Odkládaný obchvat Břeclavi. Letos povolení a tendr, zahájení stavby na jaře 2026, plánuje ŘSD
Vizualizace obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSD

Vykoupeno je 85 procent potřebných pozemků. Letos budou v trase pracovat archeologové.
Před měsícem jsem zažil o víkendu ucpanou Břeclav plnou polských aut s rakví na střeše, a to ještě není ani hotová D1 okolo Přerova. Tento rok má být D1 dokončená, má se otevřít most na D55 v Napajedlech a zároveň se má rozkopat křižovatka D1 x D2. Dvoupruhový obchvat tam už měl stát 30 let. Dnes už je to pomalu na dálnici…
Škoda, že tam není rezerva na čtyřpruh. Až se dokončí D55, tak všichni Poláci směr jih pojedou tudy a obchvat Břeclavi bude úzké hrdlo.
Toho bych se nebál, s hotovou D52 a Přerovem to máte Grosskrut cca 245 km z Bohumína cca 1h 55min. Po D55 230 km, z toho 25km mimo dálnici přes rakouské vesnice, čili cca 2h. Tam žádná časová úpora není.
D52 bude někdy hotová?
AŽ bude hotová D55 k Hodonínu, tak se povalí mraky aut na Rakousko. Nikdo od Přerova, nebo Otrokovic nebude jezdit přes Brno a Mikulov. Dávno měli postavit dálnici do Rakouska kolem Břeclavi.
Ano ,u Břeclavi se napojí na D2 a pojedou na Bratislavu tak jak je to dopředu projektováno.
Na Slovensku bude S8 na Vídeň a ty ,,mraky aut,, můžou pokračovat…..
Po S8 to už bude slušná zajížďka, rozhodně to bude delší než současná trasa přes Brno a D52… Osobáky a dodávky pojedou stopro přes Reintal, náklad se pak možná rozloží, někdo absolvuje i nepříliš atraktivní trasu z Břeclavi na Valtice a Mikulov. Pokud ale bude hotové rozšíření D1 u Brna a D52, což by mohlo být ve stejné době jak D55 Bzenec-Břeclav, tak pro nákladní dopravu Polsko-Rakousko bude stále atraktivní trasa přes Brno. Navíc pokud vím tak na rakouské S8 je příprava pozastavena, což se může teď po volbách a odstranění zelených z vlády zase změnit…
Dodávky přes Reintal nepojedou neb přechod je jen pro auta do 3,t a kontroly tam stojí i v sobotu poo
Dodávky do 3,5t, těch je naprostá většina, druhou věcí je že jezdí často přetížené. Těch co jsou nad 3,5t je naprosté minimum. Z kategorie „LN“ v datech z celostátního sčítání dopravy 2020 je nad 3,5tuny cca jen 10% podle dat z mýtných systému, ty jsou totiž evidované v mýtu, všechny ostatní registrované jako do 3,5t platí dálniční známku, můžou 130kmúh a nemusí mít ty dlouhé povinné pauzy
A na jakou dálnici by se tato česká dálnice v Rakousku napojila?
Břeclav, Moravská Třebová, Říčany, Bílina, Poděbrady, nejvíc ucpana města na průjezd autem v ČR.
Moravská Třebová?
Pardubice.
Zapomněl jste na Prahu.
Poděbrady centrum rozhodně ne a příjezd odkud, když mají obchvat tvořeny D11
a I/38?
Přerov !
Nastoupil jsem ke geologickýmu průzkumu už v roce 2002. Obchvat BV, bylo moje první vrtání….Za 23 roků se nekoplo do země…To je možný jen v ČR…
Jj, ten se plánuje už 30 let. A nic. Tak zaplaťpánbu, teď to snad konečně už klapne.
Není to alternativní trasa na Vídeň, ale hlavní pro směr z Polska… osobka pojede z Břeclavi do Reintalu, pro nákladní to bude taky výhodnější, než jet přes rozkopanou D1 přes Brno chybějící D52.
D1 okolo brna bude rozšířená (aspoň po křižovatku I/52) dřív než obchvat Břeclavi, a obchvat Mikulova bude plusmínus stejně jako toto… Takže rozdíl těch tras bude +-5% (a to ještě celé za předpokladu že stavba D55 Bzenec-Rohatec poletí jak vítr!)
D1 kolem Brna se bude rozšiřovat do roku 2031 dle mapy staveb ŘSD – takže o 3 roky později než obchvat Břeclavi. Obchvat Mikulova bude až 2029 – pro kamiony je (myšleno jen průjezd Mikulovem) jet po I/40, protože to Mikulova jako takové vlastně vůbec nevjedou a projíždí pouze jednu křižovatku, kdežto I/52 jedou přes Mikulov a dva kruhové objezdy. Dokončení Bzenec Břeclav pro kamiony není tak důležité, protože jedou už jen přes Veselí, Strážnici a Petrov a dál po I/55 bez průjezdu jakoukoli obcí až do Břeclavi. Daleko důležitější bylo prosincové dokončení D55 Babice Bzenec, které průjezd obcemi eliminovalo.… Číst vice »
no ale ty kamiony dojedou na průsečnou křižovatku I/40 s extrémně zatíženou hlavní silnicí I/52, kde bude obrovský problém odbočit doleva, případně odbočí doprava a otočí se na prvním kruháči. Po trase „55“ jezdí nákladní doprava, která směřuje spíše dále na D2, tranzitu v této ose je teda rozhodně méně než na Vídeň, ale zase ho podílově 55 převádí výrazně více
Křižovatka I/40xI/52 se dá vyřešit semaforem, který tam v současné době není.
D1 okolo brna bude rozšířená (aspoň po křižovatku I/52) dřív než obchvat Břeclavi, a obchvat Mikulova bude plusmínus stejně jako toto… Takže rozdíl těch tras bude 5% (a to ještě celé za předpokladu že stavba D55 Bzenec-Rohatec poletí jak vítr!)
Ten obchvat je potreba mit v provozu predtim, nez se dotahne k D2 dalnice D55. Cili jestli za 4 roky jezdime, parada. Jen mel byt dusledne mimourovnove vykrizeny. Az se tam navali kolony polskych dovolenkaru, ty urovnove krizovatky budou spunt. Ted uz jen aby se probraly spici panny v Rakousku a zacaly delat neco s Raintalem a Grosskrutem…
Asi myslíte Reintal,ale co chcete více než S8 ,ta je naplánována a to bude.
Proč bychom měli dělat polákům dálnice to nechápu….
Protože jich je 4x tolik co nás a pro celou jejich zemi je to hlavní stezka na jih. Proto.
Jakože „jediná“ jo? Anebo to jde taky přes Brno a Mikulov, dále přes Čadcu a Blavu, minimálně?? V době kdy tohle dokončí už přestavba u Brna bude hotová.
Prostě se to rozloží, ještě možná budeme rádi že Rakušáci ten Reintal pouštějí jen osobku…
Podívejte se na mapu – z Vídně je to do Ostravy přes Břeclav o 20 km kratší cesta než přes Brno už dnes, po dokončení D55 se to o fous ještě vylepší. Takže se proud polských kamionů prostě přesune.
Nepřesune, protože přechod Reintal je na rakouské straně jen do 3,5tuny, což se jen tak nezmění. No a pokračovat kamionem z Břeclavi po I/40 přes Valtice do Mikulova už moc atraktivní nebude, pokud bude D1 u Brna rozšířená a D52 alespoň jizni část kolem Mikulova. Polské osobáky a dodávky ale samozřejmě povalí přes Reintal…
No tak se do té mapy laskavě PODÍVEJTE! Rozdíl cesty přes Brno a Mikulov je v tento den (počítáno od hraničního přechodu Veřnovice po Eibesbrunn před Vídní) 278 vs 291km, rozdíl 13km neboli NECELÝCH 5% délky trasy…
Ale my už máme,,jejich stezku na jih,, jak říkáte,ale proč přes LVa dělat druhou …..
Jako “dalnici pro Poláky” mate na mysli?
Tento obchvat je vždycky před volbami slibován už 35 let. Po volbách je klid po pěšině a hledají se důvody proč to nejde. Když to půjde takovým zdárným tempem jako doposud, tak už při první vzpomínce asi v r. 1990 jsem předpověděl, že přestřižení pásky, hotového díla, bude 18. července 2047 dopoledne, t j. teď už za pouhých 22 let. Slibuji, źe se slavnostniho otevření obchvatu zúčastním, ale už se po něm nesvezu, protože mně bude 96 let a celou radostí mě z toho klepne.
Ve čtvrtek? To je blbej den, to nemůžu… 🙂
Matl je bůh. Jestli do voleb stihnou povolení a tender, tak snad příští vláda udělá to minimum a peníze najde.
Jo, byl by lepší čtyřpruh, ale i tohle co bude je víc než ma třeba Mikulov, kde je větší provoz.
Ctyrpruh, co nakonec skonci v Raintalu?
Rakusaci maji uzemni rezervu pro kapacitni silnici mezi Breclavi a A5
Mel byste odkaz?
Mimochodem v Rakousku je čím dál těžší stavět dálnice nebo čtyřpruhy, viz třeba roky chybějící obchvat Vídně. Takže se dá dost pochybovat, že by chtěli stavět čtyřpruh někde poblíž A5.