Odmítli odtah a vytáhli metr. Autobusy nezajížděly do dvou zastávek kvůli sporu se strážníky

Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPPAutobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP

Pražská městská policie odmítla odtáhnout zaparkovaný vůz vadící autobusu v průjezdu. Spor vyřešil až metr.

Autobusy pražského dopravního podniku přestaly ve čtvrtek ráno obsluhovat dvě zastávky na Žižkově. Podle webu s mimořádnostmi pražské integrované dopravy (PID) jim totiž bránil v průjezdu špatně zaparkovaný automobil. Přivolaní strážníci však jeho odtah odmítli.

Z důvodu chybně zaparkovaného osobního automobilu v Roháčově ulici jsou linky ve směru do centra odkloněny a v tomto směru neobsluhují zastávky Černínova a Lukášova,“ uvedl web PID s tím, že k problému došlo v 5:37 ráno.

Šlo o autobusové linky 133 a 207. Kvůli dlouhodobé kompletní rekonstrukci části Hartigovy (dříve Koněvovy) ulice je doprava v oblasti nyní značně komplikovaná a autobusy i ostatní doprava tak jezdí po objízdných trasách.

Rekonstrukce zcela uzavřela hlavní žižkovskou tepnu. Neprojedou ani autobusy

Na síti X pak bylo k informaci dodáno, že pražská městská policie odmítla vozidlo odtáhnout a zajistit průjezdnost pro vozy.

Její mluvčí roztržku potvrdila. „Dnes ráno jsme byli přivoláni do Roháčovy ulic. Na místo vyjela specializovaná hlídka, která se odtahy vozidel prioritně zabývá. Zkušení strážníci vyhodnotili, že vozidlo netvoří překážku provoz a nesplňuje tak podmínky odtahu,“ uvedla pro Zdopravy.cz vedoucí kanceláře ředitele městské policie Irena Seifertová.

Uzavírka části Hartigovy ulice v Praze. Zdroj: TSK

Uzavírka části Hartigovy ulice v Praze. Zdroj: TSK

Podle ní tak k nařízení odtahu nebyl žádný zákonný důvod. Na místo podle Seifertové následně dorazil i zástupce dopravního podniku, se kterým strážníci průjezdnost ulice navíc ještě přeměřili.

Po dvou hodinách se pak autobusy na svou trasu navrátily a mimořádnost byla ukončena.

Strážníci a parkování

Role městské policie v postihu špatného parkování by se do budoucna měla v Praze změnit. Radním hned několika městských částí se totiž nelíbí současná malá vytíženost „botičkových aut“, která podle nich hlídají řidiče jen ze setrvačnosti. Navrhli tak primátorovi svěření provozu botiček městské společnosti Správa služeb hl. m. Prahy. Sama městská policie totiž nemůže vybírat správní poplatek, pouze pokutu.

„Chaos už překročil meze.“ Radní chystají ofenzivu botiček, čtvrtina aut parkuje v Praze nelegálně

Při provozu botičkových aut městskou společností by v autě postačil jeden zaměstnanec bez výcviku a vybavení městské policie a jeden strážník místo dnešních dvou. „Do poplatku za botičku by se nově mohla započítávat denní sazba půjčovnėho, neboť je nelogické dostat botu a po x dnech zaplatit stejně jako za hodinu špatného stání,“ uvádí se v dopise.

Do Vodičkovy nejezdily tramvaje, chyběly obousměrné vozy. Jinde přitom byly zbytečně, namítají cestující

Tagy dpp odtahová služba policie Žižkov
211 komentářů