posily_do_teamu

Opravy dálnic 2025: Kde se letos plánují omezení a uzavírky

Oprava povrchu silnice. Ilustrační foto: ŘSDOprava povrchu silnice. Ilustrační foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic popsalo chystané letošní opravy a rekonstrukce silnic a dálnic.

Řidiči by letos měli počítat s problémy kvůli opravám tunelů na D8, složitou situaci lze čekat i kvůli rekonstrukci mostů v Rudné ulici v Ostravě. Opravovat se budou i některé úseky dálnic D5 a D11.

Staveb na opravy máme připravené obrovské množství. Všechny opravy soutěžíme i s kritériem délka výstavby, které tvoří 20 až 30 procent hodnocení. A dodavatelé nám nabízejí zásadně zkrácené termíny oproti předpokladu. Na všech stavbách se pracuje i o sobotách a nedělích, snažíme se plynulost dopravy omezovat co nejméně. Nemyslím, že by letos řidiče čekalo nějaké peklo, ale na uzavírky se musí připravit,“ uvedl ve svém podcastu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Na letošní rok má ŘSD na opravy dálnic a silnic I. tříd vyhrazenou částku 21 miliard korun v rámci provozní platby ze SFDI. To je obdobná částka jako loni.

Některé z nejdůležitějších oprav:

Dálnice D5

  • kilometry 139–129 levá strana, vysoutěžená cena 576 milionů Kč bez DPH
  • kilometry 129–122 levá strana, vysoutěžená cena 423 milionů Kč bez DPH

Dálnice D8

  • tunely Panenská a Libouchec
  • vysoutěžená cena 744 milionů Kč bez DPH

Dálnice D11

  • kilometry 25,4 – 21,6, směr Praha
  • kilometry 36,7 – 40,2 směr HK
  • dohromady za 217,6 milionu Kč bez DPH

Nepříjemné budou pro řidiče dle Mátla opravy tunelů Panenská a Libouchec na dálnici D8 v severních Čechách. Začnou 1. dubna, potrvají do října. Tři různé týdny bude dálnice zavřená a pojede se po objížďkách, které jsou ale velmi složité kvůli velkému počtu kamionů, jenž územím projíždí. Jde o první významnou rekonstrukci tunelů téměř po 20 letech.

Po modernizaci by měla být v obou tunelech nejvyšší povolená rychlost 100 km/h. Opravy vyjdou zhruba na tři čtvrtě miliardy Kč bez DPH. Významná oprava čeká i silnici I/35 v Liberci. ŘSD tam opravuje mosty a tunel na průtahu města.

Opravy na D35 i D5

Hodně oprav zažije i Ostrava, kde se budou opravovat mosty na silnici I/11.

Jakákoli omezení na mostech v Rudné ulici způsobují obrovské problémy, dopravu tam svádíme do režimu 1+1. Ale udělat to musíme a co nejrychleji, protože se chystáme na stavbu Místecká, což bude poměrně zásadní omezení v centru Ostravy, a pokud bychom neměli mosty v Rudné opravené, doprava by pak vůbec nefungovala. Mosty musíme opravovat najednou: pokud bychom je rekonstruovali postupně, dělali bychom to několik let po sobě. Liniové opravy na jednom tahu se snažíme spojit dohromady. Většina prací v Ostravě bude hotová letos a se zhotovitelem diskutujeme o tom, abychom už tak hodně zkrácený termín opravy ještě zkrátili,“ řekl Mátl.

Dopravní komplikace pro Ostravu: ŘSD rozkope další vytížené mosty na Rudné

Důležitá oprava bude u hanácké Litovle na dálnici D35, kde se provoz zúží do režimu 1+1 v jednom jízdním pásu. Na tuto opravu navazuje dopravní omezení související se stavbou obchvatu Olomouce. „Na konci stavební sezony se ale řidiči dočkají nejen opravené dálnice D35, ale i dokončené dálnice u Olomouce. Zbaví se té okružní křižovatky v Olomouci, která způsobovala každodenní kolony,“ říká Mátl.

Více oprav se chystá na dálnici D5 od Berouna dál. Jedna z nich bude na 20. kilometru, dvě zásadnější opravy čekají D5 za Plzní, mezi 122. a 139. kilometrem, výměna cementobetonového krytu. „Začneme mezi kilometry 122 a 129, plynule na to pak naváže druhá část. Doufám ale, že tam opravy nezpůsobí tak velké problémy, protože bude režim 2+1 jízdní pruhy, mělo by to být bez zásadnějších kolon,“ věří Radek Mátl.

Silničáři začnou na jaře s opravou D5 u Králova Dvora, vyjde na 339 milionů

Žádné velké komplikace nečeká šéf ŘSD při opravách některých úseků dálnice D11 kolem 30. kilometru, řidiči po rekonstrukci podle něj dokonce sami volají. Mírně optimistický je Radek Mátl i ohledně opravy průtahu středočeských Říčan, která začala loni a skončí letos.

Všichni se báli, že to ve východní části Prahy způsobí kolaps, ale ve výsledku to loni docela fungovalo. Jen musíme počítat s tím, že oproti loňskému roku přibude staveništní doprava kvůli stavbě úseku Pražského okruhu Běchovice – D1,“ řekl v podcastu Mátl.

Tagy dálnice 2025 opravy silnic a dálnic ŘSD ČR
12 komentářů