Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Opravená dálnice a rychlost jen 80 km/h. Řidiče na D10 omezuje „zajetí“ vozovky

Pokládka mikrokoberce. Foto: Eurovia
Pokládka mikrokoberce. Foto: Eurovia

Řidiči na dálnici D10 ve směru z Turnova do Prahy už nemusejí čekat v kolonách kvůli zúžení do jednoho pruhu mezi Bakovem nad Jizerou a Kosmonosy. Oprava dálnice prováděná společností Eurovia je sice hotová, řidiči zde ale nemohou jezdit plnou rychlostí.

Od ukončení opravy je zde omezení na 80 kilometrů v hodině, které řadu řidičů překvapí. Zatímco někteří pokračují dál plynule rychlostí 130 kilometrů v hodině, jiní brzdí. To vede ke vzniku nebezpečných situací.

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého potrvá omezení do 28. června, pak se rychlost opět zvýší na 130 km/h. „V místě se prováděla pokládka mikrokoberce. Snížení rychlosti je nutné z důvodu, aby kamínky z mikrokoberce neohrožovaly ostatní automobily. Je nutné „zajetí“ do vozovky,“ řekl Studecký.

Řada řidičů postup ŘSD nechápe. „Rychlost je náhle omezena, i když dálnice vypadá jako nová. Spíše to působí, jako kdyby tam ty značky nechali,“ říká Tomáš Plesl, který po trase pravidelně jezdí. Uvítal by proto, kdyby ŘSD k omezení rychlosti dalo i vysvětlení, proč se tak děje.

Zakázku na opravu úseku získala společnost Eurovia, ŘSD za práce podle registru smluv zaplatí 45 milionů korun včetně DPH.

Mikrokoberec má vytvářet na povrchu vozovky tenkou souvislou živičnou vrstvu, která chrání před pronikáním vody, prodlužuje životnost a omezuje vznik a šíření poruch. Technologie umožňuje vyrovnat současně profil vozovky.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mirekk
Host

Než nějakou vysvětlující tabuli s textem, který by vysvětloval snížení rychlosti a na níž bude 90% řidičů kašlat bych ke značce 80 dal čtvercovou s logem radaru. To funguje i na většinu ignorantů

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nic proti tomu, ale pak by bylo vhodné tam tu rychlost aspoň občas i skutečně měřit – dnes už má přece policie i nějaké „automatické“ radary, které překročení rychlosti a „hříšníka“ zdokumentují i fotograficky samy jako podklad pro patřičně „mastnou odměnu“, kterou udělují formou správního řízení dodatečně.

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Obecně by bylo vhodné snížit rychlost na dálnicích na 100 až 110 km/h, tím by se homogenizovala rychlost různých dopravních prostředků a mírně zvýšila kapacita.

Robert
Host
Robert

Jsi troll nebo to socialisticky myslíš vážně?

Michal
Host
Michal

Existuje na to krásná značka A 17 Odlétávající štěrk…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Souhlas – ale nejsem si jist, jestli by z ní, byť by i byla v kombinaci se značkou „B20a“ (Nejvyšší dovolená rychlost), ti „Širóni“ pochopili, že to je skutečný důvod pro rychlost i nadále omezenou na 80 km/h a nepřekračovali ji příliš výrazně s odůvodněním, že je tam ta „osmdesátka“ jen zapomenutá …

AAA
Host
AAA

Já bych tam dal po česku padesátku aby se nejezdilo víc než 80

noerf
Host
noerf

Na loni otevřeném úseku D3 je z Bosilce až na sjezd do Trebone také 80.

To noerf
Host
To noerf

Noerf: tam je jenom ve smeru na Prahu a nejspis z duvodu chybejici doprovodne komunikace. Takze po sjezd na Trebon mohou i traktory a dalsi vozidla, ktera normalne na dalnici nemohou.

ja
Host
ja

to se ta dalnice sama srovna ? mam na mysli nerovnosti :)))

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To je tak velkým problémem dát tam nějaké „vysvětlující“ tabule s uvedením důvodu a termínu, do kdy to snížení rychlosti bude trvat? Ty řádově tisícové náklady na ně by přece už miliony vydané za opravu o tolik nenavýšily!

raddie
Host
raddie

To samé je na hradecké dálnici směrem na Prahu za sjezdem na Bohdaneč. taky sem si včera říkal, že tam ty značky asi zapomněli 🙂 V dodržování rychlosti byl též chaos.