Odkládaný obchvat Břeclavi. Letos povolení a tendr, zahájení stavby na jaře 2026, plánuje ŘSD

Vizualizace obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSD

Vykoupeno je 85 procent potřebných pozemků. Letos budou v trase pracovat archeologové.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

AŽ bude hotová D55 k Hodonínu, tak se povalí mraky aut na Rakousko. Nikdo od Přerova, nebo Otrokovic nebude jezdit přes Brno a Mikulov. Dávno měli postavit dálnici do Rakouska kolem Břeclavi.

Zdeněk

Ano ,u Břeclavi se napojí na D2 a pojedou na Bratislavu tak jak je to dopředu projektováno.
Na Slovensku bude S8 na Vídeň a ty ,,mraky aut,, můžou pokračovat…..

PetrN

Po S8 to už bude slušná zajížďka, rozhodně to bude delší než současná trasa přes Brno a D52… Osobáky a dodávky pojedou stopro přes Reintal, náklad se pak možná rozloží, někdo absolvuje i nepříliš atraktivní trasu z Břeclavi na Valtice a Mikulov. Pokud ale bude hotové rozšíření D1 u Brna a D52, což by mohlo být ve stejné době jak D55 Bzenec-Břeclav, tak pro nákladní dopravu Polsko-Rakousko bude stále atraktivní trasa přes Brno. Navíc pokud vím tak na rakouské S8 je příprava pozastavena, což se může teď po volbách a odstranění zelených z vlády zase změnit…

PeS

Dodávky přes Reintal nepojedou neb přechod je jen pro auta do 3,t a kontroly tam stojí i v sobotu poo

Jan

Břeclav, Moravská Třebová, Říčany, Bílina, Poděbrady, nejvíc ucpana města na průjezd autem v ČR.

Koro

Moravská Třebová?

Petr

Pardubice.

astroid

Nastoupil jsem ke geologickýmu průzkumu už v roce 2002. Obchvat BV, bylo moje první vrtání….Za 23 roků se nekoplo do země…To je možný jen v ČR…

Dálnice

Ten obchvat je potreba mit v provozu predtim, nez se dotahne k D2 dalnice D55. Cili jestli za 4 roky jezdime, parada. Jen mel byt dusledne mimourovnove vykrizeny. Az se tam navali kolony polskych dovolenkaru, ty urovnove krizovatky budou spunt. Ted uz jen aby se probraly spici panny v Rakousku a zacaly delat neco s Raintalem a Grosskrutem…

Zdeněk

Asi myslíte Reintal,ale co chcete více než S8 ,ta je naplánována a to bude.
Proč bychom měli dělat polákům dálnice to nechápu….

johny

Protože jich je 4x tolik co nás a pro celou jejich zemi je to hlavní stezka na jih. Proto.

SYN

Jakože „jediná“ jo? Anebo to jde taky přes Brno a Mikulov, dále přes Čadcu a Blavu, minimálně?? V době kdy tohle dokončí už přestavba u Brna bude hotová.
Prostě se to rozloží, ještě možná budeme rádi že Rakušáci ten Reintal pouštějí jen osobku…

Zlámalík

Podívejte se na mapu – z Vídně je to do Ostravy přes Břeclav o 20 km kratší cesta než přes Brno už dnes, po dokončení D55 se to o fous ještě vylepší. Takže se proud polských kamionů prostě přesune.

PetrN

Nepřesune, protože přechod Reintal je na rakouské straně jen do 3,5tuny, což se jen tak nezmění. No a pokračovat kamionem z Břeclavi po I/40 přes Valtice do Mikulova už moc atraktivní nebude, pokud bude D1 u Brna rozšířená a D52 alespoň jizni část kolem Mikulova. Polské osobáky a dodávky ale samozřejmě povalí přes Reintal…

Zdeněk

Ale my už máme,,jejich stezku na jih,, jak říkáte,ale proč přes LVa dělat druhou …..

Dálnice

Jako “dalnici pro Poláky” mate na mysli?

Blažej

Tento obchvat je vždycky před volbami slibován už 35 let. Po volbách je klid po pěšině a hledají se důvody proč to nejde. Když to půjde takovým zdárným tempem jako doposud, tak už při první vzpomínce asi v r. 1990 jsem předpověděl, že přestřižení pásky, hotového díla, bude 18. července 2047 dopoledne, t j. teď už za pouhých 22 let. Slibuji, źe se slavnostniho otevření obchvatu zúčastním, ale už se po něm nesvezu, protože mně bude 96 let a celou radostí mě z toho klepne.

SYN

Ve čtvrtek? To je blbej den, to nemůžu… 🙂

Jan

Ano ten je opravdu zoufale potřeba. Nejenom jako alternativní trasa na Vídeň ale především pro město samotné. Pár zkušeností s průjezdem v pracovní dny odpoledne mně úplně stačilo…

Adam BV

Není to alternativní trasa na Vídeň, ale hlavní pro směr z Polska… osobka pojede z Břeclavi do Reintalu, pro nákladní to bude taky výhodnější, než jet přes rozkopanou D1 přes Brno chybějící D52.

SYN

D1 okolo brna bude rozšířená (aspoň po křižovatku I/52) dřív než obchvat Břeclavi, a obchvat Mikulova bude plusmínus stejně jako toto… Takže rozdíl těch tras bude +-5% (a to ještě celé za předpokladu že stavba D55 Bzenec-Rohatec poletí jak vítr!)

Adam BV

D1 kolem Brna se bude rozšiřovat do roku 2031 dle mapy staveb ŘSD – takže o 3 roky později než obchvat Břeclavi. Obchvat Mikulova bude až 2029 – pro kamiony je (myšleno jen průjezd Mikulovem) jet po I/40, protože to Mikulova jako takové vlastně vůbec nevjedou a projíždí pouze jednu křižovatku, kdežto I/52 jedou přes Mikulov a dva kruhové objezdy. Dokončení Bzenec Břeclav pro kamiony není tak důležité, protože jedou už jen přes Veselí, Strážnici a Petrov a dál po I/55 bez průjezdu jakoukoli obcí až do Břeclavi. Daleko důležitější bylo prosincové dokončení D55 Babice Bzenec, které průjezd obcemi eliminovalo.… Číst vice »

SYN

D1 okolo brna bude rozšířená (aspoň po křižovatku I/52) dřív než obchvat Břeclavi, a obchvat Mikulova bude plusmínus stejně jako toto… Takže rozdíl těch tras bude 5% (a to ještě celé za předpokladu že stavba D55 Bzenec-Rohatec poletí jak vítr!)

David

Matl je bůh. Jestli do voleb stihnou povolení a tender, tak snad příští vláda udělá to minimum a peníze najde.

Jo, byl by lepší čtyřpruh, ale i tohle co bude je víc než ma třeba Mikulov, kde je větší provoz.