Okruh na severozápadě začneme stavět v roce 2028, věří Kupka. Soud zamítl stížnost na EIA, odstartují výkupy
Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz

Dostavba Pražského okruhu Ruzyně - Březiněves je podle ministra národní prioritou.
Pánové, a já si klidně vyslechnu další shitstorm. Dodneška jsme rozumně nevymysleli, co s tou debilní magistrálou uprostřed Prahy, a tak si o pět kilometrů vedle narveme šestiproudou dálnici, po které přivedeme 150 tisíc vozidel tranzitní a kamionové dopravy denně. Nestavíme městský okruh, stavíme dálniční průtah. Výsledek? Dopravní indukce jak vyšitá a světě div se, ejhle, kolaps. A ne jeden. Dva. A to nám prosím transit už nyní jezdí mezi Mělníkem a Kralupy po I/16, kterou stejně budeme muset s velkou slávou rozšířit. První kolaps na nesmyslné D0 518 519, a ten druhý městské dopravy. Proč? Protože máme obrovskou poptávku… Číst vice »
nekdo veri v boha, nekdo v allaha a nekdo zase v to ze se okruh zacne stavet v roce 28. nemejme mu to pred volbami za zle
Pan ministr by si měl ujasnit pojmy, intravilán a zastavěné území je to samé. Asi myslel v prvním případě extravilán, kde se bude dávat 8x cena odhadu.
A to jako lze nevratně zničit kus přírodní památky? :))
,,Národní priorita“, to jsou silná slova, jsem zvědavý, jak se to projeví v praxi
S vysokou pravděpodobností se to projeví zahájením stavby v roce 2028.
to bych si samozřejmě přál. Ale nevím nevím, to by od teď muselo jít všechno naprosto hladce. 28 je hooodně optimistický termín. Na úseku Březiněves – Satalice přitom ještě ani není zhotovitel dokumentace DUSP..
Pan ministr začíná svou předvolební kampaň opět sliby. Jeho stranická prohlášení o „národním“ zájmu a o „prioritách vlády“ dejme stranou a podívejme se, co nabízí. Tlačí zcela nekoncepční a zastaralou variantu, umisťuje šestiproudou dálnici do městských částí, nehovoří se tady o tom, že proces EIA má velmi významné nedostatky, které se například minulý týden opět projednávaly na ministerstvu životního prostředí, protože trasa D0 518+519 ničí několik přírodních parků a chráněných území a kulturních památek. Mlčí o tom, že kilometr tady v tomto nevhodném koridoru vyjde na víc než dvě miliardy místo běžných 300-400 mil. V národním zájmu? Nemyslím si.
Ok.
To jsme rádi, že to víme, Markéto. Ale co vy si nemyslíte je tak nějak úplně šumák…
Je vidět, že majitel Pilulky a nemovitostí v D.Chabrech se stále snaží…
Pilulka končí. Takže nejvyšší čas zhasnout a prodat státu co je třeba
A pročpak je to dražší ? I díky požadavkům obcí…
Dovolím si skromnou poznámku obyvatele žijícího kousek za severní hranicí Prahy. Všude okolo je jenom zastavěné území. Vždy se stavba dostane k nějakému sídlu a někomu bude vadit. Proto existují dlouhodobě známé plány umístění takových staveb, aby si každý rozmyslel koupi pozemku a stavbu domu. Každý jsme svéprávný. Nebo se mýlím?
Podělte se s námi, kam byste šestiproudou dálnici umístila vy? Zřejmě máte nějakou super moderní a koncepční variantu, která se nějakým záhadným způsobem vyhne městským částem, které o okruhu ví mnoho let, a posouvá se do liduprázdné krajiny.
To myslíte 2 mld. za most? OK 😉
A kud byste to vedla? 100km od Prahy, kde je beztak méně osídlení a zásah do přírody ještě větší?
Jste odvážná žena. Na tomto webu pokud nesdílíte všeobecné nadšení pro betonování krajiny a stavbu nových silnic, dostanete vždycky strašlivý agresivní shitstorm. Drtivá část zdejších diskutérů zřejmě považuje právo dojet kdykoli kamkoli pohodlně autem za lidské právo nadřazené všem právům ostatním. V případě téhle stavby je to obzvlášť tristní, protože to je skutečně nádherná a vzácná krajina na dosah od města, kterou dálnice zcela zničí. EIA je v tomto případě naprostá šaškárna, protože bylo předem naprosto jasné, že vyjde tak, jak je žádoucí. Kdyby měla skutečně posuzovat vliv stavby na krajinu, tak ji ta stavba nikdy dostat nemůže. Myslím, že… Číst vice »
Spotřebováte elektřinu, plyn, vše co máte na sobě a kolem sebe je z ropy. Jíte potraviny. Vypouštíte odpadní vody. Používáte chemii. To všechno vám přivezli do obchodu po silnici autem. Bydlíte v domě. Používáte telekomunikace. Ten počítač jste si taky nevyřezal z polínka. To je civilizace, mladý muži. Pro sebe si jí dopřejete. Budete jí tedy muset dopřát i ostatním.
To je zvláštní, nějaká žena tu přidá příspěvek do diskuze tak jednou za měsíc a vždycky ale vždycky je to naprostá kravina… Tím se nesnažím nic říkat, jen konstatuji že je to zajímavý fakt.
MÚK Rybářka měla být komplet v tunelu, tato současná podoba je špatně…
Napadají mě důležitější místa kde zakrývat MÚK, škoda plýtvat zdroji v polích Rybářky
Nekde jsem cetl, ze Rybarka neni finalni a minimalne cast jeste pujde pod zem.
Na protektorátní mapě Prahy mám přes Suchdol čárkovaně vedený dálniční okruh Prahy (in Planung). Že by po devadesáti letech?…
To pěkně ilustruje nesmyslnost této trasy, když nereflektuje změny za téměř posledních sto let…
Naopak. Ilustruje je to vhodný výběr trasování a potvrzuje stabilitu při dlouhodobém plánování důležité infrastrukturní stavby.
Prostě se tam nakreslila čára, tak to tak musí být. To že počet obyvatel Prahy od dob protektorátu vzrostl o 100% a počet aut dokonce o 13000% přece plánovače nemusí zajímat.
jako ze po techto zmenach by mela vest nekde za melnikem?
Kdekoliv jenom ne kolem Okarbana…
Fascinuje mě to zaslepení. Někdo nesouhlasí, tak mu dáme nálepku NIMBY a problém je vyřešen.
to stejne jako na spouste mist – ze tam povede okruh, je znamo desetileti. proc se tam lidi stehovali, kdyz jim to vadi?
To je demagogicky argument. Rovnou můžete tvrdost, že na Spořilově byla jižní spojka nakreslená dříve než vzniklo sídliště, tak není potřeba to řešit.
Počítali původní plány s touhle intenzitou dopravy? Co když za komunistů byl lidem být přidělen a neměli možnost volby?
Jak že mají tisíce kamionů a 130.000 aut jezdit v těsné blízkosti nebo skrze zástavbu?
Držím palce.
2028 nemůžou začít stavět… Nebudou lidi… Celá populace včetně kancelářských bude muset stavět železnice… Ten rok se zahajuje asi sto tisíc kilometrů staveb 🤣🤣🤣
Se divím, že už teď lidem nechodí povoláváky, aby se naučili jezdit s bagrem/naklaďákem/ovládat jeřáb…
Na železnici jsou koeficienty přepočtu na reálné zahájení stavby mnohem větší. Takže s trochou štěstí se některé silnice, které jsou teď inzerované s rokem zahájení 2028, můžou začít stavět okolo roku 2030, ale na železnici je to absolutně bez šance v tomto desetiletí. 🙂
Náhodou, ŘSD teď párkrát příjemně překvapilo dokonce i dřívějším zahájením.
A nebude štěrk.
V Klecanech je lom…
to je, co jsem četl, poměrně závažný problém i pro stavbu VRT, protože těch lomů je málo, je problém je rozšířit (NIMBY) a založit nový je téměř nemožné
Drive nez prorokovane valky o vodu budou asi lokalni konflikty o sterk na vystavbu …
Když na nedávné schůzi s ŘSD náměstek pro dopravu P6 sdělil, že bude vyžadovat na okruhu zavedení BUS pruhů minimálně ve špičce, tak se páni z ŘSD nepříjemně orosili
Bus pruhy ať si pěkně nechají na Praze 6. Pokud budou na okruhu 3+3 pruhy v celé délce
(ne jako na jižním okruhu), bus pruhy nebudou vůbec potřeba.
Takže na těch částech okruhu, kde již dnes jsou 3+3 se kolony netvoří?
Ono vubec jde byt u Prazskeho okruhu proti usporadani 3+3? Dalnicni sit je postavena tak, ze at chcete jet odkudkoliv ze zapadu na vychod nebo ze severu na jih CR, tak pres nej budete muset projet a vy si myslite, ze provoz z nekolika dalnic soucasne zvladne 2+2? Spis se ma uvazovat o 3+3 a podle situace vyuzitelnych odstavnych pruzich jako na A9 pred Mnichovem po celem Okruhu.
Kolonoy v 3+3 usecich D0 jsou zasadne pokracovanim kolony z uzkeho hrdla predtim ( aktualne rekonstrukce v 2+2 useku ).
Nejvíc se tvoří tam, kde se 3+3 mění na 2+2 sorry jako.
Proč by na dálnici proboha byly bus pruhy?
Protože Praha 6
Po okruhu leckde normálně jezdi autobusy, třeba usek Černý most Bechovice by si bus pruhy zasloužil určitě
A nestačí zprovoznit ten třetí??
Jasně že nestačí. Přidáním třetího pruhu akorát zvýšíte kapacitu a tudíž i motivaci lidí tam jezdit autem. Ve výsledku budou zacpané všechny tři pruhy a 250 s 240 budou dál stát v kolonách
Kapacita se nezvysi, kedze uzke hrdlo je Sterboholska spojka, ktera je 2+2.
oi … uz je to tady. indukce.
je jen jedna odpověď – metro
Jaká předchází této odpovědi otázka?
A nezvýši bus pruhy zbytečně frekvenci autobusů? Třeba fuj zelenej Flix tu přeci nechceme… Takže bacha na busindukci… ☝
Jenže dálnice se staví právě proto, aby tam jezdili lidé auty a to ještě navíc rychle. Městská hromadná doprava má jezdit ve městě plus po regionálních silnicích v blízkosti města. Nikoliv na rychlostních komunikacích, které jsou navíc určeny k tomu, aby z dotyčného města odvedly tranzitní dopravu.
Momentálně tam třetí není ale autobus co tamtudy jezdi pravidelně nabírá zpoždění
Autobusy 250 a 240 jezdi 4x za hodinu a vy kvuli tomu chcete zavest Bus pruh na dalnici, medzinarodnim a celostatnim koridoru, kde je intenzita 70000 vozidel za den. Vetsi blbost jsem uz davno neslysel.
Skoda, ze se neda vyzkouset nekde postavit dalnicni usek s 10 pruhy v kazdem smeru. Podle me by po zprovozneni rok az dva nestihali automobilky v cele Evrope. Kazdy by si sel hned prikoupit dalsi auto. Nekteri i rovnou dve. (ironie)
To byla odpoved pro Air Traveller… Nejak se mi to prehodilo. A automobilky nestihalY.
To vyzkoušeli v Kalifornii a Texasu. Tam jsou silnice i s 12 a více pruhy. A víte co na nich také je? Kolony.
A víte co tam také je? Výrazně více obyvatel. Víte co tam není? Fungující systém hromadné dopravy. Opravdu si myslíte, že ta situace je srovnatelná?
Je. Protože takhle nějak to začalo – priorita IAD, degradace VHD. Jako že je tam větší hustota obyvatelstva? Nebo jen jezdí více a dále – poté, co si mj. zavřeli bližší možnosti…
Hergot vždyť to píšu. IMO je to především o absenci použitelné VHD v kombinaci s vysokým počtem obyvatel.
Může snad pražský okruh nějak zhoršit kvalitu VHD?
u nas dochazi k degradaci VHD?
LA měla největší sit tramvaji na světě, než se tam začaly ty dálnice stavět. Ty dva světy jsou od sebe méně daleko než se zdá.
Hele a pražský okruh, nebo libovolná jiná dálnice, se sand bude stavět na úkor tramvajových tratí? Nebo je ta Vaše poznámka totálně mimo?
Kolony jsou tam v místech,kde se dálnice zužuje do šesti pruhů.
Přesně. Lidi by začali jezdit do práce dvěma až třema autama najednou.
V USA se to běžně zkouší. Rozšíření dálnice vesměs neřeší, že se auta stejně nevejdou do cílového města. A v lepším případě je jedno, jestli čekají za sebou nebo vedle sebe.
Prostředkem bych táhnul tramvaj…
Haha 4x za hodinu možná večer po 22te hodine nebo o víkendu , ve skutečnosti jezdi mnohem častěji ale každá dezinformace proti MHD se hodí což?
Schválně jsem si prohlédl jízdní řád linek 240 a 250. Většinu dne tyto linky skutečně jezdí 4× za hodinu a např. v 10 ráno jen 2× za hodinu. Celkem ve pracovni den linka 240 jede 67× a linka 250 63× po D0 = 130 autobusů MHD za 24 hodin. Ve pracovni den byla na daném úseku D0 intenzita v roce 2020 (kdy byl Covid a dnes bude intenzita ještě vyšší) 70 487 vozidel / 24 h . Vy tedy chcete vyhradit bus pruh pro 0,18443 % všech vozidel na tomto úseku dálnice.
Hovadina roku…
Tak snad nezapomenou na cyklopruhy. 😉
Bus pruhy at si malují kde chtějí, ale na dálniční obchvat bus pruhy nepatří. Dálnice je tranzit, ne pro MHD, ať si Praha 6 do Prahy 8 postaví třeba svůj most jen pro busy.
Ale jen pro svoje. Nebudou tam smět středočeské!
Ani klíčovské, kačerovské, hostivařské a vršovické!
Pokud je tam pitvala pro autobusy aspoň interval 6 min ve špičce tak proč ne. Jenom že očekávám že poptávka tam není a nebude a tohle ukazuje jenom ne profesionalitu náměstka.
Ale pokud je někde dost autobusů, 6+ min intervaly tak souhlasím ať se udělá bus pruh, a to kde koliv.
Chci dodat že bus pruh v době kdy se vyskytují velké a dlouhé kolony. A ten interval aspoň 6 min to je konzervativní. Prostě musí důvod.
Tak ať P6 usilovně pracuje a spolupracuje na novém městském řešení s P8 a Hl. m. Prahou, kdy je potřeba ještě jeden most a spojení především pro MHD a tramvajovou trať….
Připomínka z Prahy 6 mi přijde relevantní. Okruh by měl spojovat pražské letiště a nádraží VRT Praha-Sever, případně metro v Letňanech. Zároveň by měla trasa křižovat dvě tramvajové trasy ve Zdibech a Suchdole. Kde jinde než tady zavést preferenční pruh pro autobusy?
Myslite zrejme radniho Prahy 6 pro dopravu s. Hrubeše?
Mohu poprosit o zdroj této informace?
V budoucnu by měl okruh přejít pod Prahu, nebo se to změnilo?