Oprava Gotthardského tunelu pokročila, dráhy do něj pustí více osobních vlaků
K plnému zprovoznění má dojít v září, kvůli výluce před Simplonem se do něj přesune více nákladních vlaků.
Švýcarské spolkové dráhy představily nový plán postupného obnovování provozu v nejdelším železničním tunelu na světě. Od začátku března se do něj vrátí více vlaků osobní dopravy, většina spojů ale nadále bude muset po původní trase s větším převýšením.
SBB současně v tiskové zprávě ke změnám uvedly, že rekonstrukce po loňské nehodě v srpnu běží podle plánu a do září by mělo být kompletně hotovo.
Na počátku března se do tunelu vrátí dalších sedm spojů o víkendech, od 25. března se pak vrátí první ranní spoj z jihu na sever s ranním odjezdem z kantonu Ticino. Současně se zvýší i kapacita pro nákladní vlaky. Speciální jízdní řád bude platit o Velikonocích, kdy dojde k dalšímu navýšení počtu spojů.
Od 2. března 2024 pojede Gotthardským úpatním tunelem za víkend 38 osobních vlaků místo dosavadních 31. V praxi to znamená 4 300 míst týdně navíc. Od 25. března pak začne jezdit ranní vlak z Chiassa (odjezd 5:30) do Basileje. „Umožňuje dojíždějícím z Ticina dostat se ráno do německy mluvícího Švýcarska asi o hodinu rychleji než nyní,“ dodaly SBB.
Posun prací navýšil kapacitu vlaků v tunelu. SBB se připravují na posílení nákladní dopravy, protože od 9. června do 8. září bude výluka na Simplonské dráze v Itálii mezi Aronou a Stresou. Nákladní vlaky by se tak neměly jak dostat přes Alpy.
SBB již v tunelu vyměnily dvě výhybky v odbočce Faido v tunelu. Práce mají být hotovy kompletně v září.