lot
Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Oprava mostu v Brně přes Žabovřeskou nabrala zpoždění, otevře se za dva týdny

Práce na stavbě velkého městského okruhu v Brně. Foto: Brněnské komunikace
Práce na stavbě velkého městského okruhu v Brně. Foto: Brněnské komunikace
Spojení se řidičům otevře až 30. srpna. ŘSD doufá, že druhou etapu okruhu začne stavět ještě letos.

Řidiči v Brně si musí počkat o dva týdny déle na otevření mostu přes Žabovřeskou ulici. Původně měla oprava, která začala v červnu, skončit v neděli, nakonec bude most uzavřen až do 30. srpna.

Jde o součást stavby první etapy velkého městského okruhu. Pro řidiče omezení znamená, že neprojedou od Bystrce do Královopolských tunelů ani v opačném směru.

Magistrát zpoždění vysvětluje tím, že práce byly náročnější, než se čekalo. „Konkrétně nebylo možné předem předvídat a připravit technické řešení pro napojení odvodnění komunikace na stávající kanalizační potrubí,“ uvedl brněnský magistrát v tiskové zprávě.

Brněnské komunikace na svém facebookovém profilu uvedly, že na mostě je již hotová protihluková stěna, nové konstrukční vrstvy a opraveno veřejné osvětlení.

První etapa stavby velkého městského okruhu má skončit letos, druhou chce stavět Ředitelství silnic a dálnic začít letos. ÚOHS na konci února zakázku zrušil. ŘSD soutěž vypsalo znovu, v pondělí je termín pro podání nabídek.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Gottschalk

Byl jsem se tam shodou okolností dnes podívat. Oblouk od mostu na VMO má nový a podle všecho velmi kvalitní povrch. Kanálové vpustě jsou příkladně osazeny a od dilatace na mostě to fakt vypadá dost dobře. Nájezd od Fanderlíkovy má hotovou podkladní vrstvu a vytýčeny obrubníky, které se začnou co nejdřív osazovat. PHS založena, v každém poli zatím jeden segment. Lávka z Bráfovy k zahrádkám komplet žašalovaná, zbývá protáhnout průchodky druhou půlkou a zalít betonem. Na hlavní trase postupně roste opěrná zeď, kanalizace se zdá být hotová.

Dalibor

ono to k ty Svratce je opravdu daleko….

K.S.

Možná je na ty odpadní vody norma, nějaká. Ale ano, oddělená kanalizace by mohla být zajímavým přídavkem k nakládání s vodo ve městech. Zejména pokud by součástí dešťové byly jímky a perforované potrubí umožňující vsakování srážkové vody a končil po mechanickém vyčištění (igelit, pet-lahve atd.), ve vhodně upraveném místním rybníce, který by odtok vody zpomalil, eventuálně ji zadržel podle potřeby.

Dalibor

tak dešťovku, ktera spadne na silnici, lezici par metru od koryta reky bych asi s klidnym svedomim do toho koryta svedl a nevymejslel nejaky precerpavani do rybnika….

Petr

Je videt, že máte s řešením srazkovych vod bohaté zkusenosti. Je to takovy hezky naivni pristup.

MildaIV

Tak třeba to že Ponávka je prakticky přes celé Brno vedena podzemním potrubím považuji za mnohem větší problém.

Zlámalík

Přes celé Brno? Ponávka? Schválně napište kudy 😀

mgr.pavel

Od cca nádraží v Kr.Poli až na Plotní / k ÚAN. „přes celé Brno“ to sice není, ale jako řešnický obrat s trochou nadsázky se to tak dá v klidu brát – Ponávka teče hezkých pár kiláků pod slušnou částí města, pod celým centrem (opět: neberte mne doslova).

Jiří Kocurek

Jenže ona na tu plotní neteče. Před dávnými roky ji divertovali
https://mapy.cz/zakladni?x=16.6063686&y=49.2263029&z=16

Zlámalík

V oblasti není oddílná kanalizace. Doporučuju prostudovat mapu potrubí: http://www.bvk.cz/fileadmin/user_upload/dokumenty/kanalizacni-rad/Kanalizacni-rad-stat-mesta-Brna-etc-situace.pdf