Omezením aut k volebnímu hattricku. Starosta Londýna s vizí čistější dopravy povede město další čtyři roky

Nové soupravy metra pro Londýn. Foto: Siemens MobilityNové soupravy metra pro Londýn. Foto: Siemens Mobility

Khan plánuje další zmražení jízdného ve veřejné dopravě a kompletní elektrifikaci autobusů.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
risa.informace

Labouristé včetně Khana by měli začít připravovat návrat Tramvají a obří Tramvajový boom made in TfL… On vlastně starosta/primátor Khan šéfuje i Great London(takový Středočeský kraj). Kdyby Labouristé podpořili nejvíce kolejovou dopravu v celé Velké Británii až budou mít premiéra UK tak je te reklama pro lepší Socialisty(Levici) nežli u nás i Německu. Jsme spíš ale pro dokončení i HS2 a pokračování National Rail Speedo trains…. UK-Maglev Ultraspeed by stálo zato propojit Londýn a Glasgowa místo letecké vnitrostátní dopravy…. Britové měli první železnici, metro v Londýně na světě, i samostatný Maglev v UK by měl budoucnost něco nahradí letadla, a… Číst vice »

risa.informace

HS2, HS3, HS4Air i ten Magnetický Ultraspeed, dle Wikipedie Labouristé projekty plně podporovaly. Jen konzervativní strana od Theresy po Sunaka si s tím honí volební ego, a dobře jim tak Konzervám že prohráli, prý i stínová ministryně dopravy za Labouristy podporuje více veřejnou kolejovou dopravu než-li Sunak jak ničí projekt VRT HS2 on podstatně zničil jako Konzerva zničil i to další HS3 I HS4AIR od letišť. Z hlediska kolejové Britské dopravy bych volil ve všem Labouristy kteří dali i na výsluní ten Ultraspeed Maglev v UK. Četl sem vizi Londýnského primátora/starosty obnova tramvajové dopravy se uskuteční dvojnásobně. Podle mně čekají… Číst vice »

Jurali

Nesouvisi s „volebnim hattrickem“ spise demografie Londyna?
Krev neni voda. Ze my si nalhavame opak, je nase chyba. Nove prichozi takovou lzi viditelne netrpi.

Jaaa

A kolik si tak jako vašnosti představujou, že tam těch krevních demografů přibylo?

Petr

Tak v Londyne nejsou rasisti, i diky tomu je to svetova metropole a jedno z nejbohatsich mest sveta.

Ale to u nas zavadet nebudeme… I kdyz Otec Vlasti byl Lucemburk a Prahu staveli Italove a Nemci… my si “krev redit nebudeme”.

218

Trochu pochybuju, že na ten volební výsledek má nějaký významný vliv zrovna omezování aut..ostatně s tím tam už začal Boris,jestli se nepletu,a ten byl z opačné strany politického spektra..

ABCD

Konzervativci jsou v Británii momentálně, po letech ve vládě, velmi nepopulární. Asi bych taky byl taky opatrný ve vyvozování závěrů.
Bohužel velká města jsou velmi zvláštní prostředí. Prakticky samospádem dochází k brutální urbanizaci, ale nejsem si jistý, že to má jen „samá pozitiva“. Trochu mi to přijde přijde, že je to jako Papinuv hrnec, kde postupně roste tlak.
Podle mého, možná mylného, názoru, stoupá vlivem určitého druhu stresu, frustrace obyvatelstva.
Stále vidím před očima skupinku obyvatel Německa požadující chalifát. Ale to je především důsledek volby obyvatelstva za minulá desetiletí. Bohužel důsledky se často projeví až po dlouhém čase.

L.

A skupinka obyvatel požadující Gilead vás neděsí?

ABCD
Zdrasa

Vzhledem k tomu, že města jsou ekonomickým motorem ekonomiky díky množství aglomeračních úspor, neviděl bych to nijak negativně. Samozřejmě to přináší i výzvy, bez jejichž řešení to může způsobovat problémy. Navíc bych nemluvil o brutální urbanizaci, to byste musel do 19. století nebo současné Afriky či chudších částí Asie.

mgr.pavel

Ale ona „brutální urbanizace“ je pozitivum, ne negativum.

Buď lidi bydlí v urban sprawl, kde je horší dopravní obslužnost a infrastruktura obecně, horší služby, dražší všechny veřejné statky v přepočtu na hlavu, stejný počet lidí zabírá mnohem více zemědělské/lesní plochy. Aby stejně dojížděli do měst za prací..

Anebo lidé bydlí ve městě, kde je jednodušší natáhnout všechny sítě a infrastrukturu.

ABCD

Nejsem psycholog, ale intuitivně mi něco říká, že hodně lidí na jednom místě nemusí být jen pozitivní.
Ekonomicky ano, ale…
Ty satelity jsou samozřejmě taky součástí problému.
My se divíme, kde se bere v lidech agresivita, neříkám, že je to příčina, ale zesilovač dost možná.

Zakon kaze

Tories si na zruseni ruznejch zakazu pro auta postavili kampan. Takze ma.

ABCD

Prohráli těžce v celé Británii, takže opět, to může být „vzkaz“ vládě. To se u nás děje často v např. v krajských volbach, viz kampaň 30 Kč u lékaře kdysi.

Radek

Mám pocit, ze kdykoli někdo řekne něco proti autům, tak se vyrojí lidé, kteří vám budou vysvětlovat, že od toho jsou volby a zjevně po tom není poptávka. A teď teda, když tam ta spojitost může být propsána i do volebního program (stejně jako v Paříži), tak vám zase budou lidé vysvětlovat, že to ve skutečnosti nemá souvislost. Tak buďto je v tom případě legitimní protestovat proti problémům které IAD způsobuje i když tomu neodpovídá složení radnice (protože velká část populace se rozhoduje na základě jiných témat) anebo teď teda labouristé vyhrali i díky tomu že chtějí omezovat auta.

Filip Jirsák

Přesně. V Praze voliči auta omezovat nechtějí, důkazem je, že volby nevyhráli Zelení. Ale když v Londýně vyhraje starosta, který má omezování aut v programu, neznamená to, že voliči chtějí omezování aut, protože ho určitě volili z jiného důvodu.Podle některých je prostě základní premisa ta, že voliči omezování aut nechtějí, a jakýkoli výsledek voleb je potřeba interpretovat v návaznosti na tuto premisu.

RDP

Zájem na omezení IAD může mít jak pravice, tak levice. Pravice ve smyslu, jeď ale zaplať, a levice ve smyslu “ v zájmu veřejného blaha je kolektivní doprava“
Politici s rozhodovací pravomocí navíc nějaké osobní starosti s dopravou nemají …

percula

Jen by mne zajímalo, má zajištěný dostatek elektřiny a vyřešenou její distribuci?

Honza

Budou ji nosit v kýblích a světlo přes den chytat do pytlů a v noci ho pouštět do ulic.

Josef

Omlouvám se, ale víc přemejšlejte co píšete? To je jako bych se mohl zeptat, jestli má pražská radnice zajištěno dostatek nafty pro autobusy, magistrál pro průjezd, parkovacích míst místo parků a hřišť, nebo lůžek v nemocnici na řešení dopadů emisí na Pražany. Nehledě na to většina městské veřejné dopravy stejně jezdí na elektřinu, a kupodivu s nedostatkem elektřiny Praha netrpí. Češi hlavně ty mladší na tenhle způsob myšlení taky přijdou. Jen na můj vkus ta česká natvrdlost je nějak moc zakořeněná.

Osamělý Vlk

Už trochu přichází. Dost lidí si mne váží za to, že chodím pěšky nebo jezdím busem/tram, i když bych nemusel. A většinou jde o mladé lidi.

hroch obojživelný

Pokud si Vás lidé váží za to, že chodíte pěšky, pak je těch důvodů k vážení si asi sakra málo.

PetrH

Mne třeba neváží vůbec, ale vidím sám, že vážím mnohem méně než oni :).

percula

Nezlobte se, ale myslím že já psal o voze a Vy píšete o koze, Vy píšete o infrastruktuře která už je hotova a budovala se víc nez 100 let. Já píši o tom co musí mít rozsah obdobny a mělo by se vybudovat za 6 let. Londýn neznám, nevím, možná uz začali posilovat distribuční soustavu na násobky stavu před přechodem. Ale třeba taky ne a pak nevím kde tu elektřinu vemou. Co vidím kolem sebe, tak se ekologičtější chovají jako komunisti po roce 48, mají před sebou modlu a k té vyhlížející vez ohledu na okolí. Komunisté to po pár… Číst vice »

Jaaa

Komunisti fungovali poněkoud jinak – ale to bez detailnější znalosti historické ekonomie lidé prostě nechápou a tak naskakují na tyhle levné kecy typu EU = RVHP a jakákoli regulace = totalita.

percula

Nikde jsem nepsal EU=RVHP, a ani to nemyslel.
Úvaha byla na tema: tam kde velí ideologie bez ohledu na realitu nemá šanci…
No a teď dodávám ani ta ekonomie.
A to bylo jak před 60 lety, a blížíme se k tomu i dnes…

PetrH

Jakých 6 let a jaké násobky, proboha?

percula

Násobky jsem myslel násobky kapacity distribuční soustavy a zdruju vytoby el. energie v noci a za bezvětří kdysi, pro úvahy třeba v roce 2010 , dnes a v roce 2030

PetrH

No výborně, to by mne nenapadlo… a teď proč 2030 a proč násobky?

MP22

Praha na svého Khana stále čeká… U nás by bylo potřeba jít ještě dál, chtělo by to stranu co bude kandidovat pouze na magistrát a jako povolební úkol si zadá redukci městských částí na 10 podle obvodů, možná na 9 nebo méně, taková jednička a dvojka může být sloučená. To by se teprve hnulo s ledy…. A žádné kecání do stavebního řízení, plní stavba územní plán? Tak se bude stavět, nikoho nezajímá co si myslí nějaká tetka na územní komisi. Jste proti tramvajím ve své ulici? No smůla, je to potřeba, na magistrátu se to schválilo… V jiném případě bude… Číst vice »

Luk

Rozdělení Prahy na městské části není věci pražského zastupitelstva. Na rozdíl od statutárních měst je toto určeno zákonem, který musí projít celým klasickým legislativním procesem. Zastupitelstvo Prahy může jen vytvořit návrh zákona. Totéž se týká i rozdělení kompetencí mezi magistrátem a městskými částmi nebo případného oddělování městských částí od Prahy nebo naopak připojování obcí k Praze. Jinak pokud by byly městské části větší, moc by se toho nezměnilo – něco by se o něco zlepšilo, něco naopak zhoršilo. Spíš jde o to lépe nastavit, o čem se kde rozhoduje – aby na jednu stranu zůstal zachován princip subsidiarity (tedy rozhodování… Číst vice »

VTT

Jenže tendence je stále víc nimbystickým spolkům naslouchat.

MP22

No výborně a jsou tu nějaké tendence ty pravomoce městských částí potažmo jejich existenci omezit? Volím tu stranu, která tohle bude mít v programu 😎

RDP

Taaak začnene, je trasa A (Dejvická-Nemocnice Motol) v souladu s územní plánem?

MP22

Metro A si pro sebe postavila soukromá firma?

Jmeno

Jasně…ústřední výbor rozhodl a tak to bude vid?? Ono tohle už tady bylo…a bohužel současná přemístěna zelená ideologie se tě rudé hodně podoba…různými příkazy, zákazy, nařízením, „pozitivní“ diskriminaci se z dlouhodobého hlediska moc nedokáže a naopak v konečném důsledku je efekt přesně opačný…

Filip Jirsák

Když ty příkazy, zákazy, nařízení a pozitivní diskriminaci neprovádí zelená ideologie, ale třeba konzervativní ideologie, která je teď u moci v ČR, tak je to v pořádku?

Pavel

U nás by to taky zabralo, jen najít někoho, kdo má ty koule udělat to v úřadu a má to dobře vymyšlené a právně ošetřené ještě před zvolením. A nezůstane u polovičatých řešení typu “nikoho nenaštvat” (Praha sobě) – výsledky musí být vidět, a to rychle.
Jinak: čistší, ne čistější.

Gajda

Nám by stačilo to co mají němci – ekoplakety. Kdo nemá zelenou, do centra nejede.

Jaaa

Nestačilo. Musel by se změnit systém STK, kterej kdyby se z fleku zrušil, tak se nic nepozná…

Zdrasa

Když tak dlouhodobě čtu diskuze a bavím se s lidmy, nejsem si úplně jistý, že by to u nás zabralo. Naše mentalita vzhledem k autům je jiná, stále jsme na rozdíl od západu ještě nepročekali desítky let v neřešitelných zácpách a nemalá část lidí stále bere auto jako statusový symbol.

Petr

Jenze mentalita se meni se spolecnosti a jejimi pravidly.

Kdyz bude vjezd do centra drazsi – a konecne tam prybudou stromy a ubude zbytecne parkovani na povrchu – a lidi budou muset do tech svych vysnenych parkovacich domu – tak se zmeni i “mentalita”. Proste pravidla si to vynuti. Tak funguje spolecenska zmena… Coz v CR lidi obecne nechapou, bo mam postkomunisticke pohrdani spoelcenskymi vedami…

micat1

A jak budou do práce jezdit lidi s 5 pytli cementu a babičkou o berlích??

Jo aha, takových je v Londýně pár promile, to jen u nás jich jsou stovky tisíc…

danaceks

Babičky o berlích mají Freedom Pass

micat1

Však právě

Osamělý Vlk

Tak v Praze taky. Přestaňte obhajovat líné lidi babičkama o berlích a lidmi, co potřebují převézt pět pytlů cementu. Většina lidí, co jezdí autem, jezdí z vlastní lenosti, i když to obhajují různýma babičkama, pytli cementu, nebo pár nepříjemnými zážitky(většina je ovšem příjemných, mne třeba jednou chtěla sbalit holka, podruhé to bylo obráceně), viz https://www.youtube.com/watch?v=Ui2IopUWdG0&pp=ygUFSGFnZ3k%3D .

Čupačups

Nevím jaká konstelace hvězd by musela nastat, aby se něco podobného stalo i v Praze

mgr.pavel

Taková, jaká nastane za 20-30 let.

My jsme holt pořád mentálně tolik let za západní Evropou. Už od revoluce..

Jaaa

Ano, celou tu generaci, kterou bolševici zkazili.

Jakub P

Jenže on už to dávno není jen západ. Praha už co do organizace dopravy zaostává i za mnoha městy na východ a v ostatních směrech. Lublaň dávno, ale začíná nám ujíždět Bratislava, Tirana, velká polská města, atd.

Šalina na Špilas

V čem přesně Lublaň? Nemají kolejovou dopravu, pouze autobusy + cyklodopravu (snad v té?)?

Jakub P

V tom zklidněném centru bez aut.

Co se týče chybějící kolejové MHD, to je podle mě v cca třistatisícovém městě ještě v pohodě snesitelné. Asi ne ideální, ale snesitelné, pokud jsou ty autobusy slušné kvality a neváznou v kolonách aut. Naopak Praze ani celkem rozvinutá tramvajová síť v centru moc nepomůže, když jsou tramvaje pravidelně blokovány IAD.

A samozřejmě i v té cyklodopravě, v té nám už Evropa opravdu ujíždí v podstatě celá.

Martas

Lublaň :D. Seberou místo na chodníku, šoupnou značku do chodníku a pak si tam ještě stoupne trotl tak, že chodník totálně neprůchozí. Tomu říkám progres a samozřejmě na fotce auta, chodci a cyklista nikde

https://www.google.cz/maps/@46.057563,14.5072779,3a,75y,96.71h,86.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfz3KPFR7qJzPWAPqTBJ8VQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Rudolf Tuček

Co se týká fungování úřadu má člověk pocit že stále žije v Rakousku-Uhersku

Petr Barta

Za mne tu možnost máme – Adam Scheinherr včele kandidátky Prahy sobě.

MP22

Adam měl 4 roky kdy ukázal že je šikovný, škole Khanovi nesahá ani po kotníky.

Petr Barta

Praha sobe byla v koalici s dalsimi stranami a ty nejprogresivnejsi veci jim zastavovala TOP 09 a Marvanova, i tak se jim po dlouhych letech pouhych diskuzi podarilo hnout i se Smetanovym nabrezim (aspon z 1 poloviny), nastolit novy smer pro cyklodopravu a rozhybat vsechny nutne stavebni projekty. Narozdil od Sadiq Khana, ktery je volen naprimo a ma tak naprosto jine moznosti.

bflm

Souhlasím. Sice bych si přál, aby měli ještě větší odvahu a nešli cestou nikoho nenaštvat, jak už zmínil jiný diskutující, ale jinak jako jediná kandidující strana jdou správným směrem a jsou za nimi vidět výsledky.

Gouda

Nesrovnatelné. U nás se postmoderní aktivismus ještě nerozmohl, a pokud se rozmůže, nebude mít díky demografii stejnou živnou půdu. V Britálnii zavádění je „progresivních“ (rozumných i nerozumných) změn pevně navázáno na volební úspěchy skrz přistěhovalecký populismus. Jinými slovy, jeden kandidát svou identitou získává hlasy ultrakonzervativních migrantů, a svými postmoderními výroky získává hlasy eko-aktivistů a podobných typů.

Vám možná přijde, že to má nějaká pozitiva, ale negativa velmi silně převažují. V ČR nemusíme kopírovat, co dělají jiní.

hroch obojživelný

Posílit na školách sociální obory na úkor technických, zavést nepodmíněný příjem a zamezit přísun jódu. Nebojte, nového člověka budoucnosti se ještě dočkáte.