Odmrazujte čidla horkou vodou, radí Alstom, jak na zasněžené rychloměry ETCS u České Třebové
Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika

Rychloměr se obalí sněhem, chová se jako by byl rozbitý a vlak zastaví.
Rychloměr se obalí sněhem, chová se jako by byl rozbitý a vlak zastaví.
Do tří měsíců se to vyřeší samo, protože už nebudou mrazy 🙂 To jako Alstom netušil, že v lednu bývá pod nulou? Měli si to otestovat o rok dřív nebo podmínky simulovat. Taková firma…
Celý to ETCS povyhazovat na skládku a zůstat u našich vlakových zabezpečovačů. A je po problému.
Po problému ano, ale co ti mrtví, zranění a zničené vozy….
to bude stejně, ne-li ještě víc – zvlášť při výlukách
U čeho že zůstat?
Žádné „naše“ vlakové zabezpečovače neexistují.
Chumelí se chumelí
padá snížek bílý
obalí nám rychloměr
stojíme ve chvíli.
Chumelí se chumelí,
vločka střídá vločku.
Za komínem na střeše
kocou šoustá kočku.
Problém se sněhem potrvá maximálně do května. Pak to měsíc, dva bude fungovat. A pak nastane problém s přehříváním.
+40C ve stínu a stání několika hodinové se zkoušelo?, prokluzy na sajrajtu ze spadaného listí se zkoušeli? Já známo že největším nepřítelem žlezničáře je od pradávna jaro, léto, podzim, zima. 🙂
Dopplerův radar je tam právě proto, že skluz HV na něj nemá vliv…
Vy jste asi popírač globálního oteplování, že? 😀
Škoda, že pan Daniel Kurucz tady pouze nadšeně propaguje vodíkové vlaky.
https://zdopravy.cz/?s=Daniel+Kurucz
Předložit nějaké konkrétní vyjádření k hlavnímu aktuálnímu tématu této doby, které jde i za jejich firmou – ETCS, to je mrtvej brouk a ticho po pěšině. Na to zřejmě stačí jejich kreativní tisková.
vytřeme zrak západním mocnostem – na každou elektrickou lokomotivu elektrický boiler, nebo alespoň průtokový ohřívač! 🙂
Umění a přístup Alstomu na vlastní oči 🙈
Jel jsem 14.1. Railjety Brno – Wien – Brno, v Břeclavi měnili lokomotivu z Taurusu nevím na co., při cestě zpět do Brna nejspíš taky s hlášením “ zpoždění 30 min. kvůli etcs.“ Nešli ani monitory ve vagónu. V Rakousku jako není etcs nebo proč? Poslední dobou mají vůbec problémy v Břeclavi napojit lokomotivu.
oni spíš mají rakušáci problémy s taurusama – vysoká poruchovost
Jal to funguje v zahraničí? A nebo se k nám dodávají nějaké šunty?
A to je sněhu pár cm a mrazy kolem nuly! Co až napadne půl metru,
vítr, závěje a minus 20? To se bude jezdit na povolenky a odhlášky
v mezistaničním úseku ? Asi těžko, když už nejsou ani výpravčí.
Manekýn Svoboda chce odstranit návěstidla.
Bude se tedy opět běhat s červenými praporkem před vlakem jako za císaře pána.
Alespoň ubude projetí na stůj.
V takových podmínkách, které popisujete se nejezdí i bez ETCS…
Zřejmě mají čidla s temperací. Tady bych to na výrobce neházel. Ale spíš na projektanta. Dát venkovní čidlo na podvozek bez odmrazování nebo alespoň temperace je fakt velká výzva.
Kdo je na objednávce/ smlouvě uvedený jako dodavatel materiálu a instalace toho zařízení na lokomotivu?
A dodavatel, je shodný s tvůrcem dokumentace? Pokud ano, ještě tam bude určitě schválení k provozu. Zkuste si něco dodat zvenčí pro dráhu, schvalování a strkání do klimatických tunelů si užijete dosyta.
Já jsem se někde dole v diskusi divil, že to Alstom na zimní klimatické podmínky netestoval ve Vídni.
Na ten samý problém by asi museli přijít i na zkušebním okruhu VÚŽ, pokud by tam za stejného počasí testovali spolupráci traťové (stabilní) a lokomotivní (mobilní) části ETCS na té samé lokomotivě.
Pokud to není s celou lokomotivou, udělají to i v Brně, jen je ta klimatická komora menší.
Takže, kdo má tedy v tomto konkrétním případě máslo na hlavě?
A kdyže byl hotový prototyp instalace etcs na zde vyfocenou loko? Není to třeba náhodou tak půl roku zpátky, v kteréžto době ve Velimi nenašlo ani flíček sněhu? V klimatické komoře situaci v pohybu a interakci se statickými prvky nevyzkoušíte…
Pčv Já tam vidím poněkud zapomenutý problém – fakt . Teď je potřeba vymyslet Pčv, jak ten problém hodit Tvl na fíru, bo fíra může za všechno . Kupku potrestat nemožno a IDIOT z Alstomu Pčv asi nemá jméno . Kwa – někdo se podepsal pod tento zmetek, tak ať je Pčv potrestán . A Mch, Zprávy jásají, když fíra projede návěstidlo, ale že Alstom vyrobí něco, co Tvl nesnáší sníh na podvozku, Pčv, to je „Jako hrob, Velebnosti“. Kwa, reportáž tohoto problému – zmetku, Tvl, není žádoucí .
Bezpečnostní systém ETCS, jehož komponenty nejsou kvalifikovány na prostředí ??? No nevycházím z údivu :-((.
https://youtu.be/qweGQRJ9tKw?si=99419VOgew97YU67
😜
….jako kdyby byla ČR první zemí, kde Alstom nasazuje OBU ETCS a v zimě tu občas nasněží…..nechápu jejich překvapení
„V období testování systému ETCS v Česku jsme neměli možnost čelit podobným klimatickým podmínkám…“ to by člověk čekal, že u Třebové jsou dvoumetrové závěje a lidé už týdny nevychází z obydlí. Začíná být nový standard, že zpoždění dodávky výrobku/služby či jeho špatnou funkčnost může něco „neočekávaného“, jenom ne dodavatel.
Když jde blizzard s vichřicí,
zřím psí potah, pílící
k Třebovicím vánicí
s rychlovarnou konvicí.
U opratí sama jen
od Alstomu Mary Ann.
tudíž může být fírům zakázáno čůrat, aby alespoň nějaká zásoba pro případ nouze na trase byla k dispozici.
Případně pomohou i průvodčí či cestující.
Znal jsem jdnoho výpravčího, který také – při mrazu – nefungující výhybky poléval horkou vodou. Pomohlo to, na chvíli …
Dnes dělá IT specialistu. 😄
Horká voda tvl …
Dobrá rada, fakt, co je to za radila, spíš tady není něco dořešeno ?!
Teď by to chtělo transparentně vysoutěžit firmu, aby dosadila bojlery s postřikem ETCS snímačů na všechna HV … 🤣
Dobrá rada nad zlato…!
A nestačila by firma, co dodá ty správný rychlovarný konvice?
Tlačítko na stanovišti – „Provozní postřik ETCS“.
Rychlovarná konvice zavání pracovním úrazem a to nepotřebujeme.
Za pořádný balík, protože vše na dráhu musí být řádně certifikované😂
Tak hlavně, že ta mobilní jednotka na lokomotivě je certifikovaná na zimní provoz.
To v tom návodu na instalaci není nějaká poznámka, že to nesmí na sobě mít krunýř z ledu, nebo to přestane fungovat?
Tady bude asi stačit zaběhnout do Kauflandu a vzít konvici Sencor za pár šupů 😁
Chce to druhý svetr.
Nebo tři facky, jak říká Robo Fico
Ano, už vidím, jak někde v kopřivách uprostřed polí seženu horkou vodu…
Normálně se na to fíra vychčije :DD
V prostředku spodku lokomotivy. To bych Vás chtěl tedy vidět.
Nejedná se o čidla na nápravách, jedná se o radar umístěný v ose lokomotivy cca uprostřed.
A když strojevedoucí navíc bude žena … ?
Absurdní.
😀
Proto má být fíra chlap. 😋
Chce to opravdu silný proud a dobrou mušku. Led na Doppleru již nebude nikdy stejný 😁
Nic pro prostatiky.
Mj. Ještě jsem na esu, ani na panterovi tento problém nepozoroval a přiznám se, že mě ten článek docela překvapil. Vectrony, případně Traxxy tím nějak trpí?
na panteru / ibalginu se mi to taky ještě nestalo, na esu již 2x
Nee, teď reálně pane Šimrale. Vy už s ETCS jezdíte nějaký ten pátek a sníh už jste museli zažít. Jaké máte zkušenosti? Pamatuji časy když se lokomotivy vracely z výkonů jako sněhové koule a nejsem si jistý zdali by vyhřívání pomohlo. Navíc jaká je funkce když nejsou vidět koleje? Tuším, že Vectron si dle dokumentace poradí s 10cm nebo 20cm sněhu?
My jsme za těch cca 8 let, co v ČR jezdíme pod ETCS nezaznamenali žádný zásadní problém s radary ani pod TRAXXy, ani pod Vectrony.
Současná situace je pro mě opravdu překvapením.
otázka taky je, jestli je to vyloženě chyba radaru a ne chyba softwaru – přece jen máte jinou verzi sw, než je na esech, problém mají i slovenké 361, které mají stejnou konfiguraci, jako české 362
Musí nejdřív do pětky, no.. 😉
PETky
Pan Hrušínský pival na osmičku; proč
by nedokázal močit na snímače?
Jak již před drahnou dobou konstatoval nejlepší ministr dopravy všech dob Ťok – nikdo přece nemohl očekávat, že v lednu bude mrznout a sněžit.
Koukám, že Alstom to je perla za perlou. Napřed tvrdí, že si zákazník za problémy může sám, protože si k novému zařízení za desítky milionů neobjednal náhradní díly a teď technické doporučení odmrazovat čidla horkou vodou. Bravo. Kdyby to nebylo k pláči, padnu smíchy….
Celé zařízení od Alstomu mělo být konstruováno tak, aby eliminovalo námrazu a důsledky nízkých teplot. Přece by nemělo být problémem vybavit zařízení elektrickým či teplovodním vyhříváním! Je otázkou, zda výrobce tak opravdu neučinil a nebo jak je ve zdejších luzích a hájích zvykem, že chtěl někdo ušetřit a nakoupil tu nejlevnější verzi zařízení bez rozmrazování…
Tuhle konkrétní problémová komponenta v mobilní části ETCS pochází od HaslerRail AG. Divil bych se, že by to Švýcaři s ohledem na klimatické podmínky v jejich zemi neměli ošetřené. Vypadá to skutečně na použití nějaké levné verze bez teplotní kompenzace. Otázkou spíše je, zda si to vybral Alstom záměrně (nižší náklady, vyšší zisk) a nebo zda vůbec lepší variantu nabízí. A odpovím sám, protože se sadou od Alstomu přímo pracuji – a) je správně.
Že mě tady v ČR už nic nepřekvapuje. I Kocourkov je hadr oproti tomu co se tady všeobecně děje. Když se bavíme o té pompě jménem ETCS, to žádného Ing. a další tituly nenapadla taková triviální věc. Náhoda nebo záměr?
Je to Kocourkov, protože když jsme to řekli technikům z AŽD, že rozmrazujeme horkou vodou, tak se chytali za hlavu…
To se jistě bezpečně zvládne, v 2. polovině dubna už normálně nesněží. A problém jsme manažersky vyřešili
Až do příštího ledna :-)).
V dubnu to začne fungovat na max 2 měsíce, pak se to bude přehřívat.
Tak by mě zajímalo, kolik z těch přítomných, kteří mají dojem, že ETCS rozumí a že se to mělo předvídat, tenhle problém skutečně předvídalo. Emotivních diskusí o ETCS jsme tu v posledních měsících vedli celou řadu a žádné varování před tímhle problémem jsem nezaznamenal.
Protože zrovna tohle se pokládalo za samozřejmost.
Nerozumi, ale to ze neco muze zamrzat, neni o znalosti ETCS, ale fyziky prvniho stupne zakladni skoly.
Na prvním stupni fyzika není.
Já bych vzhledem ke složitostem homologací, někdy zavánějících monopolismem a podporou vybraných výrobců, nečekal že je možné dát na mašinu jako součást zabezpečovačky bazmek, kterému vadí teploty kolem nuly a troška sněhu.
Že výhradní nasazení k datu, papežštější než papež, je poukázka na přetížení výrobců a odpovídající chování (předražení) to jsem čekal, zastavení z důvodu poruchy je do jisté míry vlastnost každé zabezpečovačky, ale fakt že výrobce neošetří běžné počasí, jsem fakt nečekal.
40 let plánování, 30 let projektování, 20 let testování, 10 let zkušebního provozu a stejně jto nefunguje…..
A strojvůdce poraďsi jak umíš.
přesně tak a ještě Vám budou nadávat, že jste neznalý, vyhrožovat přezkouškama a pod……
Akorát teda u nás jsme vložili zpočátku fázi „diskuze o koncepci“ tak cca. 10 let, a potom ty následující fáze se příslušně posunuly… odnesl to zejména ten zkušební provoz, který se o těch 10 let zkrátil (pro některé typy HV <1 rok)…
No přitom mě napadá jednoduché Cimrmanovské řešení.
Médii proběhla zpráva o zařízení, nějakém fénu na spotřebu nadbytečné energie v rozvodné síti. Jestli je stát co k čemu, nakoupí milióny ručních aku fénů, ty bezplatně nabije v létě z přebytků a v zimě je pak rozdá strojvůdcům či řidičům na rozmrazování ETCS a skel 😀
Použil bych jednodušší systém, přeměnu části brzdné energie na teplo a jeho směrování k problematickým místům. Na tratích je pak záhodno zachovávat trochu toho „rychlostního cimbuří“, aby se dařilo sníh a led rozpouštět průběžně, a nemuselo se čekat až na nouzové brzdění zásahem ETCS. 🙂
A než zabrzdíte, tak co?
Zato odpadního tepla z chlazení trakčáků je víc než dost, a je i na vhodném místě.
Já bych ty vlaky v zimě zrušila, stejně to jen všechny otravuje.
Čtenářka Barbora 78 let
nene, hezky polévat horkým čajem Babička Růženka (stejně to není k pití).
No tak si to pánové vemte a strčte si to doprdele – to, že je problém s rádiem, to se dalo očekávat, to se musí ladit až na místě, ale pokud etcs neumí měřit rychlost a ujetou vzdálenost, tak to není zabezpečovač, ale průserovač, a už vůbec ne kategorie A
Takhle, strčení do onoho místa by elegantně vyřešilo potřebu vyhřívání.
sranda je v tom, že je to schopný blbě měřit i když není sníh a nemrzne
Jenže ono si rychlost měří, problém je v tom, že jeden z kanálů dává jiné výsledky než ostatní.
Když se BEZPEČNĚ určí, který kanál je vadný (což se u 3 kanálů už udělat dá), tak se dá jet na ty zbylé 2, byť třeba s nějakým omezením.
Uplynou slibované tři měsíce a bude nová tisková konference:
„Problémy s namrzáním čidel ETCS úspěšně vyřešeny, vlaky jezdí, jak mají“
… a v pozadí záběru budou již rozkvetlé pampelišky 😀
Pak přijde léto a bude se to přehřívat….
Předpokládám, že paní PR manažerka Judita Urbánková dostane od centrály Alstomu minimálně nějakou plaketu za kreativní zviditelnění značky na evropském trhu.
Možná že jí i v síni tradic před rozvinutou zástavou vyfotěj a umístěj to na hlavní stránku jejich podnikového intranetu. Fotogenická je.
https://www.idnes.cz/onadnes/zdravi/soutezici-v-rukach-vizazistky-a-pred-objektivem-fotografa-judita-urbankova.A070831_125532_wellness_tyn
Bude se to řešit reklamací u výrobce ?
Jak se to dá řešit ? Pod vlakem se bude vždy vířit sníh a lepit na části podvozku a v teplejších oblastech s deštěm vznikne námraza, pokud vlak vjede do hor.
Samozřejmě. Neprodukuje-li samo o sobě dost odpadního tepla, stačí když bude zařízení „vyhřívané“ podobně jako třeba zpětné zrcátko.
a ještě by tam mohly být deflektory aby na to nemohlo lítat uplně všechno
To je stejná komedie jako moderní LED světlomety u aut. Starý halogen lehce topil a světlo se tak vždy samo celkem rychle zbavilo námrazy. LED světloměty topí hodně, dokonce tolik, že je výrobce vybavuje chlazením. Jenže to pak chladí natolik, že namrzlý světlomet sám nikdy neroztaje. Asi nikoho nenapadlo, že se s autem bude jezdit i v zimě…
To se světlomety ale není o tom, že by moc chladily, ale o tom kde to teplo produkují. Zjednodušeně řečeno halogeny se ohřívaly vepředu a to teplo zářily na krycí sklo. Zatímco LEDky se ohřívají „zezadu“ do plošných spojů a na řídící jednotce a jejich teplo jde primárně do (už tak teplého) motorového prostoru. Nicméně je k tomu třeba poznamenat dvě věci: Světlomety s projektorem jsou obvykle vybaveny alespoň jedním ventilátorem, který rozhání vzduch ve světlometu a tedy napomáhá i k zahřívání krycího skla. A pak samotné světlo pokud je pohlceno překážkou (sněhem) se mění na teplo. Zejména opět u… Číst vice »
LED se nasazuji kvuli uspore energie a tady tu usporu nevidim a nevidim v ni ani smysl. Auto se spalovacim motorem ma teto energie dost a chod auta a ani spotrebu to nijak neovlivnuje. Jen se vlastne vytvoril problem.
LED se nenasazuje jen kvůli úspoře energie, ale také kvůli vyššímu výkonu, lepší životnosti ale i z designových účelů. 1. Auto se spalovacím motorem má energie dost, jenže ta energie se nebere jen tak z ničeho ale přímo se převádí do spotřeby paliva. Sice to jsou jen desetinky, ale i ty desetinky představují konkurenční výhodu automobilky a přímou úsporu pro zákazníka. 2. I levný LED světlomet má minimálně o třetinu větší světelný výkon než standardní halogen, což je výhoda pro zákazníka. Nikdo kdo má LED světla neřekne, že by mu vlastně stačil i jen výkon halogenu 3. Dobře navržený (!)… Číst vice »
ale z pohledu ekologie je to už horší – vemte si, z čeho je vyrobena halogenka a co všechno obsahuje LED světlo (to nejsou jen samotné ledky, ale i řídící obvody a bižuterie okolo, často obsahující toxické látky)
energeticky a surovinově je méně náročné vyrobit žárovku, než led světlo
LEDka i řídící obvody jsou hlavně křemík a měď, nic extra toxického tam není. Nenaskakujte na populistickou vlnu, že nové technologie jsou špatné protože je určitě neekologická výroba. Naopak se dnes obsah toxických látek (zejména olova a rtuti) hlídá více než kdy dřív.
Pokud ale opravdu hru na ekologii chcete hrát, uvědomte si, že halogenový světlomet propálí za dobu životnosti klidně 10 žárovek, které se musí vyrobit a které následně pravděpodobně skončí na smetišti. LEDkové světlo vydrží celou dobu životnosti auta (někdy i více než jednoho) a s velkou pravděpodobností se na konci životnosti dočká recyklace
jenomže u toho ledkovýho světla, protože je použita bezolovnatá pájka, tak 3x častěji dochází k praskání letovaného spoje – takže vznikne studený spoj a slavné LED světlo přestává fungovat – a protože je to vyrobeno tak, že se do toho nedá dostat a opravit to, tak to můžete akorát tak vyhodit mimo to výroba polovodičů je jedním z nejnáročnějších procesů, jak energeticky, tak technologicky při kterém se požívají toxické látky, jako jsou různé kyseliny, či hydroxidy – zapojení LEDsvětel také obsahují elektrolytické kondenzátory, jejichž elektrolyt je toxický a používání co nejlevnějších materiálů vede k velmi malé životnosti, protože zákazník chce… Číst vice »
Já popravdě nevím, jestli se snažíte trollit, jste tak moc zpracovaný populistickou masáží nebo jen nemáte nejmenší tušení o automotive kvalitativních standardech. Lampy (ale i jiné automotive komponenty) jsou konstruovány na mnoho let životnosti ve velmi nepříznivých podmínkách a než se vůbec dostanou na auto jsou podrobovány velmi drsnému testování – včetně testů zrychleného stárnutí. O používání nejlevnějších materiálů s malou životností si můžete jen nechat zdát – ke každé jedné součástce musíte být schopný doložit hromadu papírů ohledně její kvalifikace a pokud je cokoliv v nepořádku, automobilky si na vás smlsnou. Navíc automobilky nejsou hloupé a pečlivě problémy které… Číst vice »
no, a díval jste se někdy kolem sebe, kolik těch aut vzadu nesvítí, i když mají rozvícena světla? (nemám namysli denní svícení)
víte, tohle všechno jsou jen teoretický kecy
třeba těch firem, který vyrábí kvalitní kondenzátory, těch je jenom asi 6
a asi nejkvalitnější, co můžou být na trhu, je japonský rubycon, nippon chemi-con, nichicon, panasonic a samxon i když taky záleží na určitý modelový řadě
Bezolovnatou pájku musíte používat například i u xenonů, plus ještě systém aktivního naklápění… to vám příjde lepší??
Jako ano, klasická ospalá žárovka, pokud vám jde extrémně o životní prostředí tak i bez halogenidů, to znamená relativně slabé světlo, dooranžova, nezanedbatelná spotřeba a krátká trvanlivost…
Přihlaste se u výrobce že chcete (za příplatek, protože budete ojedinělý) právě toto. Jo a doufám že auta dojíždíte „do mrtě“, protože při případném prodeji tenhle systém způsobí nižší zájem kupujících…
Že nevidíte úsporu je váš problém, LEDky mají cca 8x vyšší účinnost než žárovky.
Na spotřebě se to samozřejmě projevuje, pokud teda nemáte pod kapotou perpetuum mobile.
Spotřeba reflektorů je asi decilitr benzínu za hodinu. Je to málo, ale nikoliv nula. Pokud jezdíte autem v průměru hodinu denně, je to nějakých 35 litrů za rok.
Ono je celkem jedno kdo (EU) nebo co (konstrukce) za to může. Výsledkem je, že v zimě světlomety svítí blbě a každé auto vypadá jak bludička. Na čelním skle tuna ledu a škrábat se to nesmí. Holt pokrok. Hlavně že jsme ušetřili.
Předně, EU s tím moc společného nemá, předpisy definuje UN/ECE. EU už je pak jen aplikuje. Sluší se ale podotknout, že pokud by UN/ECE nebo EU začalo řešit povinné systémy pro odmrazování světlometů, v tu ránu se strhne obrovská kritika, jak nám „zlá EU“ chce zase zdražit auta a kdo ví co ještě. Ohledně bludiček na silnici – řidič je povinen si světlomety očistit, úplně stejně jako si čistí čelní nebo boční skla. Sice není dobrý nápad je škrábat, ale pokud to jinak nejde tak postříkat je rozmrazovačem nebo kapalinou do ostřikovačů a následně otřít určitě jde. Pokud se na… Číst vice »
EU nemá nic společného s nesmyslnými emisními limity CO2 odporujícími fyzikálním zákonům i selskému rozumu, kdy pak výrobci vymýšlí nesmysly a hodní každý gram paliva = energie?
Limity CO2 jsou vázané na spotřebu paliva a ta se určuje měřícím cyklem. A prozradím vám, že spotřeba se měří když na světlometu svítí pouze denní svícení. Kolik proudu žere potkávací, dálkové nebo směrové světlo EU nezajímá a zpravidla to moc nezajímá ani automobilky – a to často ani u elektromobilů. Pokud by mělo jít čistě jen o spotřebu paliva/emise CO2, mohly by automobilky jít cestou, že LED udělají pouze to denní svícení a to s co nejúčinnějším optickým systémem a zbytek udělají žárovkový/halogenový/výbojkový. Ale ony to nedělají – čím to? Jestli ono to nebude tím, že za vším nestojí… Číst vice »
Proč by se nesměl škrábat led z předního skla? To jsou zase nějaký hi-tech novinky?
On říká o škrábání světlometů.
oškrábání čelního skla LED světlometu je celkem problém.
No, to je strašná broskvovina. Měl jsem skutečně spoustu aut s prakticky všemi systémy svícení, ale že bych tedy plakal nad halogeny, to by mě ve snu nenapadlo. Jo, líp rozmrzají, ale zase na nich během provozu nesrovnatelně lépe přisychá sůl a nečistoty a tím se za provozu snižuje už tak nízká svítivost. A jak píše kolega, očistit od sněhu před jízdou musíte světla vždycky, ať už v nich svítí cokoli. To, že to lidi nedělají (anebo že jezdí na denní svícení v mlze anebo neumí používat mlhovky anebo…cokoli….) svědčí akorát o sociálních kompetencích řidiče.
Světla mají dneska ventilátor? Kam ten svět spěje… 😀
Ano, u projektorových světel je to velmi běžné. U některých aut jich tam je dokonce více. Ale nebojte, nejsou to úplně běžné ventilátory ale průmyslové speciálky stavěné na dlouhou životnost při vysokých teplotách. Většina lamp pak je konstruovaná tak, aby servis v případě poruchy ventilátoru jej mohl vyměnit.
Žiju v tom, že dražší LED lampy mají krycí skla vyhřívaná, u těch nejlevnějších nevim
Když je zmiňován jen Alstom, mám to chápat tak, že je problém jen s jejich mobilními jednotkami a třeba u mobilních jednotek od Siemensu problém není?
Nejdřív zaperlí Kupka, ale u něj se to dalo tak nějak čekat (aspoň byl tentokrát vtipnej), ale že Alstom vypustí takovou koninu, to je fakt už na pováženou. Nemusím být inženýr, konstruktér drážních vozidel, aby mě napadlo, sakra tohle zařízení přece může zamrzat. Ona ta fyzika je pořád jenom jedna. Je to kousek od kolejí, vyšší rychlosti, vyskytuje se tam voda, to fakt nikoho nenapadlo, že u teplot kolem nuly to může přimrzat? To ještě nikdo nevymyslel dostatečně účinný odmrazování? V samotném důsledku jsou tyhle věty k zasmání, pokud se to vyřeší co nejdřív. Ale představa, že strojvedoucí na trati,… Číst vice »
Ale zařízení nezamrza. Navíc dokažou prácovat i pří minus 20°C .
A teď mi fyzikou základní školy vysvětlete proč to nejde.
Spíš by mne zajímalo, kde všude Alstom už ETCS montoval. Určitě už se mu to muselo někde stát, že se z toho nepoučil. Nebo bylo ETCS v ČR první montáži ETCS Alstomu, tzn že se teprve učí?
Spíše bych to viděl na klasickou cestu. Uděla se nová lokomotiva do toho se vývine ETCS. Lokomotiva projde hromadou testu, zkoušek atd. A jezdito. Pak někoho napádne instalovat ETCS do starší lokomotivy. Alstom se příhlasi. Vezme ETCS, upravi jen komunikační rozhraní. Čidla se daji jako obvykle. A hůra do provozu. Udělají se jen strohe testy. Prostě se to párkrát projede na tratí, žadné komplexní testy jak u vyvinu nového stroje (žádny klimatický tunel atd). A v praxi se najednou objeví problém. Zde bych viděl že to čidlo je někde kde vznika lokalní chlad. A nebo u nové lokomotivy je ohřivano… Číst vice »
To by se ovšem musel Alstom chybami a zjištěními z minula řídit a dle toho následně konstrukční řešení pro další zákazníky upravit.
Takže vyřešeno !!! Do každé lokomotivy rychlovarnou konvici a je po ptákách…. Nebo třeba hadici z kabiny strojvedoucího k tomu čidlu a hodně nápojů…. A pak jen chcát, chcát a chcát. Inu, dobrá rada nad zlato ! 😁
To, že nutí zaměstnance vystavovat se mikrovlnému záření, které poškozuje zdraví, o tom je třeba mlčet
Tomu nerozumím. Mluvíte o mobilu? WiFi? Bluetooth? To vše je mikrovlnné záření a je všude a nosíte je u těla.
Už chybí jen chemtrails a programování lidi očkováním.
aha – doma jistě provozujete mikrovlnku s otevřenými dvířky
Kdybys četl a postupoval podle návodu. Zjistil bys, že máš zařízení nejdřív izolovat, než se k němu přiblížíš.
no to já vím – ale na izolaci ETCS potřebujete svolení
Až bude v návodu napsáno, že zamrzlý radar se má pochcat, tak tam taky bude napsáno, že před tím chcaním se má ETCS izolovat.
🙂
Bude se horkou vodou polévat i DAC?
A to bude stačit autogen.
Je to odporný hazard se životy cestujících. On se totiž normálně zabezpečovač, který má střežit bezpečnost, netestuje na všechny očekávané provozní podmínky. A ta naše inteligence sedící ve vedeních SŽ, DÚ a MD tomu zatleská a řekne: „To chceme, to bereme a budeme první.“ Toliko peněz, toliko dotací to žere, platíme ten bordel (tunel) my všichni a Kupka (není to úplně jeho vina, ale řešit to mohl) se směje jak měsíček na hnoji. Gratuluji, už jen čekám, kdy vyjdou najevo i hlášené průjezdy kolem návěstidel zakazujícím jízdu. Novináři, hledáte senzace, tady jednu mega máte….
A viete ako sa ten systém správa keď mu „zblbne“ odometria? Automaticky predpokladá že rýchlosť môže byť vyššia a teda reálne zobrazuje povedzme 90, ak aj v skutočnosti idete 60. Teda reálne nadhodnocuje údaje a dalo by sa povedať že je ešte bezpečnejší. Samozrejme je to chyba na ktorej sa musí pracovať, ale určite to nie je odporný hazard so životmi cestujúcich ako to prezentujete.
Co když výrobce nečekal, že může blbout i něco jiného než odometrie ? Pokud nečekali, že v zimě bude mrznout nebo sněžit a ještě radí takový „nesmysl“ jak se s tím vypořádat, tak to rozhodně nepůsobí dojmem, že ví co dělají a mají zvládnuté všechny možné chyby.
Odometria nie je len jeden snímač. Výrobca sa riadi tzv. subsetmi, ktoré definujú ako sa systém správa. A teda aj definuje, kedy je bezpečné pokračovať v jazde. Verte, že pre bezpečnosť je tam toho viac než oko vidí.
Ohrozit životy může ale i dlouhé nepokračování v jízdě, byť tam už lze zajistit preventivní opatření.
Prosím Vás, já nehaním systém, ale přístup k problematice. Systém bude dobrý, jen se to nesmí uspěchat. Nebudou tak problémy s „nečekanou námrazou“. Rady Alstomu jen ukazuje, že se nemyslelo na všechno. Už si tu připadám jak v Rusku. Se ztrátama se počítá, hlavně ať to je a my si můžeme připsat politické body.
Píšete totální nesmysly
Jojo, úplné nesmysly. Drahou nepolíbený, okolo řešení ETCS jsem ani nešel. Zeptejte se prosím někoho zkušenějšího, od kdy mají zaveden výhradní provoz v ostatních zemích EU a proč? Proč je tomu u nás jinak? Až dokážete odpovědět, pak mudrujte čtyrysedmjedničko
TVL tak to je argument jako noha v době testování jsme nečelili takovým povětrnostním podmínkám jako teď panují. To snad prvňák v pomocné škole vymyslí lepší výmluvu.
V autě a nebo i při jízdě na kole mě velmi přesně měří i telefon, ale u dráhy je třeba nějaký speciální zařízení, které i zamrzá?
Mě teefon velmi přesně neměří, občas mě ukáže desítky metrů mimo a srovná se až za chvíli..
Poloha může skákat v desítkách metrů, ale rychlost bývá velmi přesná, jde o relativní vztah dvou měření.
„mě velmi přesně měří i telefon“
Sněte dál.
S takovou „přesností“, jakou vaši rychlost a polohu určuje mobil, byste na dráze rozhodně jezdit nechtěl.
Tak jasně, na něčem co je řízeno jízdní drahou je odchylka v jednotkách kilometrů naprosto zásadní. Navíc se určitě nedá nad těmi daty postavit další korekční vrstva, která odstraňuje špičky a drží vlak na kolejích.
Hezké ranní klimbaní!
>korekční vrstva
Už se těším na prokazování bezpečnosti této vrstvy 🙂
Nelze, hlavně v místech, kde signál není, je odražený nebo spoofovaný (nabouraný).
A kdy se to testovalo? Obávám se, že je to pravda. Reálný provoz je vždy nejdokonalejší laboratoř. Jen se musí počkat, až ty podmínky nastanou.
BTW: Oni použili termín klimatické podmínky, což je samozřejmě blbost. V těch to samozřejmě testovali.
Vidím, že nejsem sám, koho ty klimatické podmínky praštily do očí. Omlouvám se za duplicitu, ten dodatek jsem před odesláním příspěvku nečetl.
S těmi povětrnostními podmínkami by to aspoň byla pravda (byť výmluva je to hodně blbá), Alstom se nám ale snaží namluvit, že tady nebyly podobné klimatické podmínky, což je zjevná lež.
Už se těším na večerní zprávy v televizi jak to tam bude mužíček v sáčku omlouvat.
Jestli vůbec bude někomu v televizi stát za to nějaký problém na železnici – pokud to tam někdo přímo z nějaké příčiny neprotlačí… Byť poslední dobou už občas i něco z tohoto směru chodí.
Paráda, kde vezmu na trati horkou vodu? A zrovna na tramvají…. Ještě tak možná v depu😉
Varnou konvici na každou lokomotivu!
Káva, čaj v termosce… 🙂
Myslím, že naznačují, že na to mají strojvedoucí močit. V sešiťáku budou mít hodinu od Třebové poznámku „hodně pít, aby bylo čím rozmrazovat“.
Vařič je na každé mašině už od dob bobiny.
Ty by mohli z fleku šéfovat silničářům v Česko.
Na jakých frekvencích ten dopler pracuje, že mu vůbec sníh, nebo led může vadit? Jak to dělají ve Švýcarsku, či severských zemích, kde mají mnohem víc sněhu a nižší teploty než u nás? To nemá Alstom vůbec žádné zkušenosti se zimním provozem?
Nebo letadla, že? Já nevím nějaký banální topný odpor by to při “ naší specifické arktické zimě“ nevyřešil?
Nepoužívají ETCS od Alstomu.
Pára zpět na železnici. V západní Evropě jsou na různé vychytávky usnadňující práci prostě peníze a lidi přemýšlejí jak to lze, ne proč to nelze. To jen v ČR musí pracovníci např. na podzimní listí místo fukaru stále používat jen hrábě (=pětkrát víc pracovníků, násobně delší doba a ve výsledku dražší)
Jako že řvoucí naftový agregát odfukující listí a bordel o kousek vedle (odkud to následně vánek zanese zase zpět) je lepší, než koště, lopata a sběrná nádoba? 😮 Klasická moderna ve stylu „aby to vypadalo“… Jestli ono to tady nebude nakonec podobné, bohužel.
Je vidět že v životě jste neviděl práci s fukarem. V životě nehrabal listí. Absurdní argument o vánku zpět. Absurdní vynechání sběru listí i po práci s fukarem. Fukary, sekačky, pili na baterii najednou neexistují. Prostě argumentace: na věci A je špatné naprosto vše, na věci B nic
A řekli jim ze pro rozmrazování zamrzlych vyhybek v CT jsou zřejmě doteď k didpozici dva proudové motory z albatrosu na podvozku? Mohli by to použít i na tohle. 😀😀😀😀
To aby si do dopravy ve Třebové nakoupili víc rychlovarných konvic.
Duben ukáže.
Ochlazujte studenou vodou, radí Alstom 😀
A že v létě svítí u nás slunce a bývá vedro někdo Alstom upozornil, nebo budou výpadky z důvodu přehřátí?
Negativní reklama, taky reklama 😀 to opravdu nevymyslíš… a ještě s argumentem, že za 3 měsíce se to vyřeší. Ale tak aspoň buďme rádi, že v Alstomu ví, že za tři měsíce bude jaro, když neví, že v zimě i sněží…
Kdyby tenhle článek vyšel 1.4. tak bych to bral. Tohle mě přijít říct na lok., tak jej vyhodím hlavou napřed.
Francouzská kvalita made in Alstom.
Nějak mi to připomíná dvojí kvalitu potravin – v ČR a na západě.
Že by ETCS od Alstomu bylo na tom obdobně?
Nebo u Alstomu nevědí, že je v ČR v zimě i sníh a dodali ETCS pro teplé krajiny?
Nebo zákazník snad nespecifikoval v zadání požadavek na užívání ETCS i na sněhu? 😀
Řekl bych že sníh mají ve většině evropských zemí… i ve Francii. Možná je odlišné umístění čidel u typů které s ETCS už počítaly případně ho měly „už z fabriky“…
Za 3 mesice bude teplo a nic se resit nebude..a za dva roky je vydelano a zaplatime to my..sama kravina..
Uf, čidla horkou, přirození vlažnou, teď to hlavně nesplést.
Podruhé už si to nespletete 😀
Zas ale horká voda na přirození probere lépe, než káva do žaludku.
Co se tedy vrátit k páře? Třeba s takovým štokrem by bylo po problému.
To je hloupý vtip ne? Nebo to fakt myslí vážně? To je železnice opravdu pořád ještě v ve století páry?
Železnice je stále ve století páry a vlastně ani nemá moc chuť se z něj posunout.
Spíše ti, kteří to celé řídí, nemají zájem. Respektive to v některých parametrech posouvají i opačným směrem – aneb rozvrtáme, co funguje, aniž by ta náhrada fungovala lépe. Nebo něco je na ní lepší, ale uživatelský přínos je značně sporný.
Mínus dva stupně. Francouzské vozy přestávají startovat…
Zdá se, že tento prastarý vtip platí stále.
Auto ani neškytne, hrudky se dělají v mogulu…😃
To je skvelé. Každý strojvedúci pred smenou nafasuje rýchlovarnú konvicu a 5 litrov vody a po tripe bude chodiť polievať primrznuté časti technológie……to nevymyslíš.
kdo se nechce trápit s vodou, může to pomočit 😉
To by tiež šlo 🙂
To se nedoporučuje s ohledem na korozi zařízení.
ale jako nemůžeš močit co 15 minut…
leda by tam byl jídelák s pípou
Jidelak za loko do kazdeho vlaku a potrubí ne na koleje ale na čidlo:-)
Pánové, chodíte často? Hledáme právě vás!
Tak hlavně, aby pH moči v opakovaných extrémních případech nemělo nějaký negativní vliv na ty (zřejmě zemnicí) kabely.
https://www.tenacz.cz/pece-o-nase-nejblizsi/inkontinence-a-zdravi/novinky_cz/co-prozradi-ph-moci-tabulka
Ale musí chodit na směnu napitý 🙂
Když ho to zastaví na dlouho, může se to stát. Namísto do kbelíku…
Dotaz, jsem neznalý, může nějak fíra v mašině zjistit co přesně způsobilo zastavení? Jen to vidím když sedím v kabině, že to bouchne a sám fíra kolikrát neví proč. Prý to někam chodí ty chyby a oni přesně ví proč. Díky 🙂
V prípade porúch som sa stretol s jednou hláškou, ktorá sa ukazuje najčastejšie. „Žiadny ďalší popis trate.“ Žiaľ ak ma to sfúkne, tak si musím veľa krát domyslieť, že čím to bolo. Nie vždy ide o stratu komunikácie s traťovou časťou. Diagnostika je v tomto prípade pre rušňovodiča mätúca. Dokonca ani neviem na 100% zistiť, či mi fungujú obe antény.
Antény zjistíš před nastavením ETCS ve snímku údržby.
V severní Evropě se ETCS nepoužívá? Vždyť by to ve velkém mělo jezdit ve Švýcarsku, kde je ledu a sněhu taky dost, ne?
Tohle mne tedy poněkud překvapuje.
Z článku to trochu působí, že se jedná o konkrétního výrobce vlakové části. Možná i jen o konkrétní řadu lokomotiv.
Tolik peněz na ETCS na jednu mašinu, že jako kvůli testům apod. … Jako u nějakýho vůbec prvního prototypu asi ok, ale pokud je to už něco, co roky funguje jinde?
V severní Evropě mají Českou Třebovou?????
Ty výpadky jsou způsobeny Českou Třebovou?
Příští týden tam jedu, vezmu s sebou virguli a proměřím zóny…
Pak vydám celosvětové video Shadows over Č. Třebová…..
MAT-3, materiálová anomálie Třebová.
Severní Třebová
Víte někdo, proč má být výhradní provoz ETCS jen do Běchovic, a ne až do vjezdů do Malešic a Libně?
Mám pocit že traťová část ETCS potřebuje aby stanice na obou koncích také měli ETCS. A to v současné době Libeň nebo Malešice nemají.
Jakých vozidel se to týká? Esa? Bych čekal, že ten radar bude vyhřívaný (automaticky, ne strojvedoucím vodou z rychlovarné konvice), když už před tím sněhem není krytý jinak.
To je stejný já u aut, trocha sněžení a radar nouzového brzdění je mimo. U všechno se počítá s laboratorními podmínkami.
U některých aut, i po tom co vám odejde lidar, tak pořád funguje nouzové brzdění pomocí kamer u zrcátka…
Pokud tam není taky namrzlo, případně nedostane ránu kamínkem do vyhledu.
Minimálně u některých značek aut je tam v oblasti kamery (kamer) vyhřívání, pouští se automaticky dle podmínek (teplota…), takže na to bylo myšleno.
Minimálně na jedné 750.7 porucha odometrie, rychlovarka do neděle nebyla dodána. 🙂
Esa taky, chronicky na to trpí 361.1 ZSSK s mobilkou Siemensu. Vectrony ani tak moc ne, je tam vidět, že s ETCS se počítalo už od výroby. Pantery taky relativně klid. S ostatními vozidly zkušenost nemám.
Nutno taky podotknout, že tento problém se projevuje hlavně ve vyšších rychlostech, kolegové od nákladky nějaké extra problémy nemají.
Jak to dělají švýcarští soudruzi strojvedoucí?:-D
Asi mají také připravené nahřáté služební rychlovarné konve.
Technologie zábrany zamrznutí vody v okapech topným kabelem?
Dosadit kryt s ohřevem spínaný termostatem.
Když existují vyhřívané houkačky, tak tohle taky půjde vyřešit…
Zajímavé je, že si Alstom nemusel nechat odzkoušet chování své technologie v zimních podmínkách např. v klimatunelu u Rail Tec Arsenal ve Vídni.
Tak hlavně že pan Svoboda tvrdil, že se na spuštění ETCS nemohli více připravit 😐
Co má Svoboda společnýho s mašinama?
Třeba to tak nefunguje i na Vectronu SŽ. 🙂
S mašína nic, ale může mít uklizené tratě od sněhu. Jsem zvědavý, jak to bude fungovat na tratích, kde jsou vidět jen projete kolejnice.
Hledáte místo odpovídající vaší kvalifikaci? Tak se s tou lopatou přihlaste!
Tam to uklízení lopatou nepomůže, protože tohle dělá polétavý sníh. Jediné vyluxovat z trati a okolí.
„Problém se snad podaří odstranit do dvou měsíců.“ Ano, protože pak už nebude sněžit.
To už tu jednou bylo… „Pendolíno stojí u Polomi, zamrzly mu všecky cederomy“.
Taky se to vyřešilo 👍😉
Stojí Panter v poli,
zima ho hned skolí,
Zabrzdil kvůli ztrátě signálu,
stalo se to v 6, tedy po ránu.
Pod sněhem je ETCS,
vše je vypnuté, štěkal jen pes
Za 3 měsíce se problém určitě vyřeší – bude totiž jaro.
Mají fírové povolenou rychlovarku na pracovišti?
Hlavně jestli tam je zásuvka 230V 50Hz
Tak ono by šlo i na 60 nebo 16.6 Hz.A nebo US na 110V
Dodává Alstom svůj produkt i norským dopravcům?
Pokud je mi známo, tak nikoliv ta jednání tam nějak zamrzla a mrtvém bodě.
spíš zamrzla na bodu mrazu, stejně jako jejich čidla xd