Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Omezení dopravy na D1 u Prahy v sobotu pro letošek skončí

D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek. foto: ŘSD
D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek. foto: ŘSD

Opravy dálnice D1 mezi 12. a 16. kilometrem u Prahy pro letošní rok po necelých třech měsících končí. Od sobotního rána projedou řidiči místem bez omezení, včetně exitu Všechromy. Uvedla to dnes Iveta Štočková, mluvčí stavební firmy Eurovia, která práce provádí.

Dělníci se ale na místo vrátí příští rok na jaře. Zatímco letos o prázdninách vyměnili povrch a svodidla na polovině směrem z Prahy do Brna, od března budou provádět stejné práce ve směru na Prahu, a to mezi 9. a 16. kilometrem.

V součtu jde o jednu z největších dálničních oprav posledních let (když se pomine modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou, kterou ŘSD počítá do novostaveb). Úsek patří zároveň spolu s pražským okruhem k nejvytíženějším na české dálniční síti, denně tudy projede až 100 tisíc vozidel.

Ředitelství silnic a dálnic zároveň připravuje podobnou opravu i na samém začátku dálnice mezi 2. a 12. kilometrem. Není ale zatím jasné, zda práce začnou už příští rok.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Není v článku chyba? Při letošní akci byly opraveny obě poloviny, tj směr Praha i Brno (km 9-16 resp. 16-9).

  • Usek na druhém až dvanáctém kilometru je smysluplny po dostavbě D3 ve středních Čechách a napojení na vnější okruh. Jinak dopravni kolaps bude kazdodenni záležitostí.

    • Usek mezi 2. a 12. km to uz potrebuje, hlavne okolo Pruhonic. Cekani na dokonceni D3 je poradna blbost. Dopravni kolaps bude podobny asi jako pri rekonstrukci opacneho smeru pred 2 nebo 3 roky nebo na prave koncicim useku 9 – 16. Cili neprijemne ale nic hrozneho.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora