Odboráři Smartwings zůstávají ve stávkové pohotovosti. Případná stávka by byla nezákonná, tvrdí dopravce
Letadla Smartwings v Hangáru E na pražském letišti. Zdroj: Linkedin.com / Smartwings

Společnost Smartwings se rovněž ohradila proti kritice, že porušovala právní normy.
Jen ať jim ty zmiňované změny pod 48 hodin ráčí zaplatit jako přesčasy. On si potom podnik/dispečink dá víc pozor.
Tahle parodie na aerolinku by pořádnou stávku zasloužila, nějaké kecy o nezákonnosti jsou úplně mimo.
Ať se tamější arogantní vedení radši zaměří na bezpečnostní rizika, protože jinak si koledují o to, že se něco jedno vážně stane. Já asi radši poletím s někým, kdo absolutně zbytečně neohrožuje životy cestujících a posádky. Díky všem zodpovědným zaměstnancům a přeji jim lepšího (ideálně aspoň normálního) zaměstnavatele
Mají přeci volbu, mohou jít k jakékoliv jiné letecké společnosti, když jim zde podmínky nevyhovují. A vaše kecy o zákonnosti. Nahoďte pár paragrafů podle kterých mohou stávkovat v tuto chvíli, ať se zasmějeme.
Napiš jsem nějaký konkrétní příklad porušení bezpečnosti, ať se ví
Ten let (ex)šéfpilota na jeden motor, nebo nedávná „epizodka“ s GPWS při vizuálním přiblížení, kde viděli akorát velký kulový, to nestačilo? Ta firma má příšernou bezpečnostní kulturu, fatální průser musí jednou nastat.
Ale no tak, pořád jen opakujete dvě věci, které se sice staly, ale jsou vyřešené, díky panu Sůrovi i řádně odpublikované a uzavřené. Excesy se stávají všude. SW je naprosto standardní společnost pokud jde o fungování a servis. Druhá věc je, jak zachází s lidma. To je fakt velká bída. Velký rozdíl od Ryanairu, nebo Easyjetu. Je to zvláštní, provozní personál je to nejcennější, co společnost má, co jí vytváří ten zisk a ona na ně naprosto kadí. Jasně, ty piloti můžou jít pryč a nakonec jich spousta odejde, ale je sakra rozdíl, jestli máte bázi v Praze, když jste… Číst vice »
Díky tomuto zaměstnavateli mají ti zodpovědní zaměstnanci svou práci, a vždy mají možnost hledat lepšího zaměstnavatele. Proč tak nečiní?
Protože všude je chleba o dvou kůrkách. Někde dostanou více peněz, ale budou pryč celý rok, nebo budou létat jen z Prahy, ale jenom v sezóně nebo celoročně za méně peněz. A podobná pozice, kdy by létali pouze z ČR celoročně se vyskytne jen občas.
Tak činí. Fluktuacia je vysoká.Skúste si to 2xprečítať. A inak odbory su štandardna súčast každej normalnej leteckej spoločnosti. Len v týchto zeměpisných šířkách a dlzkach sa to pokládá za akýsi škodlivý socialistický element. Americký velky dopravcovia bez odborov prakticky neexistujú.
Smrtwings zastrašuje, že stávka by byla nelegální, aniž by ale řekla čím konkrétně? Proč jen jim toto prohlášení nevěřím..
Podle mě tohle prohlášení je nelegální.
„nenalétá více než 100 hodin měsíčně“
Co se mysli pod pojmem naletat? Jakakoliv cinnost souuvisejici s provozem letadla, nebo cas od odletu do pristani?
Evropský předpis o letových normách (EASA Air Ops Part ORO.FTL) je poměrně složitý, ale zjednodušeně lze říct, že se zde bavíme pouze o času, který posádka stráví v letadle za letu, tj. od odjezdu ze stojánky před vzletem do příjezdu a vypnutí motorů a to pro každý úsek zvlášť. Cokoliv navíc, tedy např. briefing před letem, čekání na slot, čas strávený v průletu během odbavení letadla v destinaci, cesta na hotel, e-learning doma nebo školení v učebně, briefing před simulátorem nebo jakýkoliv administrativní úkol, který aerolinka zaměstnanci zadá, není součástí tohoto limitu. Na tyto činnosti předpis stanovuje další limity na… Číst vice »
Dostal jsem doporuceni na tento dokument: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:32014R0083 ORO.FTL.210 Doby letu a doby služby a) Celková doba služeb, která může být uložena členu posádky, nesmí překročit: 1) 60 hodin služby během jakýchkoli 7 po sobě následujících dnů; 2) 110 hodin služby během jakýchkoli 14 po sobě následujících dnů a 3) 190 hodin služby během jakýchkoli 28 po sobě následujících dnů, rozložených v tomto období pokud možno rovnoměrně. b) Celková doba letu na úsecích letu, na něž je jednotlivý člen posádky přidělen jako člen aktivní posádky letadla, nesmí překročit: 1) 100 hodin doby letu během jakýchkoli 28 po sobě následujících dnů; 2)… Číst vice »
Ano, to je správně. Není to nicméně jediný předpis upravující letové normy a neobsahuje zdaleka všechny podmínky a limity, byť základní rámec omezení vystihuje. Další limity se dále zavádějí v rámci tzv. FRMS (Fatigue Risk Management System), pokud jej provozovatel kvůli svému charakteru provozu musí zavést. A pokud provozovatel chce, může si sám pro sebe tyto normy ve vlastní provozní příručce klidně ještě zpřísnit – tomu se meze nekladou, pokud výsledek odpovídá minimu požadovanému předpisem.
Myslím, že tím myslí „nalétané hodiny“ tj. od odlepení letadla od země do opětovné dotyku. Určitě v tom nejsou započteny časy brífinků, přípravy stroje, případně přesuny apod.
Takže použili dost spekulativní údaj, aby to vypadalo, že se piloti vlastně moc nepředřout.
Doba letu se počítá od bloku na blok, jak píšu výše, tedy nikoliv vzlet-přistání (ty se sledují spíše z hlediska letové způsobilosti, limitů údržeb atd.), ale jinak souhlas. Takhle formulováno je to trochu zavádějící. 100 letových hodin měsíčně už je celkem fuška.