Odkup nedokončeného mostu přes Pražský okruh vyjde na 93 milionů. Vznikne nová křižovatka

Přemostění Pražského okruhu u plánované MÚK Komořany. Zdroj: Mapy.cz - Vladimír ZvoníčekPřemostění Pražského okruhu u plánované MÚK Komořany. Zdroj: Mapy.cz - Vladimír Zvoníček

Most zůstával 15 let v majetku Skansky. Odkup však má jednu podmínku.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeník

Hurá 👍

Dusan

Jak se zadávala stavba mostu?Zhotovitel to platil ze „sveho“?Nebo vyhrál ve výběrovém řízení stavbu, Praha nebo stát to zaplatil?

Hanzlik Vilém

Nerozumím k čemu bude odkup mostu, pokud směrově nenavazuje na pokračování linie směrem do Komořan. Celé je to dopravní nesmysl, pokud se neprovedou i navazující stavby. Samotný „kruhový“ objezd pod Branišovskou se šesti rameny se buduje jen kvůli dopravnímu napojení rozvojové oblasti louky na Závisti. Praha odkoupí most a dále bude jen jako mrtvá stavba.

Zlámalík

Máš most, Majere?

David

Ah, zase tu máme ten náš resortismus.
Koncepční by bylo tu trať posunout (pokud to provozní koncept vyžaduje tak i zdvoukolejnit), zrušit nádraží v komořanech a vytvořit zastávku s přestupem na tramvajovou trať, vybudovat obchvat komořan a zklidnit stávající silnici.
No jenže silnici staví odbor investic, plánuje to odbor dopravy a stará se o ni TSK, železnici plánuje a staví SŽ a platí SFDI, vlakové zastávky staví městská část, …

Dejf

Náhodou, už se to pomalu láme, naposled dobrá správa stavěla cyklostezku.

Obrubňák

Absolutní kravina, která zatáhne do Komořan několik tisíc aut denně navíc. Motofanatismus.

Gilgameš

Komoko se přece říkalo prodloužení tramvajové trati z Braníka na Sídliště Modřany, ne?

MrMarkus

Vždy jsem to četl jako KOmunikace MOdřany KOmořany, místně tomu říkáme spíše nová Komořanská, tramvaj bych do toho nemotal.

Jiří Urban

Pak se státem jednejte slušně, když si 15 nepřevezme stavbu, kterou si objednal a jestli to chápu správně, do teď za ní nezaplatil.

Milan2

Napojení i KOMOKO by stálo stovky miliónů a nebyl by to problém (Praha 12 je momentálně pro). Ale posun kousku dráhy by stál miliardy. Předražené stavění dle SŽ v plné nahotě.

Juraj

A je to fakt „jen“ posunutí? Protože ta železnice tam vede na úpatí svahu v těsném souběhu s frekventovanou cyklotrasou. Dál už je sráz k řece. Mohla by se tak možná hodit na úplně novou estakádu, což kvůli sklonovým poměrům bude docela velký zásah, včetně kolize s dalšími objekty a předělání přilehlých dopraven.

Ale rád se podívám na váš návrh levného alternativního trasování, sem s ním!

Josef Svoboda

Na https://www.praha12.cz/nova-komoranska/os-1588 se píše: „Součástí stavby je přeložka a navýšení nivelety železniční trasy, jejíž násep je zároveň protipovodňovým opatřením“ – tedy estakáda asi nepřichází v úvahu. Taky se zde uvádějí celkové náklady 2,9 mld. Kč; v článku uvedených 330 milionů korun je podezřele nízká částka na čtyřpruhovou komunikaci v složitém terénu, i kdyby nebyla započítána přeložka železnice. (Taky je třeba zachovat rezervu pro tramvajovou trať.)

jkjk

Těch 330 mil. Kč je jen za MÚK, ne za KOMOKO.

Intrus

Za mě skvělá příležitost na druhou kolej na Zbraslav a komplet pod dráty, ať může jezdit 30′ esko

MrMarkus

Obchvat Komořan především blokovali místní, přitom to bylo připraveno k realizaci ve variantě 5A, v roce 2010 chyběl k realizaci jen malý krůček. Řeklo se, že se postaví most přes okruh a město naváže obchvatem Komořan. Předikce růstu intenzit dopravy odůvodňující řešení byla jednoznačná (a potvrdila se). Pak to rozbili politici, na Praze 12 i magistrátu.

Jan M

To jsem zvědavý, jestli se dohledá stavební povolení nebo kdo to kolaudoval 😀

Jan M

Plus vidím, že v DTM ho skanska nemá vložený v dopravní infrastruktuře. Někdo tu neplní zákonné povinnosti 😀 stejně jako ŘSD.