Odolala elektrifikaci, bouřce ne. Unikátní švýcarská zubačka musí předčasně ukončit sezónu
K obnovení provozu dojde nejdříve v květnu příštího roku.
Jedna z ikon švýcarských horských železnic musí předčasně ukončit sezónu. Vlaky na trati na Brienzer Rothorn Bahn (BRB) přestaly jezdit na začátku týdne po bouři, která se přehnala Švýcarskem. I když provozovatel dráhy ještě pár dnů doufal, že trať zvládne opravit, škody na ozubnicové dráze jsou natolik velké, že provoz pro tuto sezónu musí ukončit.
Společnost to oznámila v tiskové zprávě. „Nikdy v historii této dráhy nedošlo k tak zásadnímu poškození,“ řekl předseda představenstva Peter Flück. Škoda přesahuje pět milionů franků. Podle něj nechtějí jen provizorní opravu, proto se rozhodli trať pro letošek uzavřít. Původně měly jezdit vlaky do poloviny října, přes zimu je tradiční odstávka.
Velké poškození se týká 2,2 kilometru trati, dalších 1,3 kilometru je poškozeno mírněji. Cílem je nyní trať opravit do zahájení sezóny v příštím květnu. Přerušen je i provoz horské chaty Berghaus Rothorn Kulm. Vrchol je přístupný ještě ze severní strany lanovkou.
Silné bouřky vyřadily z provozu dvě švýcarské úzkokolejky včetně zubačky
Zubačka překonává na 7,6 km výškový rozdíl 1782 metrů. Maximální sklon je 250 promile. Na úzkorozchodné trati s rozchodem 800 mm zajišťují provoz většinou parní lokomotivy a jedna dieselová. Jde o jednu ze dvou horských dráh ve Švýcarsku, která odolala elektrifikaci. Druhá vede přes Furku.
Bouře v pondělí poničila i trať Zentralbahn okolo Brienzersee. Provoz je zatím do odvolání zastaven v úseku Interlaken – Meiringen.