Omezení na I/4 při hranici krajů po dlouhé době končí, oprava za 150 milionů je hotova

Oprava silnice I/4. Pramen: ŘSDOprava silnice I/4. Pramen: ŘSD

Definitivně má kolony ze silnice I/4 odstranit až nová dálnice D4, která se mezi Pískem a Příbramí staví od začátku loňského června.

Řidičům využívajícím vytížený severo-jižní tah I/4 v úseku u hranic Jihočeského a Středočeského kraje se dnes uleví. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po téměř dvou letech završilo opravu 11 kilometrů dálnice a po 14. hodině začne s odstraňováním dopravních omezení.

Opravy byly rozděleny do dvou etap. Začaly na podzim 2020 v úseku mezi Milínem a Chrašticemi, kde bylo hotovo loni koncem července. Loni v září se omezení přesunula do navazujícího úseku od Chraštic k hranicím krajů. Celkem opravy vyšly na 150 milionů.

Kvůli kyvadlovému provozu se v místě tvořily dlouhé kolony, ŘSD proto doporučovalo řidičům, aby pro dálkové cesty mezi Prahou a Českými Budějovicemi využívali primárně silnici I/3 a dálnici D3, pro cesty z Prahy na západ Šumavy pak raději kombinaci dálnice D5 a silnice I/27.

„Řidiče ode dneška už nebude trápit kyvadlově řízená doprava v souvislosti s probíhající opravou ani s pravidelnými jarními velkoplošnými výspravami vozovky, které v tomto úseku brzdil dopravu vždy na jaře,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček.

Definitivně má ovšem kolony ze silnice I/4 odstranit až nová dálnice D4, která se mezi Pískem a Příbramí staví v rámci projektu PPP od začátku loňského června. Hotova má být před koncem roku 2024. Podle ŘSD ale s opravami staré silnice I/4 nebylo možné čekat na dokončení dálnice. „Využití silnice pro běžný provoz v kombinaci s dalším nárůstem nákladní dopravy obsluhující výstavbu D4 by způsobilo úplný rozpad vozovky,“ zdůvodnilo ŘSD nutnost opravy úseku, který denně využije na 15 tisíc vozidel.

Tagy I/4 ŘSD
10 komentářů