Odborová organizace pražského letiště do odvolání vyhlásila stávkovou pohotovost

Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště PrahaBezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha

Důvodem je podle OSPLD dlouhodobé neodborné vedení ruzyňského letiště v personální oblasti a řízení lidských zdrojů.

Odebírat
Upozornit na
guest
69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Asi budou padat hlavy.

Radim

To je jak u ČD, kde vrchní HR je politická figurka a neplní ani to nejzákladnější z podnikové kolektivní smlouvy… 😀

dzejejc

Pan Pos je mi lidsky sympatický, ale toto nezvládl v zásadě hlavně on, takže je to na odchod.

Host

Docela se smeju jak se to firme Letiste praha sype jak domecek z karet. Byla to otazka casu. Managment letiste by mel doklepat nejak sezonu kterou zku***** hned ze zacatku o ktere se dlouhe mesice mluvi jako o navratu provozu pred Covid-19 a odstoupit. Uz se vubec nedivim, proc sem nikdo nechce litat.jestli s aerolinkama jednaji tito lide tak po prvnim rozhovoru se musi otocit na podpatku a jit o dum dal. Jde videt, ze letiste by nemelo byt ciste vlastneno statem ktery si tam bude dosasozavat tak neschopny lidi, kteri delaji ostudu CR a svym zakaznikum.

Air Traveller

z prahy lita toto leto nejakych 70 leteckych spolecnosti na 160 letist …

“nikdo sem nechce litat” si predstavuji malinko jinak

Host

Neberte leto a sezonu kdy je nasmlouvano hodne leteckych spolecnosti pro cestovky. Podivejte se na pravidelny linky. Hlavne dalkovky.

Air Traveller

Vliv managementu letiste (at je jskykoli) na to, jske linky budou na letiste letat, je fakticky nulovy.

Takze ne, i kdyby to byli sebevetsi pitomci, tak absenci nejake dalkovky musite hledat jinde.

Karel

Management vybírá lidi a hlavně vedoucího oddělení Leteckého obchodu, které je za to odpovědné.

Air Traveller

mimochodem, v zime tech spolecnosti bylo 50, a letanych destinaci 120.

vskutku letiste, kam “nikdo nechce letat”

Kamil Novotný

Mínusářům se nezavděčíš. Jakmile tu nebude lítat 10x USA, 3 Kanady a pak Rio, Australie a dalších 15 dálkovek denně, nebudou hejtři letiště Praha (a Smartwings) spokojení.

Host

Az sem budou litat na prividelnych linkach dopravci z USA a asie a nerikam aby litali kazdy den ale proste byla ta linka celorocni tak jo.

Air Traveller

Dokud tady nebude poptavka, nebudou sem litat, i kdyby jim management podkuroval zlatejma cihlama.

Az bude poptavka, budou litat, klidne i managementu navzdory.

Je k nevire, ze to nekteri maji stale problem pochopit.

Host

Jojo to urcite. Proto desetitisice lidi lita pres zimu s prestupem jak do usa tak do asie. Poptavka tu urcite neni. Jak rikate.

Air Traveller

kdyby z cech litaly “desetitisice” lidi do usa a asie, tak tu dalkovku tady mate.

ale vratime se zpatky na zem, bude to lepsi.

Kamil Novotný

Tak hlavním cílem letiště by místo dálkovky mělo být další báze nízkonákladovek. To přináší více cestujících a více penízků.
Jedno „domácí“ letadlo nizkonákladovky otočí minimálně 3 obraty denně a tak t7 máme minimálně o 50% – 100% více cestujících. A to pominu, že ta dálková nemusí být ani denně, kdežto domácí stroj udělá za týden minimálně 21 obratů vs. max 7.

Air Traveller

neomezoval bych to na “nizkonakladovku”, ale jinak ano, uderil jste hrebicek na hlavicku.

letisti jsou dalkovky vicemene ukradeny. jediny, kdo furt sní o dalkovkach, jsou aerosotousi.

realita je presne takova, jako popisujete. jeden bazovany boeing 737/airbus 32x letisti vydela denne zhruba dvojnasobek, co jedna dalkovka.

Kamil Novotný

Myslel jsem to přesně jak píšete.
Navíc další báze je samozřejmě daleko přínosnější i pro ostatní věci. Budou se tu platit další poplatky za další služby letiště, navíc to většinou znamená i nábor pracovních sil.

Kuneš

Odborový svaz dopravy (OSD) podle jeho předsedy Lukáše Pomajbíka nespokojenost zaměstnanců letiště plynoucí ze situace okolo kufrů nezaznamenal. „S vedením letiště vycházíme dobře. Základní organizace tam máme tři a kolegové z těch organizací se nám neozvali,“ řekl ČTK Pomajbík. „V době extrémního letního provozu nepovažujeme toto za adekvátní postup z jakéhokoli důvodu,“ uvedli ve společném vyjádření předsedové dvou organizací OSD, Vlasta Pallová za Odbory Letiště Praha a Roman Čermák za 3. základní organizaci Letiště Praha. Vedení letiště s organizacemi OSD podle Pallové průběžně komunikuje a snaží se řešit požadavky zaměstnanců i odborů. Tak bodejť by šly odbory LePra proti LePra,… Číst vice »

Mira

Pallova si založila odbory jen proto, aby ji nemohlo letiště vyhodit.

Herold

Vlasta Pallova ještě pořád pracuje na letišti? To jsou věci…

G S

Ta tady bude asi navzdy…

Samo

Mňa stále fascinuje ten rozmer že kolabuje celá prevádzka a zamestnanci „nemôžu ísť na WC“. Ako to funguje? Ak som tam zamestnanec, chcem ísť na WC a proste naň odídem, tak čo sa akože stane? Manažér ma vyhodí, keď už beztak nemá ľudí? Snažím sa pochopiť či je ten mangement tak sprostý že to naozaj robí, alebo sú sprostí zamestnanci čo poslúchajú ľudí ktorí potrebujú ich viac ako oni ich.

Pan průvodčí

Přesně. Já bych se tak někoho ptal, jestli si můžu laskavě odskočit nebo čerpat zákonnou přestávku.

Air Traveller

Dostanes cernej puntik, prijdes o osobni ohodnoceni – vyber si.

ono by letiste nebylo ani prvni ani posledni, kdo by takhle sikanovalo zamestnance v tomhle “segmentu” nekvalifikovanych. treba o takovym amazonu v dobrovizi taky nesla zrovna kladna hodnoceni.

pro tu stastnejsi cast populace, co ma normalni praci a normalni podminky (nikdo te neprudi, ze si jdes 4x za den udelat kafe , a 2x jdes na zachod)
je to dost nepredstavitelne, uplnw jiny svet ale “vespod” to tak funguje bezne.

Tomáš Záruba

Přičemž je vtipné / smutné (podle úhlu pohledu), že díky těm nízkým mzdám a vyššímu počtu takových lidí snaha „nějak ušetřit“ tím, že jich bude o pár jedinců méně než by bylo vyhovující, nemá prakticky žádný nákladový efekt, aby ta snaha je „sedřít“ měla vůbec nějaký reálný význam…

soumar

Souhlasím s protestem, podmínky by měly být lidský a dlouhodobě pracovat v takovém tlaku, že se nestihnu najíst, napít a jít na wc nelze. Z pohledu častého cestujícího je ale rovnováha mezi obtěžováním a bezpečností převážena hrozně moc na stranu bezpečnosti, úsečné příkazy a ochmatávání bezpečnostními pracovníky a buzerace s nůžtičkami a kosmetickými flakonky provokuje nutně konfliktní situace, jichž jsem byl svědkem častokrát. Chápu, že za to nemůže pracovník security a už vůbec ne handlingu, a sám se snažím tomu jít naproti až přemrštěným dodržováním bezpečnostních pravidel, ale otravné to je. S výjimkou USA a Izraele mi přijdou ostatní letiště… Číst vice »

Air Traveller

usecne prikazy a ochmatavani … to vas maj na kolenou prosit, abyste si ty nuzticky vyndal, a jeste vas milostive zadat, abyste je vyhodil, pokud jejich delka prekracuje povolenou mez?

nevim no, a koliv toho nalitam vice, nez dost, tak teda zadnou konfliktni situaci na security jsem tedy v zivote nezazil, at v praze, nebo kdekoli jinde.

soumar

To máte fakt štěstí, já mraky, obvykle ve frontě před sebou spíše než v sousední.
Nikoliv u sebe, protože to znám a jdu cestou nejmenšího odporu.

MartinS.

To, že plníte pravidla pro to, co smí a nesmí obsahovat palubní zavazadlo, bych nepovažoval za cestu nejmenšího odporu, ale za naprosto nornální postup cestujícího v letecké dopravě. Nikdy jsem neměl se security problém, vyndám notebook, vyndám čtečku, vyndám tekutiny… stejně jdu v 30 % ještě k dodatečné kontole zavazadla, tak ho otevřu, podívají se a jdu. Oni dělají svojí práci a já plním podmínky. A když mi jednou vyhmátli v batohu nůž, který jsem hledal, ale nenašel, protože byl zapadlej v záhybu, tak jsem ho nechal beze slova vyhodit do pytle, protože to byla moje chyba. A jo… jsou… Číst vice »

Zdeněk

Až na určitou nevychovanost jakéhosi mladého machra v obleku v květnu, jenž se mě 57leteho ‚starce“ zeptal Mluvíš česky?:-(

Luboš Beneš

Vždy se to dá říci slušně a nebo arogantně a konfliktně. Chápu, že když mému kamarádovi vyndavali 5 manikuru z příručního zavazadla, tak bych čekal leccos, ale všichni se dobře bavili a tipovali zda tam ještě jedna bude…. Naštěstí se dali dát do obálky a předat známé letušce…

Lukáš

Pouzivaji se slova jako „prosim, dekuji“…
Pak treba udelam i ja neco navic pro ulehceni jejich prace, napriklad odlozim ty sede lavory na hromadu.

noerf

Problémy má handling a mluví vedoucí odborového svazu, kde není žádný zaměstnanec handlingu. Zřejmě se chce někdo dostat do médií a na veřejnost.

Jaaa

A je opravdu problém jenom tam?

noerf

Netuším, nejsem zaměstnanec. Pokud jsou problémy i jinde, očekával bych nějaké návrhy už dříve a ne potom co zkolabuje část provozu. Po bitvě je každý generál.

Mira

Problém zdaleka není jen u handlingu

Zdrasa

Vhled do situace nemám, ale ty požadavky mi teda nepřijdou nijak přemrštěné. Já bych taky nechtěl, aby mě při práci kdekdo napadal a ještě jsem si nemohl ani odskočit na záchod nebo najíst se.

MartinS.

No, to Vám rozumím a souhlasím s Vámi, nikdo nechce, aby ho v práci někdo napadal. Jen nevím, jak se to dá u profesí, které komunikují s klienty, zařídit? Když budete na letišti obsluha na bezpečnostní kontrole, asi se nevyhnete minimálně verbálnímu napadání od lidí, kterým vyhodíte předměty zakázané v palubních zavazadlech ať už jsou to vody a nebo třeba zapomenutý nůž. Tomu přece nemůže zaměstnavatel zabránit. A že by se cestující s personálem letiště nějak významně prali, o tom jsem neslyšel.

Kuneš

Opak je pravdou. K fyzickému napadení došlo. Jen se to neventiluje.

Radovan

A ne jednomu. A ne v jednom oddělení, pokud se nepletu tak jich bylo za posedních pár let několik napříč různými pozicemi, které jsou v kontaktu s klienty. Řešení nebývá kdovíjak proaktivní (kromě super cedulí nad checkiny ve stylu nebuďte prosím agresivní). Žádné zmínění napadení v médiích včetně případného trestu (pokud nějaký byl v těch případech, snad ano) pro odstrašení případných dalších agresorů, takže o tom pak běžně nikdo neví a navíc si pak někteří myslí, že mohou všechno.

MartinS.

Neříkám, že nemohlo dojít. Ale ani tomu nemá letiště úplně možnost zabránit. Může jen agresora rychle eliminovat. Ale zabraňte tomu? Jak?

Radmar

Ano, k fyzickému napadeni došlo. Mmj. Neumite si představit jak hrozne je celit frustrovaným a vytočeným cestujícím zejména klienti cestovek- české skupiny. Sprostě uráží, fyzicky napadají??? Pardon, ale tohle uz je jaksi tzv. Pres čáru. To je stejné, jako kdyz napadnete personal obchodu jen proto, ze nedovezli napr pivo??? Ti cestující kdyby mohli, tak by v inkriminovanou dobu prusvihovych dnu byli schopni kohokoliv napadnout z personalu, jen proto, ze procházel kolem- ano, tohle se dělo a deje stale- za me to v pořádku rozhodne není. A nemluvě o tom jak mizerne jsou provozni složky placené- opravdu je nutné si nechat… Číst vice »

MajsterN

Jak se pozna ceska statni firma?
Rozpada se to.

David

Pořád mi není jasný, proc stát musí provozovat nějakou trafiku pro vysloužilý bafunáře jako letiště, handling (když vedle je soukromý handling) a nebo vařit pivo.

Jestli je tak kritická infrastruktura, tak úplně nerozumím tomu, že vládní letka má pak vlastní letiště ve Kbelích.

MajsterN

No, nepotřebuje. Ono se to hlavně hodilo stejně jako ČEZ. Peníze, co chtěl management dát do investic, vždycky shrábl stát pro sebe jako profit. Dokud to generuje peníze a dá se to ždímat, tak se to ministerstvu líbí. Jak to funguje je už jedno.

Jan T.

Jaký je rozdíl oproti komerční společnosti se zahraničním vlastníkem? Příklad Liberty Ostrava. Dokud to generovalo prachy, tak si soukromý vlastník taky užíval.

Kuneš

Ano, vy tomu úplně nerozumíte.

Air Traveller

zas mit nejvetsi letiste v zemi (ktere je navic defakto jedine) ve statnich rukou, je docela fajn. nevidim jediny duvod, aby bylo v soukromých rukou.

a vladni letka, jako vojensky utvar, sidli na vojenskem letisti. jak necekane.

noerf

1) v případě výjimečného stavu může stát (armáda, policie) využít přednostně jakékoliv letiště, letadlo, nádraží, vlak či autobus
2) většinu ostatních letišť vlastní obvykle kraje či krajská města, takže jsou součástí veřejného prostoru

Pezos

Kdysi se říkalo: když to má v názvu „český“ nebo „národní“, bude to zaručeně stát za h…

Jan Pytela

Podle slov odborářů je nepustí ani na zákonnou přestávku na toaletu a oni vyhlásí stávkovou pohotovost? 😀

Kuneš

Tam vás klidně nepustí na oběd v čase kdy na něj máte nárok, protože provoz?
Tak a teď se smějte jaký jste v*l.

MartinS.

No, i na to pamatuje zákoník práce, že u činností, které není možné přerušit, je zaměstnavatel povinen zajistit přiměřenou dobu na oddech, která se tráví na pracovišti a počítá do pracovní doby. Ono totiž když se zpozdí letadlo, je třeba ho odbavit, i když zrovna uplynuly 4,5 hodiny a pracovník chtěl zrovna jít do kantýny.

Kuneš

Teorie je jedna věc a praxe druhá.

MartinS.

Tak snad ale to nebude úplná novinka, takže by ošetření tohoto mělo být součástí kolektivního vyjednávání a ne stávkové pohotovosti?

Kuneš

Mám se opakovat s tou teorií a praxí? Hned dostanete nálepku troublemakera a při nejbližším přidání na vejplatě máte prostě smůlu. Chcete dovolenou v určitém termínu? Opět smolík, před vámi si ten termín nahlásili minimálně tři jiní.
Víte co? Běžte tam dělat a pak tu mudrujte se zákony.

Ares

Ja z toho chápu jiné, že je to prostě nezdravá firma a to je průšvih.

Luboš Beneš

Stejně jako ve zdravotnictví…ale tomu je se třeba bránit. Páč všichni jsme lidi a máme svý potřeby. A že si vedení myslí, že jsme stroje a uděláme 2x tolik….ne neuděláme.

OSD?

Četl jsem článek a mám otázku?

Pro koho vlastně ten OSD pracuje a koho vlastně representuje? Protože mě to připadá že nereprezentuje zaměstnance. A v tom případě by se měl rozpustit. A to říkám jako zaměstnavatel, ale mě hrozně štve korupce a nedůvěra a to bez ohledu kde se to objevuje.

Kubrt

To si musí vyřešit jeho členové, nějaké „by se měl rozpustit“ od někoho z venku nemá žádnou váhu.

Bob

Á, pan předseda se probral… Hlavně ten celej bizzare leteckej konglomerát do vánoc privatizovat, ať to vedení noví majitelé vyhodí co nejdřív!

Erik

Stavkuji pozde a zas z toho nic nebude. Vsichni brblaj, ale kdyz jde do tuheho, nikdo nic neudela. Docela smutny.

Milad

Ano, stávka v Čechách je jen takový čajíček. My stávkovat neumíme, jsme pose.ové 😉

noerf

Otázka je, proč stávkovat a co tím způsobíte zaměstnavateli.
Pro příklad pokud pracovníci CSAH vstoupí do stávky, tak je otázka kolik by z toho bylo odborářů a jak by majitel zajistil provoz. Protože neodbavené lety jsou vícenáklady pro společnost za dodatečné zaslání a plus sankce od letecké společnosti a možnost jejího odchodu při nejbližší příležitosti ke konkurenční společnosti, tedy potencionalně výpověď zaměstnance. Ale vysoká pravděpodobnost, že konkurenční firma bude nabírat nové zaměstnance.
Tam kde není konkurence, se samozřejmě stávkuje jednodušeji, protože nikdo jiné není.

M19

Účelem stávky je způsobit potíže zaměstnavateli, aby se něco změnilo. 😉

noerf

Otázka je, zda-li zákazník zaměstnavatele může přejít rychle ke konkurenci.

Mira

Nejvíc nespokojeni jsou pracovníci bezpečnostní kontroly. A ty jen tak nenahradite. Takže škody by byly značné.

Herold

Ať si o Davidu Rathovi myslíme co chceme, hloupý není…a kdysi dávno, ještě jako předseda LOK, řekl větu: „Stávka musí bolet“.
Tehdy za to sklidil strašnou kritiku, ale měl naprosto pravdu…

M19

Určitě jste se každé stávky zúčastnil i vás v práci, každou podpořil… Ne…? 😉