Odkup nedokončeného mostu přes Pražský okruh vyjde na 93 milionů. Vznikne nová křižovatka
Přemostění Pražského okruhu u plánované MÚK Komořany. Zdroj: Mapy.cz - Vladimír Zvoníček

Most zůstával 15 let v majetku Skansky. Odkup však má jednu podmínku.
Svého času se říkalo, že tento nájezd by byl v kolizi se sjezdem na MÚK Lahovice, nedodržela by se normou daná vzdálenost mezis sousedními křižovatkami.
Myslím si, že lepší řešení, i s ohledem na Komořany by byl nový most přes Vltavu z Modřan do Lahoviček. Ale bohužel zástavba na místě býv. cukrovaru s tím nepočítala, jižněji by se musely přemosti laguny (přír. památka), u nádraží Modřany by to bylo taky komplikované
To by samozřjmě bylo dopravně mnohem lepší, a proto se to nepostaví. Míchání místní dopravy s tranzitem bude moc zajímavé ..
Ten sjezd bude prakticky hned za vyústěním Komořanského tunelu – odbočovací pruh se tam bezpečně vejde? 80 je ok?
V tunelu je na to příprava, z kraje je širší aby se tam připojovák a odbočovák vešli…
Hurá 👍
Jak se zadávala stavba mostu?Zhotovitel to platil ze „sveho“?Nebo vyhrál ve výběrovém řízení stavbu, Praha nebo stát to zaplatil?
Nerozumím k čemu bude odkup mostu, pokud směrově nenavazuje na pokračování linie směrem do Komořan. Celé je to dopravní nesmysl, pokud se neprovedou i navazující stavby. Samotný „kruhový“ objezd pod Branišovskou se šesti rameny se buduje jen kvůli dopravnímu napojení rozvojové oblasti louky na Závisti. Praha odkoupí most a dále bude jen jako mrtvá stavba.
Máš most, Majere?
Ah, zase tu máme ten náš resortismus.
Koncepční by bylo tu trať posunout (pokud to provozní koncept vyžaduje tak i zdvoukolejnit), zrušit nádraží v komořanech a vytvořit zastávku s přestupem na tramvajovou trať, vybudovat obchvat komořan a zklidnit stávající silnici.
No jenže silnici staví odbor investic, plánuje to odbor dopravy a stará se o ni TSK, železnici plánuje a staví SŽ a platí SFDI, vlakové zastávky staví městská část, …
Náhodou, už se to pomalu láme, naposled dobrá správa stavěla cyklostezku.
Zastávku s přestupem na tramvajovou trať tam dávno máte.
Absolutní kravina, která zatáhne do Komořan několik tisíc aut denně navíc. Motofanatismus.
Když chci z Komořan na dálnici .. směr Plzen nebo Brno.. tak kudy?? Toto je super varianta jak hned budu na dálnici.
Komoko se přece říkalo prodloužení tramvajové trati z Braníka na Sídliště Modřany, ne?
Vždy jsem to četl jako KOmunikace MOdřany KOmořany, místně tomu říkáme spíše nová Komořanská, tramvaj bych do toho nemotal.
Ano je to Komunikace Modřany Komořany a v devadesátých letech to byl ten 4pruh od pivovaru až k zatačce v křižovatce gen Šišky a v stavělo se to současně s tramvajovou trati
Pak se státem jednejte slušně, když si 15 nepřevezme stavbu, kterou si objednal a jestli to chápu správně, do teď za ní nezaplatil.
No to pozor, ony jim asi stavební práce týkající se tohoto mostu byly normálně, standardně zaplaceny.
Toto mi vypsalo AI: „Cena 93 milionů Kč není platba za stavbu, ale odškodnění za dosavadní vlastnictví a převod majetku, který není zatím plně funkční a který bylo obtížné zkolaudovat a převzít. Odkup umožní oficiální integraci mostu do městské infrastruktury s plánem na jeho napojení a provoz.“
Což je tedy docela mazec…
Napojení i KOMOKO by stálo stovky miliónů a nebyl by to problém (Praha 12 je momentálně pro). Ale posun kousku dráhy by stál miliardy. Předražené stavění dle SŽ v plné nahotě.
A je to fakt „jen“ posunutí? Protože ta železnice tam vede na úpatí svahu v těsném souběhu s frekventovanou cyklotrasou. Dál už je sráz k řece. Mohla by se tak možná hodit na úplně novou estakádu, což kvůli sklonovým poměrům bude docela velký zásah, včetně kolize s dalšími objekty a předělání přilehlých dopraven.
Ale rád se podívám na váš návrh levného alternativního trasování, sem s ním!
Na https://www.praha12.cz/nova-komoranska/os-1588 se píše: „Součástí stavby je přeložka a navýšení nivelety železniční trasy, jejíž násep je zároveň protipovodňovým opatřením“ – tedy estakáda asi nepřichází v úvahu. Taky se zde uvádějí celkové náklady 2,9 mld. Kč; v článku uvedených 330 milionů korun je podezřele nízká částka na čtyřpruhovou komunikaci v složitém terénu, i kdyby nebyla započítána přeložka železnice. (Taky je třeba zachovat rezervu pro tramvajovou trať.)
Těch 330 mil. Kč je jen za MÚK, ne za KOMOKO.
Díky, to je přesně ono.
Zatímco MÚK i nová silnice budou výškově v úrovni zhruba 235 m n.m., trať je cca 190 m n.m. a další prostor už fakt nemá. Přemístit tedy jde jen za cenu změny výškového uspořádání, a to pak ta cena naběhne docela rychle.
Za mě skvělá příležitost na druhou kolej na Zbraslav a komplet pod dráty, ať může jezdit 30′ esko
Vlaky tady po půlhodině ve špičce jezdí už patnáct let.
A současná infra umožňuje i 15´, jen by se křižovalo i na Zbraslavi a v Krči.
Ale nový násep už je projektován zřejmě jen jednokolejný.
Obchvat Komořan především blokovali místní, přitom to bylo připraveno k realizaci ve variantě 5A, v roce 2010 chyběl k realizaci jen malý krůček. Řeklo se, že se postaví most přes okruh a město naváže obchvatem Komořan. Předikce růstu intenzit dopravy odůvodňující řešení byla jednoznačná (a potvrdila se). Pak to rozbili politici, na Praze 12 i magistrátu.
Asi je baví objíždět Zbraslav a Libuš než se dostanou na dálnici.. Nechápu
To jsem zvědavý, jestli se dohledá stavební povolení nebo kdo to kolaudoval 😀
Plus vidím, že v DTM ho skanska nemá vložený v dopravní infrastruktuře. Někdo tu neplní zákonné povinnosti 😀 stejně jako ŘSD.
Vždyť není napojen na silniční infrastrukturu.