Olomouc chystá soutěž na nové tramvaje, dozorčí rada schválila tendr
Tramvaj v barvách DPMO. Zdroj: Facebook.com - Josef Kaštil

Dopravní podnik města Olomouce koupí osm vozů.

Dopravní podnik města Olomouce koupí osm vozů.
Vyrábějí se ještě někde na světě tramvaje bez klimatizace?
Áno, napr. v Rusku alebo ČR.
Asi tady si někdo nebude stěžovat co jak v jedné severské zemi…no kdo čekal jiného výherce…svého času se říkalo při oznámeni výběrového řízení „v Krnově už se svařuje“…no tak teď už se montuje o kousek jinde no 🤣
a co je na tom spatne, ze budeme jezdit v tramvaji vyrobene v ceske republice smontovane ceskymi lidmi a podpori se tim cesky prumysl?
Napr. že sa budú cestujúci v lete potiť, lebo tá tramvaj nebude mať klímu.
Cože? Počínaje rokem 2018 všechny nově poptávané tramvaje do Olomouce mají klimu. Tj. počínaje prvními vozy EVO.
„Smontované českými lidmi“ 😀 . No, máte o zcela legitimní personální politice zaměstnanosti firmy Škoda Group poněkud nereálnou představu.
Doufam ze tuto boholibou cinnost praktikujete i doma pri vyberu auta. Rovnou do Skodovky. Prece je to cesky.
,,Poslední akvizicí tramvají pro Olomouc byl v roce 2023 nákup devíti tramvají EVO1/o od Pragoimexu.“ Prosím redakci o malou úpravu.
Mimochodem, jak to vlastně vypadá s vozovnou pro tramvaje?
Otázka vozovne je v prípade Olomouca mimoriadne trefná!
Faze akvizice pozemku, zpracovana studie. Neni ale zadny zdroj financovani pro stavbu, musel by na to byt velmi stedry dotacni titul. Je to tedy ve vyhledu mestskeho rozpoctu 2030+
Hlavní podmínka má být vyřazení Várií…
Spíš to budou další T3R.P
Což je špatně dokud jezdí zrůdnost jménem Vario
První Varia půjdou pryč až když budou pryč T3 a Inekony. Jako souhlasím, že i když jsou nízkopodlažní jen v části vozu, tak komfortně jsou neoblíbené. To i tady v Ostravě nejsou dost oblíbené. Zejména ty poslední se škodováckou výzbrojí a sedadly, kde fakt sedíte na dřevě. Ani vozíčkáři či důchodci je nemají rádi, i když jsou to friendly vozy částečně pro ně. Nevím jak jsou s nimi spokojeni v Brně, ale tam si je stavěli sami zaměstnanci jako nyní EVO2.
Bohužel, protože zdravý rozum a posedlost nízkopodlažností zdobí naše dopravní podniky
Pan Kaštil trochu blouzní, to je u něj normální. Když už si dělá politickou reklamu na informacích z neveřejných jednání dozorčí rady, ačkoliv je jen jedním z řadových členů, tak jistě ví, že poptávané vozidlo je jiných parametrů než co zveřejnil na koláži. Tedy, předpokládám, že ví. Anebo neví, pak to ale trochu vznáší pochybnosti nad jeho kvalifikací v tomto orgánu působit.
A vy ostatní co nyní doufáte v nějaká „překvapení“… Nebuďte naivní 🙂 Co asi tak očekáváte od DPMO?
Těším se na další otevřené, transparentní výběrové řízení, kde se výrobci budou moci férově utkat o efektivní veřejnou investici 🙂
Tipneme pár zadávacích podmínek?
– výrobní závod umístěn mezi 49. a 50. rovnoběžkou,
– reference z provozu v Praze, Brně, Ostravě a Plzni,
– logo musí obsahovat šíp.
Na co zapomínám?
Ono bohatě stačí si dát podmínku, že dodavatel musí doložit už do výběrka homologaci tramvaje v Česku.
TWT má reference z Brna a poněkud větší než je objem Olomoucké zakázky. Stadler z Ostravy.
Na cenu za kus, která bude muset být aspoň o 30 % vyšší než u obdobných nákupu jinde
Já naopak očekávám, že vizualizace je pouze podlý způsob jak zmást novináře a vyhrají Krnovské strojírny.
Nové vozy jezdí hodně nepravidelně, např. 130 má po pár dnech převodovku pryč (a nejen ona stojí týdny, zatímco dopravce zdůvodňuje cenu předplaceným servisem)… A kecy o dostupnosti pro hůře pohyblivé – proč tedy jezdí na celodenních kursech z centra k nemocnici stále T3, zatímco NP se utápějí na trhačkách?
Vizualizace ukazuje koncepci pevných podvozků, kteréžto byly jedním z argumentů při vyřazování Aster. Budeme v OL rádi, když se koupí jednosměrné EVO a ne (opět) provozně nepotřebné oboustraňáky
No oni ty Astry trpěly nejvíc tím že délka středního neseného článku byla dost velká, třeba na „horizontech“ to bylo schopné štrejchat o zem… to by v těchto (všechno podobné, styl 14T/13T) neměl být problém, nesený článek (dva) je citelně kratší.
Mimochodem, 13T se nakonec v Brně (zejména ty pozdější se sezením předělaným na „klasické“ příčné 2+1,5 (podtyp 13T6)) propracovaly na celkem použitelný typ…
Tak už víme kdo vyhraje a s čím vyhraje …ještě nevíme za kolik to bude.
PS: V Olomouci byl problém s pevnými podvozky, že takové tramvaje se nadají posílat na trať přes centrum. A nyní že se spálí podruhé o stejnou rozžhavenou plotnu?
Na obrázku je 26T pro Miskolc…😉
diky
Já tam vidím vítěznou tramvaj pro Olomouc.😉
Bohužel.
Tak v Olomouci bych hlavně nečekal pětičlánkovou tramvaj, vzhledem k tomu, jaké soupravy a s jakou kapacitou tam jezdí.
Skôr s ohľadom na vybavenie dielní.