kmax

Odpočívka Letadlo na D10 už má nové bezpečné napojení na dálnici. Následovat bude její rozšíření

Prodloužení odbočovacího a připojovacího pruhu k odpočívce Bakov, přezdívané Letadlo. Foto: Zdopravy.cz / J. NevyhoštěnýProdloužení odbočovacího a připojovacího pruhu k odpočívce Bakov, přezdívané Letadlo. Foto: Zdopravy.cz / J. Nevyhoštěný

Odpočívka se po zhruba měsíční pauze otevřela pro veřejnost. 

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gabriela

Bydlela jsem 3 km od letadla a nikdy jsem do té hrůzy nešla.Nechápu, co je na letadle u dálnice super .

Miloš F.

„Nikdy jsem tam nebyla a je to tam hrůza.“ To dává smysl.

Béďa Havránek

Asi tak dvacet let si říkám, že tam příště zastavím. Stojí to za to?

Joe

No měl jste tak před 15 lety, to z toho nebyl ještě takový cirkus a bylo to celkem příjemné.

Béďa Havránek

Tak příště – minimálně ukázat malýmu letadlo.

Krusty55

Ne.

Radim

A těch 45 míst bude pro osobní auta nebo pro kamiony?

V. P.

Domnívám se, že letadlo tam muselo být minimálně od vánoc 1978, a to z následujících důvodů. Když jsem před VŠ nastoupil o prázdninách 1979 do Škodovky na praxi, tak mi tam jeden ze zaměstnanců vyprávěl historku, že Kubáncům, kteří ve Škodovce pracovali, o vánocích (asi 1978) řekli, že na Kubě je převrat a že musí ihned odletět na Kubu. Proto je dovezli k tomuto letadlu a v zimě je tam nechali čekat až s nimi odletí. V noci se mohla čtyřproudovka tehdy jevit jako vzletová dráha. Ač se to zdá bláznivé, tak by si to někdo před tím nevymyslel, pokud… Číst vice »

Sizifon

Tak či tak,je to už notně otřepaná historka,která už nemá potenciál zaujmout 😀

V. P.

Ale v textu se píše o roce 1986.

WHN

Úsek nynější dálnice D10 z Chudoples do Bakova byl zprovozněn v roce 1981. Motorest v podobě Il-18, který dolétal roku 1984, tam byl zprovozněn v roce 1986.

Joe
Hans N.

Poctivě jsem si to přečetl a dost pochybuji, že s. Dittrich mluví pravdu. Běžný oběd stál v restauraci v roce 1986 10,- až 15,- Kčs. Kdyby v letadle byla II. cenová skupina, nestál by ani 30 Kčs. A to už by musela být sakra specialita. Takže představa, že řekneme čtyřem lidem predrazite oběd o 160 korun je prostě scifi. Tuhle částku by totiž neplatili ani všichni dohromady. 🙂
Btw. Přesné ceny Letadla v osmdesátých letech si nepamatuji, ale bylo to zařízení Jednoty, žádná síť Interhotel. Takže spíše lidovka s lehkou přirážkou. Sami jsme tam tehdy x-krat jedli.

Hans N.

Takže ani jeho verzi Kubánců nevěřím. Ostatně zažil jsem je v semilské Koloře a tam se storka šířila stejně jako v lidovém vyprávění.

Petr

Urban legend 🙂

JiVe

Ve Varech taky chtějí prodlužovat dráhu

leos

Jak je dlouhý připojovací pruh? Možná ta fotka zkresluje, ale přijde mi poněkud krátký.

Kaudy

Ten připojovák je až neuvěřitelně dlouhý, zvlášť když se tam nepočítá s parkováním kamionů.

Tomáš V.

O to delší, aby držitelé řidičského oprávnění měli co nejvíce času si v 60 km/h najít skulinu na „zařazení“. 🤡

Ondra

I kdyby měl kilometr, tak to některým nezabrání to do pravého pruhu po 100 metrech fouknout v 50 km/h…

Vitapb

Jo za to by měly být přísné tresty. Bohužel policie na dálnici je za mě dnes raritní úkaz. A to jezdim dost.

Dejf

no ono by stačilo tam těm jitrnicím prodloužit plnou čáru aspoň do půlky. drtivá většina těch, co nechápou jak funguje připojovák si myslí, že plná čára je zeď a při tom už je někdo dálkovkama roztlačí…

Franta

To rychlostní omezení tam zrušili ?

Libor

Nemyslím si, to bude trvat dva roky, než k tomu udělají papíry.😉. Zbraslav to měla podobně. Podchod hotovo, 50 dlouho poté…

martinsad

Před chvílí tam ještě stále bylo omezení na 100km/h. Ale na svahu tam pracoval bagr, tak snad to po dokončení prací sundají

Panoramix

V době svého vzniku ani motorest nemohl mít normované připojení na dálnici, protože tam žádná dálnice nevedla, nýbrž rychlostní silnice R10 s mírnějšími normami na šířkové uspořádání a nižší maximální rychlostí. Ale i tak byl hlavně ten výjezd hodně zprasený, za pravotočivou zatáčkou a ze zastavení, bez možnosti nabrat rychlost v připojovacím pruhu.

Matyáš

I na R se ale připojovací pruhy dělaly, tohle byla výjimka

Bobek

No, bylo to řešení i v kontextu doby mizerné. Ne že by jich na R/D10 nebylo málo, původní odpočívka Brodce od Prahy na tom ohledně připojováku nebyla o moc líp, ale tam aspoň bylo vidět. Taky spousta sjezdů byla řešena zvláštně až vysloveně nebezpečně – Bezděčín na Mělník/Nymburk, Tuřice zcela dokonale přizpůsobené řidičům, kteří mají druhý pár očí vzadu na hlavě, harakiri s miniaturním průpletovým pruhem a ostrou zatáčkou u Hlavence na Prahu, celý ten bizár u Svijan/Příšovic… ono by možná bylo kratší sepsat, co tam bylo v pořádku. 🙂

MartinS.

Zase taková výjimka to nebyla, bývalé R4, R6, R7 by mohly vyprávět.