Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Opravená dálnice a rychlost jen 80 km/h. Řidiče na D10 omezuje „zajetí“ vozovky

Pokládka mikrokoberce. Foto: Eurovia
Pokládka mikrokoberce. Foto: Eurovia

Řidiči na dálnici D10 ve směru z Turnova do Prahy už nemusejí čekat v kolonách kvůli zúžení do jednoho pruhu mezi Bakovem nad Jizerou a Kosmonosy. Oprava dálnice prováděná společností Eurovia je sice hotová, řidiči zde ale nemohou jezdit plnou rychlostí.

Od ukončení opravy je zde omezení na 80 kilometrů v hodině, které řadu řidičů překvapí. Zatímco někteří pokračují dál plynule rychlostí 130 kilometrů v hodině, jiní brzdí. To vede ke vzniku nebezpečných situací.

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého potrvá omezení do 28. června, pak se rychlost opět zvýší na 130 km/h. „V místě se prováděla pokládka mikrokoberce. Snížení rychlosti je nutné z důvodu, aby kamínky z mikrokoberce neohrožovaly ostatní automobily. Je nutné „zajetí“ do vozovky,“ řekl Studecký.

Řada řidičů postup ŘSD nechápe. „Rychlost je náhle omezena, i když dálnice vypadá jako nová. Spíše to působí, jako kdyby tam ty značky nechali,“ říká Tomáš Plesl, který po trase pravidelně jezdí. Uvítal by proto, kdyby ŘSD k omezení rychlosti dalo i vysvětlení, proč se tak děje.

Zakázku na opravu úseku získala společnost Eurovia, ŘSD za práce podle registru smluv zaplatí 45 milionů korun včetně DPH.

Mikrokoberec má vytvářet na povrchu vozovky tenkou souvislou živičnou vrstvu, která chrání před pronikáním vody, prodlužuje životnost a omezuje vznik a šíření poruch. Technologie umožňuje vyrovnat současně profil vozovky.

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Než nějakou vysvětlující tabuli s textem, který by vysvětloval snížení rychlosti a na níž bude 90% řidičů kašlat bych ke značce 80 dal čtvercovou s logem radaru. To funguje i na většinu ignorantů

    • Nic proti tomu, ale pak by bylo vhodné tam tu rychlost aspoň občas i skutečně měřit – dnes už má přece policie i nějaké „automatické“ radary, které překročení rychlosti a „hříšníka“ zdokumentují i fotograficky samy jako podklad pro patřičně „mastnou odměnu“, kterou udělují formou správního řízení dodatečně.

  • Obecně by bylo vhodné snížit rychlost na dálnicích na 100 až 110 km/h, tím by se homogenizovala rychlost různých dopravních prostředků a mírně zvýšila kapacita.

    • Souhlas – ale nejsem si jist, jestli by z ní, byť by i byla v kombinaci se značkou „B20a“ (Nejvyšší dovolená rychlost), ti „Širóni“ pochopili, že to je skutečný důvod pro rychlost i nadále omezenou na 80 km/h a nepřekračovali ji příliš výrazně s odůvodněním, že je tam ta „osmdesátka“ jen zapomenutá …

      • Já bych tam dal po česku padesátku aby se nejezdilo víc než 80

  • Na loni otevřeném úseku D3 je z Bosilce až na sjezd do Trebone také 80.

    • Noerf: tam je jenom ve smeru na Prahu a nejspis z duvodu chybejici doprovodne komunikace. Takze po sjezd na Trebon mohou i traktory a dalsi vozidla, ktera normalne na dalnici nemohou.

  • To je tak velkým problémem dát tam nějaké „vysvětlující“ tabule s uvedením důvodu a termínu, do kdy to snížení rychlosti bude trvat? Ty řádově tisícové náklady na ně by přece už miliony vydané za opravu o tolik nenavýšily!

  • To samé je na hradecké dálnici směrem na Prahu za sjezdem na Bohdaneč. taky sem si včera říkal, že tam ty značky asi zapomněli 🙂 V dodržování rychlosti byl též chaos.

Newsletter

Partneři


Výběr editora