Olomouc má povolení pro stavbu dalšího kilometru pro tramvaje, začít chce příští rok
Drážní úřad vydal Statutárnímu městu Olomouc stavební povolení na stavu nové tramvajové trati o délce 1180 metrů, která je součástí
Drážní úřad vydal Statutárnímu městu Olomouc stavební povolení na stavu nové tramvajové trati o délce 1180 metrů, která je součástí budování trati do Nových Sadů.
Vyplývá to z oznámení na úřední desce Drážního úřadu. Nová trať má být podle povolení dvoukolejná se třemi obousměrnými zastávkami. Trať navazuje na konec řešení I. etapy výstavby za zastávkou Trnkova.
Podle tiskové mluvčí Olomouce Radky Štědré by ke stavbě mohlo dojít příští rok. Soutěž na zhotovitele nebyla dosud vypsána. „Pokud by Rada města Olomouce odsouhlasila zahájení výběrového řízení v 1. pololetí letošního roku a vše by probíhalo bez komplikací, předpokládáme zahájení stavby v roce 2020,“ řekla Štědrá.
Podle projektové dokumentace od společnosti Moravia Consult jsou náklady na stavbu 388 milionů korun bez DPH, stavět se má 22 měsíců.
Tramvajová trať je navázána na konec I. etapy stavby, který je umístěn těsně před stávající křižující komunikací v ulici Trnkova. Trasa tramvajové tratě pokračuje na vlastním tělese vpravo, podél komunikace Rooseveltova, pravotočivým obloukem vchází do středu ulice Zikova, kudy prochází na vlastním, částečně zvýšeném pásu, s výjimkou zastávek Zikova a Rožňavská, které jsou navrženy jako sdružené zastávky typu špunt (se zastávkovými mysy). V křižovatce s ulicí Schweitzerova odbočuje levotočivým obloukem opět na samostatné těleso vpravo, podél zmíněné Schweitzerovy, kde bude přibližně v poloze vedlejší komunikace Družební ukončena v zastávce U Kapličky dvoukolejnou úvratí.
Olomoučtí radní už loni podpořili myšlenku spojit výstavbu třetí etapy tramvajové trati na Nové Sady s vybudováním přestupního terminálu a velkého parkovacího domu. Dům, který by měl celkovou kapacitu 231 parkovacích míst, by sloužil návštěvníkům Olomouce, kteří by po zaparkování využili tramvajovou dopravu do centra. Využít by jej ale mohli i rezidenti z okolí. Třetí etapa, která bude zakončena točnou ve Slavoníně, dosud nemá stavební povolení.