Automobily Lidé Zprávy

Ojetiny: Roste zájem o kombi a SUV, skokanem léta je VW Tiguan

Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings
Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings

Na trhu ojetých vozidel letos v létě výrazně roste zájem o vozy s karosérií kombi a SUV. Kombíky vyhledává 30 procent zájemců o ojetý vůz, což je již více než dlouhodobě nejoblíbenější hatchbacky. SUV volí 20 procent lidí. Vyplývá to z analýzy největšího prodejce AAA Auto.

Největším „skokanem“ léta je VW Tiguan, výrazně vzrostl i zájem o Škodu Karoq nebo Kiu Ceed. „Češi prostě volí prostornější vozy, které při omezení leteckých zájezdů do zahraničí kvůli pandemii poskytují při dovolené v tuzemsku nebo při cestách na chaty a chalupy větší komfort,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, pod kterou síť AAA Auto spadá.

„Ještě větší vozy, jako jsou například MPV, lidé upřednostňují při cestování do zahraničí. Protože to je nyní značně omezené, pozorujeme oproti loňskému létu o vozy MPV snížený zájem. A to přesto, že ještě v zimě jejich prodeje naopak dlouhodobě rostly,“ doplnila Topolová.

Přestože žebříček oblíbenosti kombíků a SUV vede stále Škoda Octavia, začínají se do popředí dostávat i donedávna o něco méně oblíbené modely. Například zájem o Tiguan se za poslední měsíc více než zdvojnásobil. Prodeje tohoto SUV podle AAA Auto v nejbližší době nejspíše překonají dosud nejoblíbenější Kiu Sportage nebo hned druhou Škodu Karoq.

O více než 50 procent vzrostla poptávka i po vozech Kia Ceed, Škoda Karoq a Peugeot 2008. Podle Topolové roste zájem o auta s automatickou převodovkou, kterou u většiny aut žádá už třetina zákazníků, a benzinové varianty velkoprostorových vozů.

Nejprodávanější kombi a SUV v síti autocenter AAA AUTO za první měsíc léta:

2019

2020

2019

2020

1

Škoda Octavia

Škoda Octavia

6

Hyundai i30

Škoda Karoq

2

Škoda Fabia

Škoda Fabia

7

Kia Sportage

Hyundai i30

3

VW Passat

VW Passat

8

Dacia Duster

VW Tiguan

4

Škoda Superb

Škoda Superb

9

Hyundai ix30

Škoda Yeti

5

Škoda Yeti

Kia Sportage

10

Ford Focus

Dacia Duster

 

Personální změna

Ředitelem kontaktního zákaznického centra sítě AAA Auto se stal Petr Havel, který dříve působil například ve společnostech Telefónica O2, Mafra, KKCG či W.A.G. payment solutions.

Kontaktní zákaznické centrum sítě AAA Auto zaměstnává zhruba dvě stovky operátorů a má kromě centrály v Praze pobočky v Ostravě a polských Katowicích. Měsíčně vyřídí zhruba 75 000 telefonátů a podílí se na polovině všech výkupů a prodejů vozů v rámci skupiny.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
koleyy

Tak samozřejmě, že je to zaplacený reklamní článek, i s tou vyzubenou pračkou na ohony na obrázku.

A kdo si vzpomene na začátky téhle firmy… jak si nahrabali na prodeji přetočených a kradených aut a kolik zákazníků oškubali, když jim naslibovali nějaké ceny a pak vše bylo jinak…?

Sitgestravel

Trochu si to protireci, zakzanici uprednostnuji suv na cesty, ale upozaduji mpv, protoze se tolik necestuje do zahranici? Ale predpokladam, ze to redakci neznepokojuje. Posledni dobou je to tu spis sama prevzata zprava, ted se do toho vloudila jedna tiskova, marketingova a reklamni zprava v jednom od aaa.

Dalibor

statistiky AAA…. to zas bude nějaký PR jejich.

Původní varák

Reklama? Bo to nechápu…..

J.L.

Já, když vidím tu husu na pravidelném obrázku k AAA, tak to spíš vidím jako „Nelezte k nám“.