Omlazení berlínského metra. V německé metropoli začaly jezdit nové vlaky od Stadleru
První den provozu nového metra v Berlíně. Foto: Stadler Rail

Dopravní podnik má závazně objednáno zatím téměř 500 nových vozů.
Dopravní podnik má závazně objednáno zatím téměř 500 nových vozů.
Trochu mě teda překavpuje to hodně podivné uspořádní především u maloprofilivých JK. Zvláště dvouzová jednotka působí svojí délkou a počtem dveří a oken dost bizarně.
všechny berlínské maloprofily mají podélné uspořádání sedaček. Zde je jediná změna v sklápěcích sedačkách, které dělají místo pro invalidní vozík/y.
Nejstarší úsek berlínského metra byl zprovozněn v roce 1902.
Nemám dojem, že by článek s tímto faktem nějak kolidoval.
Praha konečně kdy? Linky A a B jsou vozovým parkem ostuda…
Jsou staré ale perfektně udržované. To mi vadí ze všeho nejméně.
1.) že byly vozy na linkých A a B pražského metra na přelomu tisíciletí celkově rekonstruované je Vám jedno? 2.) ještě jste nezaznamenal, že se spuštěním provozu linky D formou automatických vlaků se počítá v Praze se zavedením stejných vlaků a provozu na lince C. z níž současné soupravy M1 by měl následně podstoupit rekonstrukci a po ní nově zajistit celý proovz na lince B s cca se stejnou potřebu vozidel jako linkka C = cca za 5 až 10 let nová linka D a automatizovaná stávající linka C budou mít zcela nové vlaky + na lince B budou nově… Číst vice »
Proč ? A berlínský Áčka z roku 66 nebo mnichovský Áčka z roku 70 nebo pařížský MF67 z počátku 70.let ostudou nejsou ? Většina rekonstrukcí 81-71 pochází až z 80.let, navíc prošly celkem zásadní rekonstrukcí.
Stejně, soupravy H zůstanou za mě top – velká okna, super sedačky, prostor a ten zvuk k tomu. <3
Konec souprav F a G je plánováno na kdy?
Ve srovnání s těmi soupravami, který škodovka dodávala do Polska, jsou tyhle teda moc pěkný
Za pár let budou vozy z Varšavy a Sofie jezdit i po Praze
Mně se teda tyhle soupravy od Stadleru líbí jen na vizualizaci, na fotkách už vypadají o dost hůř, řekl bych že i mnohem hůř než ty od Škodovky. U metra teda stejně není podstatný vzhled zvenku, ale pro cestujícího hlavně uvnitř. Těch pár sekund při příjezdu do stanic řeší snad jen šotouši, zatímco cestující tráví uvnitř klidně desítky minut.
Samozřejmě, s vnitřkem souhlasím. Ono škodovce by zvenku trochu modernější lak udělal taky dost velkou službu, ale v Praze je to snad vyřešené, tak třeba bude i trochu modernější dojem