Opravy dálnic 2025: Kde se letos plánují omezení a uzavírky
Oprava povrchu silnice. Ilustrační foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic popsalo chystané letošní opravy a rekonstrukce silnic a dálnic.
Ředitelství silnic a dálnic popsalo chystané letošní opravy a rekonstrukce silnic a dálnic.
Dobrý den, za mě by se toto téma, Údržba dálnic v ČR a její systém, zasloužil podrobný článek, či sérii článků. Nyní se uvádí 1501km dálnic v provozu, je a bude prováděná údržba dostatečná? Kolik km je potřeba rekonstruovat za rok? Jaké jsou druhy oprav a údržby? Na základě čeho se plánují? atp
Jsem zvědav, zda opravdu vyjde ten most ev.č. 18-012 a zda se podaří jej postavit pro elektrizovaný průřez, nebo to zůstane tak jak to je v zadávací dokumentaci. A jak se to bude řešit. Stahovačkou? 😀
Ono je to všechno krásne ale už se se nikde nepíší zda k těm opravám a nebo všeobecné budou dělat také nové parkoviště pro osob.auta a kamiony nebo aspoň rozšiřovat parkovací mista
Tento článek je o opravách povrchů dálnic, na téma nových a rozšiřovaných odpočívek tu byl članek zrovna v pátek: https://zdopravy.cz/rsd-letos-zprovozni-630-novych-mist-na-dalnicnich-odpocivkach-nejvetsi-akci-je-rozvadov-238435/
…nemáte zač…
Opravy za provozu jsou nutně potřeba vzhledem k extrémnímu nárůstu objemu kamionové dopravy. Jsem rád že oproti minulosti někdo na ŘSD přemýšlí nad vlivem uzavírek a omezení na dopravu a odůvodněných případech se snaží o jejich maximální zkrácení…
Navíc se taky ukazuje, že po 2030 bude potřeba cca 40-50km rekonstrukcí ročně a hodně ze současného RSD rozpočtu půjde na to. Stejně tak jako to má Asfinag.
By v rámci těch rekonstrukcí mohly aspoň víc sekat váhy na nájezdech.
Váhy musejí být na pár místech – protože to byste zahltil úřady jedním a tím samým přestupkem.
Ale proč nejsou na hranicích nechápu… Aspoň stáhnout ty přijíždějící kamiony, které stejně alternativu k průjezdu námi nemají ve směru na sk/Balkán
Proto se nebojme, že po dostavění základní dálniční sítě nebude co dělat…
To přemýšlení nad omezením vypadá například tak, že na opravě I/56 v Beskydech se naposledy dělalo na konci listopadu, přesto tam jsou přes celou zimu dopravní značky omezující rychlost i předjíždění, doplněné výstrahou A15 „Práce na silnici“.
Práce, kterou ovšem svět neviděl.
Znám to dobře, těch odůvodněných případů je dost málo, ale před pár lety neexistovaly vůbec…
Jenže „problém“ té I/56 je v tom, že na Ostravici bydlí šéfka ostravského ŘSD Slezáková, která tak tu situaci vidí pokaždé, když vyjede z baráku do práce, nakoupit nebo do fitka.
A je jí to úplně jedno. Takových stavů na I/56 bylo přitom za poslední roky xx, které ona měla denně na očích, ale já jsem Policii ČR upozorňoval na špatně umístěné značení, které potom bylo upravováno.
Ta její funkce je tak „politicky“ vysoko, že tohle je jasný důkaz systémového problému ve vedení ŘSD, ať si o tom zdejší sekta vzyvatelů Svatého Mátla myslí cokoliv.
Třeba tak chtějí odehnat kamiony, které tam v zimě nesmí (nebo je to prostě nátura MS kraje).