vidět, že jeho produkt je bullshit. Vážení děkuji, že tento názor nemám jenom já a někdo se tu snaží prodat běžně jezdící vlak jako nostalgický…

Jan Sůra

Doufám, že jste si řádně vyléčil tímto příspěvkem svůj komplex. Každopádně o vašich skvělých produktech rádi napíšeme, dejte vědět.

El Barto

Počet mínusů a plusů byl u tohoto článku zásadně ovlivněn nájezdem trola/trolů, vypovídající hodnota 0.

Aleš Korábek

Vlak bude zastavovat i ve stanici Žďár nad Sázavou, nějak se vám vytratil v článku…

zesp

Co je na tom vlaku retro? Vždyť tu loko a hlavně vozy řady B ČD stále tvrdošíjně nasazují v pravidelném provozu i na prestižní vlaky typu EC a nevypadá to, že by se i přes všelijaké velkodušné proklamace blížil jejich konec…

zlá sůl

ano i díky tomu je radost těmi vlaky cestovat, když nemusíte sedět v hnusné zapařené klimatizované konzervě

PeDazOl

a kálet přímo na koleje ;))

Martin Jarath

Fakt se takové vozy dají potkat v pravidelném provozu? To by se dalo uznat snad u KŽC, ale tady fakt ne.
Zas tak podobné ty vozy nejsou – technicky vůbec a podobou jen taky dost zhruba. (Jasně – taky se dá říct, že Bmz a B jsou skoro stejné, protože oba mají kupé a lámací dveře, nebo stahovací okna.)

Radim

Ano, pravidelně jezdí na Ex1 a jako posila někdy i na Ex2 (což ovšem pravda není „prestižní“ EC, když zastavuje i na poli v Července). Na jiných EC jsem koženky zatím neviděl, ale to neznamená že nejezdí, nebydlím ve vlaku, takže těžko říct

Martin Jarath

To ale jsou opravdu dost jiné vozy, než které budou na vlak zmiňovaný v článku nasazeny (ať mne nechytá někdo za slovo – nasazeny jako plánované).
Nebo snad opravdu potkáváte vozy se zelenou koženkou, dělenými lavicemi, odporovým topením a neblokovanými vstupními dveřmi? 😉

Jiří Kocurek

Červenou koženku jsem potkal snad loni. Bez popelníků v opěrkách – demontováno, jsou stejně k ničemu.
Odporové topení si v létě nechám ujít a neblokované vstupní dveře… Tu ceduli „Blokovací zařízení odebráno“ si pamatuju, vypadala jako z výroby. Je jenom dobře, že ho tam ČD dosadily.

Jiří Kocurek

Až na to, že B249 byly vyrobeny v Bautzenu úplně stejně jako vozy B, ze kterých B249 vzešly rekonstrukcí. A provozovaných B249 je fakt hodně.

Rekonstruováním B z Bautzenu se dá vyrobit ledacos, ale Bmz jedině s použitím ocelářské pece.

Antimanazer

Plochá a nudná nostalgie…..z modreho mercedesu ze kteryho se kourilo prodavaji na nostalgii lokomotivy, ktere bezne jezdi v provozu. Fuj

NOSTALGICKEVLAKY

No, to snad ani nemá smysl komentovat. Máte-li chuť a sílu, ukažte nám neplochou a nenudnou nostalgii ve Vašem podání.

Antimanazer

Ty brepto a jak? kdyz diky soucasnemu vedeni CHV dojezdilo vse co ma kola a kourilo se z toho? ..
To co predvadite je zoufalost. Nasadit vozy co jsou v beznem provozu s beznou lokomotivou.

JanO

Tady nejde ani tak o nostalgii, ale dostat se na místo akce v příznivý čas. A taky to nějak musí projet mezi pravidly, což kouřící vláček úplně nezvládá.

NOSTALGICKEVLAKY

Tytéž vozy jely před 2 týdny na akci „setkání Bobin“ v Olomouci. Vlak do Tater byl vcelku plný a lidí, co se na to přišlo podívat bylo taky dost… Nevím co je na tom tak zoufalého? Spíš je zoufalé to, že někdo se za každou cenu snaží shodit práci a snahu ostatních…
Nedělá nám problém nasadit lokomotivu parní, ale to by jízdenka pak stála nejméně 3x tolik a to bohužel, málokdo zaplatí….

Evžen

Chuť a sílu má kde kdo, ale z jakých vozidel dnes chcete dělat nostalgii, když většina parních lokomotiv dojezdila. To je vizitka současného vedení CHV ! Podívejte se na Slovensko jaké parní lokomotivy tam jsou provozní a co je u nás.
Co je na Vašem vlaku nostalgického? táhne ho lokomotiva, která je v běžném provozu stejně jako vozy za ní. To není nostalgie a pokud ano, tak je to její výsměch a akorát to ukazuje současnou úroveň některých vlaků na Českých kolejích.

NOSTALGICKEVLAKY

Je sice škoda, že „velkých“ parních loko je málo v provozu, ale vše je otázkou peněz. Dnes už málokdo zaplatí na akci jízdu s velkou čoudou. Tak tak se zaplatí malá mašina. tak je pak otázka zda je lepší udržet několik malých než jednu velkou…

Tonik

a proc to na Slovensku jde?

Trainspotter drahotušský

Ta Rozálie se poděla ještě než dojede do Prahy. Takže radši by to chtělo vymyslet jakou náhradní lokomotivu tam dát.

král j

Budou slevy pro důchodce?

Jiří Kocurek

Proč by měly, tohle není linková doprava.

PeDazOl

Šotoexpres plný zapařených půlek, to bude smradu jak když přetrhnou děkana. Jak toto může někoho ukájet… 🙂 Doufám že budou příjemné postletní třicítky po celý den.

MichaelP

Jste zlomyslný a trapný…

PeDazOl

Ne na kožence jsem si pařil prdel v mládí při každé cestě vlakem, nechápu co je na tom tak okouzlujícího… .-)

Jířa

Vy nejezdíte vlakem po ČR však dnes je plný každý druhý vlak dálkové dopravy. A zapařených půlek je tam víc než si myslíte. Takže toto je úplně nemístný žvást.

jira.h

Ty jseš blbec… když tomu nerozumíš a nebo tě to nebaví a nezajima tak se raději nevyjadruj

PeDazOl

Ne nerozumím tomu, na kožence jsem si ve vlaku potil prdel v mládí neustále, nic o tom nevím, nikdy jsem vlakem nejel, vy jste hlupák mezi hlupáky největší. Všichni jsou buď šotosexuálové a nebo nejsou… 🙂

Profesor

Hodně tě štve že nemáš kačky na jizdenku co. Holt budeš zase drepet a zadku a plivat na lidi co něco maj. Ale už by sis měl zvyknout

PeDazOl

🙂 nikdo z vás my nevysvětlil co je na tom tak úžasného sedět 6 hodin v horku na kožence ve voze bez klimy a dobrovolně si potit prdel spolu s jinými spolupotiči, neprosto beze smyslu. Já jsem si koženky užil v mádí až hanba, jiná volba nebyla. O to víc mě zaráží co zajímavého na tom spatřují dnešní šotosexuálové.. .-)

NOSTALGICKEVLAKY

Nikdo Vás nenutí s námi jet. Je to pro lidi, kteří si třeba tuto dobu rádi připomenou. Třeba jen to, že bývaly doby, kdy všechny vlaky měly spouštěcí okýnka a nebylo nic hezčího než je stáhnout a sledovat ubíhající krajinu. To v dnešních klimatizovaných vozech s pevnými okny nelze. A nedej Bůh, aby klimatizace vysadila. Pak je to 100x horší než ta Vaše upocená koženka se spouštěcími okny 🙂

PeDazOl

Sledovat krajinu na koridoru při rychlosti 160 a v budoucnu víc? To jako fakt? To nemáte při cestě vlakem nic lepšího na práci? Já si čtu a nebo pracuju, protože znám cenu svého času a to je důvod proč na trase Olomouc Praha používám vlak… 🙂 4 hodiny efektivního času místo 6 hodin kroucení volantem.

NOSTALGICKEVLAKY

Bavíme se o výletním vlaku ne o cestě do / z práce. Taktéž v případě, že je to možné cestuji vlakem a čas využiji k práci či odpočinku.

El Barto

To nemá cenu, pan diskutér prostě nechápe, že lidi můžou mít i jiné zájmy a koníčky, než on. A ještě je ochotný věnovat čas a energii tomu, aby si sám přidával palce nahoru a ostatním palce dolů. Prostě trolling.

PeDazOl

Upocený a dle menu i pěkně umaštěný výletní vlak. To zas bude na kolejích pěkně nasr…, a to je jako udržitelné jo? 😉

Profesor

Píšeš to hezky, ale proti trollům tohle nefunguje. Těm je třeba se jen vysmát nebo ignorovat.

Jan pesina

Když jsem jel posledně ze Slovenska ve voze z Klímou která nefungovala jsem si pařil prdel víc než v béčku a ještě se tam nedalo dýchat cesta Žilina Pardubice 😆

Profesor

Nikdo ti nic vysvětlovat nebude trole. A zajímá tě to až se z toho klepes, jinak bys sem ani nelez. Takže jen standardní troll. Ty sotosexuale spolupotici haha no moc vtipný to nebylo, zkus lepší a dělej

El Barto

Nekrmit tro(t)la.

Feedhunter

Moc se v tom nevyznám, ale ta ES499 je retro? Dnes jsem ji viděl v Českém Brodě jak táhne nějaký rychlík z Brna. Oranžovo modrá byla. Nebo tak podobně.

NOSTALGICKEVLAKY

Tento týden je v oběhu na rychlících do Brna ES 499.1001. To je ale typově novější stroj (začátek osmdeátých let). Náš vlak poveze její předchůdkyně ES 499.0020.

Gotz Von Berlichingen

Jaký bude ten jidelak? Co bude za nabídku?

Profesor

Smazenej motor z Hurvínka ve vlastní šťávě 😅

NOSTALGICKEVLAKY

Snídaně: Míchaná vajíčka, párky nebo teplá sekaná s chlebem. Oběd Bagety plněné trhaným vepřovým s cibulovou marmeládou nebo svíčková, která bude i k večeři. Dále k večeři bude cesar salát a staročeská bašta

PeDazOl

Staročeská bašta to je něco jako staročeský kebab nebo staročeský trdelník? .)

NOSTALGICKEVLAKY

Staročeká bašta – vepřová plec, uzené, klobáska, červené zelí, houskový a bramborový knedlík…

PeDazOl

a něco bez masa by nebylo? te´d je to moderní

NOSTALGICKEVLAKY

Proč se ptáte, když si nechcete pařit své sadací ústrojí v kožence 🙂 a pokud přečtete náš příspěvek o nabídce jídelního vozu až do konce, pak tam najdete i odpověď na Vaší otázku…

vbb

Slavičí jazýčky se šafránovou nádivkou a kobylím vejcem, bílé lanýže, bílý kaviár z jeseterů-albínů. Pro ty, co rádi klasiku, bude řízek z hovězího Kobe. Z ovoce třeba Meloun Yubari King, jako dezert bude puding Lindeth Howe a zmrzlina „The Frrrozen Haute Chocolate“. K pití bude Koňak Henri IV Dudognon Heritage, D’Amalfi Limoncello Supreme, Billionaire Vodka, 64letá whiskey Macallan v lalique nebo Tequila Ley .925 Pasion Azteca. Pro ty, kteří raději víno, bude k mání Romanée-Conti ročník 1945. (kromě první položky 😉 si můžete vygůglit, za kolik se to prodává – jsou to skutečná jídla / pití. Myslím, že nášup pro… Číst vice »

Patrick

350.020 dostane tabuľky s historickým číslom?

55p

V principu jiný stroj, ale ten, který poveze tento vlak k nám také jezdí pravidelně, do Prahy na EC 220 a 221, viz http://sledovani.55p.cz/bratislava_300_2023