Ochrání chodce. První hybridní Iveco Urbanway s hlídačem řidiče dorazil do Prahy
První autobus Iveco Urbanway 18M Hybrid s asistenční výbavou ADAS. Foto: DPP, Zdeněk Bek

Systém varuje před srážkou s chodcem nebo ospalostí u řidiče.
„Hybridní.“ No nějakou to baterku to má, ale neujede to na ní ani 10 metrů. A start-stop taky moc nefunguje, to i můj 15 let starý diesel vypíná motor častěji a to nestavím každých 500 metrů na zastávce.
Tak snad to zařízení na ochranu chodců umí i brzdit. Na lidi na přechodu totiž řidiči PIDu rádi rozjetí najíždějí. Občas by stačilo, aby se chodec zastavil a nemá šanci.
„The Iveco Urbanway Hybrid 18M features a 48V Lithium battery with a capacity of 1 kWh, powering a 25kW continuous / 35kW peak electric motor for its mild hybrid system.“
Nechci se vysloveně posmívat, ale tohle je kapacita zhruba stejná jako na lepším elektrokole…
Když už si s tím dají tu práci (elektromotor, elektronika…) proč nepoužijí větší než symbolický akumulátor? V ceně a hmotnosti by to být nemělo, takový aku váží jednotky kilogramů a stojí jednotky tisíc korun…
Pro Evropany dobré. Na papíře je to zelené, úkol byl splněn.
Co s tím, že někde v Asii dali téměř celou městskou flotilu do šrotu a přešli během jednoho roku 100% na bateriové autobusy.
Nám stačí, když mužem mluvit, jak moc je to super pokročilé a ekologické.
Když na to mají mají někde v Asii peníze, tak s tím naprosto nic. Praha si tak nějak nemůže dovolit koupit tisíc elektrobusů za rok. A i kdyby si to dovolit mohla, tak má jiné dopravní priority.
Bohatí taky zrovna nejsou, ale jednak to tamní vláda podporuje, od velkovýroby až po zařazení do flotily DP. Jednak šetří ovzduší ve městech postižených smogem a druhak se jim ta cena vrátí během životnosti vozidla.
Je to takovej narychlo paskvil s dobijenim ze zasvuky, aby mohli cerpat dotace. Nic vic za tim neni treba hledat.
Je to normální podvod…
Protože někdo blbej nebo navedenej v DPP dal do výběrka jako podmínku minimum 1kWh, tak je tam to minimum, protože se soutěží na cenu. Kdyby chtěli skutečně pořádně šetřit energii z pražských kopců při rekuperaci, tak tam dají desítky kWh až stovku. Ano, ta cena při výrobní ceně akumulátoru $100/kWh nebude zas tak dramaticky horší.
Bože, pokud je tomu tak… normálně snad mají i hodnocená kritéria, kdyby tomuto kritériu (kapacita baterie) dali byť i pouhé jedno procento váhy…
Tohle je vylepšený systém start/stop. Prostě při delším stání se motor chcípne a spotřeba na svícení atd. se pokrývá z baterky. Není to tak špatné, jak to možná na první pohled vypadá. Tento systém volí i soukromníci dobrovolně.
To by mě zajímalo, jak se bude řešit ta ospalost řidiče. Jestli to bude jen takové další prudící zařízení, které půjde nějak vypínat, nebo druhý extrém… jestli se bude muset řidič nabonzovat na dispečink, protože vůz nepojede a bude muset být vystřídán. (Ale kým?)