Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Olomouc čeká velké dopravní omezení, město uzavře dva mosty

Vizualizace mostu přes řeku Moravu na Masarykově třídě v Olomouci. Foto: Olomouc
Vizualizace mostu přes řeku Moravu na Masarykově třídě v Olomouci. Foto: Olomouc

Obyvatele Olomouce a její návštěvníky čekají od začátku března ve středu města další dopravní komplikace, které souvisí s výstavbou protipovodňových opatření. Zavřou se dva mosty, po Masarykově třídě přestanou jezdit tramvaje mezi hlavním nádražím a centrem města. Magistrát kvůli tomu chystá sérii informačních kampaní.

O změnách v dopravě informovala radnice na svých stránkách. Kromě omezení čeká řidiče i jedna pozitivní změna: po zhruba jednadvaceti měsících se vrátí 27. února provoz aut na nový most v Komenského ulici. Na toto otevření naváže ale 2. března uzavírka mostu přes řeku Moravu na Masarykově třídě. Povodí Moravy ho uzavře na dva roky: zbourá ho a postaví nový. Řeku půjde na tomto místě přejít jen pěšky.

Radnice se rozhodla během této uzavírky ještě pro své investiční projekty. Opraví most přes Mlýnský potok v ulici 1. máje a ulici 8. května včetně tramvajové trati. „Smyslem sladění termínu našich akcí s uzavřením mostu na Masarykově třídě bylo využít období, kdy nemohou jezdit po této trase tramvaje, a stihnout během uzavírky mostu i další akce, které by město tak jako tak muselo provést v nejbližší době,“ řekl investiční náměstek primátora Martin Major. Také ulice 8. května bude po dobu rekonstrukce uzavřena pro veškerou dopravu. Rekonstrukce mostu přes Mlýnský potok začne zřejmě v květnu, oprava ulice 8. května začne pravděpodobně již v březnu, obě stavby by měly být hotovy do listopadu letošního roku.

Uzavření mostů a jedné ulice přinesou i změny v MHD. Od 2. března přestanou jezdit tramvaje od hlavního nádraží přes historické centrum, dopravu zajistí výlukové autobusy, které ale neobslouží úsek mezi nádražím a zastávkou U Bystřičky. Posíleny budou spoje vedené přes třídu Kosmonautů. Po dokončení opravy ulice 8. května a mostu přes Mlýnský potok by měly oboustranné tramvaje jezdit od centra na Žižkovo náměstí a zpět.

Město už příští týden chystá setkání s veřejností, kde bude vysvětlovat jednotlivé uzavírky a dopady na provoz. V Galerii Moritz vznikne informační a kontaktní místo pro koordinaci stavby, před hlavním nádraží budou na počátku uzavírky informátoři dopravního podniku.

Náhradní doprava
1. etapa: 2. 3. 2020 – 14. 3. 2020
Místo tramvajové dopravy bude jezdit náhradní autobusová doprava z Hlavního nádraží na Náměstí Hrdinů po trase Jeremenkova, Pasteurova, Husova, Žižkovo náměstí, 1. máje, Denisova, Pekařská, 8. května s obsluhou zastávek Hlavní nádraží, Žižkovo náměstí, U Dómu, Náměstí Republiky, U Sv. Mořice a Palackého.

2. etapa: 15. 3. 2020 – 14. 7. 2020
Místo tramvajové dopravy bude jezdit náhradní autobusová doprava z Hlavního nádraží na Náměstí Republiky po trase Jeremenkova, Pasteurova, Husova, Žižkovo náměstí, 1. máje s obsluhou zastávek Hlavní nádraží, Žižkovo náměstí, U Dómu, Náměstí Republiky, kde bude točna autobusů (před knihovnou). Dojde ke zrušení části parkovacích stání.

3. etapa: 15. 7. 2020 – 29. 11. 2020
Náhradní autobusová doprava bude prodloužena až na Náměstí Hrdinů, po trase Jeremenkova, Pasteurova, Husova, Žižkovo náměstí, 1. Máje, Denisova, Pekařská, Zámečnická, Studentská, Hynaisova, Wellnerova, Palackého, zpět po Legionářská, Studentská, Zámečnická a dále ve stejné trase na Hlavní nádraží. Obsluha zastávek Hlavní nádraží, Žižkovo náměstí, U Dómu, Náměstí Republiky, U Sv. Mořice a Palackého. Zastávka U Sv. Mořice směr Hl. nádraží bude umístěna u přenosného označníku v ulici Zámečnická. V ulici Zámečnická bude nutné vymístit statickou dopravu.

4. etapa: 30. 11. 2020 – do ukončení stavby mostu přes Moravu (první pololetí 2022)
V této etapě se předpokládá zprovoznění tramvajové dopravy ze směru Náměstí Hrdinů po Žižkovo náměstí prostřednictvím oboustranných vozů tramvajové linky č. 3, která bude vedena v intervalu 12 minut v pracovní dny a ve dnech pracovního klidu v intervalu 15 minut. Obslouženy budou zastávky Náměstí Hrdinů. U Sv. Mořice, Náměstí Republiky, U Dómu, Žižkovo náměstí. Za zastávkou Žižkovo náměstí bude vybudována Povodím tramvajová úvrať. Náhradní autobusová doprava od Hlavního nádraží nebude v tuto dobu již provozována. Posílena je větev přes Kosmonautů prostřednictvím tramvajových linek s přestupem na Náměstí Hrdinů na tramvajovou linku č. 3, která zajistí dopravní obslužnost úseku Náměstí Hrdinů – Žižkovo náměstí.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

Technická – v druhém odstavci se podnik jmenuje spíš Povodí Moravy než Povodní Moravy. 🙂

Honza D.

Ha, už opraveno. 😃😃😃

Tady na Moravě

Povšimněte si organizace po olomoucku.
Dvouletá komplikovaná výluka, která ovlivní provoz v nejvytíženějším tramvajovém úseku, navíc rozdělená do 4 „etap“, a město o ní informuje pouze 14 dní dopředu. Do toho ještě ani neví, kdy a jak začnou stavby na ul. 8. května, nebo na mostě přes Mlýnský náhon – tady se pouze domnívají a doufají, že do měsíce mohou začít. Zbožná přání – nemají firmu ani prachy. Čekají na deus ex machina.

Jakub

Já o tom čtu informace již několik let.

Tady na Moravě

No téda Jakube, to už vážně několik let čtete, že „Místo tramvajové dopravy bude jezdit náhradní autobusová doprava z Hlavního nádraží na Náměstí Hrdinů po trase Jeremenkova, Pasteurova, Husova, Žižkovo náměstí, 1. máje, Denisova, Pekařská, 8. května s obsluhou zastávek Hlavní nádraží, Žižkovo náměstí, U Dómu, Náměstí Republiky, U Sv. Mořice a Palackého.“ atd.?

Tak to bych prosil nějaký zdroj, nejlépe odkaz.

Jakub

já jsem to myslel tak, že o tom, že tohle vůbec bude probíhat, jak to bude probíhat a že s tím budou komplikace. Podle mě 14 dní dopředu informovat o konkrétní podobě přijatých opatření je dostatečně dlouhá doba. Stejně musíte počkat, až to nastane a prakticky není možná žádná velká příprava.

Tady na Moravě

Myslet znamená h…. vědět

Jan Sova

No tak většině to opravdu stačit bude, protože Olomouc nedávno koupil dopravní dipečink na řízení křižovatek, které jsou neříditelné. Tohle město se vlivem „dopravně svrchovaných“ politických rozhodnutí za posledních řekněme 10 let posune na vysoké místo v žebříčku „dopravní špunt roku“. Rekonstrukce mostů jsou samozřejmě dříve nebo později nevyhnutelné a proto je nutno řídit ten okolní související nápor na jiné křižovatky, které ovšem nikdo v reálu řídit a řešit příliš nebude (v minulosti se to tak již ukázalo na ulici Komenského u již nového mostu směrem do centra).

Palecek.M

Tak treba z lonskeho srpna… Mam hledat dal?
https://www.hanackyvecernik.cz/zpravy/olomouc/oprava-mostu-na-masarykove-zcela-vylouci-prujezd-tramvaji
A vubec… To je opravdu tak dulezita informace, kudy pojede autobus?

Tady na Moravě

Neee, vubec to neni dulezite. Muzes prece sednout do auta.
A prosim pekne nauc se cist a chapat text. Ze se „nekdy“ chysta stavba je rozdil oproti tomu KDY a JAK pojede vylukova doprava.

Palecek.M

možná nechápu text, ale umím si získat informace, to neumíš ty, na všechny tvoje výkřiky existují odpovědi. Ale nadávej a sedej do auta hňupe