ONLINE: Výměna dopravců, tramvají ke kampusu, modernější tratě a vlaky. Nový jízdní řád začíná
Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Celý den pro vás sledujeme start nového grafikonu.
Celý den pro vás sledujeme start nového grafikonu.
Když je ODIS nově až do Hranic, bude se to týkat i R8, nebo těm zůstane ODIS jen do Suchdola nad Odrou?
I v letošním jízdním řádu se objevily změny za tisku, přelepky stahujte na http://prelepky.wz.cz
Regiojetu se nakonec moc nevyvedlo znovuobnovení linky na vídeňské letiště. RJ 1037 Praha – Flughafen Wien se zpožděním 150 minut byl nakonec obrácen už ve Vídni na hlavním nádraží, RJ 1028 do Brna měl i přes zkrácenou trasu zpoždění nakonec 80 minut 😕
Překvapilo, že jízdenky včasná Evropa přes Cheb zůstaly na stejné ceně a navrch k tomu navýšili počty spojů, kterých se to týká. I na Mnichov cenově žádná změna.
Tak nevím jestli to ještě přijde? 😀
Kolik bude platit Regiojet respektive Pesa za omezené nasazení jednotek řady 654 v Ústeckém kraji? To bude poměr z těch 100 000 Kč za den)?
Pokud budou třívozové jednotky (nová řada) od Pesy pro Prahu zkoušet stejně jako řadu 654, tak pokud na konci prázdnin 2023 nebudou ve VÚZ, tak to bude pro Regiojet problém.
Ano, tuhle informaci tady taky trochu postrádám 🙂 Kolik těch jednotek v Ústeckém kraji vlastně dnes vyjelo, kolik zůstalo starých 628, případně náhradních 811 nebo NAD, a jak na to reaguje kraj. Dnešní den měl být poslední termín, kdy měly všechny elektrické jednotky být v provozu.
Před chvilkou jsem jel U13 ze Žatce směr Most a jela vesele 628
Ano, RJ už před týdnem uvedl, že nebudou všechny jednotky v provozu první den.
Je neděle, jak by na to měl kraj dnes reagovat?
Nijak, udělají další výjimku, přeci to je soukromník, když před rokem mohli udělat dodatek, aby RegioJet neplatil pokuty.
Regiojet pokuty od MD již dostal za rychlíkové linky podobně jako Arriva.
Jinak tato pokuta je pro Regiojet bez dopadu na finanční hotovost, protože ji má smluvně jištěnou u Pesy.
Zde jde o kraj, a ten naposledy udělal dotatek, aby Regiojet už vloni neplatil pokuty, kvůli zpožděné dodávce.
Jen pro info – nová SŽ D1 už nezná pojem GVD, ale pouze JŘ. 🙂
Co se myslí samotným „D1“? Pochopil jsem, o čem je tvůj příspěvek krom tohoto označení. Co se tím myslí? 🤣
Jakože… Napadlo mne, že je to díl první, nebo tak… Ale ono to má nějaké díly? Na co konkrétně?
D1 první část, pro tratě nevybavené ETCS, a druhá část pro tratě vybavené ETCS.
Díky… Alespoň někdo. Nechápu mínusy… Ano, hledal jsem na Google, ale pořád je to tak zmatečně popsané a napsané, že se raději zeptám zde. Nejvíc mne zmátla skutečnost, že fakt, že jde o díl první je v názvu napsán defakto 2x.. (D1 první část). Proč sakra? 😀
to je nejakej sofistikovanej trolling, nebo se tu vyskytuje nekdo. kdo nevi, ze d1 je zakladni predpis pro provoz na draze?
Jistěže. Tento web nesledují pouze odborníci na drážní dopravu.
Znalost železniční předpisové základny není podmínkou vstupu na tento web. O železnici mohou projevit zájem třeba i pracující v úplně jiném resortu, nebo studující mládež.
To samotné D1 ale neznamená „první díl“. Původně to byl předpis ČSD (resp. později samozřejmě ČD) D1 pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy. Po vzniku SŽDC do roku 2013 byl označován SŽDC (ČD) D1. Poté byl nahrazen SŽDC D1 Dopravní a návěstní předpis. A letos v červnu vešel v platnost nový SŽ D1 ČÁST PRVNÍ, a současně se připravuje SŽ D1 ČÁST DRUHÁ pro provoz pod ETCS.
D1 znamená prostě Dopravní předpis číslo 1, rozdělení na dvě části přišlo až teď nově.
Hm… Díky. Zase něco nového pro mne. 👍
SŽ D1 je předpis (konkrétně Dopravní a návěstní předpis)
Víkendové „Pendolínoů v klasice ve 4 z Plzně na Ostravu – zpoždění necelé dvě hodiny a ukončené v Praze, jako první den kdy je zdražené na dvě stovky Plzeň – Praha výborný výsledek… 🙂 Je vidět že za vyšší cenu si člověk užije dráhu déle, to je fér. 🙂
Zajímavé, že nikde není žádná zmínka o tom, že se mění podmínky platnosti OneTicketu a možnosti storna. Ani na webu OT o tom není ani zmínka.
A jaká je změna prosím?
Co je to VDV ?
Veřejná doprava Vysočina, tamní IDS.
Tradičně špatný stav Ex6 a R16 – a MD je to tradičně jedno.
Jo no. To je tragedie dlouhodobá a nechápu, že to ministerstvo stále a dlouhodobě trpí…
Námět na článek pro JS? 🙂
„RegioJet z Přemyšlu a Katovic do Prahy si podle GRAPP veze 380 minut (přes šest hodin) zpoždění. Poslední potvrzená stanice je Bohumín os.n. s příjezdem 8:39. Podle JŘ zde měl vlak být ve 2:19.“
Co se tam děje? Tam jsou ty vlaky zpožděné o stovky minut na denní bázi…
Co by se tam dělo, když je tam připoj z Ukrajiny? Co myslíte?
Cesta do Kyjeva a zpět tento týden. Zpoždění 3 hodiny tam a 2 hodiny zpátky na části, kde jede RJ. UZ odjezd i příjezd na minutu přesně tam i zpět.
Jistě v okamžiku, kdy byl vyhlášen letecký poplach? No, nic…
Coby, Baťovi dodnes vyčítají že tu štreku v roce 1939 nedostavěl… Tomáš Baťa sice zemřel v roce 1932, ale to pro mnohé není omluva, oni vědí nejlíp.
neví někdo proč se měnil JŘ na trati Praha – Vrané – Čerčany na to, že dopoledne čekají vlaky na Prahu hodinu a deset minut v Jílovém a odpoledne na Čerčany skoro 40 minut v Týnci místo dosavadních čekání která byla snesitelnější?
Jediný důvod vidím ten, aby to na tabuli s odjezdy hezky vypadalo (odj. z Čerčan co 2 hod.). Smysluplnost tohoto opatření mi zcela uniká. Bez obtíží by vlak mohl odjíždět z Čerčan o hodinu později (tedy v 10:17, 12:17, 14:17), to by vypadalo taky „pěkně“, měl by přípoje od Prahy / Benešova / a nově i od Sázavy (které nyní není), křížení by taky šlo, jen místo čekání 1 hodinu a 10 min v Jílovém by bylo jen čekání 10 min. Navíc vlaky opačným směrem (tedy Jílové – Týnec – Čerčany) ztratily přípoj v Čerčanech na Prahu. Kdyby v Týnci… Číst vice »
Přesně tak, ten posun o hodinu by se přímo nabízel…
Dnešní zkušenost s vlakem IDS JMK dopravce České dráhy, číslo vlaku 4712, vagóny stará Béčka… V prvním vagónu na levé straně ve směru jízdy nešly otevřít jediné dveře! Parádní zážitek!!!
Dopravce ČD opravdu nemůže za to, že kraj stále nemá od výrobce jeho vlastní jednotky. Spíš může být kraj rád, že ČD stále mají tyto záložní vozidla a jede vůbec něco.
Kraj si tu záložní soupravu platí.
Co si kraj zaplatil, to má.
Kraj zakázal, aby dveře fungovaly?
Na fotografii je motorová jednotka 628.313. nikde se neuvádí žádné 629
629 jsou ve skutečnosti dva motoráky 628 (tedy místo řidičáku 928 má druhy motorák 628)
Přesně tak. 628.313 je trvale spojená s 628.276.
Páči sa mi označenie presmerovania prievidzských rýchlikov za zmenu dopravnej koncepcie :))) Nedá sa nesúhlasiť, len škoda že je vynútená tým že na hlavnú stanicu sa nezmestia.
To zdražení je v současné době asociální.
Jako že už se vám nevyplatí jezdit na oběd do Brna ?
„12:40 – Cestující…v Budějovicích musejí nicméně nadále snášet nepohodlí v podobě procházení stavbou.“ To je sice pravda, ale je to z objektivních důvodů, což asi lze pochopit. Jedná se o první velkou opravu objektu od 2. sv. války. Ten barák byl ještě shnilejší, než experti původně očekávali. Jsou ovšem i jiné případy, kde cestující musejí snášet nepohodlí, třeba jen proto, že někdo deklaruje něco, co následně neplní a ani o tom pro jistotu raději ani neinformuje (např. řazení vozů), nebo když neklapne organizace náběhu nového modelu provozu (např. trať 290 – viz diskuse, zde pan Domis), což běžný platící cestující… Číst vice »
Znáte někdo důvod snížení Přerovského Zubra z IC na R? Zda se, že se zhoršilo i řazení.
Mě potěšilo, že Ex1/2 zajíždějí do Vršovic. A že Ex1 nestaví v Chocni! O tom jsem nevěděl, nikde se o tom nepsalo.
Díky za váš komentář! O tom, že konečně expresy přestaly stavět v Chocni, už vím. Ale o protažení expresů do Vršovic už nikoliv. Díky za info!
Jenom drobná poznámka k času 10:46. Jedná se trať 041, nikoliv 040.
díky
Konsolidační rychlost není důvod ke zpoždění. To není žádná mimořádnost a tak by měla SŽ/ČD toto zohlednit v jízdním řádu.
Je celkem rozdíl mezi konsolidační 50 km/h a řádnou traťovou 80-100 km/h, a to se bavíme asi o 28 km z Uničova do Šumperka (netuším, jestli je to v celém úseku, ale je to možné).
I tak si dovedu představit výlukový GVD, kde budou prostě delší jízdní doby přes úsek, kde je pomalá jízda.
Jako dát cestujícím vědět kdy dojedou, ne kdy určitě nedojedou? No fuj, ještě by si zvykli! 😀
Ta uničovka je naprostá katastrofa, rozvrat JŘ, co jsme tu dlouho neviděli. Nechat jezdil vlaky podle pravidelného JŘ, když zpoždění každého spoje kvůli konsolidační pomalé jízdě je 10-15 minut je fakt ostuda. Ty zpoždění se přenáší na krátkých obratech v Šumperku a křižování taky nevychází. Zítra se to v ranní špičce nejspíš položí celá trať 290 a budou se operativně odříkat vlaky. Přitom stačilo na první týden udělat speciální JR s prodlouzenymi dobami a změnami v křižování, jako je na úseku Brno-Blansko.
A co by dokázal přímo na místě? Pravomoci dispečera nemá.
Někoho zmlátit? Chtělo by to…
Všimli jste si, že na webu ČD stále ještě není k dispozici nový ceník? No není to sprosté?
Já ho tam viděl už před týdnem.
A kde prosím? cd.cz/typy-jizdenek/ceniky/
Čísm se řídíme – Tarif Tr10
Uplně na konci tarifu je ceník. 😉
Ty fotky z Moldavy jsou tak pěkné, že si tam snad příští týden taky udělám výlet. Celkově díky za supr reportáž.
Gw train si pro vlaky na Žatec a Moldavu koupili jenom jednu jednotku od RegioJetu. To jim stačí?
Jednotku, kterou dopravce koupil od RJ je určená pouze pro Sp Žatec – Ústí. Další dvě jednotky dopravce přivezl ze Šumavy, které jsou dvoumotorové a jsou určeny na žatecké Sp a i víkendové Sp na Moldavu.
Kdepak
1 koupání od RJ
A 1 dvoutorova je ze Šumavy
Celkem jsou 2 (+ pak jedna záložní ale ta je v Ofiko barvách GWT ne v GWT ÚK)
Ne, tahle už byla jejich a jezdila na Šumavě. Regiojet má vlaky jiného typu a ve výrazně horším stavu.
GWTR na Moldavu má jednu jednotku 629 a druhou v záloze. Obě jezdili na Šumavě. Od RegioJetu se koupila 628.270 která prošla kompletní rekonstrukcí a bude nasazena pouze na Sp Žatec – Ústí nad Labem.
Jedna z těch dvou jednotek přesunutých ze Šumavy je 628.313+628.276.
To je jednotka ř.628
Nově EC 252 Hungaria Brno (11:38) Praha nezastavuje v Brno Královo Pole a v Kolíně. Tedy další vlak přes Vysočinu, který nelze použít při cestování s přestupem v nyní tak důležitém uzlu Kolín.
Nestavěla tam ani předtím, než ji na půl roku zrušili. Takže jen návrat ke starým pořádkům.
Staré pořádky byly přes Pardubice, Kolín, kde Hungaria stavěla. Nyní se jezdí už dost dlouho přes Vysočinu, kde se plouží. Ta jedna minuta při zastavení v Kolíně by ji nic neudělala. Je stále stejně zpožděná. Používalo ji do Kolína poměrně dost cestujících. To samé je Vindoboba rj 258 z Brna 14:38 do Prahy. Ta ani dál nepokracuje nově do Německa, ale končí v Praze. Taky nezastavi v Koline.
opravdu me dojimaji stiznosti na nestaveni vlaku v koline, kde jede furt neco…
https://www.youtube.com/watch?v=tTmmQqVSFbI
EC 276 Metropolitan: z Budapešti změna řazení: není řazen vůz 2. tř. č. 365. Vůz 1.tř. bez Wi-Fi. Namísto jídelního vozu řazen bistro vůz, ale bez posádky JLV – tudíž žádný servis k dispozici…
Souprava přeplněna.
A bohužel žádná notifikace do aplikace Můj vlak o omezeném rozsahu služeb.
Tohle je u Metropolitanů vcelku standard. Naštěstí už mezi Prahou a Budapeští létá Ryanair a z Bratislavy se dá jet Regiojetem.
Edit 12:50 – WiFi ve voze 1. tř. již funkční.
Mně to stačilo loni s maďarskejma drahama, a nikdy víc. Odjezd z Budapešti s 30 minutovým zpožděním, bez informace, jak na nástupišti, tak potom ve vlaku. Stání na slovensko-maďarské hranici jen kvůli buzeraci ohledně roušek a závěrem se drkocání přes Vysočinu. Oproti letadlu za stejnou cenu, které jsem absolvoval cestou tam prohrál vlak o 3h dveře-dveře. A na takové krátké vzdálenosti mi to přijde dost strašné, když si vemu režii na letišti
Naprostý souhlas, spousta lidí bude na této trase argumentovat door-to-door časem, že je to přesně ta trasa, kde by se letecké linky měly zakázat a mělo se jezdit vlakem. Před pár měsíci jsem měl to štěstí, že jsem do Budapešti jel dva víkendy po sobě, poprvé letecky s Ryanairem a, jelikož na druhou služební cestu již byly letenky téměř vyprodané, dal jsem se na dobrodružnou cestu s RegioJetem tam a ČD zpět. Takže mohu provonávat v podstatě totožné cesty ve stejném období. Kromě toho, že vlak prohrává na plné čáře i s door-to-door time díky poměrně rychlému (byť autobusovému) spojení… Číst vice »
Door-to-door nešlo by to cesky, nebo je to vaše svetacka póza?:-(
Dnes R773, Plzeň – Beroun, místenka pro 10 lidí zakoupena, vůz 370, příjezd do Plzně od Klatov 17:21 a hle vůz 370, ačkoliv Můj Vlak ukazuje, že je třetí za masinou NIKDE, průvodci NIKDE. narvano k prasknuti
Jel jsem včera v opačném směru Hradec Králové – Praha – Plzeň – Strakonice – Vimperk s odjezdem 12:08 z HK. Oproti neděli před cca třemi týdny včera poměrně v pohodě. Z HK jiný vůz než kam jsem kupoval místenku a nejobsazenější byl vláček ze Strakonic, kde se do Volyně i stálo. Jinak celá trasa skoro na čas. V Praze na hlaváku lze nyní honit i Západní expres. Ze třetího na čtvrtý peron bylo včera na přestup cca 40 sek. Ale co pak hodinu v Plzni na rozbouraném nádraží, že?
Díky redakci za hezkou on-line reportáž 👍
RegioJet chce prekonať meškanie Avaly?
Podle mě lepší zpoždění než nehoda
A to z Košic Regiojet veze zpoždění 249 minut, díky problémům na trati v Košicích.
Ano bohuzel náhradní strojvedoucí pro vlak z Polska je na tom vlaku který má +250 a jede z Košic
Murphyho zákon v praxi.
Ve Šternberku jezdí motorový vůz. Asi nějaký problém.
Koukám, že v diskuzi zase máme denní dávku duševního průjmu.
Tak co vyjeli nebo nevyjeli? Do švestek!
Ceny vzrostou především pro lidi s průkazy ZTP a ZTP/P. Ti si nově nebudou moci zakoupit In Kartu IN25. Přemýšlím, co k tomu České dráhy a Ministerstvo dopravy vedlo. Snaha šetřit na handicapovaných lidech? Pokud ano, je to velmi smutné.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26037/
To reálně někdo kupoval? Ta sleva je naprosto minimální a ještě se musí koupit. Na to by musel člověk z průkazou jezdit opravdu hodně často aby se to vyplatilo. A to mluvím jakožto člověk který celkem často jezdí jakožto průvodce ZTP/P
Ano, já jsem to kupoval a běžně využíval. Jezdím vlakem natolik často, že se mi to rozhodně vyplatilo. A ta sleva nebyla minimální, ale celkově činila cca 81,25% z plné ceny. Takže po skončení platnosti In Karty se mi cena jízdenek dost podstatně zdraží. Je naprosto skandální, že handicapovaným je potichu skokově zdraženo jízdné a odpovědným lidem z ČD a Ministerstva dopravy to přijde v pořádku.
Podstatné zdraží? Nova sleva pro bude 75% to je o6,25% procentního bodů méně.
Jinak je to komerční nabídka ČD takže si s ní mohou dělat co chtějí a MD do toho mluvit asi nebude.
Ano, je to komerční nabídka ČD. Jistě ji můžou zrušit, ale potom ať se nediví, když přijdou o část věrných zákazníků.
Kteří pojedou s někým jiným, kdo to taky nenabízí.
Spíš hádám, že ta nabídka nebyla tolik využívána, aby se vyplatila..
Teda tesil jsem se na rychly prulet Praha – Tabor a zatim velke zklamani, a to jak v Hostivari, tak u Tabora.. :/
Ceny u Ceskych drah podrazily temer o tretinu ( nikoliv tech 15%) a stavaji se tak nekonkurence schopnymi. Treba ceny jizdenek do Drazdan nebo Budapesti jsou za nesmyslne vysoke ceny.
K cemu budou novejsi vlaky, ktere budou jezdit prazdnejsi.
To radeji autem a omezit cestovani Ceskymu drahami nebo pouzit pro dopravu alternativni dopravce ci krajsky tarif. A oneticet za 868 korun je jen vysmech cestujicim.
To se draham i ministerstvu dopravy povedlo odrovnavat zeleznicni dopravu u nas. A to chce jeste zrusit castecne slevy pro studenty a duchodce.
Za kolik by pán ráčil cestovat do Budapeště ?
Celodenní ONEticket nemá konkurovat cenou, nýbrž pohodlím. To je podstata ONEticketu. On si ani neklade za účel konkurovat akčním nabídkám dopravců.
Jaké pohodlí na ONETICKET, když není zaručeno, že mi vlaky různých dopravců na tuto jízdenku budou navazovat a čekat na sebe. A ve finále zaplatím stejně více díky této jízdence a taky s nemožností rezervace nebo za příplatek. hmmm ONETICKET byl od začátku předražený lístek, aby se naplnil účel společnosti CENDIS a bylo vidět, že něco dělají, i když je to proti cestujícím, že se jim razantně zvýší cena jízdenek díky tomuto nástroji. To už nikdo netvrdí. A české dráhy pomalu a nenápadně dotahují ONETICKET ceny. Ministerstvo dopravy dělá opravdu vše proto, aby odradilo lidi jezdit více vlaky. A s… Číst vice »
Nemusíte řešit s jakým dopravcem, nebo vlakem pojedete.
OneTicket by měl být vždy o maličko dražší než TR10 u ČD. Nikdy tedy nebudou jízdenky ČD dražší, než OneTicket.
Poněkud zapomínáte na fakt, že dopravcům (všem, ale zejména těm, co jezdí v elektrické trakci) se násobně zvedly náklady na trakční energii, které ani toto zvýšení cen nedorovná. Tj. oni nezdražovali proto, že by si chtěli nějak více vydělat, ale prostě proto, že jim nic jiného nezbývá (a kdo nezdražil teď, zdraží v dohledné době). A co se OneTicketu týče, sám si při nevyhnutelné jízdě „soukromníkem“ mnohem raději koupím (ač dražší) OneTicket (navíc lze i v pokladnách ČD či bez přirážky ve vlaku), než abych zdlouhavě prizkoumával různé naprosto nekompatibilní nabídky jednotlivých dopravců a krajských jízdenek a řešil, kde se… Číst vice »
Kde konkrétně došlo ke zdražení o třetinu?
Kolik by měla stát celodenní síťovka pro všechny dopravce, když totéž u ČD stojí 799 Kč?
Plzeň – Vídeň spodem zdražení cca o 50%, dříve 20 eur OBB a nějaký pětistovkový ekvivalent u ČD, nyní 847 Kč u ČD – OBB to ještě zapomnělo zvednout. ( Z Prahy to zvedli včetně toho rychlíku přes Velenice na 34,9 eur, přestože v předprodeji měl taky ještě 19,90) Takže já to ještě využiji než to OBB opraví, rozdíl 1,3 kč na km vs asi 2,3 je už ale docela dost, ve dvou nedává smysl platit randál za to že se plácám někam vlakem. (3300 Kč za zpáteční pro dva, v regionálních spojích na vzdálenost cca Praha – Ostrava a… Číst vice »
Koukám na ceny na příští týden a z Plzně se to pohybuje dle vlaku od 448,– do 697,– to mi přijde naprosto ok
Pardon blbě koukám dá se dostat na 423 přes Velenice a cca 450 přes Prahu, plus i možnost přes Linz za 480. Nákup na termín po vánocích
Ten příští týden jsou ceny kolem 600-800.
Chápu, že to není ještě někde moc poznat, ale i tak, socialismus u nás skončil v listopadu 1989.
Praha-Budapešť zítra za 797Kč, při koupi týden dopředu se jde dostat na 498Kč, to mi nepřijde drahé. Praha-Drážďany už je horší, třeba na příští sobotu dopoledne jsou všechny spoje za 822Kč za jednosměrnou jízdenku. Ale třeba Flixbus na stejný termín stojí 629-1249Kč, takže to nejsou jen ČD kdo je předražený. Plánovat jednodenní výlet na vánoční trhy a vidět tyhle ceny, tak pojedu autem nebo vůbec 🙂
Vánoční trhy … to je každý rok o dost dražší .
Kde ee zdražilo o třetinu? Jen se ptám, protože, na trati, kde jezdím, to dělá 15%. Jinak například v rámci ZlKraje má KOVED ty ceny nastavené tak, že bych rozhodně nechtěl, aby mi určoval cenu on. Jo a než napíšete, že KOVED s novým grafikonem nezdržoval, tak on ani nemusel, jen do června tohoto roku zvedl ceny jízdenek o 30-31%. U ČD si nemohu vzpomenout, zda na začátku roku zdražovaly, nebo ne, ale 15% je míň, než to co se dělo na úrovni krajů.
Silva Nortica přijela do Veselí nad Lužnicí načas, žádné zpoždění.
Máte pravdu, jdou mi špatně hodiny na počítači. Opravil jsem a omlouvám se.
Rychlé srovnání akčních a vázaných jízdenek u ČD před a po půlnoci – vypadá to na jednotné zdražení o 15 %.
O 15% ode dneška se mluví už dlouho.
Takže: Dobré ráno:-(
Ano, u km tarifu byly nové ceny známé dopředu. O těch jsem ale nepsal. Dobrou noc.
Tak to je super zrušit přímé spojení ráno z Plzně na Ostravu, to se nemůžou ty soupravy prohazovat na jiném oběhu?
IN100 21 990 Kč – zlepší se služby o 20% ?
Neuvěřitelná je i vaše matika 🙂
Inflace je cca 17 %. Zvýšili se ceny energií, mzdové náklady, úrokové sazby.
To je ještě dobrý, Plzeň – Praha je teď v prodeji za dvě stovky, to je tak 33% nahoru, asi inflace i za další rok dopředu… Njn, busy drží cenu, tak asi dojde k jejich renesanci. ( Radima už to nebaví, ale Flix jezdí slušně)
Koukám na další dny a Praha – Plzeň stojí 135 – 145 Kč. Za 200 nejsou ani na zítra.
Státní hospodářská a dopravní politika k tomu již léta neomylně směřují. Investuje se mnohem účelněji do silnic, nafty s dlouhodobou slevou na spotřební dani také spotřebuje na jednotku výkonu více silniční vozidlo. Otázkou je, zda pak lidé zvolí autobus v koloně aut ostatních, nebo už se rovnou přidají s vlastním autem.
Ale málo se investuje do té vaší nemoci, nebo jen vynecháváte prášky.
Pane Františku, vánoce jsou za rohem. Přijměte proto za vaše letošní neúnavné působení ve zdejších diskusích malý symbolický dárek: „M190+WLBax“
https://www.gwjihotrans.cz/media/thumbs/gallery/thumb_3000x3000__8.jpg?v=1622040699
Nakupujte přímo u dopravce. Na dnešek jsou ceny u ČD od 135 do 179 Kč., u Flixu od 115 do 189 Kč.
Plzeň – Praha na dnešek za 200 i některé Berounky, možná koukáte na opačný směr?
Máte pravdu, teď tam jsou ceny 179-200. A to i na příští neděli. Kdybych měl autobusovou společnost, tak vím, na kterou linku se vrhnout. 🙂 Nebo asi spíš 🙁
Jednu „výhodu“ to má, pomalu se vyplatí jezdit první třídou, když je dvojka za randál. Jednička stojí totiž furt stejně. Už se mi to stalo v červnu, dvojka vyšroubovaná, tak sem jel jedničkou, co stála o asi 21Kč víc jenom.
A ještě dodatek, krajský tarif nezdražil, takže některé trasy jsou absurdní, že podle čd stojí to samé, co s krajským tarifem, jen s jedničkou předtím…
Na té Plzni jednička poskočila taky , kde je dvojka za 200, je jednička za 260.
Ale např. 24/11 jsem jel ráno Plzeň – Praha jedičkou za 226 Kč, poctivé A-čko z Bautzenu, neberte to. 🙂
Nicméně v tomto případě to osolili jenom o těch 15%, to je výrazně menší zdražení než ty dvě kila za dvojku.
Většina pravidelně dojíždějících má nějakou formu slevy IN nebo SJT. To FLIX nemá. Tam naopak vychází dráha bezkonkurenčně výhodně.
S IN25 bezkonkurečně výhodná pořád nebude, ale bude to menší zlo, to ano…
Tak by ještě mohl nahradit někdo jiný ČD v useku lipa – lovosice, liberec – frydlant a dale, liberec – tanvald a dale, na usek lbc – tnv byvh to rád viděl na arrivu, jelikož dřív tam byl garantovaný prestup na smer z a do zelezneho brodu, když jezdili obe linky ČD, tak na sebe cekali, dneska se jeden na druhyho vymlouvá, že to je nekdo jinej a ze nevi jestli vůbec přijede, takže bych to videl rad po arrivou, stejny dopravce se aspon nebude vymlouvat, že nepocka z duvodu ze na druhy straně je jiny dopravce a ze nevi… Číst vice »
Naštěstí se na Jizerskohorskou železnice i nadále počítá s ČD a to včetně trati Železný Brod – Tanvald, kam se ČD vrátí od prosince r. 2026 místo Arrivy, tak se snad poté garance přestupu zlepší. Podobně rychlíky linky R14 mají smlouvu o rok delší, poté by měl jezdit dopravce s novými vozidly vzešlý z výběrového řízení, který nahradí současná obstarožní vozidla Arrivy.
tak snad další kontrakt vyhraje třeba trilex (dlb) nebo arriva pokud sežene lepší vlaky), případně nový dopravce, hlavně né čd…. „čekat dlouho“ fakt nechci…
Ikdyž na tnv-žb ted jezdí krasný vláček, podobný tomu co má trilex, okna přes půl vlaku, krasny vyhled, je v něm krásně, rad bych aby zůstal. Jen na rychlíky by arriva mohla pořídit něco lepšího, bud jim nejdou zasuvky, nebo klima, nebo začne hořet…
Jestli bude v jízdním řádě čekačka rozhoduje zejména objednavatel a spržel.
netuším jak to ma kraj teď, když jsou jiní dopravci, ale nebyl to moc příjemný pohled, když sem přijížděl v krasném vláčku arrivy do tanvaldu a z toho mega okna koukám, jak mi odjíždí čd směr liberec…. No a pak mi řekli, že “ to je jiny dopravce a my nevíme jestli přijede, spoje do lbc jezdí každych 30 minut“ jenže v liberci mi ujel přestup, takže jsem pak v lbc čekal další hodinu navíc, než mi pojede bus.
Ale tak to nefunguje, dopravce na to opravdu nemá vliv. Pokud tam někdo z personálu řekl takové věci, tak je hlupák.
Bus? Jardo!!!
Vidí někdo nějakou logiku v tom, že railjet z Prahy do Brna má rezervaci místa k jízdence zdarma, zatímco railjet na trati z Prahy do Ostravy má místenku placenou (IC 516/517)?
Na Brno jezdí vlaky v závazku, bez povinné Rezervace, kdežto 516/517 jsou povinně místenkové vlaky, proto ten rozdíl.
OK, a jak se dá tedy vysvětlit, že hned následující IC 514 je taky povinně místenkový, ale rezervace je zdarma?
Asi to berou tak, že rj je kvalitativně srovnatelný s Pendolinem (nebo spíš je na tom lépe), kde se ta místenka platí taky.
Blbost… Jsou vlaky, které povinně místenkové u ČD jsou, ale poplatek za rezervaci platit nemusíš…
Na trati Praha – Ostrava je konkurence, na trati Praha – Brno jezdí ČD v závazku, tak tuto službu nenabízí. Ono by šlo automaticky v expresnich vlacích k jízdence přidat místenku jako mají ostatní dopravci. Ale ČD to zřejmě nechtějí. A povinně místenkové vlaky nechce MD.
Upřímně.. Tuhle myšlenku ČD doteď nechápu. Vždyť povinně místenkové vlaky by ony IC a EC podle mne být měly všechny – ostatně tak, jak to má RJ, či LEO.
Pak ti odpadá nesmyslné hádání se z ostatními cestujícími o tom, že si sedli na tvé místo… Fakt tuhle „logiku“ ČD nechápu. Navíc… By se teoreticky i mohlo zrušit na některých podobných tratích vlivem povinné rezervace i kontrolování jízdného… Další úleva jak pro cestující, tak pro výpravčí. Mi řekněte, že vás v Pendolinu neustálé kontrolování jízdného neštve…
Pokud by ČD dali k lístku automatickou mistenku, MD nemůže říct ani popel, ostatně Regiojet to normálně využívá. Bohužel ČD mají stále pocit, že mistenka je nastandard.
Povinně místenkové nemůže být nic v závazku (= stanovisko MD ČR, takže ani třeba Railjety ne, nebo Pendolina mezi Prahou a Chebem), pouze to, co jezdí na komerční riziko dopravce – to je jedna věc a ta druhá je dřívější anketa, kterou si dělali ČD, a.s. jestli dálkovka má být povinně místenková nebo ne a vyšlo to nějak 49 % PRO a 51 % PROTI – tak s těmito čísly to dalo ČD, a.s. celkem logicky „k ledu“. Holt, kdyby to vyšlo třeba 80:20, tak už by se dalo alespoň částečně jezdit civilizovaně, tj. s průchozí uličkou a plným servisem… Číst vice »
Ono… Úplně se mi nelíbí myšlenka toho, že doprodáte vlak, a jet s ním již pak nelze… Respektive, jistou možnost si zakoupit jízdné, i když je vlak úplně vyprodaný (třeba jen pro pár dalších míst) bych asi nechal s tím, že bych to patřičně při nákupu jízdenky zdůraznil (ať už v appce, na webu, či na přepážce)… Přeci jen… Může se stát, (mne se to stálo málem), že jste v Praze, potřebujete jet do Ostravy domů, ale poslední vlak (RJ) je vyprodán… Sám bych pak uvítal právě možnost si zakoupit jízdenku i „na stojáka“… To, že budu celou cestu ve… Číst vice »
Samozřejmě *průvodčí, a ne vypravčí. 😅
Měl byste si přečíst recenze Regiojetu na tripadvisoru. Pak byste zjistil, že i v povinně místenkovém vlaku vám můžou ostatní cestující sednout na vaše místo, i že to vede k hádání. A bez kontroly jízdného byste chtěl vozit černé pasažéry?
Ulehčení pro výpravčí? V čem?
“ A povinně místenkové vlaky nechce MD.“
Reálně… Chtěl bych znát ten důvod. Ten důvod, proč… Chápu, že u lokálek, osobních vlaků a podobně tohle nemá vůbec smysl řešit, ale alespoň u vlaků kategorií IC a EC, případně pak SC (ta zbytečná kontrola vstupenek)???
Edit: *jízdenek. Vstupenky jsou samozřejmě leda tak v kině.
Švagrová, nedojel jsem!!….